اقامت آذربایجان

آذربایجان جایی که تاریخ و طبیعت در هم می آمیزند

می دونید یه وقتایی دل آدم یه سفر خاص می خواد یه سفری که هم یه جورایی روح آدمو تازه کنه هم با یه تمدن غنی آشناش کنه و هم یه مشت خاطره ناب و جدید براش بسازه. خب اگه دنبال یه مقصد تو این مایه ها می گردید آذربایجان یه پیشنهاد بی نظیره!

من خودم یه چند وقتی پیش با یه گروه از دوستام راهی آذربایجان شدیم و اونقدر تجربه های جذاب و متفاوت داشتیم که نمی تونم از نوشتنش بگذرم. تصور کنید با یه ماشین شاسی بلند از دل طبیعت های بکر می گذرید به قلعه های تاریخی قدم می ذارید و شب ها با یه موسیقی محلی زنده از شادی کنار یه سفره پر از غذاهای خوشمزه غرق می شید!

خب حالا بریم با هم یه گشتی توی آذربایجان بزنیم و ببینیم این کشور چه چیزهایی داره که میتونه برای شما جذاب باشه.

باکو شهری که قلب آذربایجان رو تسخیر می کنه

شهر باکو مثل یه ستاره درخشان تو نقشه آذربایجان می درخشه! از اون شهرهای یه طرفه و پر از انرژی هستش که هم تاریخ پر رمز و راز داره هم یه زندگی شلوغ و پویا. همونطور که تو خیابان ها قدم می زنید نمی تونید از بین ساختمان های قدیمی با معماری منحصر به فرد و آسمان خراش های مدرن که مثل یه شیشه درخشان به آسمان چشم دوختن چشم بپوشید!

فواره های رقصان باکو که با نور و موسیقی یه نمایش چشم نواز رو به نمایش می ذارن از اون جاذبه های توریستی هستش که نباید از دیدنشون غافل بشید. یه ساعتی رو کنار این فواره ها بگذرونید خستگی سفر رو فراموش کنید و عکس های یادگاری زیادی با این فواره ها بگیرید!

خیابان های بافت قدیمی باکو هم یه مکان دیدنی دیگه ست. توی کوچه پس کوچه های این بخش از بافت شهری عطر قهوه و نان تازه پخته مغازه های کوچک و دکنده های صنایع دستی و حیاط های فرو رفته با چایخانه های دلنشین وجود داره که هم یه سفر به گذشته و هم یه تجربه حسی بی نظیره.

قلعه باکو هم یکی از قدیمی ترین قلعه ها تو آذربایجان هستش که به نظر من نباید از بازدید از اون غافل بشید. این قلعه روی یه تپه در مرکز شهر قرار داره و نمای زیبایی از شهر رو ارائه میده.

طبیعت آذربایجان یه تابلو نقاشی با رنگ های دل نشین

آذربایجان فقط شهر نیست یه کشور با طبیعت منحصر به فرد و دل نشینه که تو هر گوشه ای از این کشور می تونید یه منظره جدید و زیبا پیدا کنید.

یه بار به منظره با دریاچه گل تو شهر نخجوان توجه کنید. یه دریاچه صورتی رنگ که از طبیعت بی نظیر و منحصر به فرد آذربایجان خبر میده. رنگ صورتی این دریاچه به دلیل وجود نوعی باکتری هستش که تو آب این دریاچه زندگی می کنه.

منطقه قره داغ هم یکی از زیباترین منطقه های کوهستانی آذربایجان هستش. تو این منطقه کوهستانی با چشمه های آب گرم و چشم انداز های زیبا مواجه می شدید.

و نمی تونم منطقه آذربایجان جنوبی و منطقه زاكاتاলা رو که پوشیده از جنگل هستش فراموش کنم. این منطقه ها سرشار از جنگل های انبوه و باغ های میوه هستش که حس طبیعت و آرامش رو تو شما ایجاد می کنه.

آذربایجان و مزه های فراموش نشدنی

حالا که از طبیعت و جاذبه های تاریخی آذربایجان صحبت کردیم یه موضوع دیگه هم وجود داره که آذربایجان رو از بقیه کشورها متفاوت می کنه: غذا!

آذربایجان غذاهای خوشمزه و معروف زیادی داره که از بین اون ها میشه به دولما (برگ انگور پر شده با گوشت و برنج) کباب آذربایجانی (با انواع گوشت و سبزیجات) آش دوغ (سوپ ترش با دوغ و حبوبات) و پیتزا (پیتزا با خمیر نازک و سس گوجه فراوان) اشاره کرد.

در کنار غذاهای معروف شیرینی های آذربایجان هم خیلی لذیذ و خوشمزه هستش. پاخلاوا با گردو و شهد شکر پلو با برنج و شکر و باکلوا با خمیر فیلوی نازک و گردو از محبوب ترین شیرینی های آذربایجان هستش.

تجربه های جذاب تو آذربایجان

سوارکاری تو دشت های سرسبز آذربایجان قایق سواری تو دریاچه ها و رودخانه ها صخره نوردی تو کوه های بکر و اسکی تو کوه های برفی آذربایجان از تجربه های جذاب و منحصر به فرد تو این کشور هستش.

خرید تو بازارهای بزرگ و کوچک آذربایجان هم یه تجربه شاد و فراموش نشدنیه. تو این بازارها می تونید انواع قالی شال سفال جنس و صنایع دستی رو با قیمت های مناسب پیدا کنید.

چند نکته عملی برای سفر به آذربایجان

  • ویزای آذربایجان: برای سفر به آذربایجان به ویزای توریستی نیاز دارید. می تونید قبل از سفر به صورت آنلاین و یا در فرودگاه ویزای خود رو دریافت کنید.
  • پول آذربایجان: واحد پول آذربایجان منات هستش. می تونید قبل از سفر در ایران منات بخرید و یا در فرودگاه با کارت اعتباری منات تهیه کنید.
  • زبان آذربایجان: زبان رسمی آذربایجان ترکی آذربایجانی هستش. تو شهر بزرگ مثل باکو با انگلیسی هم می تونید به راحتی ارتباط برقرار کنید.
  • حمل و نقل: برای رفتن بین شهرها می تونید از اتوبوس قطار و یا ماشین شخصی استفاده کنید. تو شهر بزرگ مثل باکو مترو هم وجود داره.
  • هزینه ها: هزینه های زندگی و سفر تو آذربایجان نسبت به کشور های اروپایی ارزانتر هستش.

پرسش و پاسخ

1. بهترین فصل برای سفر به آذربایجان چه زمانی هستش؟

بهترین  فصل  برای  سفر  به  آذربایجان  به  نظر  من  فصل  بهار  و  پاییز  هستش.   تو  این  دو  فصل  هوا  مطبوع  و  مناسب  برای  گردش  و  پیاده  روی  هستش. 

2. برای سفر به آذربایجان چه مدارک لازمه؟

برای  سفر  به  آذربایجان  به  گذرنامه  با  اعتبار  حداقل  6  ماه  ویزای  توریستی  بلیط  هواپیما  و  رزرو  هتل  نیاز  دارید.

3. سفر به آذربایجان برای کودکان و خانواده ها مناسب هستش؟

بله  سفر  به  آذربایجان  برای  کودکان  و  خانواده ها  خیلی  مناسب  هستش.   آذربایجان  جاذبه های  توریستی  زیادی  برای  خانواده ها  داره  و  میتونه  یه  سفر  شاد  و  فراموش  نشدنی  برای  تمامی  اعضای  خانواده  باشه.

نتیجه گیری

سفر به آذربایجان یه تجربه منحصر به فرد و فراموش نشدنی هستش که می تونید با سفر به این کشور با تاریخ فرهنگ و طبیعت زیبای آن آشنا بشید. سفر به این کشور برای هر نوع سلیقه و بودجه ای مناسب هستش و می تونید تجربه های جدید و خاطرات ماندگاری رو در آن به دست بیارید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا