کارت سبز اتباع

کارت سبز اتباع: سفری به دنیای جدید با چاشنی هیجان

تصور کن که صبح از خواب بیدار می شی و در آسمان آبی یه شهر جدید خورشید رو می بینی. با یه لبخند روی لب به زندگی جدیدی که منتظرت’ه فکر می کنی. همه چیز تازه و جذاب می شه مثل یه بوم نقاشی که منتظره با رنگ های زندگی پر بشه. یه سفر پر از هیجان و چالش های جدید.

کارت سبز یه بلیط به دنیای جدید

این دقیقا همون چیزیه که کارت سبز آمریکا برای خیلی از ما به ارمغان می آره: یه بلیط به یه دنیای جدید پر از فرصت چالش و تجربه ای جدید. شاید یه روز یه دانشجو باشی که меч می کنی در دانشگاه های آمریکا تحصیل کنی و زندگی رو از نو تجربه کنی شاید یه کارآفرین با ایده های نو باشی که چشم به راه یه بازار جدید و پررونق هستی یا شاید یه هنرمند باشی که می خوای هنر خودتو به دنیای جدیدی معرفی کنی.

ماجرای من با کارت سبز

من خودم زمانی که کارت سبز رو گرفتم انگار یه بال جدید به وجودم اضافه شد. تازه اون موقع بود که فهمیدم با این سند دیگه یه مهمان در این کشور نیستم بلکه یه عضو از جامعه ی آمریکا هستم با تمام حقوق و مسئولیت هایی که داره. هرچند راهی که برای رسیدن به این کارت طی کردم پر از پیچ و خم بود اما تجربه ی زیبایی بود که باعث شد بیشتر قدر این موفقیت رو بدونم.

شروع سفر: راهی برای رسیدن به کارت سبز

قبل از اینکه با شوق و اشتیاق از تجربه ی زندگی در آمریکا با کارت سبز براتون بگم اول به بایدها و نبایدها و راه هایی که می تونید برای رسیدن به این کارت طی کنید اشاره کنم.

مسیرهای پر پیچ و خم: راه های مختلف برای رسیدن به کارت سبز

راه های مختلفی برای رسیدن به کارت سبز وجود داره از طریق ازدواج کار و یا حتی برنده شدن در قرعه کشی تنوع زیادی رو شامل می شه. هر کدام از این مسیرها نیازمند مدارک و شرایط خاص خودشونه که به طور خلاصه در ادامه به آن ها اشاره می کنم:

  • ازدواج: ازدواج با یه شهروند آمریکایی و یا یه دارنده کارت سبز می تونه شما رو به این هدف نزدیک تر کنه. البته این مسیر نیازمند گذراندن یه سری مراحل و اثبات معتبر بودن رابطه شما و همسر آمریکایی شما هست.
  • کار: در خیلی از شغل ها در آمریکا برای به کار گرفتن نیروی خارجی از کشور به ویزای H1B نیاز دارند. اگر در این حوزه استعداد داشته باشید و بتونید یه پیشنهاد کاری مناسب از یه شرکت آمریکایی دریافت کنید می تونید از طریق H1B و بعد از ۳ سال به کارت سبز برسید.
  • قرعه کشی: هر سال دولت آمریکا برنامه قرعه کشی diversity visa رو برای کشورهایی که تعداد مهاجران کمتر به آمریکا دارند اجرا می کنه. برای این برنامه نیاز به داشتن سطح تحصیلات یا سابقه کار معین هست.

هشدار مهم: برای رسیدن به کارت سبز از راه های قانونی استفاده کنید

دنیای امروز پر از ارائه دهنده های خدمات مهاجرتی غیر قانونی هست که با قول و عهد های ساختگی سعی دارند شما رو به هدف خودشون نزدیک کنند. به یاد داشته باشید که رسیدن به کارت سبز از طریق راه قانونی هم امن تر و هم مطمئن تر هست و در آینده باعث مشکلات حقوقی برای شما نمی شه.

زندگی با کارت سبز: تجربه های واقعی و چالش های جدید

بعد از گذراندن مراحل مختلف و رسیدن به کارت سبز یه دنیای جدید منتظر شما هست. دنیایی که هم پر از فرصت هست و هم پر از چالش های جدید.

خانه جدید: یه عادت جدید یه آغاز جدید

زمانی که برای اولین بار پا به خاک آمریکا گذاشتم انگار یه فصل جدید از زندگی من شروع شد. شهر شلوغ و پر از ساختمان های بلند با صدای هواپیما و اتوبوس و موسیقی خیابانی یه آهنگ جدید رو برای من ایجاد کرد. هر چند دلم برای خانه و آشنایان تنگ شده بود اما با آغوش باز و شوق یه آغاز جدید رو به استقبال این دنیای جدید رفتم.

چالش جدید فرصت جدید

در آمریکا با هر چالش جدید که مواجه می شید یه فرصت جدید هم در انتظار شماست. یادگیری یه زبان جدید سازگار شدن با فرهنگ جدید و آشنایی با قوانین جدید همه و همه جزء این چالش ها هستند. اما به یاد داشته باشید که این چالش ها فقط به شما کمک می کنند که سریع تر با این دنیای جدید خو بگیرید و به فرصت های جدید دست پیدا کنید.

تجربه زندگی با کارت سبز

من بعد از مدتی با همراهی با جامعه آشنایی با قوانین جدید و یادگیری زبان جدید با این دنیای جدید خو گرفتم و توانستم به کار مناسب در زمینه خودم دست پیدا کنم. این تجربه با کارت سبز باعث شد من به این واقعیت برسم که با کمی تلاش و صبر و حوصله می تونید در آمریکا به هدف های خودتون برسید.

نکات مهم در مورد کارت سبز

در ادامه به چند نکته مهم که در مورد کارت سبز باید به آن ها توجه کنید اشاره می کنم:

  • مدت اعتبار کارت سبز ۱۰ سال هست. بعد از ۱۰ سال باید برای تمدید آن اقدام کنید.
  • کارت سبز به شما اجازه می دهد که در آمریکا زندگی و کار کنید اما به شما شهروندی آمریکا را نمی دهد. برای رسیدن به شهروندی آمریکا باید حداقل ۳ سال با کارت سبز در آمریکا زندگی کنید و بعد از طریق گذراندن مراحل مختلف برای شهروندی اقدام کنید.
  • کارت سبز به شما اجازه می دهد که به آمریکا و کشور خودتان سفر کنید. اما به یاد داشته باشید که برای سفر به کشور خودتان باید visa سفر به کشور خودتان را دریافت کنید.
  • کارت سبز به شما اجازه می دهد که خانواده تان را به آمریکا بیاورید. البته این موضوع نیازمند گذراندن مراحل مختلف و ارائه مدارک لازم هست.

سخن آخر

رسیدن به کارت سبز مهاجرت به آمریکا یک آغاز جدید هست. این شروع جدید با چالش ها و فرصت های جدید همراه هست. اما با تلاش و صبر و حوصله می تونید به هدف های خودتون برسید و با چشم انداز جدید زندگی جدیدی رو شروع کنید.

سوالات و پاسخ ها

۱. آیا من برای رسیدن به کارت سبز باید در آمریکا زندگی کنم؟

برای رسیدن به کارت سبز به طور مستقل باید در آمریکا زندگی کنید و اقدام کنید. اما برای کارت سبز ازدواج می تونید در کشور خودتان اقدام کنید و بعد از دریافت کارت سبز به آمریکا مهاجرت کنید.

۲. چگونه می توانم برای کارت سبز اقدام کنم؟

شما می توانید با مراجعه به سایت uscis یا مهاجرت آمریکا اطلاعات لازم برای اقدام به کارت سبز را دریافت کنید. همچنین می توانید به وکیل مهاجرتی در کشور خودتان یا آمریکا مراجعه کنید.

۳. چه زبان هایی در آمریکا رایج هستند؟

زبان انگلیسی زبان رایج در آمریکا هست. اما با توجه به تنوع قومیتی در شهرهای مختلف آمریکا زبان های دیگر هم مورد استفاده قرار می گیرند. مثل اسپانیایی فرانسوی آلمانی و چینی.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا