فاصله نیوجرسی تا نیویورک

نیوجرسی تا نیویورک: سفری در دل تاریخ و هیجان

همیشه دوست داشتم سفر کنم. به اون حس تازگی اتفاقات جدید و خاطرات ماندگار که فقط سفر می تونه برامون رقم بزنه. این بار مقصد من نیویورک بود شهری پر از رویا و هیجان. اما قبل از رسیدن به قلب این غول بزرگ نیاز داشتم از نیوجرسی عبور کنم.

شاید اسم نیوجرسی خیلی جذاب به نظر نرسه اما این ایالت منو مجبور کرد که به حسی دیگه از سفر فکر کنم. حسی که نه تنها از منظره های زیبا نشئت می گرفت بلکه از تاریخ غنی و فرهنگ ممتاز این ایالت سرچشمه می گرفت.

نیوجرسی: غوطه ور در تاریخ

اولین چیزی که در نیوجرسی به چشمم اومد جاده های طولانی و سرسبز با خانه های قدیمی و مغرور بود. هر خانه یه داستان از گذشته را روایت می کرد. در موزه های نیوجرسی با تاریخ این ایالت عمیق تر آشنا شدم. موزه " پارک استیت نیوجرسی " که در شهر ترنتون واقع شده است منو با فرهنگ و تاریخ این ایالت آشنا کرد. این موزه در واقع یه موزه در موزه است که تنوع محصولات و آثار در آن واقعا منو شگفت زده کرد.

در نیوجرسی به میراث " آلبرت آینشتاین " هم برخوردم. مرکز " آلبرت آینشتاین " در شهر پرینستون واقع شده است. این مرکز معروف به مجموعه اش از کتابخانه موزه سالن کنفرانس اتاق های کار و مرکز تحقیقات است. و برای علاقمندان به فیزیک و تاریخ علم من مطمئنم یک مکانی جذاب و ارزشمند است.

اتوبان به سمت رویا

بعد از گذروندن یه روز فوق العاده در نیوجرسی حالا نوبت عبور از جاده و رسیدن به نیویورک بود. جاده های نیوجرسی واقعا به زیبایی و تنوع معروف هستند . جاده های منحنی شده با منظره های جذاب و جاده های راست و طویل با مناظر عمیق و جاده های پر پیچ و خم با فضایی ماجراجویانه .

وقتی به نزدیکی نیویورک رسیدم حس هیجان و انرژی شهر در وجودم احساس شد. ساختمان های بلند و زیبا سرعت زندگی و انرژی بی حد و حصر همه و همه منو به خودش جذب کردند.

نیویورک: مکانی برای همه

نیویورک شهری است که برای هر ذائقه و هر سلیقه چیزی برای ارائه دارد. می توانید در خیابان های شلوغ مغازه های گران قیمت و موزه های معروف یا در پارک های آرام مکان های تاریخ و کافه های دنج خودتان را غرق در تجربه های منحصر به فرد کنید.

نکاتی برای سفر به نیوجرسی و نیویورک

مهم ترین نکته این است که قبل از سفر برنامه ریزی مناسب انجام دهید. برای هر شهر یک لیست از مکان ها موزه ها و مغازه ها و همچنین مسیر های گردشگری را آماده کنید.

  • برای حرکت بین شهر ها می توانید از قطار اتوبوس یا خودرو استفاده کنید.
  • برای سفر به نیویورک حتما یک کارت " مترو کارت " تهیه کنید.
  • بهتر است برای خرید مغازه های کوچک و محلی را در نیوجرسی و نیویورک دنبال کنید.
  • مطمئن باشید که لباس های راحت و مناسب برای پیاده روی و همچنین لباس های شیک برای بازدید از مکان های شیک را با خود ببرید.

پرسش و پاسخ

1. بهترین فصل برای سفر به نیوجرسی و نیویورک کدام فصل است ؟

بهتر است در فصل بهار یا پاییز به این دو ایالت سفر کنید. در این دو فصل آب و هوا مطبوع تر است و مناظر نیز زیباتر است.

2. در نیوجرسی چه غذا هایی را می توان مزه کرد ؟

در نیوجرسی غذا های دریایی مثل صدف خرچنگ و ماهی خیلی محبوب هستند. همچنین غذا های ایتالیایی مکزیکی و چینی نیز در این ایالت محبوب اند.

3. آیا سفر به نیوجرسی و نیویورک گران است ؟

بستگی به بودجه و نوع سفر تان دارد. اما به طور کلی نیویورک شهری گران است و نیوجرسی نیز شهری اقتصادی تر است.

نتیجه گیری

سفر من به نیوجرسی و نیویورک یک تجربه فراموش نشدنی و پر از خاطره بود. در نیوجرسی با تاریخ و فرهنگ این ایالت آشنا شدم و از مناظر زیبا و آرام این ایالت لذت بردم . در نیویورک در انرژی بی حد و حصر این شهر غرق شدم و تجربه های منحصر به فرد را از نزدیک احساس کردم.

سفر به این دو ایالت برای هر کسی که به تاریخ فرهنگ هیجان و تجربه های جدید علاقه دارد یک تجربه فراموش نشدنی و ارزشمند است.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا