بهترین شهر دنیا

بهترین شهر دنیا: سفری به قلب رمانتیک پاریس

می دونید یه چیزایی هستن که فقط با حسشون میشه درک کرد مثلاً اون حس وقتی وارد یه کافه دنج و گرم در پاریس می شید بوی قهوه و نان تازه آواز بلبل و لبخند مهربون زن صاحب کافه… راستش پاریس برای من فقط یه شهر نیست یه احساسی یه رویا یه احساس شیرین از بودن در قلب رمانتیک دنیا.

چرا پاریس؟

این سوال رو بارها از خودم پرسیدم و هر بار جوابش یه دنیا تفاوت داشت. گاهی پاریس اون حس رمانتیکیه که در خیابون های سنگفرش شده و کنار برج ایفل منتظر شماست گاهی پاریس اون کافه های کوچیک و دنج با عطر قهوه و کروسان های تازه گاهی هم پاریس اون موزه ها و گالری های پر از هنر و تاریخه.

عطر پاریس

پاریس با عطر خودش میشه شناخت. یه عطر مخلوط از بوی قهوه نان تازه گل های یاس و باد خنک پاییزی. عطر پاریس مثل یه حسیه که از روز اول چشم و دلتون رو به خودش خیره می کنه. توصیف این عطر کار آسونی نیست فقط باید یه بار در پاریس قدم بزنید در هوای خنک و دلنشینش نفس بکشید تا اون موقع بفهمید عطر پاریس واقعاً چیه.

پاریس عشق و رمانتیک

حرف از پاریس شد حرف از رمانتیک میشه. پاریس شهر عشقه شهر عشق های ناگهانی و پر از شور و شوق. کافیه یه قدم تو خیابون های باریک پاریس قدم بزنید در کنار برج ایفل قدم بزنید یا یه شام رمانتیک زیر نور قشنگ ستارگان در کنار سِن رودخانه درست اونجایی که موزیک های زیبا چشم و دلتون رو مست می کنه. عشق تو پاریس یه حسه واقعی و قشنگه.

پاریس هنر و تاریخ

پاریس فقط یه شهر رمانتیک نیست پاریس شهر هنر و تاریخ هم هست. موزه لوور با آثار مشهور مثل مونالیزا موزه اورسای با شاهکارهای امپرسیونیسم موزه پیکاسو با آثار این هنرمند بزرگ و موزه رودین با مجسمه های مُنحصربه فرد فقط چند نمونه از موزه های پاریسن که میتونن ساعت ها شما رو مجذوب خودشون کنن.

پاریس آشپزی و طعم

پاریس شهر طعم و مزه است. با هر قدم تو پاریس یه بوی غذا نوستالژیک شما رو سراغ خودش می کشه. کروسان های تازه صبحگاهی کروک مدام با سس بِشارمل ماکارونی با سس گرِویه و سوپ پیاز از طعم و مزه ی پاریس هستن که باید حتماً آنها را تجربه کنید. اما فراموش نکنید که پاریس فقط طعم غذا نیست پاریس طعم قهوه تو کافه های کلاسیک و طعم شراب تو باغ های شراب هم هست.

چگونه از پاریس لذت ببریم؟

  • قدم زدن در خیابان های پاریس: بدون شک بهترین راه برای آشنا شدن با پاریس قدم زدن تو خیابان های سنگفرش شده شهریه.
  • سوار شدن به قایق روی رودخانه سِن: یه تجربه رومانتیک و قشنگ که از دیدن پاریس از روی رودخانه سِن لذت خواهید برد.
  • دیدار از برج ایفل: برج ایفل نماد پاریسه و دیدار از این برج قشنگ هر گز فراموش نخواهد شد.
  • خرید تو خیابان شانزلیزه: شانزلیزه خیابانی معروف در پاریسه که میتونید تو اون خرید کنید یا در کافه های مشهورش قهوه بنوشید.
  • رفتن به موزه لوور: موزه لوور از موزه های بزرگ دنیاست و آثار هنری زیادی در این موزه به نمایش گذاشته شده که مطمئناً شما را مَحو خودش خواهد کرد.

چند نکته مهم برای سفر به پاریس:

  • ویزای شینگن: برای سفر به پاریس نیاز به ویزای شینگن دارید.
  • زبان: زبان رسمی پاریس فرانسه است اما اکثر مردم به زبان انگلیسی هم تسلط دارن.
  • پول: واحد پول فرانسه یورو است.
  • هزینه: پاریس شهری گران است اما میتونید با برنامه ریزی هزینه هاتون را کنترل کنید.

پاسخ به چند سوال درباره پاریس:

1. بهترین فصل سفر به پاریس چه زمانی است؟

بهترین فصل سفر به پاریس فصل بهار و پاییزه که هوا مُطبوع و هوای دلنشین تو خیابان های پاریس قدم بزنید.
2. چه طوری به پاریس باید بريم؟

برای سفر به پاریس میتونید از طریق هواپیما و یا قطار به این شهر سفر کنید.
3. چه طوری تو پاریس جابجا شیم؟

تو پاریس میتونید از مترو اتوبوس و تاکسی برای جابجا شدن استفاده کنید.

در نهایت پاریس شهر رویاهاست شهری که هر کسی باید یه بار تو زندگیش از اون بازدید کنه و از زیبایی و رمانتیک بودنش لذت ببره. پاریس با هر چیزی که داره با عطر خوش قهوه و نان تازه با برج ایفل که در آسمان پاریس سربه فلک کشیده با رودخانه سِن که مثل یک نوار آبی شهر را به دو قسمت تقسیم کرده با موزه های بزرگ و با خیابان های سنگفرش شده یه تجربه فراموش نشدنی در خاطرتون به جا خواهد گذاشت.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا