کرواسی جز شینگن است

کرواسی بهشت آبی در قلب اروپا!

کرواسی کشوری که انگار از روی نقشه نقاشی شده با ساحل های فیروزه ای جزیره های رویایی و شهرهای تاریخی سفری خاطره انگیز رو به شما هدیه می کنه. اما خبر خوب اینه که کرواسی عضو منطقه شینگن هست! یعنی میتونید با یه ویزای شینگن نه تنها کرواسی رو ببینید بلکه سفری به چند کشور دیگه در اروپا رو هم تجربه کنید.

دنیای آبی کرواسی:

برای شروع تصور کنید که روی ساحل شنی دراز کشیدید نسیم ملایم دریا موهاتون رو نوازش می کنه و خورشید گرمای دلچسبش رو به پوستتون هدیه میده. این دقیقا همون حسیه که در جزیره هوار (Hvar) به شما دست میده. این جزیره با طبیعت بکر و آب های کریستالی بهشت عاشقان قایق سواری و غواصی هست. جزیره هوار پر از خلیج های مخفی و صخره های سنگی هست که چشم اندازهای بی نظیری رو به شما هدیه میده.

شهر زادار گنجینه ای از تاریخ و موسیقی:

اما کرواسی فقط ساحل و جزیره نیست. شهر زادار (Zadar) در کنار دریای آدریاتیک یک موزه زنده از تاریخ و فرهنگ هست. دیوارهای قدیمی و قلعه های باستانی کلیسای سنت دونات با گنبد منحصر به فرد و ارگ زادار با مجسمه های رومی گذشته پر فراز و نشیب این شهر رو به شما نشون میده. اما جذابیت اصلی زادار موزیک دریای (Sea Organ) هست. این ساختمان مدرن با لوله های آهنی با حرکت امواج و هوای دریا موسیقی طبیعی و عجیبی رو به وجود میاره.

شهر دوبروونیک جواهر دریای آدریاتیک:

دوبروونیک (Dubrovnik) مروارید کرواسی شهری با تاریخ غنی و معماری جذاب هست. دیوارهای سنگی و برج های دفاعی دوبروونیک قصه های دفاع قهرمانانه و آزادی رو به شما نقل می کنند. خیابان استرادون با ساختمان های قدیمی و فروشگاه های دنج قصرهای تاریخی و کلیسای سنت بلسیوس هر کدام دنیای جذاب خودشون رو به شما ارائه میدهند.

نکاتی برای سفر به کرواسی:

  • زمان مناسب سفر: بهتر بهار یا پاییز به کرواسی سفر کنید. در این فصل ها هوا دلچسب تره و شلوغی فصل تابستان رو ندارید.
  • بودجه: کرواسی کشور نسبتا گرانی هست. هتل و غذا می تونن هزینه های سنگینی رو برای شما ایجاد کنند. اما با برنامه ریزی و انتخاب اقتصادی میتونید سفر به یاد ماندنی با هزینه های کمتر رو تجربه کنید.
  • زبان: زبان رسمی کرواسی کرواتی هست. اما انگلیسی در مراکز توریستی به طور گسترده صحبت میشه.
  • غذا: غذاهای دریایی در کرواسی عالی هستند. ماهی میگو و خرچنگ با طعم و عطر بی نظیر خودشون تجربه غذاخوری را برای شما خاطره انگیز می کنند.

پرسش و پاسخ:

  • آیا برای سفر به کرواسی نیاز به ویزا دارم؟
    • اگر اتحادیه اروپا یا منطقه شینگن هستید به ویزا نیازی ندارید. اما برای سایر کشورها نیاز به ویزای شینگن هست. برای اطلاع از نیاز به ویزا به وبسایت سفارت کرواسی در کشور خود مراجعه کنید.
  • بهترین زمان سفر به کرواسی کی هست؟
    • بهار و پاییز بهتر هستند. در تابستان هوا خیلی گرم و شلوغ هست. در زمستان اغلب جاذبه های توریستی بسته هستند.
  • کجا در کرواسی اقامت کنم؟
    • دوبروونیک زاگرب زادار سپلای و جزیره هوار مکان های محبوب برای اقامت هستند. انتخاب محل اقامت به علاقه مندی های شما بستگی دارد.

نتیجه گیری:

کرواسی با طبیعت بکر و تاریخ غنی خودش انتخاب مناسبی برای سفر به اروپا هست. ساحل های فیروزه ای جزایر رویایی شهرهای زیبا و مردم مهمان نواز خاطرات فراموش نشدنی رو در ذهنتون جا میشه. با ویزا شینگن میتونید سفر به کرواسی رو با سفر به سایر کشورهای اروپایی ترکیب کنید. پس چمدونهاتون رو ببندید و سفر به کرواسی رو شروع کنید!

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا