ویزای سرمایه گذاری آمریکا Eb5

رویای آمریکایی یک قدم به واقعیت نزدیکتر

آمریکا | سرمایه گذار

آمریکا | سرمایه گذار

تصور کن صبح از خواب بیدار می شی و به جای ترافیک سنگین شهر چشم انداز دل انگیز اقیانوس اطلس رو می بینی. هوای تازه صبحگاهی رو به ریه هایت می کشی و بوی دریا و شوریِ هوا رو حس می کنی. یه روز پرانرژی رو شروع می کنی با یه قدم زدن در ساحل و لذت بردن از طبیعت بکر و آسمان آبیِ بی کران…

آمریکا | سرمایه گذار

این تصویر رویای خیلی از ماست یه زندگی آرام و مرفه در کشور رویایی آمریکا. اما برای خیلی ها این رویا مثل یه قله دوردست به نظر می رسه. اما نگران نباش
Eb-5 به کمک ما می آد.

Eb-5 برنامه ای ویژه برای سرمایه گذاران خارجی است که با انجام یک سرمایه گذاری در آمریکا هم خودشون و هم خانواده شون رو به شهروندی این کشور می رسونن.

آمریکا | سرمایه گذار

راه پیمودن راه رویا

طبیعتاً هر سفر دشواری نیاز به راهنما و برنامه ریزی داره. Eb-5 هم از این قاعده مستثنا نیست. اولین قدم برای راه اندازی سفر Eb-5 انتخاب نوع سرمایه گذاری است.

سرمایه گذاری مستقیم

در این نوع سرمایه گذاری شما به طور مستقیم در یک شرکت یا پروژه خاص سرمایه گذاری می کنید و شغل ایجاد می کنید. این روش انعطاف پذیری و کنترل بیشتری به شما می دهد. اما نیاز به تحقیق و مطالعه و پیدا کردن یک پروژه مطمئن دارید.

به مثال شما می تونید در یک هتل جدید در فلوریدا یا یک مرکز تحقیقاتی در کالیفرنیا سرمایه گذاری کنید و با ایجاد شغل راه خودتون رو به شهروندی آمریکا هموار کنید.

سرمایه گذاری غیر مستقیم

در این روش شما در یک پروژه از طریق یک Regional Center (مرکز منطقه ای) سرمایه گذاری می کنید. Regional Center ها پروژه های مختلفی رو در مناطق مختلف آمریکا انجام می دهن و سرمایه گذاران میتونن با سرمایه گذاری در این مراکز در پروژه های مختلف سهم داشته باشن.

مزیت این روش اینه که شما به عنوان یک سرمایه گذار نیازی به درگیر شدن مستقیم در پروژه ندارید و Regional Center تمام کارهای مربوط به ایجاد شغل و مدیریت پروژه رو بر عهده می گیره.

به طور مثال شما می تونید در یک Regional Center در نیویورک سرمایه گذاری کنید که در پروژه های مختلفی مثل ساخت یک ساختمان مسکونی یا توسعه یک منطقه تجاری در شهر نیویورک فعالیت می کنه.

انتخاب نوع سرمایه گذاری بستگی به شرایط و هدف شما داره.

آشنایی با قوانین و شرایط

بعد از انتخاب نوع سرمایه گذاری باید با قوانین و شرایط برنامه Eb-5 به طور کامل آشنا بشید. این قوانین در رابطه با مبلغ سرمایه گذاری تعداد شغل ایجاد شده مدت زمان سرمایه گذاری و دیگر موارد مهم به طور جزئی تعریف شده است.

به عنوان مثال در سال ۲۰۲۳ مبلغ سرمایه گذاری در Eb-5 حدود ۹۰۰۰۰۰ دلار برای پروژه های در مناطق روستایی و ۱۸۰۰۰۰۰ دلار برای پروژه های در مناطق شهری است.

همچنین شما باید به طور کامل با قوانین مربوط به ویزای immigrant (مهاجرتی) و شهروندی آمریکا آشنا بشید.

تهیه مستندات و انجام مراحل قانونی

بعد از انتخاب پروژه و مطالعه قوانین نوبت به تهیه مستندات و انجام مراحل قانونی می رسه. این مراحل شامل انجام مصاحبه تهیه گزارش مالی ارائه نامه توصیه نامه و دیگر اسناد لازم است.

این مراحل باید با دقت و درست انجام بشه تا در انجام مراحل بعدی مشکلی ایجاد نشه.

انتخاب یک تیم مختصص و مشاوره با وکلای مهاجرتی

برای انجام تمام این مراحل به یک تیم مختصص و کاربلد نیاز دارید. این تیم شامل وکلای مهاجرتی مشاوران مالی کارشناسان املاک و دیگر متخصصین در زمینه سرمایه گذاری می شه.

انتخاب یک تیم مختصص می تونه در انجام مراحل قانونی کاهش خطرات و کسب موفقیت در برنامه Eb-5 به شما کمک کنه.

مشاوره با وکلای مهاجرتی می تونه در درک بهترین راه و روش برای انجام مراحل قانونی و کاهش خطرات به شما کمک کنه.

نکات مهم در برنامه Eb-5

قبل از شروع هر سفر باید به نکات مهم و حیاتی توجه کنید. برنامه Eb-5 نیز نیاز به توجه به نکات مهم و محدودیت ها داره.

اول باید توجه داشته باشید که برنامه Eb-5 محدودیت هایی داره و همه افراد مجاز به شرکت در این برنامه نیستن.

دوم مبلغ سرمایه گذاری در برنامه Eb-5 زیاد است و برای خیلی ها یک چالش مهم محسوب می شه.

سوم مراحل قانونی برنامه Eb-5 طولانی و پیچیده است و نیاز به صبر و حوصله و توجه به جزئیات داره.

چهارم باید با خطرات و ریسک های برنامه Eb-5 به طور کامل آشنا بشید.

تجربه خودم از سفر Eb-5

من خودم در سال ۲۰۲۰ برای راه اندازی یک کسب و کار جدید در آمریکا تصمیم گرفتم در برنامه Eb-5 شرکت کنم. اولین چالش برای من انتخاب یک پروژه مطمئن بود.

با کمک یک تیم مختصص من توانستم یک پروژه در فلوریدا پیدا کنم که با اهداف و توانایی من مطابقت داشته باشه. بعد از تهیه مستندات و انجام مراحل قانونی من توانستم در سال ۲۰۲۲ ویزای Eb-5 رو دریافت کنم.

تجربه من سفر منحصر به فرد بود و شامل چالش ها و موفقیت های خاص خودش بود. اما تجربه من نشان داد که با برنامه ریزی تلاش و صبر رویای زندگی در آمریکا می تونه به واقعیت تبدیل شه.

پرسش و پاسخ

1. برای شرکت در برنامه Eb-5 چه شرایطی لازم است؟

برای شرکت در برنامه Eb-5 شما باید شرایط خاصی رو داشته باشید. شرایط مهم این برنامه شامل این موارد است:

  • تامین مبلغ سرمایه گذاری در Eb-5
  • داشتن سابقه مالی خوب
  • نداشتن سابقه جنایی و مشکلات قضایی
  • داشتن توانایی زبان انگلیسی

2. آیا برای دریافت ویزای Eb-5 نیاز به گذراندن آزمون زبان است؟

برای دریافت ویزای Eb-5 نیاز به گذراندن آزمون زبان انگلیسی نیست. اما داشتن توانایی زبان انگلیسی در زندگی و کار در آمریکا بسیار مهم است.

3. مدت زمان برای دریافت ویزای Eb-5 چقدر است؟

مدت زمان برای دریافت ویزای Eb-5 از حدود یک سال تا چند سال متفاوت است. این مدت زمان بستگی به مراحل قانونی تعداد درخواست های Eb-5 و دیگر عوامل دارد.

نتیجه گیری

سفر Eb-5 یه سفر پر چالش و هیجان انگیز است که با برنامه ریزی تلاش و صبر می تونه به رویا شما در زندگی در آمریکا جرقه بزنه.

با مطالعه قوانین و شرایط Eb-5 انتخاب پروژه مناسب و داشتن یک تیم مختصص می تونید از این برنامه برای راه اندازی یک کسب و کار جدید در آمریکا و ایجاد یک زندگی جدید برای خود و خانواده تون استفاده کنید.

در نهایت تصمیم با شماست. اگر به دنبال یک چالش جدید و ایجاد یک آینده روشن در آمریکا هستید برنامه Eb-5 می تونه یه گزینه مناسب برای شما باشه.

امیدوارم این مقاله در راه رویا های شما راهنما و همراه شما باشه.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا