شرایط اقامت در انگلیس برای ایرانیان

انگلیس: رویا یا واقعیت؟

ایران | گل

ایران | گل

تصورش رو بکن. بارون ریزی ملایم لندن بوی چای داغ و کیک سیب قدم زدن تو خیابون های سنگفرش شده با مغازه های قشنگ و سنتی تماشای تئاتر شکسپیر غرق شدن در تاریخ و فرهنگ چند صد ساله و اینکه همه این ها رو تو یه سفر هیجان انگیز به انگلیس تجربه کنی.

ایران | گل

خیلی ها انگلیس رو یه "رویا" می دونن اما اگه با برنامه ریزی صحیح و آگاهی کامل قدم تو این کشور بذارید می تونید "رویا" رو به "واقعیت" تبدیل کنید.

ایران | گل

اقامت در انگلیس از صفر تا صد

راه های متنوعی برای اقامت در انگلیس وجود داره که هر کدوم شرایط و مزایای خاص خودش رو داره. می تونید برای تحصیل کار و یا حتی سرمایه گذاری ویزای مناسب رو دریافت کنید.

ویزای تحصیلی: اگه دلتون می خواد در دانشگاه های معتبر انگلیس تحصیل کنید ویزای تحصیلی راه شما رو هموار می کنه. دانشگاه ها با ارائه نامه قبولی و اثبات توانایی مالی می تونن به شما در دریافت این ویزای مطلوب کمک کنن.

ویزای کاری: اگه در زمینه مهارتی خاص توانمند هستید و شغل مناسبی در انگلیس پیدا کردید می تونید برای ویزای کاری درخواست دهید. داشتن پیشنهاد کاری معتبر و رضایت وزارت کار انگلیس از شرایط لازم برای دریافت این ویزای مهم هست.

ویزای سرمایه گذاری: افرادی که در صنعت و کسب و کار فعال هستند و می خواهند در اقتصاد انگلیس سرمایه گذاری کنند می تونند از مزایای ویزای سرمایه گذاری بهره مند شوند. سرمایه گذاری در بخش های مختلف مثل املاک و مستغلات شروع کسب و کار و یا ایجاد شغل از راه های مهم برای دریافت این ویزای مناسب هستن.

اقامت به شیوه "family visa"

اگه خانواده شما در انگلیس اقامت دارند و اگه شما هم قصد دارید با اون ها زندگی کنید می تونید از ویزای "family visa" استفاده کنید. این ویزای مناسب به شما اجازه می ده تا به صورت قانونی در کنار خانواده تون زندگی کنید.

تجربه شخصی من از زندگی در انگلیس

چند سال پیش به عنوان دانشجو به انگلیس رفتم. اولین بار که قدم تو لندن گذاشتم بوی نم و بارون و هوای سرد تو صورت من حس یه فضای جدید و شگفت انگیز رو ایجاد کرد. شهر با اون مغازه های پر از کالا و ساختمان های قدیمی و زیبا من رو مبهوت خودش کرده بود.

اولین روز تو لندن تو یه هاستل اقامت کردم. اتاق کوچک بود اما شیک و تر و تمیز. با بقیه ساکنین هاستل که از کشورهای مختلف اومده بودن آشنا شدم و از صحبت کردن با اون ها لذت بردم.

قدم اول برای اقامت در انگلیس: تهیه ویزای مناسب اولین و مهمترین قدم هست. این قدم میتونه چالش برانگیز اما با برنامه ریزی و تلاش قابل حصول باشه.

نکاتی برای اقامت موفق در انگلیس:

  • انتخاب محل اقامت: انگلیس شهرهای زیادی با خصوصیات مختلف داره. به علاقه و اهداف خودتون فکر کنید و شهری رو انتخاب کنید که با این علاقه ها مطابقت داشته باشه.
  • هزینه های زندگی: هزینه های زندگی در انگلیس نسبت به کشورهای دیگه بالاتر هست. قبل از سفر تحقیقات لازم رو انجام بدید و بودجه مناسب رو برای اقامت در انگلیس تعیین کنید.
  • آموزش زبان انگلیسی: زبان انگلیسی در انگلیس به عنوان زبان رسمی شناخته میشه. قبل از سفر مطمئن شید که مهارت کافی در زبان انگلیسی رو دارید.
  • آشنایی با فرهنگ انگلیس: فرهنگ و آداب و رسوم هر کشوری مختلف هست. قبل از سفر اطلاعات مفیدی درباره فرهنگ انگلیس به دست بیارید تا بتونید با مردم محلی بهتر ارتباط برقرار کنید.
  • تحقیق درباره امنیت و محدودیت ها: قبل از سفر درباره امنیت و محدودیت های قانون انگلیس اطلاعات لازم رو به دست بیارید و به قوانین و مقررات کشور احترام بگذارید.
  • ارتباط با ایرانیان مقیم انگلیس: برای سهولت اقامت و آشنایی با محیط و شرایط زندگی در انگلیس می تونید با ایرانیان مقیم انگلیس در ارتباط باشید.
  • از تجربه سفر خودتون لذت ببرید: سفر به انگلیس یه تجربه فراموش نشدنی هست. از تماشای مناظر زیبا آشنایی با فرهنگ و تاریخ غنی و برقراری ارتباط با مردم لذت ببرید.

پرسش و پاسخ

1. چطور می تونم برای اقامت در انگلیس ویزای مناسب رو دریافت کنید؟
برای دریافت ویزای مناسب برای اقامت در انگلیس باید به سایت سفارت انگلیس در ایران مراجعه کنید و اطلاعات لازم رو مطالعه کنید.

2. هزینه های زندگی در انگلیس چقدر هست؟
هزینه های زندگی در انگلیس به شهر و سبک زندگی شما بستگی داره. به طور میانگین حدود 2000 پوند در ماه برای هزینه های زندگی مثل اجاره غذا حمل و نقل و … نیاز دارید.

3. برای اقامت در انگلیس به چه مدارکی نیاز دارم؟
مدارک لازم برای دریافت ویزای اقامت در انگلیس به نوع ویزای درخواست شده بستگی داره. برای اطلاعات بیشتر باید به سایت سفارت انگلیس در ایران مراجعه کنید.

نتیجه گیری

اقامت در انگلیس یه تجربه شگفت انگیز هست که می تونه به شما در رشد شخصی و حرفه ای کمک کنه. با برنامه ریزی و تلاش می تونید "رویا" زندگی در انگلیس رو به "واقعیت" تبدیل کنید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا