خدمت در سپاه و مهاجرت به امریکا

سپاه و آمریکا: دو سوی یک تقاطع

مهاجرت

مهاجرت

همیشه در ذهنم بود دو سوی یک تقاطع دو راه دو انتخاب. یک طرف سپاه با همه ی مهر و صفا و غرور و ایثار و تعهدش یک طرف هم آمریکا با همه ی آزادی و رفاه و نوآوریش. چطور میشه یه آدم هم تو دل سپاه باشه و هم بخواد خارج از مرزها پرواز کنه؟

مهاجرت

تو این مقاله میخوام باهاتون صادقانه حرف بزنم درباره ی یه تجربه ی خاص و یه تصمیم مهم تو سفر زندگی من. سفر من از دل سپاه به قلب آمریکا

مهاجرت

دو دنیای متفاوت

با لباسی که رنگ سبز و بوی وطن میداد و قلبی که شور خدمت و عشق به وطن توش جوش میداد راهی خدمت تو سپاه شدم.

سال ها گذشت در این راه سخت و پر از چالش رشد کردم غرور و افتخار و مهر وطن تو جانم نشست.

اما طبیعت انسان به جستجو و اکتشاف مجبوره. دل من شوق پرواز داشت شوق تجربه ی زندگی در فضایی متفاوت. و امریکا با رنگی جذاب و چشمان پر از نوید تو ذهنم تلالو میکرد.

بستری از آرزوها و تردیدها

ترس و تردید همیشه همراه من بود. آرزوها و اهداف جدید در ذهنم رژه می رفتن و نگرانی ها و دلهره ها هم قدم به قدم باهاشون همراهی میکردن.

چطور میتونستم سپاه و وطنم رو رها کنم؟ چطور میتونستم از عشقی که تو جانم نشسته بود دل بکنم؟ چطور میتونستم این همه خاطره و همراهی رو فراموش کنم؟

اما میل به تجربه و تعقیب آرزوها هم سخت در جانم ریشه دوانده بود. ترس و تردید رو کنار گذاشتم و شروع کردم به برنامه ریزی برای مهاجرت به آمریکا.

سفر به دنیای آزادی

با دل پر از امید و نگاهی پر از آرزو پا تو زمین آمریکا گذاشتم. هرچیزی که در ذهنم نقش بسته بود در واقعیت رنگ دیگه ای داشت.

آزادی تو هوا پیچیده بود نوآوری در هر گوشه خود نمایی می کرد و امید در چشم هر انسان منعکس بود.

اما این دنیای جدید با همه ی جذابیتش دشواری ها و چالش ها خودش رو هم داشت.

زبان جدید فرهنگ غریب آداب و رسوم متفاوت و تنهایی از سخت ترین چالش های من بودن.

اما عزم من راسخ بود و دل من پر از امید به آینده ای بهتر. سعی کردم با دنیای جدید خودم رو سازگار کنم زبان جدید رو یاد بگیرم و فرهنگ جدید رو درک کنم.

مقایسه ها و احساسات

سپاه و آمریکا دو جهان مختلف بودن. سپاه با روحیه ی خدمت و ایثار و عشق به وطن آمریکا با روحیه ی آزادی و نوآوری و تلاش برای پیشرفت.

مقایسه کردن این دو دنیا کار آسانی نیست. هر کدام زیبایی ها و چالش های خودش رو داره.

سپاه با سادگی و معنویت خودش حس امنیت و آرامش رو تو دل من حک کرده بود.

آمریکا با رنگارنگی و تنوع خودش حس آزادی و هیجان رو به جان من تزریق می کرد.

توصیه ها و نکات عملی

اگر شما هم فکر مهاجرت به آمریکا رو تو ذهن تون دارید چند نکته ی مهم رو به ذهن تون بسپارید:

  1. زبان انگلیسی مهمترین عامل موفقیت تو آمریکا هست. سعی کنید قبل از مهاجرت به حد کافی انگلیسی یاد بگیرید.
  2. تحقیق درباره فرهنگ و آداب و رسوم آمریکا بسیار مهم هست. با مطالعه و اطلاع یافتن از فرهنگ جدید میتونید با آداب و رسوم آنها خودتون رو سازگار کنید.
  3. شبکه سازی و ارتباط با ایرانیان مهاجر در آمریکا خیلی مفید هست. آنها میتونن تجربیات خودشون رو با شما به اشتراک بگذارن و راهنمایی تون کنن.
  4. آمادگی برای چالش ها و مشکلات مختلف ضروری هست. زندگی در کشور جدید با چالش ها و مشکلات همراهه. با صبر و حوصله و تلاش میتونید بر این چالش ها غالب بشید.

نتیجه گیری

سپاه و آمریکا دو راه در سفر زندگی من بودن. هر کدام با رنگ و بو و حس خاص خودشون. من با تمام وجود به سپاه و وطنم عشق می ورزم و از تجربه ی زندگی در آمریکا هم رضایت دارم.

زندگی پر از انتخاب و تغییر هست. ما میتونیم با آگاهی و شجاعت انتخاب کنیم و سفر خودمون رو به سوی آرزوها و اهداف مون ادامه بدیم.

پرسش و پاسخ

1. چه عواملی شما رو به مهاجرت به آمریکا ترغیب کرد؟

پاسخ: علاقه به تجربه ی زندگی در فضایی متفاوت آزادی و نوآوری در آمریکا و فرصت های جدید برای پیشرفت و رشد شخصی از عواملی بودن که من رو به مهاجرت ترغیب کردن.

2. چه توصیه ای به کسانی که مایل به مهاجرت هستن دارید؟

پاسخ: قبل از مهاجرت به خوبی درباره کشور مقصد و فرهنگ و آداب و رسوم آن مطالعه کنید زبان انگلیسی رو به خوبی یاد بگیرید برای چالش ها و مشکلات آماده باشید و از تجربه ایرانیان مهاجر در کشور مقصد بهره مند بشید.

3. چطور میتونید سپاه رو با همه ی خاطراتش فراموش کنید؟

پاسخ: سپاه و خاطراتش همیشه در قلب من میمونه و بخشی از هویت من هست. مهاجرت به این معنی نیست که من سپاه رو فراموش کنم. من تجربه جدیدی رو در کشور جدیدی در حال انجام هستم و سپاه و خاطراتش همیشه در ذهن و قلب من وجود داره.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا