بلژیک چگونه کشوری است

بلژیک: سفری به سرزمین شکلات آبجو و معماری باشکوه

می دونید چیه؟ بلژیک از اون کشورهایی هست که همیشه تو لیست سفرهای "باید یه روزی برم" جا داره. شاید از قبل اسمش رو شنیدید و به خاطر شکلات و آبجو معروفش جاذبه های زیادی برای یه سفر فراموش نشدنی داره. اما بلژیک فقط اینا نیست. این کشور خاطرات زیادی از تاریخ فرهنگ معماری و طبیعت برای شما به یادگار میذاره.

یه سفر به دل تاریخ و معماری

وقتی به بروکسل پایتخت بلژیک میرسین اتفاق جالبی می افته: زمان انگار متوقف میشه. خیابون های سنتی ساختمون های قدیمی و فواره های زیبا شما رو به قرون وسطی می برن. میدان گراند پلاس با ساختمون های گیلدا رنگارنگ و مذهبی اش تو ذهنتون جا به جا میشه. کاخ واقعی هم با سوابق باشکوه اش تاریخی رو به نمایش می ذاره.

بروکسل فقط تاریخ نیست. این شهر پر از کافه ها رستوران ها و فضای هنری است. از Musee Magritte با آثار فانتزی هنرمند معروف بلژیکی رنه ماگریت دیدن کنید.

شکلات آبجو و طعم های بی نظیر

بلژیک سرزمین شکلات و آبجو است. هر گوشه اش پر از مغازه های شکلات فروشی و آبجو فروشی است. مغازه های Godiva و Neuhaus از معروف ترین مغازه های شکلات فروشی در بلژیک هستند. اما حتما از مغازه های کوچک و محلی هم شکلات بخرید چون معمولا طعم و کیفیت بهتری دارند.

بلژیک همچنین با آبجوهای مختلف و با کیفیت بالا معروف است. آبجو بلژیکی در انواع و طعم های مختلف وجود داره از آبجوهای بلوند و قهوه ای تا آبجوهای مالت و آبجوهای آبدار. حتما از آبجوهای سنتی هم چشیدن کنید.

نکاتی برای خرید شکلات و آبجو:

  • حتما از مغازه های محلی خرید کنید.
  • در بازارها و فروشگاه های ویژه شکلات و آبجو مطمئنا کالا و طعم های جالب تری پیدا خواهید کرد.

از کوه های آرگون تا سواحل شمالی

بلژیک فقط شهر نیست. این کشور منطقه های طبیعی زیبا و منحصر به فرد هم دارد. منطقه آرگون با کوه های سبز و مناطق روستایی زیبا اش جاذبه دیگری از بلژیک است. این منطقه مناسب برای پیاده روی دوچرخه سواری و طبیعت گردی است.

سواحل شمالی بلژیک هم محل دیدن هست. شهر اُستنده با ساحل بسیار زیبا اش مناسب برای شنا ورزش های آبی و تفریح است.

نکاتی برای سفر به بلژیک:

  • بلژیک کشوری کوچیک است و به راحتی می توان با قطار و اتوبوس به جاهای مختلف اش سفر کرد.
  • بلژیکی ها مردم مهربان و مهمان نوازی هستند و انگلیسی خوب صحبت می کنند.
  • هزینه زندگی و سفر در بلژیک نسبت به کشورهای اروپایی دیگری معقول است.

پرسش و پاسخ:

1. بهترین فصل برای سفر به بلژیک چه وقتی است؟

بهترین فصل برای سفر به بلژیک به علاقه شما بستگی دارد. اما بهار و پاییز معمولا هوا مطبوع و مناسب برای گشت و گذار است.

2. چه غذایی را در بلژیک حتما باید چشید؟

از غذاهای محبوب بلژیکی می توان به فریت (Frites) یعنی سیب زمینی سرخ شده با سس های مختلف وافل بلژیکی با تزیینات خوشمزه و موشل (نوعی صدف دریایی) اشاره کرد.

3. چه کار هایی را در بلژیک نباید از دست داد؟

حتما  از  **میدان  گراند  پلاس**  در  بروکسل  **قلعه  گرانوش**  در  شهر  گرانوش  **آنتورپ**  با  معماری  زیبا  اش  و  **شهرهای  کوچک  زیبا**  در  منطقه  آرگون  دیدن  کنید.

نتیجه گیری:

سفر به بلژیک تجربه ای فراموش نشدنی از تاریخ فرهنگ معماری طبیعت و غذا در انتظار شماست. از شکلات و آبجو لذت ببرید در خیابان های سنتی قدم بزنید و از طبیعت زیبا اش لذت ببرید. بلژیک مطمئنا برای هر سلیقه ای جذابیت دارد.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا