اف بی آی چک چیست

سفری به قلب تپنده ی آمریکا: تجربه FBI Check

همیشه فکر می کردم "FBI Check" فقط یه کلمه تو فیلم های هالیوودی هست که فقط برای خارجی ها مفهوم داره. اما حالا که خودم دارم تجربه اش می کنم متوجه می شوم که چی قدر برای هر کسی که می خواد در آمریکا زندگی کنه مهم هست.

شاید خیلی از شما هم مثل من فکر می کنید که FBI Check فقط یه فرم کامل کردن و چند تا سوال هست اما واقعیت خیلی متفاوت و در بعضی مواقع خیلی طولانی و خسته کننده هست.

یک فرایند طولانی و پیچیده

قبل از هر چیز باید بدونید که این فرایند چی هست و چه مراحلی داره. FBI Check یا "بررسی پیشینه جنایی" در واقع یه فرایند هست که دولت آمریکا برای اطمینان از سلامت و امنیت خود و ملیتش انجام می ده و برای هر کسی که می خواد وارد این کشور بشه اجباری هست.

در مرحله اول شما باید به سایت FBI بروید و اطلاعات شخصی خودتون رو وارد کنید و یه سری سوالات رو پاسخ بدید. بعد از این مرحله باید مراحل حساس تری رو طی کنید مثل تهیه عکس و انگشت نگاری که برای من واقعا استرس آور بود چون اصلا فکر نمی کردم به این مراحل باید برسم.

تجربه شخصی من از FBI Check

من وقتی که برای ویزای کار خودم به آمریکا رفتم با این فرایند رو به رو شدم. قبل از اینکه برم خیلی اطلاعات جستجو کردم و دانستم که مراحلش میتونه چند ماه یا حتی چند سال طول بکشه و این واقعا من رو ناراحت کرد.

اما خوشبختانه برای من فقط چند هفته طول کشید و بعد از طی مراحل اولیه یه نامه منفی دریافت کردم و می تونستم به آمریکا برم. البته قبل از اینکه نامه رو دریافت کنم خیلی نگران بودم و فکر می کردم ممکن هست مشکلی وجود داشته باشه و نتونم وارد آمریکا بشم.

نکات مهم در مورد FBI Check

  • مهم ترین نکته این هست که اطلاعات تون رو در فرم با دقت و صداقت وارد کنید. هر گونه نادرستی میتونه باعث مشکل بشه و حتی ویزای شما رو لغو کنه.
  • همچنین میتونید با یه وکیل مهاجرتی مشورت کنید تا از نظر قانونی شما رو راهنمایی کنه و از هر گونه خطا جلوگیری کنه.
  • حوصله و صبوری دو عامل مهم دیگه هستند چون مراحل FBI Check میتونه خیلی طولانی باشه و شما باید صبر و شکیبایی به خرج بدید و از عصبانیت خودداری کنید.

تجربه FBI Check تو ذهنم

من حالا که تجربه FBI Check رو داشتم به این فرایند به چشم یه فرایند عادی و حرفه ای نگاه می کنم و فکر می کنم که این فرایند برای امنیت و سلامت هر کسی که می خواد وارد آمریکا بشه مهم هست.

البته میتونه خیلی استرس آور و خسته کننده باشه اما با رعایت نکات مهم و مشورت با یه وکیل مهاجرتی میتونید به راحتی این فرایند رو طی کنید و با خیال راحتی وارد آمریکا بشه.

سوالات مهم در مورد FBI Check

  • چه مواردی میتونه باعث مشکل در FBI Check بشه؟

    هر نوع سابقه جنایی یا اتهام میتونه باعث مشکل در FBI Check بشه. همچنین هر گونه نادرستی یا عدم صداقت در اطلاعات ارائه شده میتونه به مشکل منجر بشه.

  • چه مدارک برای FBI Check لازم هست؟

    برای FBI Check به مدارک هویتی مثل پاسپورت و عکس نیاز هست. همچنین ممکن هست به مدارک دیگری مثل گواهی ازدواج یا طلاقی نیاز داشته باشید که بهتر هست قبل از شروع فرایند با یک وکیل مهاجرتی مشورت کنید.

  • هزینه FBI Check چقدر هست؟

    هزینه FBI Check بسته به نوع ویزای شما و مراحل فرایند متفاوت هست. برای اطلاع از هزینه دقیق باید به سایت FBI یا سفارت آمریکا مراجعه کنید.

نتیجه گیری

FBI Check یه فرایند طولانی و پیچیده هست که میتونه خیلی استرس آور و خسته کننده باشه اما با رعایت نکات مهم و مشورت با یک وکیل مهاجرتی میتونید این فرایند رو به راحتی طی کنید و وارد آمریکا بشه.

در نهایت می تونم بگم که تجربه FBI Check برای من یه تجربه خوبی بود و من با علم به اینکه این فرایند برای امنیت و سلامت هر کسی که می خواد وارد آمریکا بشه مهم هست با خیال راحتی به این کشور سفر کردم.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا