ویزای نامزدی آمریکا با گرین کارت

گرین کارت و یک عشق آمریکایی: ماجرای ویزای نامزدی

آمریکا

آمریکا

تصور کن ایستاده ای کنار ساحل اقیانوس اطلس نسیم خنک رو به روی صورتت آفتاب گرم داره به پوستت می چسبه و صدای موج ها موسیقی دلنشینی برای گوش هاته. حالا یه نفر رو تصور کن که دستت رو گرفته و با لبخند به چشمات نگاه می کنه همون آدمی که تو قلبت جا خوش کرده و قلب تو هم برای اون می تپه.

آمریکا

این دقیقا همون حسی بود که من وقتی با عشق زندگیم در سواحل زیبای کالیفرنیا قدم می زدم تجربه کردم. او یه آمریکایی بود و من یه ایرانی. با وجود فاصله ی جغرافیایی ما با هم ارتباط عمیقی داشتیم و دلمان می خواست بقیه زندگی رو با هم بسازیم.

آمریکا

حالا تو می گی چطور این رویا می تونه به واقعیت تبدیل شه؟ چطور می شه با یه عشق آمریکایی ازدواج کرد و در کنار اون زندگی کرد؟ خوب خبر خوب اینه که یه راه وجود داره: ویزای نامزدی آمریکا.

ویزای نامزدی آمریکا: سفر به رویا

ویزای نامزدی آمریکا یه نوع ویزای موقت است که به شهروندان کشورهای خارجی امکان می ده که برای ازدواج با عشق آمریکایی خود به آمریکا سفر کنند. با این ویزای موقت شما می تونید به آمریکا برید با عشقتون ازدواج کنید و بعد از ازدواج برای گرین کارت خود اقدام کنید.

اما چه مراحلی رو باید طی کنید؟

اولین مرحله این است که شما و عشقتون با هم به USCIS یا همون اداره شهروندی و مهاجرت آمریکا درخواست ویزای K-1 رو بدید.

برای این درخواست نیاز به یه سری مدارک دارید:

  • فرم I-129F: این فرم به عنوان فرم درخواست ویزای نامزدی شناخته می شه.
  • عکس از شما و عشقتون: عکس های خود و عشقتون رو با مشخصات خاصی به درخواستتون پیوست کنید.
  • مدارک هویتی: کپی گذرنامه و سایر مدارک هویتی خودتون و عشقتون رو نیاز دارید.
  • مدارک نشان دهنده ارتباط: برای اثبات ارتباط عاطفی شما و عشقتون مدارک مانند عکس های مشترک نامه های عاشقانه تیکت های مسافرت مشترک و … رو به درخواستتون اضافه کنید.
  • مدارک مالی: عشقتون نیاز داره که به USCIS اثبات کنه که مالی کافی برای حمایت مالی از شما بعد از وارد شدن به آمریکا داره.

از درخواست تا مصاحبه: سفر پر استرس

بعد از ارسال درخواست به USCIS یک مدت زمان طولانی منتظر پاسخ USCIS می مونید. این مدت زمان ممکن است بین 6 تا 12 ماه یا حتی بیشتر طول بکشه.

اگر درخواستتون تایید شه شما باید به یه مصاحبه در سفارت آمریکا در کشور خودتون برید. مراحل مصاحبه این طوریه:

  • شما و عشقتون به صورت مجزا مصاحبه میدید.
  • افسر سفارت از شما در مورد ارتباط شما با هم سوال می پرسه و مدارک را مطالعه می کنه.
  • افسر سفارت میتونه از شما در مورد برنامه شما برای ازدواج و زندگی در آمریکا سوال بپرسه.
  • افسر سفارت میتونه از شما در مورد زمینه شخصی و مالی شما سوال بپرسه.

تجربه شخصی: مصاحبه و احساس

من شخصا مصاحبه رو یه تجربه استرس زا و در عین حال هیجان انگیز یادم می آد. نگران بودم که ممکن است با موضوع خاصی در مصاحبه رو به رو بشیم و در پاسخ به سوالات احساس ناراحتی کنیم.

به خاطر دارم که در طول مصاحبه مجبور بودیم همه مدارک را با جزییات به افسر سفارت توضیح بدیم. همچنین باید در مورد نحوه آشنا شدن با هم نحوه ارتباط با هم و برنامه های آینده مون صحبت می کردیم.

اما من با اعتماد به نفس و با صداقت تمام به سوالات افسر سفارت پاسخ دادم و تمام مدارک رو برای اثبات ارتباط واقعی خودمون ارائه دادم. در نهایت با لطف خدا و تلاش خودمون ویزای K-1 رو دریافت کردیم و به آمریکا سفر کردیم.

زندگی جدید در آمریکا

من با رسیدن به آمریکا احساس شادی و هیجان فراوانی داشتم. با اینکه به زبان انگلیسی مسلط بودم با فرهنگ آمریکایی آشنا نبودم و در ابتدا با تفاوت فرهنگی و سبک زندگی در این کشور کمی مغشوش بودم.

اما عشق زندگیم همیشه در کنارم بود و در تغییر و انطباق با زندگی جدید به من کمک کرد. او همیشه من رو درک می کرد و به من کمک می کرد تا با فرهنگ و آداب و رسوم آمریکایی آشنا بشیم.

ازدواج و گرین کارت: هدف نهایی

بعد از رسیدن به آمریکا ما با هم ازدواج کردیم و پس از چند ماه با هم برای گرین کارت اقدام کردیم.

برای دریافت گرین کارت ما باید فرم I-130 رو به USCIS ارائه می دادیم. این فرم به عنوان درخواست برای "پت اسپانسرشیپ" یا همون حمایت از همسر شناخته می شه.

در این فرم ما باید به USCIS اثبات می کردیم که ازدواج ما واقعی و قانونی است و قصد ازدواج و زندگی با هم را داریم.

با ارائه مدارک لازم مانند گواهی ازدواج عکس های مشترک اسناد مالی و نامه های عاشقانه ما در نهایت گرین کارت را دریافت کردیم.

نکات مهم در مورد ویزای نامزدی و گرین کارت

در اینجا یه سری نکات مهم رو در مورد ویزای نامزدی و گرین کارت به شما می گم:

  • قبل از هر اقدامی به سایت USCIS مراجعه کنید و اطلاعات کامل را در مورد شرایط و مدارک لازم مطالعه کنید.
  • با یه وکیل مهاجرتی با تجربه مشاوره کنید و در مورد شرایط ویزای نامزدی و گرین کارت اطلاعات لازم را به دست بیاورید.
  • تمام مدارک رو با دقت و در زمان مناسب آماده کنید و در مورد هر سوال یا مشکلی با USCIS یا وکیل مهاجرتی خود مشاوره کنید.
  • در مصاحبه با افسر سفارت با اعتماد به نفس و با صداقت تمام پاسخ بدید و به سوالات با جزییات کامل پاسخ دهید.
  • با فرهنگ و آداب و رسوم آمریکایی آشنا شوید و در مورد زندگی و کار در آمریکا مطالعه کنید.
  • با اعتماد به نفس و با اشتیاق برای زندگی جدید در آمریکا آماده شوید و در مورد هر مشکلی با عشقتون و دوستان جدید خودتون صحبت کنید.

نتیجه گیری: سفر به آغوش عشق

ویزای نامزدی و گرین کارت می تونن راه رو به روی شما برای زندگی در آمریکا با عشق زندگیتون باز کنن. اما این سفر آسان نیست و نیاز به صبر و حوصله تلاش و اعتماد به نفس داره.

با ایمان به خودتون با برنامه ریزی و با راهنمایی یک وکیل مهاجرتی با تجربه می تونید به رویا خودتون برسید و در کنار عشقتون در آمریکا زندگی خوش و موفقی را تجربه کنید.

سوال و پاسخ

1. اگر درخواست ویزای نامزدی رد شه چه کاری میشه کرد؟

اگر درخواست ویزای نامزدی شما رد شه می تونید با وکیل مهاجرتی مشاوره کنید و دلیل رد درخواست را بررسی کنید. در بعضی موارد ممکن است بتونید برای بازنگری درخواست خود اقدام کنید و با ارائه مدارک جدید و ارائه دلیل قابل قبول برای رد درخواست تلاش برای دریافت ویزای نامزدی را ادامه دهید.

2. بعد از دریافت گرین کارت چه مواردی رو باید در نظر داشت؟

بعد از دریافت گرین کارت شما باید مراقب باشید که شرایط گرین کارت را حفظ کنید و با قوانین مهاجرتی آمریکا آشنا باشید. برای مثال اگر در آمریکا حضور نداشته باشید و مدت زمان طولانی را در خارج از آمریکا بگذرانید ممکن است گرین کارت شما باطل شه.

3. در مورد هزینه ها چه اطلاعاتی وجود داره؟

هزینه های ویزای نامزدی و گرین کارت شامل هزینه فرم ها هزینه مصاحبه هزینه وکیل و هزینه سفر می شه که ممکن است با هم تفاوت داشته باشن. برای اطلاعات کامل در مورد هزینه ها به سایت USCIS مراجعه کنید و با یه وکیل مهاجرتی مشاوره کنید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا