مدارک لازم برای ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا

رویای آمریکایی: راهنمای جامع ثبت نام لاتاری گرین کارت

آمریکا

آمریکا

تو هم مثل خیلی ها آرزوی زندگی تو آمریکا رو داری؟ اون همه فرصت اون همه آزادی اون همه چیزِ جدید! شاید یه روز بتونی با یه بلیط بخت آزمایی ساده توی خیابون های نیویورک قدم بزنی تو کافه های پاریس لوس آنجلس یه فنجان قهوه بنوشی و از دیدن ساحل های طلایی کالیفرنیا خستگیِ سفر تو فراموش کنی.

آمریکا

اما قبل از اینکه تو هم یه "گرین کارت" داشته باشی نیاز به گذر از یه مراحل سخت و پیچیده هست. و اولین گام هم ثبت نام در "لاتاری گرین کارت" هست.

آمریکا

چطور می توانی با لاتاری گرین کارت به آمریکا بروی؟

مهاجرت به آمریکا یه رویا قدیمی برای خیلی از ماست. اما راه های متعددی برای رسیدن به این رویا وجود داره. یه راه معروف و البته چالش برانگیز هم لاتاری گرین کارت هست.

لاتاری گرین کارت یه برنامه مهاجرتی سالیانه هست که به افراد مختلف از سرتاسر دنیا فرصت میدهد تا "گرین کارت" و در نتیجه اجازه اقامت در آمریکا رو به دست بیارن.

این برنامه هر سال حدود ۵۰,۰۰۰ نفر رو به طور تصادفی انتخاب میکنه و به شون فرصت میده تا به طور قانونی در آمریکا زندگی و کار کنن.

اما قبل از هر چیزی نیاز به شناخت شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام در لاتاری گرین کارت هست.

مدارک لازم برای ثبت نام در لاتاری گرین کارت

برای اینکه بتونی در لاتاری گرین کارت ثبت نام کنی به یه سری مدارک نیاز داری. این مدارک شامل اطلاعات شخصی عکس و مشخصات تاهل هست.

  • عکس: عکس باید در ابعاد خاص و با فرمت jpeg باشه.
  • اطلاعات شخصی: اطلاعات شخصی مثل نام و نام خانوادگی تاریخ تولد جنسیت ملیت شماره گذرنامه آدرس و شماره تلفن رو باید به درستی در فرم ثبت نام وارد کنی.
  • مشخصات تاهل: اطلاعات در مورد وضعیت تاهل و اطلاعات همسر و فرزندان رو هم نیاز به وارد کردن دارید.

نکات مهم برای ثبت نام در لاتاری گرین کارت

  • سایت دولتی: فقط از سایت دولتی DV Lottery برای ثبت نام استفاده کن. از سایت های جعلی که ادعا می کنند به شما در برنده شدن لاتاری کمک می کنند دور باش.
  • فرم ثبت نام: فرم ثبت نام رو با دقت و با اطلاعات صحیح پر کنید. هر گونه اشتباه در فرم ثبت نام می تونه باعث رد شدن شما بشه.
  • تاریخ ثبت نام: تاریخ ثبت نام در لاتاری گرین کارت هر سال در اواخر مهر ماه شروع و اوایل آبان ماه تمام میشه. پس به تاریخ ثبت نام توجه داشته باشید.
  • ذخیره فرم: بعد از ثبت نام حتما فرم ثبت نام و شماره ثبت نام رو ذخیره کنید.
  • اطلاعات صحیح و کامل: اطلاعات رو به صورت صحیح و کامل وارد کنید.

مراحل بعد از ثبت نام

بعد از ثبت نام در لاتاری گرین کارت به صبر نیاز دارید.

  • نتایج: نتایج لاتاری گرین کارت معمولا در ماه اردیبهشت سال بعد منتشر میشه. برای اطلاع از نتایج باید به سایت دولتی DV Lottery مراجعه کنید.
  • مصاحبه: اگر در لاتاری برنده شدید به مصاحبه در سفارت آمریکا در کشور خودتون دعوت می شوید. مصاحبه بخش مهمی از فرآیند لاتاری گرین کارت هست و باید به تمامی سوالات با صداقت و به درستی جواب بدید.
  • مدارک لازم: در مصاحبه باید مدارک لازم مثل گواهی پزشکی و گواهی عدم سوء پیشینه رو ارائه کنید.

تجربه های شخصی:

من خودم تجربه موفقیت در لاتاری گرین کارت رو نداشتم اما از اطلاعاتی که جمع کردم و از تجربه دوستانم شنیدم می تونم به شما بگم که لاتاری گرین کارت می تونه یه فرصت عالی برای زندگی در آمریکا باشه.

اما یادتون باشه که این یه مسابقه هست و شانس بازی مهم ترین عامل برای برنده شدن هست. اما با اطلاعات صحیح و آماده بودن برای مصاحبه می تونید شانس برنده شدن خودتون رو بالا ببرید.

سؤالات متداول:

  • من چند بار می تونم در لاتاری گرین کارت شرکت کنم؟ شما هر سال فقط یک بار می توانید در لاتاری گرین کارت شرکت کنید.
  • شرکت در لاتاری گرین کارت هزینه داره؟ شرکت در لاتاری گرین کارت رایگان هست.
  • بعد از برنده شدن در لاتاری گرین کارت چقدر زمان برای مهاجرت به آمریکا وقت دارم؟ بعد از برنده شدن در لاتاری گرین کارت شما ۶ ماه وقت دارید برای انجام مراحل مهاجرت و انتقال به آمریکا.

نتیجه گیری:

لاتاری گرین کارت یه شانس بزرگ برای رسیدن به رویای زندگی در آمریکا هست. با مطالعه و آمادگی کامل برای ثبت نام و مصاحبه می تونید شانس برنده شدن خودتون رو بالا ببرید.

فراموش نکنید که این فقط یه شروع هست و مراحل دیگری هم برای رسیدن به رویا در انتظار شما هست.

امیدوارم این راهنمای جامع به شما کمک کرده باشه تا با اطلاعات صحیح قدم در راه رویای آمریکایی خودتون بگذارید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا