اعزام دانش آموز به انگلستان

سفری به سرزمین شعر و تاریخ: اعزام دانش آموز به انگلستان

گل

گل

چشم هام رو به آسمان آبی لندن دوخته بودم. هوا خنک و دلچسب بود مثل یه نسیم لطیف که از روی چمنزارهای سبز و پر از گل می وزید. انگار یه فیلم سینمایی بود همه چیز از خونه های قدیمی با معماری جذاب تا اتوبوس های قرمز رنگ یه حس نوستالژیک و دوست داشتنی رو به آدم منتقل میکرد. این اولین سفر من به انگلستان بود سفری که آرزوش رو داشتم و بالاخره به واقعیت تبدیل شده بود.

گل

از فرودگاه تا اولین قدم ها در لندن

گل

با خستگی سفر از فرودگاه Gatwick وارد شهر لندن شدم. حجم عظیم اتوبان ها و ساختمان های بلند یه لحظه احساس کوچکی رو تو من ایجاد کرد. اما این احساس خیلی زود با صفای خیابون های باریک و کوچه های تنگ و زیبای شهر جایگزین شد. انگار با هر قدم به یه دنیای جدید وارد می شدم. دنیایی پر از تاریخ هنر و فرهنگ.

سفر به قلب تاریخ در لندن

یه روز صبح با گروه دانش آموزان به برج لندن رفتیم. یه بنای سنگی با تاریخچه طولانی که یه زمان حاکم روی تمام کشور بوده. داخل برج با لباس های سنتی و اسلحه های قدیمی اشنا شدیم و به داستان شاهان و ملکه های قدرتمند گوش دادیم. انگار با گذشت از هر اتاق به یه دوره جدید از تاریخ وارد می شدیم.

سرزمین شعر و ادبیات

روز بعدش به خانه شکسپیر در Stratford-upon-Avon شهر زیبای واقع در میان چمنزارهای سبز رفتیم. با قدم زدن در کوچه های تنگ و معماری قدیمی این شهر انگار به عصر شکسپیر سفر کردم . خانه شکسپیر یه بنای عظیم و قدیمی بود که در اون اتاق های کار و زندگی شکسپیر رو به نمایش گذاشته بودن. همین جا بود که حرف شکسپیر تو ذهنم من زنده شد: " تمام دنیا صحنه است و تمام مردم بازیگران هستند."

زندگی دانشجویی در لندن

دانشگاه یه دنیای جدید بود. اولین روز با استادهای محترم و دانشجویان از ملیت های مختلف اشنا شدم. دانشگاه با اتاق های مطالعه و کتابخانه های حجم عظیم یه فضای عالی برای تحصیل بود. احساس کردم که تو این محیط می تونم مطالعات خودم رو پیش ببرم و دانش جدیدی رو کسب کنم.

تجربه زندگی در خانواده انگلیسی

من تو خونه یه خانواده انگلیسی زندگی کردم. این خانواده با مهربانی و صمیمیت من رو به خونه خودشون پذیرفتند. من با اونها غذا می خوردم با هم حرف می زدیم و از فرهنگ و زندگی اونا آگاهی پیدا کردم. من یه معنی واقعی از مهمان نوازی انگلیسی رو تو این خونه احساس کردم.

نکات عملی برای سفر به انگلیس

  • ویزای انگلیس: قبل از سفر حتما ویزای کشور رو گرفته باشید.
  • زبان انگلیسی: به یادگیری زبان انگلیسی توجه خاص داشته باشید.
  • هزینه سفر: سفر به انگلیس هزینه زیادی داره پس بودجه خودتون رو خوب برنامه ریزی کنید.
  • آب و هوا: هوای انگلیس خنک و معتدل است پس لباس های گرم بارانی و کفش راحت با خود بردارید.
  • مطالعه و اطلاع رسانی: قبل از سفر درباره کشور و مکان های توریستی اطلاعات کافی جمع کنید.
  • واکسیناسیون: اطمینان حاصل کنید که واکسن های لازم رو زده اید.

تجربه فراموش نشدنی

سفر به انگلیس یه تجربه فراموش نشدنی بود. من با تاریخ فرهنگ و زندگی مردم این کشور به صورت عملی آشنا شدم. این سفر نه تنها دانش جدیدی به من داد بلکه نگاه جدیدی به دنیا و زندگی رو به من هدیه کرد.

سوالات و پاسخ ها

  • آیا برای سفر به انگلیس به ویزای توریستی نیاز است؟
    بله برای سفر به انگلیس حتما به ویزای توریستی نیاز است. مراحل و شرایط گرفتن ویزا رو می تونید از سایت سفارت انگلیس در ایران مطالعه کنید.
  • آیا برای سفر به انگلیس به زبان انگلیسی نیاز است؟
    بله زبان انگلیسی زبان رسمی کشور انگلیس است و دانستن این زبان به شما کمک می کنه که با مردم به راحتی ارتباط برقرار کنید.
  • بهترین فصل برای سفر به انگلیس چه زمانی است؟
    بهترین فصل برای سفر به انگلیس به علاقه و هدف شما از سفر بستگی داره. اگر علاقه مند به هوای گرم هستید فصل تابستان بهترین زمان است. اما اگر علاقه مند به دیدار از مکان های تاریخی و فرهنگی هستید فصل پاییز و بهار مناسب تر هستند.

نتیجه گیری

سفر به انگلیس یه تجربه عالی و فراموش نشدنی برای من بود. من تو این سفر با تاریخ فرهنگ و زیبایی های این کشور آشنا شدم و دانش جدیدی رو کسب کردم. اگر شما هم به تاریخ ادبیات و فرهنگ علاقه مند هستید سفر به انگلیس رو به شما پیشنهاد می کنم.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا