قیمت ویزای ترکیه برای ایرانیان

ترکیه سرزمین رویاها با قیمتی قابل قبول

ایران | قیمت

ایران | قیمت

همیشه دوست داشتم طعم دونر کباب داغ در کنار دریای مرمره رو بچشم! یا حمام ترکی رو با تمام سنت و عطر و بوی عجیب و غریبش تجربه کنم! استانبول با تمام شلوغی و هیاهو و جذابیت کاپادوکیه با صخره های عجیب و غریب و پاموکاله با حوضچه های سفید و آب زلال همه و همه تو ذهنم تکرار می شدن. اما هزینه سفر همیشه سد راه من بود.

ایران | قیمت

تا اینکه یک روز در جستجوی یک سفر ارزون چشمم به یه وبسایت افتاد . قیمت ویزای ترکیه برای ایرانیان ! اونجا بود که همه چیز عوض شد . قیمت ها به طرز عجیبی مناسب بودن . چشمم برق زد !

ایران | قیمت

اینجا من میخوام راهنمای کاملی در مورد هزینه سفر به ترکیه به ویژه قیمت ویزا رو بهتون ارائه بدم . با من همراه باشید تا با هم سفر رویاهامون رو برنامه ریزی کنیم !

هزینه ویزای ترکیه برای ایرانیان

خب اولین چیزی که باید درباره اش بدونیم هزینه ویزای ترکیه برای ایرانیان همون ویزای توریستی هست . خوشبختانه این هزینه خیلی کم و قابل پرداخت هست . از تاریخ 12 مارس 2023 این هزینه برای هر نفر 75 دلار آمریکا هست . اما مهم ترین نکته اینجاست که این مبلغ رو باید به صورت آنلاین پرداخت کنید و هیچ هزینه ای در سفارت پرداخت نمیشه **.

اما چطور میتونیم ویزا رو بگیریم؟ اینجاست که سایت evisa.gov.tr به کمکمون میاد . فقط اطلاعات شخصی و اطلاعات سفر مون رو وارد می کنیم و هزینه رو پرداخت می کنیم . ویزای e-visa در عرض حدود 3 تا 5 روز کاری به ایمیل ما ارسال میشه . ساده و بدون دردسر .

هزینه سفر به ترکیه برای ایرانیان

اگه ویزای ترکیه رو گرفتیم حالا نوبت به برنامه ریزی سفر و برآورد هزینه هست . هزینه سفر به مدت سفر فصل محل اقامت و نوع سفر وابسته هست .

برای نمونه اگه سفر شما یک هفته ای به استانبول باشه حدود 1000 دلار برای هزینه بلیط هواپیما هتل و غذا نیاز دارید . البته این هزینه میتونه خیلی کمتر یا بیشتر هم باشه .

خب به طور خلاصه این هزینه چطور تقسیم میشه؟

  • بلیط هواپیما: بسته به فصل سفر شرکت هواپیمایی و نوع بلیط می تونه از 300 دلار تا 600 دلار تغییر کنه . بهترین راه برای یافتن بلیط ارزان استفاده از موتورهای جستجوی بلیط هواپیما مانند Skyscanner و Google Flights هست .
  • هتل: این هزینه هم بستگی به نوع هتل محل هتل و فصل سفر داره . اگه هتل 5 ستاره و در مرکز شهر باشه هزینه هر شب از 100 دلار شروع میشه . اما اگه هتل 3 ستاره و در حومه شهر باشه هزینه هر شب حدود 30 دلار هست .
  • غذا: هزینه غذا در ترکیه خیلی ارزونتر از کشورهای اروپایی هست . با حدود 10 دلار در روز میتونید غذاهای خوشمزه ترکیه ای رو تجربه کنید .
  • حمل و نقل: حمل و نقل عمومی در ترکیه ارزان هست . می تونید از اتوبوس مترو و تاکسی استفاده کنید . همچنین می تونید ماشین اجاره کنید .

تجربه شخصی من از سفر به ترکیه

اولین بار وقتی به استانبول رفتم همه چیز برام جدید و عجیب بود . بوی عطر و ادویه جات صدای اذان از مساجد شلوغی خیابان ها همه و همه من رو به خودشون جذب می کردن . من عاشق غذاهای ترکیه ای شدم . دونر کباب کباب باکلاوا همه با طعم بی نظیری من رو مست می کردن . من از سفر به استانبول خیلی لذت بردم . من مطمئنم شما هم از سفر به ترکیه لذت خواهید برد .

نکاتی برای سفر به ترکیه

خب قبل از اینکه سفرتون رو شروع کنید چند نکته مهم رو باید بدونید :

  • زبان : زبان ترکیه ای زبان رسمی کشور ترکیه هست . اما انگلیسی در مناطق توریستی خیلی مورد استفاده هست . یادگیری چند جمله ترکی می تونه خیلی به شما کمک کنه .
  • ارز : ارز ترکیه لیره ترک (TRY) هست . بهتر هست که از دلار یا یورو برای مبادله استفاده کنید . می تونید در فرودگاه یا صرافی ها لیره ترک تهیه کنید .
  • امنیت : ترکیه کشوری امن هست . اما همیشه هوشیار باشید . به اطراف خودتون توجه کنید . وسایل ارزشمند رو در محل امن نگهداری کنید .
  • غذا : ترکیه دارای غذاهای خوشمزه و متنوعی هست . بهتر هست که غذاها رو از رستوران های معتبر و محبوب تهیه کنید .
  • خرید : ترکیه بهشت خرید هست . از لباس و کفش تا ادویه و صنایع دستی همه چیز رو می تونید در ترکیه پیدا کنید . بهتر هست که قبل از خرید قیمت رو با چند فروشگاه مقایسه کنید .

پرسش و پاسخ

1. آیا ویزای ترکیه برای ایرانیان الزامی است؟

بله ویزای ترکیه برای ایرانیان الزامی است . بدون ویزا اجازه ورود به ترکیه رو ندارید .

2. چگونه می توانم ویزای ترکیه را دریافت کنم؟

می تونید ویزای e-visa رو به صورت آنلاین از طریق سایت evisa.gov.tr دریافت کنید .

3. آیا هزینه ویزای ترکیه برای همه یکسان است؟

بله هزینه ویزای e-visa برای همه یکسان و 75 دلار آمریکا هست .

نتیجه گیری

سفر به ترکیه سفر به سرزمین رویاها هست . با هزینه ای مناسب و مکان های دیدنی متنوع ترکیه میتونه یک انتخاب عالی برای سفر بعدیتون باشه . من به شما پیشنهاد میکنم که سفر به ترکیه رو در لیست سفر های آیندتون قرار بدید .

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا