بهترین کشور جهان

بهشت روی زمین کجاست؟

یادم میاد چند وقت پیش داشتم تو اینستاگرام با خودم ور می رفتم که یه عکس از یه ساحل شگفت انگیز با آب فیروزه ای و شن های سفید مثل پودر قند دیدم. دلم ضعف رفت! یه حس عجیب غریب داشت انگار یه نفر یه تیکه از بهشت رو قشنگ تزیین کرده بود و گذاشته بود وسط یه جزیره! خلاصه اینکه من تصمیم گرفتم به جای اینکه فقط با حسرت به عکس نگاه کنم دنبال یه سفر به اون بهشت بگردم. و اینجاست که داستان ما شروع میشه…

به دنبال بهشت

خیلی وقت گذاشتم تا با مقایسه و تحقیق بهترین کشور جهان رو برای سفر پیدا کنم. تو این جست و جو سخت یه مهمترین معیار برام وجود داشت: اتصال به طبیعت. میدونستم سفر من باید یه نوع ارتباط خاص با طبیعت ایجاد کنه. تو این مسیر خیلی با خودم کلنجار رفتم. بین کوهستان های 巍峨 و دریا های آبی و سبز انتخاب سخت بود.

اولین انتخابم نیوزلند بود. جزیره سبز با کوهستان های زیبا دریاچه های خیره کننده و مناظر بکر و بی نظیر احساس یه سفر ماجراجویانه رو به من می داد. بعد از نیوزلند نروژ با فیوردهای زیبا و مناظر شمالی جادویی رو در نظر گرفتم. تصور قدم زدن تو جنگل های بکر نروژ و تماشا کردن شفق قطبی منو به وجد می آورد.

بعد از این دو کشور به ایسلند رسیدم. ایسلند با چشم اندازهای شگفت انگیز و طبیعت فعال و زیبا یه کشور واقعا بی نظیر بود. من در سفر به ایسلند میتونستم از آبشار های خروشان غارهای یخ آتشفشان ها و زمین گرمایی لذت ببرم.

اما در آخر همه اینها منو به یه کشور دیگه راهنمایی کرد: کاستاریکا.

کاستاریکا: بهشت در حقیقت

کاستاریکا یه کشور کوچک در آمریکای مرکزی است که با زیبایی طبیعت و تنوع زیستی غنی منو به خودش جذب کرد. کاستاریکا با جنگل های ابر کوهستان های volcanic و سواحل زیبا یه بهشت برای طبیعت دوستان و علاقه مندان به ماجراجویی است.

اولین لحظه ای که به کاستاریکا رسیدم حس یه موجود آزاد تو طبیعت رو داشتم. هوای مرطوب و گرم بوی گیاهان استوایی صدای پرندگان و سبزی فراوان منو به یه جهان جدید برد.

یکی از جذاب ترین ویژگی های کاستاریکا تنوع زیستی غنی اون است. کاستاریکا با 5% از تنوع زیستی جهان با انواع حیوانات پرندگان گیاهان و حشرات یه گنجینه برای علاقمندان به طبیعت است.

من تو کاستاریکا میتونستم در جنگل های ابر با طوطی های رنگارنگ میمون ها و خرس های تنبل در حالی که صدای آبشار ها رو می شنیدم قدم بزنم. میتونستم تو سواحل خیره کننده کاستاریکا در کنار دلفین ها و لاک پشت های دریایی شنا کنم. و تو کوهستان های volcanic با آتشفشان ها و دره های زیبا ماجراجویی کنم.

تجربه های فراموش نشدنی

کاستاریکا یه کشور خلاق و هنرمند هم است. من تو کاستاریکا با هنر های سنتی موسیقی رسم و مجسمه سازی رو به رو شدم. کاستاریکا یه محل خوب برای تجربه فرهنگ و سنن مردم این کشور هم است.

اما کاستاریکا بیشتر از یه کشور زیبا و مرموز است. کاستاریکا با مردم مهمان نواز خوش رو و دوست داشتنی یه محل مناسب برای آرامش و شادی است.

من تو کاستاریکا یاد گرفتم که زندگی یه هدیه است و باید از هر لحظه آن لذت برد.

نکاتی برای سفر به کاستاریکا

اگر شما هم به دنبال یه سفر خاطره انگیز ماجراجویانه و آرامش بخش هستید کاستاریکا یه انتخاب عالی برای شما است.

اینجا چند نکته برای سفر به کاستاریکا رو با هم بررسی میکنیم:

  • بهترین زمان برای سفر به کاستاریکا فصل خشکی از دسامبر تا آوریل است. در این زمان هوا خشک و آفتابی است و احتمال بارندگی کمتر است.
  • کاستاریکا کشوری با تنوع زیستی غنی است. برای تجربه این تنوع می توانید از جنگل های ابر سواحل مزارع کافی و پارک های ملی کاستاریکا دیدن کنید.
  • کاستاریکا با قیمت های مناسب یه کشور مناسب برای سفر است. می توانید در هتل های لوکس هتل های اقتصادی یا در هوم استی اقامت کنید.
  • در کاستاریکا می توانید از انواع غذا های لذیذ از غذا های سنتی تا غذا های بین المللی لذت ببرید.
  • کاستاریکا کشوری با مردم مهمان نواز و دوست داشتنی است. شما می توانید با مردم محلی ارتباط برقرار کنید و از فرهنگ و آداب و رسوم آنها لذت ببرید.

پرسش و پاسخ

1- برای سفر به کاستاریکا چه نوع ویزایی نیاز است؟

پاسخ: برای سفر به کاستاریکا به ویزای توریستی نیاز است. شما می توانید این ویزای رو در سایت سفارت کاستاریکا در کشور خودتان دریافت کنید.

2- چه زبان هایی در کاستاریکا مورد استفاده است؟

پاسخ: زبان رسمی کاستاریکا اسپانیایی است. اما در منطقه های توریستی انگلیسی هم رایج است.

3- در کاستاریکا چه نوع ماجراجویی های را می توان تجربه کرد؟

پاسخ: کاستاریکا با طبیعت بکر و زیبا یه محل مناسب برای انواع ماجراجویی ها است. شما می توانید در کاستاریکا از پیاده روی در جنگل شنا در سواحل صخره نوردی قایق رانی و حتی سوارکاری لذت ببرید.

نتیجه گیری

سفر من به کاستاریکا یه تجربه فراموش نشدنی بود. من در این سفر با طبیعت زیبا و بکر با حیوانات و گیاهان زیبا و با مردم مهمان نواز و دوست داشتنی آشنا شدم. کاستاریکا یه کشور واقعا خاص و زیبا است و من مطمئنم که اگر به دنبال یه سفر خاطره انگیز و ماجراجویانه هستید کاستاریکا بهترین انتخاب برای شما است.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا