شاد ترین کشور جهان

بهشت روی زمین اینجا فینلاند!

همیشه آرزوی یه سفر به یه کشور شاد و پر از آرامش رو داشتم یه جایی که بتونی نفس عمیق بکشی و از زیبایی های طبیعت و زندگی لذت ببری. چند ماه قبل بالاخره تصمیمم رو گرفتم و سفر به فینلاند رو شروع کردم.

فینلاند کشوری که با جنگل های سرسبز دریاچه های آبی و آسمان صاف و آرامشش به "شادترین کشور جهان" لقب گرفته همون چیزی بود که دنبالش بودم.

با قدم گذاشتن در هلسینکی پایتخت فینلاند حس آرامش عجیبی وجودم رو فرا گرفت. ساختمان های شیک و مدرن با معماری اروپایی خیابان های پاک و مرتب و فضای سبز اطراف شهر همه و همه به تناسب و ارامش دلالت میکردن.

اما فینلاند فقط هلسینکی نیست. من به سفر به طبیعت زیبای فینلاند هم فکر میکردم و تصمیم گرفتم به شهر لاپنران و دریاچه سایما هم سفر کنم. در طبیعت فینلاند علاوه بر جنگل های سرسبز و دریاچه های زیبا من با پدیده شگفت انگیز "شفق قطبی" هم مواجه شدم و از زیبایی و افسون اون بسیار لذت بردم.

در ادامه این سفرنامه من را با خودتان به کشور فینلاند ببرید و با هم تجربه سفر به شادترین کشور جهان را در ذهن خودمان تجسم کنیم.

هلسینکی پایتخت شادی و آرامش

اولین قدم های من در هلسینکی با معماری منحصر به فرد و شیک شهر آغاز شد. ساختمان های قدیمی و زیبا با سنگ های آجری و درهای چوبی کنده کاری شده و ساختمان های جدید و مدرن با خطوط منحنی و شیشه ای هر کدام به نوعی زیبایی و ارامش را به شهر هدیه میکردن.

میدان سنات با کلیسای بزرگ و سفید و مجسمه امپراطور الکساندر دوم نمادی از تاریخ فینلاند بود که من با حس احترام به اون نگاه میکردم. هلسینکی شهر موزه ها گالری های هنر و ساختمان های تاریخی است. موزه اتنوگرافی موزه تاریخ طبیعی و موزه هنر و طراحی فقط چند تا از موزه های بسیار زیبایی هستن که در هلسینکی وجود دارن.

من در طول سفر خودم در هلسینکی همیشه به طبیعت فکر میکردم و به دنبال فضای سبز و آرام بودم و با خوشحالی متوجه شدم که هلسینکی هم یه شهر سبز و ارام و آرامش بخش است. پارک کوسما و پارک وسط شهر با چشم انداز زیبا و فضای آرام و دلنشینشون من را به خودشون جذب میکردن. من ساعت ها در این پارک ها قدم ميزدم و از نسیم ملایم و هوای پاک و سالم لذت ميبردم.

البته غذا هم از مهم ترین بخش های هر سفر است و در هلسینکی من با طعم و مزه های جدید و متفاوت فینلاندی آشنا شدم. غذاهای ساده و طبیعی با مزه های دلپذیر و مواد اولیه با کیفیت عالی مثل ماهی قزل آلا و قارچ و توت های وحشی من را به خودشون جذب کردن.

در هلسینکی همیشه چیزهای جدیدی برای کشف کردن وجود داره و من به شما پیشنهاد میکنم که حتماً از موزه های شهر گالری های هنر پارک ها و فضای سبز شهر و غذاهای فینلاندی لذت ببرید.

لاپنران شهر زیبا با طبیعت فریبنده

از هلسینکی به سمت شرق فینلاند حرکت کردم و به شهر لاپنران رسیدم. این شهر با دریاچه سایما یکی از بزرگترین دریاچه های اروپا محاصره شده و با جنگل های سرسبز و طبیعت بکر خودش من را به خودش جذب کرد.

لاپنران یه شهر کوچک و ارام است با فضای ساده و طبیعی. خیابان های شهر با خانه های رنگارنگ و باغچه های گل و درخت من را به یاد فیلم های اروپایی انداخت.

مهم ترین بخش سفر من به لاپنران سفر به دریاچه سایما بود. این دریاچه با آب های آبی و شفاف و جزیره های زیبا و جنگل های ساحلی من را به خودش جذب کرد. من در دریاچه قایق سواری کردم و از زیبایی طبیعت فینلاند لذت بردم.

لاپنران با هوای پاک و آسمان صاف و آرامش خودش محل عالی برای پیاده روی و دوچرخه سواری و مناظر زیبا است. من در طول سفر خودم در لاپنران همیشه حس آرامش و لذت را تجربه کردم.

شفق قطبی رقص نور در آسمان

یکی از قشنگ ترین تجربه های سفر من به فینلاند مشاهده "شفق قطبی" در شهر لاپنران بود. شفق قطبی رقص نورهای رنگارنگ در آسمان واقعاً من را مسحور خودش کرد.

برای دیدن شفق قطبی به یک محل تاریک با آسمان صاف نیاز دارید. و بهترین زمان برای دیدن شفق قطبی ماه های پاییز و زمستان است.

من در یک شب زمستانی در حالی که در جنگل با چشم انداز دریاچه سایما قدم میزدم ناگهان متوجه شفق قطبی در آسمان شدم. شفق قطبی با نورهای سبز و قرمز و آبی در آسمان می رقصید و من با حیرت و لذت به اون نگاه میکردم.

این تجربه فراموش نشدنی من را به خودش جذب کرد و همیشه در ذهنم حفظ خواهد شد.

نکاتی برای سفر به فینلاند

  • بهترین زمان برای سفر به فینلاند تابستان و پاییز است. در این زمان هوا گرمتر و روزها طولانی تر هستند.
  • برای سفر به فینلاند به ویزا نیاز دارید. شما می توانید با مراجعه به سفارت فینلاند در کشور خودتان برای دریافت ویزا اقدام کنید.
  • زبان رسمی فینلاند فینلاندی است اما زبان انگلیسی هم به طور وسیعی در کشور استفاده می شود.
  • فینلاند یه کشور گران است بنابراین برای سفر به این کشور به بودجه کافی نیاز دارید.
  • فینلاند کشور امن و با مردم مهربان و آرام است. شما می توانید با خیال راحت در این کشور سفر کنید.

پرسش و پاسخ

1. بهترین مکان برای دیدن شفق قطبی در فینلاند کجاست؟

بهترین مکان برای دیدن شفق قطبی در فینلاند در شمال کشور در منطقه لاپلند است. در این منطقه آسمان بسیار تاریک و صاف است و بهترین شرایط برای دیدن شفق قطبی فراهم است.

2. هزینه سفر به فینلاند چقدر است؟

هزینه سفر به فینلاند به عوامل متعددی مثل نوع سفر مدت سفر محل اقامت و غذا بستگی دارد. اما به طور کلی فینلاند یه کشور گران است.

3. چه غذاهای فینلاندی را پیشنهاد میکنید؟

من به شما پیشنهاد میکنم که از غذاهای ساده و طبیعی فینلاندی مثل ماهی قزل آلا قارچ و توت های وحشی لذت ببرید. همچنین می توانید از غذاهای فینلاندی مثل سوپ گوشت سوپ ماهی و نان چای را هم تجربه کنید.

نتیجه گیری

سفر من به فینلاند تجربه فراموش نشدنی و خاطره انگیزی بود و من با احساس آرامش و رضایت از این کشور زیبا و شاد برگشت کردم.

فینلاند با طبیعت زیبا مردم مهربان و فضای آرام و شادش محل عالی برای سفر و تجربه جدید است. من به شما پیشنهاد میکنم که حتماً سفر به فینلاند را در برنامه سفر خودتان قرار دهید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا