مدت زمان اخذ ویزای شینگن

سفر به سرزمین رویاها با ویزای شینگن: از انتظار تا تجربه

همیشه آرزوی سفر به اروپا رو داشتم. تصور قدم زدن در خیابان های سنگفرش شده پاریس نوشیدن قهوه در کافه های رم و گشت و گذار در شهرهای تاریخی آلمان حس خوشایندی به وجودم می داد. اما معمولا موانعی مثل هزینه سفر و پروسه پیچیده گرفتن ویزا مانع تحقق این آرزو می شد.

تا اینکه بالاخره تصمیم گرفتم که تجربه جدیدی رو شروع کنم. سفر به اروپا با ویزای شینگن!

چهارراهی پر پیچ و خم: مدت زمان اخذ ویزای شینگن

همیشه می شنیدم که گرفتن ویزای شینگن زمان بر و پیچیده است. اما با خواندن مقالات و تجربیات سفر سایر افراد با روال کار آشنا شدم و از هر نوع استرس بی مورد در رابطه با این پروسه دوری کردم.

اولین قدم: تعیین هدف و انتخاب کشور شینگن برای صدور ویزا است. معمولا کشور اولین ورود به منطقه شینگن به عنوان کشور صدور ویزا انتخاب می شود.

دومین قدم: جمع آوری مدارک ضروری است. با مراجعه به وب سایت سفارت کشور انتخابی و مطالعه اطلاعات آن لیست مدارک لازم را به دست می آوریم.

سومین قدم: تکمیل فرم درخواست ویزا و ارسال آن به سفارت کشور انتخابی است. در این مرحله با توجه به فرم درخواست ویزا اطلاعات شخصی خود و هدف سفر را وارد کرده و مدارک لازم را همراه آن ارسال می کنیم.

چهارمین قدم: انجام مصاحبه ( در صورت نیاز) و پرداخت هزینه ویزا است. در بعضی موارد سفارت کشور انتخابی از متقاضی ویزا درخواست مصاحبه می کند.

آخرین قدم: انتظار برای صدور ویزا است. مدت زمان پردازش درخواست ویزا معمولا بین 15 روز تا 30 روز کاري طول می کشد. البته در برخی موارد با توجه به شلوغی سفارت یا نوع درخواست ممکن است این مدت زمان کمی بیشتر طول بکشد.

داستان سفر به سرزمین شینگن

روز اول: با تجربه شگفت انگیز سفر به اروپا اولین روز در فرانسه با احساس شادی و هیجان شروع شد. قدم زدن در خیابان های پاریس با معماری زیبا و حضور مجسمه ها و ساختمان های قدیمی با تاریخ غنی حس جدیدی را به من هدیه می داد.

روز دوم: بازدید از برج ایفل و کاخ ورسای لحظات فراموش نشدنی سفر به فرانسه را تضمین کرد. منظره شهر پاریس از بالای برج ایفل مثل یک تابلو نقاشی زیبا و شگفت انگیز بود و حضور در کاخ ورسای با معماری منحصر به فرد و زیبایی طبیعت اطراف آن مثل یک رویای واقعی بود.

روز سوم: سفر به شهر رویایی رم در ایتالیا با مزه شروع شد. سوار بر قطار سریع و با گذر از منظره های زیبا به رم رسیدم. طعم پاستا و پیتزای ایتالیایی در یک رستوران محلی لذت طعم و بوی ایتالیا را به من هدیه داد.

روز چهارم: بازدید از کولوسئوم و فروم رومی در رم مثل قدم گذاشتن به تاریخ و تمدن قدیمی بود. حضور در این مکان های باستانی حس هیبت و قدرت م را به من انتقال داد.

روز پنجم: بازدید از فلورانس و موزه اوفیتزی با کلکسیون هنری چشمگیر یک تجربه فوق العاده هنری بود. منظره شهر فلورانس از بالای تپه میکل آنژ منظره ای فوق العاده و زیبا بود.

روز ششم: سفر به شهر فراتر از رویاها ونیز با قنال های منحصر به فرد و قایق های گوندولا یک تجربه رومانتیک و خاص بود. قدم زدن در کوچه های باریک ونیز و سوار شدن بر قایق گوندولا در قنال های زیبا حس رومانتیک و شاعرانه را به من هدیه داد.

روز هفتم: بازدید از شهر آلمانی مونیخ با معماری قدیمی و فضای شلوغ و پرهیاهو تجربه جدیدی بود. طعم سوسیس و آبجو آلمانی در میدان ماریان پلاتز یک تجربه فراموش نشدنی بود.

روز هشتم: سفر به شهر برلین با تاریخ و فرهنگ غنی من را با معماری مدرن و موزه های بسیار زیبا آشنا کرد.

روز نهم: بازدید از دیوار برلین و موزه های جنگ جهانی دوم حس تلخ و تاریک اما آموزنده از تاریخ را به من انتقال داد.

روز دهم: سفر به شهر پراگ در جمهوری چک با معماری زیبا و فضای رومانتیک من را به گذشته برد. بازدید از پل چارلز و قلعه پراگ لحظات فراموش نشدنی سفر را تضمین کرد.

روز یازدهم: بازدید از شهر بوداپست با معماری زیبا و ساختمان های قدیمی و فضای شلوغ و پرهیاهو یک تجربه جدید و شگفت انگیز بود.

روز دوازدهم: با خاطرات فراموش نشدنی از سفر به اروپا با ویزا شینگن به کشور خودم بازگشتم.

نکات عملی:

  • مدارک ضروری: به وب سایت سفارت کشور انتخابی مراجعه کرده و لیست مدارک لازم را مطالعه کنید.
  • هزینه ویزا: هزینه ویزا با توجه به کشور انتخابی متفاوت است.
  • مدت زمان پردازش: معمولا بین 15 روز تا 30 روز کاري طول می کشد.
  • بیمه سفر: بیمه سفر ضروری است.
  • رزرو هتل و بلیط پرواز: قبل از سفر هتل و بلیط پرواز خود را رزرو کنید.
  • نکات مهم: مطمئن شوید که مدارک لازم را جمع آوری کرده و قبل از سفر به کشور هدف اطلاعات لازم را مطالعه کرده اید.

پاسخ به پرسش های متداول:

1. چه مواردی در صدور ویزا تاثیر گذار است؟

در صدور ویزا علاوه بر مدارک لازم سابقه سفر و شرایط اقتصادی شما نیز تاثیر گذار است.

2. برای کدام کشور شینگن درخواست ویزا بدهیم؟

کشور اولین ورود به منطقه شینگن به عنوان کشور صدور ویزا انتخاب می شود.

3. آیا برای گرفتن ویزا شینگن نیاز به مصاحبه است؟

در بعضی موارد سفارت کشور انتخابی از متقاضی ویزا درخواست مصاحبه می کند.

نتیجه گیری:

سفر به اروپا با ویزا شینگن یک تجربه فراموش نشدنی و شگفت انگیز است. با توجه به نکات عمل و مطالعه اطلاعات لازم می توانید از سفر خود به بهترین شکل لذت ببرید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا