ایالت می سی سی پی

می سی سی پی: سرزمین موسیقی غذا و تاریخ

می خواهی با من به جایی سفر کنی که بوی غذاهای جنوبی صدای بلوز و ریتم گیتارِ آکوستیک همه جا را پر کرده؟ می خواهی طعم واقعی تاریخ آمریکا را بچشی و رد پای جنگ داخلی را در دل جنگل های انبوه و شهرهای ساحلی ببیني؟ پس کوله پشتی ات را بردار و با من به می سی سی پی بیا.

روایت هایی از جنوبِ امریکا

اولین بار که قدم به می سی سی پی گذاشتم حسی عجیب و غریب به من دست داد. انگار به گذشته سفر کرده بودم به زمان برده داری و جنگ داخلی به زمانی که جنوب آمریکا با سادگیِ خود با زحمتِ کشاورزان و بوی خاکِ روستایی تعریف می شد.

در جاده های خاکی خانه های چوبی قدیمی با ایوان های بلند و ستون های سفید یادآور عصرِ جنوب بودند. آسمان آبی و ابرهای سفیدِ پف کرده و درختان ساج قدیمی با برگ های سبزِ شان چشم اندازِ زیبایی را به نمایش می گذاشتند.

می سی سی پی برای من همانند یک کتاب قدیمی بود که هر صفحه اش داستانی جدید و پنهان را فاش می کرد. داستان های مردم آفریقایی تبار که در این سرزمین رنج کشیده بودند داستان های مبارزه و پایداری و در کنار آن داستان های آواز و موسیقی و طعم غذاهای خوشمزه.

در جستجوی تاریخ

از اولین شهر تاریخی که دیدم "ناتچِز" بود. این شهر قدیمی با خانه های یعقوبی و کاخ های بزرگ و باغ های چشم نواز گویی از صفحات تاریخ بیرون آمده بود. کاخ های قدیمی با ستون های سفید و ایوان های بزرگ به خاطره دوران برده داری اشاره می کردند. در موزه های شهر می توانید رد پای تاریخ را در اشیاء و اسناد قدیمی و در داستان های مردم محلی دنبال کنید.

اما می سی سی پی تنها خانه موزه های تاریخ نیست. در جایی که رودخانه می سی سی پی از میان زمین های سبز و سرسبز می گذرد در "وایکِسبرگ" می توانید رد پای جنگ داخلی را در میدان نبرد ببینید. این میدان با سنگر های قدیمی و یادبود های جنگ حکایت از گذشته ای غمگین دارد.

موسیقی و آواز در هوای می سی سی پی

می سی سی پی خاستگاه موسیقی بلوز است. صدای گیتار و آواز بلوز در هوای این سرزمین همانند باران به گوش می رسد. در هر کافه و بار می توانید صدای بلوز را بشنوید.

"کلارکِسدیل" شهر تاریخی موسیقی بلوز با موزه "بلوزِ دلِتا" گویی به تقدیس این موسیقی می پردازد. در این شهر می توانید با افسانه های بلوز مانند "روبرت جانسون" و "جانِ هورِت" آشنا شوید و از موزه اشیاء و اسناد قدیمی و داستان های آن ها مطلع شوید.

همچنین می سی سی پی به موسیقی کانتری نیز مشهور است. "نَشوِیل" در ایالت همسایه تنها یک ساعتی با می سی سی پی فاصله دارد. اگر علاقه مند به موسیقی کانتری هستید می توانید به این شهر سفر کنید و از موزه ها و مکان های تاریخی و همچنین از کنسرت های کانتری لذت ببرید.

طعم واقعی جنوب

می سی سی پی به غذاهای خوشمزه و سنتیِ جنوب مشهور است. "باربیکیو" "فرای چیکن" "گریبی" "گumbo" و "کِی ک" تنها چند نمونه از غذاهای لذیذ این سرزمین هستند.

در هر رستوران و کافه می توانید این غذاها را با طعم و بوی اصیل ِ جنوب تست کنید. "گریبی" با گوشت خوک سبزیجات و گندم یک غذا سنتی و خوشمزه است. "فرای چیکن" با پوششی از آرد و ادویه در روغن داغ سرخ می شود و با سس چای سرو می شود.

اما می سی سی پی تنها خانه غذاهای سنتی نیست. در شهرهای ساحلی می توانید از غذاهای دریایی نیز لذت ببرید. "میگو" "خرچنگ" و "ماهی خال مخالی" از غذاهای محبوب ساحل هستند.

گردشگری در می سی سی پی

می سی سی پی تنها یک سرزمین تاریخی و موسیقی نیست. این ایالت جاذبه های توریستی زیادی نیز دارد.

از جمله این جاذبه ها "رودخانه می سی سی پی" است. این رودخانه با طول بیش از ۳۷۰۰ کیلومتر از مینه سوتا تا خلیج مکزیک امتداد دارد و از میان می سی سی پی نیز می گذرد. سفر با قایق در رودخانه از جاذبه های محبوب توریستی است.

"دریاچه پوینت" نیز از دیگر جاذبه های توریستی است. این دریاچه در منطقه "گلفِ کَست" واقع شده است و به عنوان "دریاچه جاده ای" مشهور است. در این دریاچه می توانید از ماهیگیری قایق رانی و شنا لذت ببرید.

نکات مفید برای سفر به می سی سی پی

  • بهترین زمان برای سفر به می سی سی پی فصل بهار و پاییز است.
  • برای سفر به می سی سی پی به ماشین نیاز دارید.
  • در می سی سی پی هتل های با قیمت های مختلف وجود دارد.
  • قبل از سفر اطلاعات درباره هوا و آب و هوای محلی را مطالعه کنید.
  • در می سی سی پی بسیاری از مکان ها و موزه ها رایگان هستند.
  • می سی سی پی مکانی امن و دوستانه برای گردشگری است.

سوالات و پاسخ ها

۱. آیا می سی سی پی برای گردشگری مکانی ارزان است؟

بله می سی سی پی از نظر هزینه مکانی ارزان برای گردشگری است. هتل ها و رستوران های ارزانی در این ایالت وجود دارد و می توانید با هزینه کمتری سفر خود را انجام دهید.

۲. آیا می سی سی پی برای خانواده ها مکانی مناسب است؟

بله می سی سی پی مکانی مناسب برای خانواده ها است. جاذبه های توریستی زیادی برای کودکان و نوجوانان وجود دارد. همچنین موزه ها و مکان های تاریخی می توانند برای خانواده ها تجربه فراموش نشدنی را به ارمغان بیاورند.

۳. آیا می سی سی پی مکانی خوب برای علاقه مندان به موسیقی است؟

بله می سی سی پی مکانی عالی برای علاقه مندان به موسیقی است. این ایالت خاستگاه موسیقی بلوز و کانتری است و در هر کافه و بار می توانید موسیقی زنده را بشنوید.

نتیجه گیری

می سی سی پی یک ایالت زیبا و تاریخ ساز با غذاهای خوشمزه و موسیقی لذت بخش به شما تجربه ای فراموش نشدنی را ارائه می دهد. سفر به می سی سی پی سفر به گذشته سفر به جنوب ِ آمریکا سفر به سرزمین موسیقی و تاریخ است.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا