روسیه در کدام قاره است

روسیه: سرزمین یخی غول خفته

روسی | روسیه

همیشه از اون آدمایی بودم که عاشق سفرا و کشف جاهای جدیدم. این ذوق و شوق همیشه منو به سمت مکان های ناشناخته و فرهنگ های متفاوت می کشوند. اما یه جاهایی هم تو دنیا وجود دارن که یه جور مرموز و جذاب به نظر می رسن مکان هایی مثل روسیه!

روسی | روسیه

روسیه یه کشور غول پیکر تو قاره اروپا و آسیا هست با تاریخ و فرهنگی غنی و جذاب که با هربار سفر کردن به اون بیشتر عاشقش میشی. من خودم با یه گروه از دوستام یه سفر خاطره انگیز به روسیه داشتیم که با مقایسه شهرهای روسیه با شهرهای اروپایی **روسیه رو یه کشور عجیب و خاص دیدم.

روسی | روسیه

مسکو: پایتخت پر هیاهو

اولین شهر تو روسیه که رفتم مسکو بود. مسکو یه شهری پر هیاهو با تاریخ غنی و مملو از جاذبه های توریستی هست. به محض رسیدن به مسکو با معماری منحصر به فرد ساختمون های قدیمی و کاخ های مجلل شگفت زده شدیم.

کاخ کرملین و میدان قرمز دو تا از مشهورترین و جذاب ترین مکان ها در مسکو هستن. کاخ کرملین با تاریخ بسیار قدیمی و محوطه های مجلل و بسیار زیبا یه گنج بزرگ از تاریخ روسیه هست. میدان قرمز هم به عنوان مرکز سياسي و اجتماعي روسیه جایی برای مراسم های مهم و رویداد های ملی هست.

نکاتی برای سفر به مسکو:

  • بهترین زمان برای سفر به مسکو فصل بهار و پاییز هست چرا که هوا مطلوب و میانگین دمای روز بین 10 تا 20 درجه سانتي گراد هست.
  • برای سفر به مسکو به حداقل ۵ روز زمان نیاز دارید اما اگر علاقه به ديدن جاذبه های بیشتری دارید بهتر است حداقل یک هفته زمان برای سفر در نظر بگیرید.
  • با وجود توسعه فراوان در مسکو مترو همچنان از مهمترین وسایل حمل و نقل شهری هست . مترو مسکو یه نمونه منحصر به فرد از هنر و زیبایی در فضای زیرزمینی هست که برای همه گردشگران جذاب هست.**

سن پترزبورگ: شهر رودخانه ها

بعد از مسکو به سن پترزبورگ رفتم. سن پترزبورگ یه شهری زیبا و با مهر و محبت با فضای آرام و دلنشین با رودخانه های بسیار زیبا که شهرو به دو قسمت تقسیم کرده هست.

سن پترزبورگ یه شهر تاریخ غنی و فرهنگ زیبا هست با کاخ های مجلل پارک های زیبا و پل های زیبایی که روی رودخانه های شهر ساخته شده که در بین گردشگران خیلی محبوب هست.

نکاتی برای سفر به سن پترزبورگ** :

  • بهترین زمان برای سفر به سن پترزبورگ فصل تابستان هست چرا که روز ها طولانی و هوا مطلوب هست.
  • برای سفر به سن پترزبورگ به حداقل 3 روز زمان نیاز دارید اما اگر علاقه به ديدن جاذبه های بیشتری دارید بهتر است حداقل 5 روز زمان برای سفر در نظر بگیرید.
  • **سن پترزبورگ یه شهر پیاده روی هست و بسیار زیبا هست با این حال می توانید از مترو یا اتوبوس برای جابجایی در شهر استفاده کنید.**

روسیه: سرزمین ضد و نقیض

روسیه یه کشور عجیب و خاص هست با مناطق جغرافیایی مختلف از کوه های برف پوش تا جنگل های انبوه و دشت های بی انتها با مردم گرم و مهمان نواز و با فرهنگ و تاریخ غنی.

در روسیه با مردم متواضع و با احساس روبرو می شوید که با وجود وجود مشکلات اقتصادی و اجتماعی همیشه لبخند به لب هستند.

نکاتی برای سفر به روسیه:

  • قبل از سفر بهتر است برای گرفتن ویزای روسیه اقدام کنید البته بعضی از کشورها برای ملاقات با روسیه ویزای نیاز ندارند.
  • روسیه یه کشور بزرگ هست و برای سفر به مناطق مختلف روسیه نیاز به زمان و برنامه ریزی کافی هست به طور مثال برای سفر به سیبری به حداقل یک هفته زمان نیاز دارید.
  • هوا در روسیه در تمام فصول سال متغیر هست و می تواند از سرد و برفی تا گرم و آفتابی تغییر کند. بنابراین قبل از سفر اطلاعات کافی درباره هوا و آب و هوای روسیه بگیرید.

سوالات متداول

1. بهترین زمان برای سفر به روسیه چه وقتی هست؟

بهترین زمان برای سفر به روسیه فصل بهار و پاییز هست چرا که هوا مطلوب و میانگین دمای روز بین 10 تا 20 درجه سانتي گراد هست. اما اگر به دنبال تجربه سفر در فصل زمستان و ديدن منظره برف هستید می توانید به روسیه در فصل زمستان سفر کنید.

2. هزینه سفر به روسیه چقدر هست؟

هزینه سفر به روسیه بستگی به نوع سفر نوع اقامت مدت زمان سفر و محل سفر متفاوت هست. اما به طور کلی روسیه یه کشور ارزان هست و می توانید با هزینه مناسب سفر خاطره انگیزی به روسیه داشته باشید.

3. برای سفر به روسیه چه چیزهایی لازم هست؟

برای سفر به روسیه نیاز به ویزای روسیه بلیط هواپیما اقامت و پول کافی برای هزینه سفر هست. همچنین بهتر است قبل از سفر اطلاعات کافی درباره روسیه و جاذبه های توریستی آن به دست آورید.

نتیجه گیری

سفر به روسیه یه تجربه فراموش نشدنی هست. با تاریخ و فرهنگ غنی جاذبه های توریستی زیبا و مردم گرم و مهمان نواز روسیه یه مکان عالی برای سفر و اکتشاف هست.

اگر شما هم عاشق سفر و کشف جاهای جدید هستید بهتر است یک بار هم که شده به روسیه سفر کنید و از تجربه سفر به این کشور زیبا لذت ببرید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا