واشنگتن پایتخت کجاست

واشنگتن د. سی: جایی که تاریخ با آینده ملاقات می کند

واشنگتن د. سی قلب تپنده آمریکا شهری که با یاد و خاطره بزرگان و رهبران این کشور عجین شده است. شهری که با قدم گذاشتن در آن به طور ناخودآگاه در جریان تاریخ آمریکا قرار می گیرید گویی صدای نجواهای گذشته در گوشتان طنین انداز می شود.

تجربه شخصی من از واشنگتن

اولین بار که وارد واشنگتن شدم غرق در شگفتی شدم. خیابان های پر از درخت ساختمان های عظیم و یادبودهای تاریخی همه با ظرافتی خاص روحیه ای ملی گرا و قدرتمند را به تصویر می کشیدند. سوار بر اتوبوس قرمز رنگ "سیتی تور" در خیابان های پر پیچ و خم شهر در کنار مجسمه های بزرگ و باشکوه بزرگان مثل آبراهام لینکلن و جورج واشنگتن در حال سفر به گذشته و آینده این شهر بودم.

سفر به گذشته:

بنای یادبود لینکلن: موقعی که در مقابل این بنای عظیم و باشکوه ایستادم احساس غرور و افتخار به این مرد بزرگ که برای رهایی انسان ها از بردگی جنگید مرا فرا گرفت. مجسمه لینکلن با آن چهره خسته اما مصمم بر روی تکه سنگی عظیم در میان باغ های زیبا و سرسبز موقعیتی مذهبی و حماسی را به تصویر می کشید.

موزه ملی تاریخ طبیعی: قدم گذاشتن در این موزه سفری به تاریخ زمین و زندگی موجودات روی زمین بود. با تماشای فسیل های عظیم دیناصورها و شهاب سنگ های دوردست ذهن انسان به بی نهایت زمان و قدرت طبیعت معطوف می شد.

سفری در زمان:

کاخ سفید: کاخ سفید با آن نمای سفید و معماری کلاسیک نمادی از قدرت و قدرت آمریکا است. نگاه کردن به این کاخ با تمام تاریخ و رخدادهای مهم آن احساسی از قدرت و اقتدار را به انسان منتقل می کند.

کاپیتول هیل: کاپیتول هیل محل نشست کنگره آمریکا با آن گنبد طلایی و نمای باروک نمادی از دموکراسی و قدرت قانون است.

یک روز شاد در واشنگتن:

موزه ملی هوا و فضا: این موزه کودکان و بزرگسالان را با تاریخ هواپیمایی و فضا آشنا می کند. شما می توانید از اولین هواپیماهای بادی تا شاتل های فضایی را در این موزه ببینید و به طور کامل در جهان هوا و فضا غرق شوید.

موزه ملی هنر: اگر علاقه به هنر دارید موزه ملی هنر مکانی است که باید از آن بازدید کنید. در این موزه از نقاشی و مجسمه تا عکاسی و فیلم را می توان مشاهده کرد.

غذا در واشنگتن:

واشنگتن شهر با طعم و رنگ با رستوران هایی با غذاهای از هر گوشه ی جهان. من در رستوران "فور سیزنز" یک رستوران با غذاهای اروپایی و نمای زیبا از شهر غذا خوردم. همچنین رستوران "جیمیز" با غذاهای آمریکایی و جو صمیمی مکانی عالی برای تجربه غذاهای محلی است.

نکات عملی:

حمل و نقل: واشنگتن سیستم حمل و نقل عمومی قوی و راحت دارد. شما می توانید از اتوبوس مترو و تاکسی برای جابه جایی در شهر استفاده کنید.

اقامت: واشنگتن هتل ها و مهمانسراهای زیادی با قیمت های مختلف دارد. بهتر است هتل را قبل از سفر رزرو کنید.

هزینه ها: هزینه سفر به واشنگتن متناسب با نوع اقامت غذا و فعالیت شما متفاوت است.

نکات مهم:

  • اگر قصد دارید از تمام جاذبه های توریستی واشنگتن دیدن کنید حداقل 5 روز زمان نیاز دارید.
  • برای بازدید از جاذبه های توریستی مشهور بلیط خود را قبل از سفر رزرو کنید.
  • اگر به تاریخ آمریکا علاقه مند هستید حتماً از موزه ملی تاریخ آمریکا بازدید کنید.

پرسش و پاسخ:

1. چه لباس هایی برای سفر به واشنگتن باید بپوشم؟

واشنگتن    شهری  با  آب  و  هوای  متغیر  است.  در  تابستان  گرم  و  مرطوب  و  در  زمستان  سرد  و  برفی  است.  حتماً  لباس های  مناسب  برای  هر  فصل  را  با  خود  ببرید.  

2. بهترین زمان برای سفر به واشنگتن کدام فصل است؟

به طور کلی  بهترین  زمان  برای  سفر  به  واشنگتن  بهار  و  پاییز  است.  در  این  فصل ها  هوا  مناسب  و  بدون  گرمای  تابستان  و  سرمای  زمستان  است.  

3. آیا برای بازدید از جاذبه های توریستی واشنگتن به تور نیاز دارم؟

برای  بازدید  از  جاذبه های  توریستی  واشنگتن    تور  ضروری  نیست.  شما  می توانید  با  استفاده  از  مترو  و  اتوبوس  به  راحتی  به  هر  کجا  که  می خواهید  بروید.  اما  اگر  زمان  کافی  ندارید  می توانید  از  تور  های  راهنما  استفاده  کنید.

نتیجه گیری:

واشنگتن شهری پر از تاریخ فرهنگ و جاذبه های توریستی است. سفر به این شهر تجربه ای فراموش نشدنی برای هر کسی خواهد بود.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا