فاصله کیش تا قطر

از کیش تا قطر: سفری رویایی در دل خلیج فارس

کیش

همیشه آرزو داشتم به قطر سفر کنم آن هم نه برای یک سفر کاری بلکه برای یک سفر تفریحی که با احساس آزادی و کشف جذابیت های جدید آمیخته باشد. اما مسئله این بود که چطور می توانستم یک سفر به این کشور را با کیش ترکیب کنم و تجربه غنی و بی نظیری را در یک سفر کوتاه به دست بیاورم.

کیش

در همین فکر بودم که با خود گفتم: چرا سفر خود را از کیش شروع نکنم؟ کیش با آب و هوای مناسب و امکانات رفاهی عالی می توانست پایگاهی برای آغاز سفر به قطر باشد. در این میان مسافرت با هواپیما از کیش به قطر مورد نظر من بود و با کمی تحقیق متوجه شدم که هر دو پرواز مستقیم و پرواز با ترانزیت از دبی نیز موجود هستند.

کیش

سفری با طعم کیش

کیش جزیره ای زیبا و سرسبز در خلیج فارس بود که با ساحل های شنی سفید و آب های نیلگون و زلال مرا مفتون خود کرده بود. من در یک هتل لوکس با حیاط سبز و استخر اقامت کردم و در همان روز اول با قدم زدن در ساحل و شنیدن صدای موج ها احساس آرامش و رها شدن را تجربه کردم.

مرکز خرید با فروشگاه های معروف جهانی و بازارهای سنتی با محصولات محلی از جمله جاذبه های مهم این جزیره هستند. غذاهای طعم دار و منحصربه فرد کیش هم مزه جدید و لذیذی را به سفر من بخشیدند. غذاهای دریایی طازه و کباب های خوشمزه کیش تجربه ای فراموش نشدنی بودند.

پرواز به دوحه: شهر مدرن در دل خلیج فارس

بعد از چند روز لذت بردن از کیش با یک پرواز مستقیم به قطر سفر کردم. از بالای هوا نمای شهر دوحه با ساختمان های بلند و منظره خلیج فارس مرا به حیرت انداخت. دوحه با عطر و بوی مدرنیته و با فضای زیبا و مناسب برای خرید و تفریح به عنوان یک شهر جهانی در ذهنم جای گرفت.

تجربه های جدید در دوحه

اولین چیزی که در دوحه توجه من را به خود جلب کرد معماری منحصر به فرد ساختمان ها بود. از موزه هنر اسلامی با گنبد چوبی و طبیعی تا برج باریک و بلند هر کدام نمونه ای از طراحان و معماران بزرگ جهان بود.

موزه هنر اسلامی با آثار ارزشمند و منحصر به فرد خود من را به سرزمین رویاها برد. من در این موزه با هنر و فرهنگ اسلامی آشنا شدم و با تاریخ ثبت در این موزه به یک سفر کوتاه در زمان رفتم.

سوق واقف با فروشگاه های لوکس و محصولات خاص خود من را به دنبال کالاهای منحصر به فرد خود کشاند. در سوق واقف می توانستید هر چیزی را که فکرش را بکنید از طلا و جواهر تا البسه طراحان معروف جهان پیدا کنید.

سوپر مارکت های معروف دوحه با محصولات جدید و منحصربه فرد من را به دنبال کالاهای خاص و خوشمزه کشاند. از مواد غذایی طبیعی تا مواد غذایی با طعم و مزه جدید هر چیزی را که می خواستید در این سوپر مارکت ها پیدا می کردید.

دنیایی از جذابیت های قطر

  • کورنیش با ساحل شنی سفید و آسمان آبی و ساختمان های بلند من را به خود جذب کرد. من در کورنیش از قدم زدن در کنار ساحل و شنیدن صدای موج ها لذت بردم و با آسمان آبی و نیلگون عکس های زیادی انداختم.
  • پارک البیب با فضای سبز و محیط آرام و فضای کودک من را به یاد پارک های زیبا و سرسبز اروپایی انداخت. من در پارک البیب با کودکان و خانواده وقت گذرانی کردم و از بازی و تفریح لذت بردم.
  • موزه قطر با آثار و نمایشگاه های مختلف تاریخ و فرهنگ این کشور را برای من به نمایش گذاشت. من در موزه قطر با تاریخ قطر و فرهنگ مردم آن آشنا شدم و با آثار ارزشمند به یک سفر کوتاه در زمان رفتم.

نکاتی برای سفر به قطر

  • ویزای قطر را قبل از سفر تهیه کنید. می توانید ویزای قطر را به صورت آنلاین یا در سفارت قطر تهیه کنید.
  • زبان قطر عربی است اما اکثر مردم به انگلیسی نیز تسلط دارند.
  • واحد پول قطر ریال قطر است اما می توانید با دلار نیز پرداخت کنید.
  • بهترین زمان برای سفر به قطر فصل پاییز و بهار است که آب و هوا مطبوع و خنک است.
  • لباس مناسب برای سفر به قطر لباس پوشیده و مناسب برای آب و هوا است. بهتر است لباس آستین دار و شلوار بلند بپوشید.

سوالات متداول

1. آیا برای سفر به قطر نیاز به واکسن ویژه ای است؟
بله برای سفر به قطر نیاز به واکسن هپاتیت A و تیفوئید است. همچنین واکسن فلج اطفال و کزاز نیز توصیه می شود.
2. چه غذاهایی را در قطر باید بچشید؟
غذاهای قطری با طعم و مزه خاص و منحصر به فرد خود تجربه فراموش نشدنی را برای شما به ارمغان می آورند. ماهی کباب مچهبوز ( یک نوع پلو با گوشت و سبزیجات ) و حلیم ( یک نوع سوپ با گوشت و بلغور ) از جمله غذاهای معروف قطر هستند.
3. بهترین راه برای گشت و گذار در دوحه چیست؟
برای گشت و گذار در دوحه می توانید از اتوبوس تاکسی و مترو استفاده کنید. همچنین می توانید ماشین اجاره کنید و به صورت آزاد در شهر گشت و گذار کنید.

نتیجه گیری

سفر من از کیش تا قطر تجربه ای فراموش نشدنی بود که با آرامش و لذت در کیش و با طعم جدید و مدرنیته در دوحه آمیخته شده بود. من در این سفر با فرهنگ و تاریخ دو کشور آشنا شدم و با آثار ارزشمند و منحصر به فرد به یک سفر کوتاه در زمان رفتم. من به همه کسانی که به دنبال یک سفر فراموش نشدنی هستند این سفر را توصیه می کنم.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا