مساحت کشور کانادا

کشور کانادا سرزمینی به وسعت یک رویا

کانادا

کانادا

تصور کنید در حال قدم زدن در جنگل های بکر و سرسبز هستید نسیم خنک صورتتان را نوازش می دهد و صدای پرندگان در هوا طنین انداز است. یا اینکه در حال قایق سواری بر روی آب های آبی و زلال دریاچه های خیره کننده هستید و کوه های پوشیده از برف در دور دست نظاره گر شما هستند. اینها فقط گوشه ای از تجربیات بی نظیری است که در کانادا دومین کشور بزرگ دنیا منتظر شماست.

کانادا

کانادا کشوری پهناور با مناظر طبیعی متنوع و خیره کننده است. از کوه های بلند و یخچال های طبیعی در غرب تا جنگل های انبوه و دریاچه های بیکران در مرکز و سواحل اقیانوسی و شهرهای پر جنب و جوش در شرق هر نقطه از این کشور قصه ای زیبا و منحصر به فرد برای گفتن دارد.

کانادا

سفری به دل طبیعت

اولین باری که به کانادا سفر کردم با خود فکر می کردم که چه حسی در من ایجاد خواهد شد. آیا طبیعت بی نظیر این کشور می تواند مرا به وجد بیاورد؟ آیا می توانم با تنوع و وسعت این سرزمین عظیم کنار بیایم؟

در فرودگاه تورنتو با استقبال گرم و صمیمانه مردم اولین حس خوبم شکل گرفت. گویی این کشور از همان ابتدا آماده بود تا مرا در آغوش خود بگیرد.

اولین مقصد من پارک ملی بنف در آلبرتا بود. این پارک که در میان کوه های راکی قرار گرفته است سرشار از زیبایی های طبیعی خیره کننده بود. دریاچه های آبی رنگ قله های پوشیده از برف و جنگل های انبوه همه و همه در کنار هم تصویری از یک بهشت زمینی را به تصویر می کشیدند.

در دل پارک ملی بنف به دنیای جدیدی قدم گذاشتم. دنیایی که می توانستیم در آن به سادگی قدم بزنیم در کنار دریاچه های خیره کننده لحظاتی را به تماشای طبیعت بگذرانیم و از زیبایی های این سرزمین به وجد بیاییم.

سفری به دل شهر

پس از چند روز غرق در زیبایی های طبیعی پارک ملی بنف تصمیم گرفتم به مونترآل شهری زیبا در استان کبک سفر کنم. مونترآل شهری است با قدمتی طولانی و فرهنگ غنی. بافت تاریخی این شهر مملو از معماری فرانسوی و به طور کلی با فضایی اروپایی تجربه ای خاص و جذاب را برای مسافران رقم می زند.

خیابان های سنگ فرش شده کافه های دنج و رستوران های سنتی فرانسوی در کنار فضای شاد و پر جنب و جوش شهر به مونترآل حس و حال منحصر به فردی بخشیده بود. من از قدم زدن در کنار رودخانه سنت لوران و تماشای نمای خیره کننده شهر به وجد آمده بودم.

اتفاقات و خاطره ها

در طی سفر به کانادا اتفاقات و خاطره های زیادی برای من رقم خورد. یکی از این خاطره ها در موزه رویال انتاریو در تورنتو اتفاق افتاد. این موزه بزرگ و شگفت انگیز مملو از آثار هنری علمی و تاریخی از سراسر جهان است.

در قسمت باستان شناسی این موزه با اسکلت یک دایناسور بزرگ روبرو شدم. حجم بزرگ و شکل عجیب این اسکلت احساس شگفتی و تعجب را در من برانگیخت. این موزه سفر به زمان و مکان های مختلف را در ذهنم تجسم کرد.

نکاتی برای تجربه ای بهتر

اگر شما هم به کانادا سفر می کنید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • لباس مناسب: کانادا کشوری با آب و هوای متغیر است. حتماً لباس های گرم و ضد آب به همراه داشته باشید. در تابستان هم ممکن است هوا در بعضی مناطق گرم شود اما در شب سرد می شود.
  • زبان: در اکثر مناطق کانادا به انگلیسی و فرانسوی صحبت می کنند. با یادگیری چند جمله اساسی در هر دو زبان ارتباط شما با مردم محلی به مراتب راحت تر خواهد بود.
  • ارز: واحد پول کانادا دلار کانادا (CAD) است. قبل از سفر دلار کانادا را با واحد پول کشور خود مبادله کنید.
  • ویزای سفر: برای سفر به کانادا به ویزای سفر نیاز دارید. قبل از سفر اطمینان حاصل کنید که برای اخذ ویزای سفر اقدامات لازم را انجام داده اید.
  • امنیت: کانادا کشوری با نرخ جرم و جنایت پایین است. اما مانند هر کشور دیگری توصیه می شود به نکات ایمنی توجه داشته باشید.

پرسش و پاسخ

1. آیا در کانادا میتوان از اتوبان ها استفاده کرد؟
بله. در کانادا اتوبان های متعددی وجود دارد که می توانید از آن ها برای سفر بین شهرها استفاده کنید. اما به یاد داشته باشید که در بعضی مناطق اتوبان ها در زمستان بسته هستند.

2. بهترین زمان برای سفر به کانادا چه زمانی است؟
بهترین زمان برای سفر به کانادا به هدف سفر شما بستگی دارد. اگر به دنبال تفریح در ساحل و آب و هوای گرم هستید تابستان بهترین زمان است. اما اگر به دنبال اسکی و تفریح در زمستان هستید زمستان بهترین زمان برای سفر به کانادا است.

3. هزینه سفر به کانادا چقدر است؟
هزینه سفر به کانادا به نحوه سفر مدت سفر و مکان های سفر بستگی دارد. اما به طور کلی کانادا کشوری گرانی است و هزینه سفر به آن می تواند بالا باشد.

نتیجه گیری

سفر به کانادا تجربه ای بی نظیر و فراموش نشدنی است. این کشور زیبا سرشار از طبیعت بکر شهرهای پر جنب و جوش و مردم گرم و مهمان نواز است. هر کس که به کانادا سفر می کند به دنیایی جدید قدم می گذارد. دنیایی که می تواند خاطره های ماندگار را در ذهن او حک کند.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا