آشنایی با ایالت های آمریکا

سفری به قلب آمریکا: آشنایی با ایالت های سرزمین رویاها

آمریکا

آمریکا

همیشه به این فکر می کردم که زندگی در آمریکا چه حسی داره؟ آدم هایش چطورن؟ آسمانشون چه رنگیه؟ اصلا "روح آمریکا" یه چیز واقعی و قابل لمس هست یا فقط تو فیلم ها و داستان ها وجود داره؟ خُب یه جورایی من این سوال ها رو با سفر به چند تا از ایالت های آمریکا جواب دادم.

آمریکا

از نیویورک پر از هیاهو تا کالیفرنیا یی پر از آرامش

آمریکا

ماجرا از نیویورک شروع شد. نیویورک یه شهره که هیچ وقت نمی خوابه. همه چیز با سرعت برق و باد اتفاق می افته آدم ها همیشه در حال دویدن و رسیدن به یه هدف هستن. طعم تاکوی خیابانی و بوی قهوه در هوای صبحگاهی صدای شلوغی مترو و نور رنگارنگ تابلوهای تبلیغاتی همه و همه یه احساس هوشیاری و انرژی به من می داد. ساختمان های بلند نیویورک مثل غول های آهنین به آسمان خیره شده بودن و من وسط این همه شلوغی یه حس آرامش عجیب رو تجربه کردم . گویی این همه سرعت و انرژی یه نوع آرامش دیگه رو ایجاد می کرد .

بعد از چند روز سرگردانی تو خیابان های نیویورک راهی کالیفرنیا شدیم . کالیفرنیا یه سرزمین آفتابی و پر از رنگ بود . ما تو " سانتا مونیکا " یه روز رو به گشت و گذار تو ساحل و تفرجگاه گذروندیم . حرارت خورشید صدای موج ها بوی نمک و باد مُسَکِن همه و همه یه حس آرامش و رهایی رو به من هدیه داد .

جذابیت ها و تجربه های فراموش نشدنی

هر ایالت با فرهنگ و تاریخ منحصر به فردش تجربه های خاص خودش رو به من ارائه داد . تو " لاس وگاس " شهر رویاها مغازه های پر از تجمل کازینوهای پر از نور و رنگ و صدای ماشین های اسلات من رو به یه جهان دیگه برد . تو " نیواورلئان " شهر موسیقی و جشن صدای موسیقی جاز و بوی غذاهای فرانسوی من رو به یه جهان پر از شادی و رقص و سرگرمی برد.

تجربه های منحصر به فرد در هر ایالت

تو " شیکاگو " شهر باد ساختمان های بلند و مدرن موزه های پر از هنر و تاریخ و صدای موسیقی " بلوز " من رو به یه جهان پر از خلاقیت و انرژی برد . تو " واشنگتن " پایتخت کاخ سفید مجلس سنا موزه های پر از تاریخ و سیاست من رو به یه جهان پر از قدرت و تاریخ برد .

نکات کلیدی برای سفری بی نقص به ایالت های آمریکا

هر ایالت آمریکا ویژگی های خاص خودش رو داره . پس قبل از سفر به این نکات توجه کنید :

  • انتخاب مناسب ایالت : به علاقه مندی های خودتون بودجه و زمان سفرتون توجه کنید . به عنوان مثال اگه علاقه مند به تاریخ و سیاست هستید واشنگتن اگه علاقه مند به هنر و موسیقی هستید نیویورک و اگه علاقه مند به طبیعت و ساحل هستید کالیفرنیا را انتخاب کنید .
  • اقامت : در هر ایالت هتل های متعددی با قیمت های متفاوت وجود داره . از سایت های رزرو هتل نظرات سفر کنندگان و مقایسه قیمت ها برای انتخاب بهترین هتل استفاده کنید .
  • حمل و نقل : آمریکا کشور بزرگی است و برای جابه جایی بین ایالت ها می تونید از هواپیما قطار اتوبوس و یا خودرو استفاده کنید . انتخاب حمل و نقل به بودجه و زمان سفرتون بستگی داره .
  • بودجه : هزینه سفر به آمریکا به عوامل متعددی مثل انتخاب ایالت نوع اقامت نوع حمل و نقل و نوع فعالیت های سفر بستگی داره . قبل از سفر یه بودجه مناسب رو در نظر بگیرید و برای هر چیز هزینه مشخصی رو در نظر بگیرید .

پرسش و پاسخ

  • سفر به آمریکا برای کسانی که به زبان انگلیسی تسلط ندارن چطور است ؟
  • نگران نباشید بیشتر مردم آمریکا به زبان انگلیسی صحبت می کنن و خیلی از آدم ها با کسانی که به زبان انگلیسی تسلط ندارن با حوصله و با آغوش باز صحبت می کنن .
  • چه مدارک و مجوزهایی برای سفر به آمریکا لازم هست ؟
  • برای سفر به آمریکا به ویزای آمریکا نیاز دارید . برای دریافت ویزای آمریکا نیاز به گذرنامه عکس فرم DS-160 و نامه دعوت از سمت آمریکا و چند مورد دیگه هست .
  • بهترین زمان برای سفر به آمریکا چه زمانی است ؟
  • بهترین زمان برای سفر به آمریکا به علاقه و هدف سفرتون بستگی داره . به عنوان مثال اگه علاقه مند به ساحل و آب و هوا گرم هستید تابستان بهترین زمان برای سفر به آمریکا است . اما اگه علاقه مند به زمستان و اسکی و سفر ارزان هستید زمستان بهترین زمان برای سفر به آمریکا است .

جمع بندی

سفر به آمریکا یه تجربه فراموش نشدنی هست با مردم خوش رو مکان های دیدنی زیبا و فرهنگ و تاریخ غنی . اگه به سفر به آمریکا فکر می کنید قبل از سفر مواردی رو که در این مقاله ذکر شد در نظر بگیرید و برای سفری بی نقص آماده شوید .

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا