بلیط بخت آزمایی آمریکا چیست

بلیط بخت آزمایی آمریکا: سفری رویایی به سرزمین فرصت ها!

آمریکا

همیشه به دنبال سفری هیجان انگیز و پر از ماجرا بوده ام سفری که نه تنها منظره های دیدنی و جذاب داشته باشه بلکه فرصتی برای تجربه فرهنگ های مختلف و آشنایی با مردم و آداب و رسوم جدید هم باشه.

آمریکا

و چه چیزی میتونه بهتر از یک سفر به آمریکا باشه؟ کشوری با تاریخ ثروتمند تنوع قومیتی بی نظیر مناطق دیدنی خیره کننده و البته شهر های پویا و پر انرژی!

آمریکا

و من می خواستم این سفر رو با طعم یک بلیط بخت آزمایی آمریکایی تجربه کنم یک بلیط که شاید من رو به یک زندگی جدید و رویا گونه در این کشور هدایت می کرد!

اما چطور می شه یک بلیط بخت آزمایی آمریکایی تهیه کرد؟ و به طور کلی این بلیط ها چطور کار می کنن؟ و آیا اصلا ارزش خرید دارن؟

همراه من باشید تا در این مقاله به طور مشروح به این موضوعات بپردازیم. و در کنار آن به نکاتی مهم و کاربردی برای سفر به آمریکا هم اشاره کنیم.

بلیط بخت آزمایی آمریکا: راهی برای زندگی جدید؟

بلیط بخت آزمایی آمریکا (Green Card Lottery) به شما فرصتی میتونه بده که اقامت دائمی در ایالات متحده رو به دست بیارید. این برنامه هر سال از طریق قرعه کشی به ۵۵۰۰۰ نفر از سراسر جهان اجازه میدهد که در آمریکا زندگی کنن و کار کنن.

اما آیا واقعاً این چنین ساده است؟ به هر حال این برنامه به منظور تنوع جمعیت ایالات متحده و افزایش فرصت های کاری و اقتصادی ایجاد شده و هدف از آن این نیست که به هر کسی که اراده اش رو به زندگی در آمریکا نشون ده اقامت دائم بده.

در حقیقت شرایط شرکت در این برنامه و شرایط اخذ اقامت دائم با این بلیط به شدت مشکل و رقابتی است. اما به هر حال به نظر من ارزش سعی و تلاش رو داره. شاید شما هم یکی از برندگان باشید و به رویاهای تان برسید!

شانس برنده شدن: یک امید کوچک

متاسفانه شانس برنده شدن در این قرعه کشی خیلی کم است. در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۲ میلیون نفر در این قرعه کشی شرکت کردند که تنها ۵۵۰۰۰ نفر از آنها برنده شدند. یعنی احتمال برنده شدن حدود ۰.۴۶ درصد است.

البته با این حال این عدد به معنی عدم امکان برنده شدن نیست. همیشه امید هست و با ارائه اطلاعات صحیح و کامل در فرم درخواست و همچنین ارائه مستندات مورد نیاز میتونه شانس برنده شدن رو به طور محسوس افزایش بده.

نکاتی مهم در مورد بلیط بخت آزمایی آمریکا

قبل از شرکت در این قرعه کشی مهم است که از نکاتی مهم و کاربردی آگاه باشید:

  • تاریخ ثبت نام: هر سال در اواخر ماه اکتبر تا اول ماه نوامبر دوره ثبت نام برای قرعه کشی سال بعد شروع میشه. پس به تاریخ ثبت نام توجه کنید و برای ثبت نام خود زود تر اقدام کنید.
  • شرایط شرکت در قرعه کشی: برای شرکت در این قرعه کشی باید در یک کشور خاص که در لیست کشورهای مجاز در وب سایت DV Lottery قید شده است متولد و ساکن باشید. همچنین باید حداقل مدرک دیپلم دبیرستان یا آموزش معادل آن را داشته باشید.
  • اطلاعات صحیح و کامل: در فرم ثبت نام اطلاعات خود را با دقت و به طور کامل وارد کنید. هرگونه اشتباه در اطلاعات میتونه باعث ابطال فرم شما و از بین رفتن شانس شما بشه.
  • مستندات مورد نیاز: اگر در قرعه کشی برنده شدید برای اخذ ویزای اقامت دائم آمریکا باید مستندات مورد نیاز را ارائه دهید. این مستندات شامل گواهی تولد شناسنامه گواهی ازدواج و سایر مستندات لازم برای اثبات صلاحیت شما برای اقامت دائم در آمریکا است.
  • هزینه اخذ ویزای اقامت: هزینه اخذ ویزای اقامت دائم آمریکا برای هر نفر حدود ۳۳۰ دلار است. این هزینه شامل هزینه پردازش ویزای اقامت هزینه معاینات پزشکی و هزینه سایر خدمات لازم است.

تجربه شخصی من از قرعه کشی

من حدود دو سال قبل در این قرعه کشی شرکت کردم. قبل از شرکت در قرعه کشی به طور کامل اطلاعات لازم را جمع آوری کردم و با دقت در فرم ثبت نام اطلاعات خود را وارد کردم.

اما متاسفانه من برنده نشد. با این حال از تجربه شرکت در این قرعه کشی خیلی چیز یاد گرفتم. من اطلاعات جدیدی در مورد شرایط اخذ اقامت دائم در آمریکا کسب کردم و همچنین با فرهنگ و آداب و رسوم مردم آمریکا بهتر آشنا شدم.

در حقیقت این تجربه من را به فکر واداشت که شاید راه های دیگری برای سفر و اقامت در آمریکا هم وجود داشته باشه. شاید راه هایی که شاید در گذشته از روی عدم اطلاع به آنها توجه نکرده بودم.

راه های دیگر برای سفر به آمریکا

اگر شما هم به مانند من رویای سفر به آمریکا را در سر دارید به یاد داشته باشید که بلیط بخت آزمایی تنها راه نیست!

  • ویزای توریستی: این نوع ویزای به شما اجازه میدهد که برای مدتی معین (معمولا سه ماه) به آمریکا سفر کنید و از جاذبه های گردشگری این کشور لذت ببرید.
  • ویزای کاری: اگر شغل و مهارت خاصی داشته باشید میتونه به شما اجازه کار در آمریکا رو بده. البته برای اخذ این نوع ویزای باید پیشنهاد کاری از یک شرکت آمریکایی داشته باشید.
  • ویزای تحصیلی: اگر برای تحصیل در یک دانشگاه یا موسسه آموزشی آمریکایی قبول شده باشید میتونه به شما اجازه اقامت در آمریکا را بده. البته این نوع ویزای معمولا به شما اجازه کار رو هم میدهد اما با محدودیت هایی همراه است.
  • ویزای خانوادگی: اگر یکی از اعضای خانواده تان شهروند آمریکا یا دارای اقامت دائم در این کشور باشه میتونه به شما در اخذ اقامت دائم در آمریکا کمک کنه.

کلام آخر

سفر به آمریکا یک رویای زیبا برای خیلی از افراد است. و من مطمئن هستم که با تلاش و کمی برنامه ریزی می توان به این رویا رسید.

بلیط بخت آزمایی یکی از راه هایی است که میتونه شما را به این رویا نزدیک کنه. اما به یاد داشته باشید که این تنها راه نیست.

با اطلاعات صحیح برنامه ریزی مناسب و تلاش میتونید با هر نوع ویزای مناسب سفر رویا گونه خود را به آمریکا تجربه کنید. و از فرهنگ غنی مناطق دیدنی و شهر های پویا و پر انرژی این کشور لذت ببرید.

پرسش و پاسخ

1. آیا بلیط بخت آزمایی آمریکا ارزش خرید دارد؟

پاسخ: این سوال بستگی به انتظارات و اهداف شما دارد. اگر به دنبال یک فرصت برای زندگی در آمریکا هستید این برنامه میتونه یک گزینه خوب باشه. اما به یاد داشته باشید که احتمال برنده شدن خیلی کم است و شرکت در این برنامه هزینه هایی هم دارد.

2. چه مدارکی برای شرکت در قرعه کشی لازم است؟

پاسخ: برای شرکت در قرعه کشی شما باید یک عکس گذرنامه ای یک اسکن از گذرنامه خود و اطلاعات شخصی خود را در فرم ثبت نام وارد کنید. همچنین باید مدرک دیپلم دبیرستان یا آموزش معادل آن را داشته باشید.

3. اگر برنده شدیم چه مراحلی را باید طی کنیم؟

پاسخ: اگر برنده شدید باید به یک مصاحبه در سفارت آمریکا در کشور خود حضور یابید. در این مصاحبه شما باید اطلاعات شخصی خود را ارائه دهید و شرایط لازم برای اخذ اقامت دائم را اثبات کنید. همچنین باید معاینات پزشکی لازم را انجام دهید.

امیدوارم این مقاله به شما در مورد بلیط بخت آزمایی آمریکا اطلاعات کافی را ارائه داده باشد. اگر سوالی دارید لطفا در بخش نظرات آن را با من در میان بگذارید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا