ارسال مدارک دانشگاه آزاد به Wes

سفری به قلب دانشگاه آزاد: ارسال مدارک به WES و رسیدن به رویاها

دانشگاه

دانشگاه

فکرش رو بکنید بالاخره بعد از سال ها تلاش خستگی ناپذیر و شب های بی خوابی مدرک دانشگاهی تون رو در دست دارید. یه حس رضایت و افتخار عمیق وجودتون رو پر می کنه. اما یه سوال مهم ذهن تون رو مشغول کرده: چطور این مدرک رو به یه اعتبار جهانی تبدیل کنم؟ چطور درهای فرصت ها رو در خارج از کشور به روی خودم باز کنم؟

دانشگاه

همین سوال بود که من رو به سمت WES (خدمات ارزشیابی تحصیلی جهانی) کشوند. WES یه سازمان معتبر بین المللی است که مدرک تحصیلی شما رو بررسی می کنه و معادل انگلیسی اون رو صادر می کنه. این مورد به خصوص برای دانشجویان دانشگاه آزاد مهم هست چون مدارک این دانشگاه در برخی کشورها به طور مستقیم شناخته نشده و نیاز به ارزیابی WES داره.

دانشگاه

من که تجربه این مسیر رو گذروندم می خوام شما رو با جزئیات این سفر آشنا کنم. در ادامه با هم در مورد مراحل ارسال مدارک به WES نکات مهم و تجربیات شخصی صحبت می کنیم. مطمئنم این اطلاعات به شما کمک می کنه تا با آگاهی بیشتر این مسیر رو طی کنید.

WES: پلی به سوی جهان

با این که WES یه سازمان بین المللی است اما برای ما ایرانی ها معنای ویژه ای داره. WES مثل یه پل محکم هست که ما رو به سوی دانشگاه ها و موسسات معتبر خارجی هدایت می کنه. با داشتن گواهی WES مدرک دانشگاه آزاد ما از نظر کیفیت و اعتبار با مدرک دانشگاه های بین المللی برابر میشه.

اما چطور می تونیم از این پل استفاده کنیم؟ قدم اول آشنایی با مراحل ارسال مدارک هست.

قدم به قدم با WES

برای ارسال مدارک به WES نیاز به یک حساب کاربری دارید. این کار خیلی آسون هست و فقط نیاز به چند دقیقه وقت شما داره. بعد از ایجاد حساب کاربری می تونید فرم درخواست رو پر کنید و مدارک لازم رو ارسال کنید.

مدارک لازم برای ارسال به WES به طور کلی شامل این موارد هست:

  • فرم درخواست WES : این فرم رو می تونید از وب سایت WES دانلود کنید و بعد از پر کردن آن به صورت آنلاین ارسال کنید.
  • مُهر و امضا دانشگاه : این مُهر و امضا بايد در فرم درخواست و نسخه مُهر و امضا شده از مُدرک دانشگاه شما وجود داشته باشه.
  • ترجمه مُدرک : مُدرک دانشگاه شما بايد به انگلیسی ترجمه شده و توسط مترجم مجاز مُهر و امضا شده باشه.
  • ریزنمرات : نسخه مُهر و امضا شده از ریزنمرات دانشگاه شما نیز لازم هست.
  • گواهی فارغ التحصیلی : نسخه مُهر و امضا شده از گواهی فارغ التحصیلی شما نیز لازم هست.
  • نامه معرفی : این نامه از طرف دانشگاه شما صادر میشه و اطلاعات مُدرک شما را به طور کامل معرفی می کنه.
  • پرداخت هزینه : WES برای ارزیابی مدرک شما هزینه ای را دریافت می کنه که می تونید به صورت آنلاین پرداخت کنید.

نکات مهم برای ارسال مدارک به WES

  • دقت در پر کردن فرم درخواست : در پر کردن فرم درخواست خیلی مُهم هست که تمام اطلاعات را به طور دقیق و به انگلیسی وارد کنید. خطای در اطلاعات ممکن هست که در ارزیابی مدرک شما تاخیر ایجاد کنه.
  • زمان ارسال مدارک: زمان ارسال مدارک به WES بستگی به این که شما از کدام کشور مدارک را ارسال می کنید متفاوت هست. اما بهتر هست که حداقل دو ماه قبل از زمان مورد نیاز خودتون مدارک را ارسال کنید.
  • پیگیری حالت پرونده: بعد از ارسال مدارک می تونید از طریق حساب کاربری خودتون حالت پرونده را پیگیری کنید.

تجربیات شخصی من با WES

من که خودم تجربه ارسال مدارک به WES را دارم می تونم بگم که این سفر راحت نیست اما ارزش ش رو داره. توصیه می کنم که از همون اول با آگاهی کامل و با برنامه ریزی مطمئن این مسیر رو طی کنید.

برای مثال: من همیشه فکر می کردم که فقط دانشگاه های معتبر خارج از کشور می تونن اعتبار مُدرک دانشگاه آزاد رو تأیید کنن و میدونستم که WES یه قدم مُهم برای رسیدن به این هدف هست.

پرسش و پاسخ

۱. هزینه ارسال مدارک به WES چقدر هست؟

هزینه ارسال مدارک به WES بستگی به این که شما از کدام کشور مدارک را ارسال می کنید متفاوت هست. اما به طور کلی می تونید هزینه را از وب سایت WES مشاهده کنید.

۲. چه مدارک دانشگاه آزاد رو میشه به WES ارسال کرد؟

شما می تونید تمام مدارک دانشگاه آزاد از جمله کارشناسی کارشناسی ارشد و دکترا رو به WES ارسال کنید.

۳. چه کشورهایی گواهی WES را می پذیرند؟

گواهی WES در اکثر کشورهای جهان به ویژه کشورهای انگلیسی زبان پذیرفته میشه.

نتیجه گیری

ارسال مدارک به WES ممکن هست که یه مُهم و پیچیده به نظر بیاد اما با برنامه ریزی و پیگیری مناسب می تونید این سفر رو با موفقیت طی کنید. WES مثل یه پلی است که شما رو به سوی رویاها و اهداف تون در خارج از کشور هدایت می کنه.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا