لیست کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان 2022

آزادی سفر بدون ویزا: به کجاها میتونیم بریم؟

ایران

یه حس عجیبی داره نه؟ اون لحظه ای که پاسپورت رو میگیری و یه دنیا آرزو و رویا رو بین صفحاتش میبینی. با خودت میگی "الان دیگه میتونم هرجا که دلم میخواد برم!" اما خب واقعیتش اینه که دنیا پر از قوانین و مقررات و ویزاهاست. چقدر خوبه که بدون دغدغه و دردسر ویزا بتونیم به کشورهای جدید سفر کنیم و از زیبایی های دنیا لذت ببریم.

ایران

خب ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم این رویا رو به واقعیت تبدیل کنید.

ایران

لیست کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان ۲۰۲۲:

سفر بدون ویزا به آسمان آبی مالدیو

مالدیو مروارید اقیانوس هند با سواحل سفید و آبهای نیلگون و اقامتگاه های لوکس و زیبا شگفت انگیز است. برای گذراندن یک سفر رمانتیک و فراموش نشدنی مالدیو انتخاب ایده آلی است. همیشه مراقب هزینه های بالای این کشور باشید اما با برنامه ریزی درست و انتخاب اقامتگاه و رستوران های مناسب میتوانید سفر با هزینه معقول و به یاد ماندنی را تجربه کنید.

طعم آرامش در ارمنستان

ارمنستان با تاریخ غنی و فرهنگ ثابت مکان جذابی برای علاقمندان به تاریخ و فرهنگ است. کلیساهای قدیمی معابد و موزه های ارمنستان شما را به یک سفر در زمان میبرند. ارمنستان با طبیعت زیبا و هوای خنک و مردم مهربان و میهمان نواز جای مناسبی برای آرامش و تجربه سفر با هزینه معقول است.

سفری به سرزمین صلح و آرامش در آذربایجان

با سفر به آذربایجان از معماری زیبا فرهنگ ثابت و طبیعت بکر این کشور لذت ببرید. شهر باکو با ساختمان های مدرن و ساختمان های قدیمی مکانی جذاب برای علاقمندان به معماری و تاریخ است. آذربایجان با کوه های بلند دریاچه های زیبا و منطقه جاده ابریشم مقصد عالی برای علاقمندان به طبیعت و تاریخ است.

جاده ابریشم مکانی برای علاقمندان به تاریخ

با سفر به ازبکستان قدم در جاده ابریشم میگذارید و با فرهنگ ثابت و تاریخ غنی این کشور آشنا میشوید. شهر سمرقند با مسجد بی بی خانم و مقبره امام کبیر از جمله جاذبه های این کشور است. ازبکستان با مردم مهربان و میهمان نواز تجربه سفر فراموش نشدنی را به شما هدیه می دهد.

تجربه سفر با هزینه معقول در تاجیکستان

تاجیکستان با کوه های سرسبز دریاچه های زیبا و مناطق تاریخی مقصد عالی برای علاقمندان به طبیعت و تاریخ است. تاجیکستان با هزینه معقول تجربه سفر با هزینه معقول را به شما هدیه می دهد.

سفر به کشورهای اروپایی بدون ویزا

بله درسته با پاسپورت ایرانی میتوانید به بعضی از کشورهای اروپایی بدون ویزا سفر کنید.

گرجستان دریچه ای به اروپا

با سفر به گرجستان از طبیعت زیبا فرهنگ ثابت و هزینه معقول این کشور لذت ببرید. تفلیس پایتخت گرجستان با معماری زیبا موزه های متعدد و کافه های دنج مکانی جذاب برای علاقمندان به تاریخ و فرهنگ است.

آلبانی کشوری با طبیعت بکر و هزینه معقول

آلبانی با سواحل زیبا کوه های سرسبز و مناطق تاریخی مقصد عالی برای علاقمندان به طبیعت و تاریخ است. آلبانی با هزینه معقول تجربه سفر با هزینه معقول را به شما هدیه می دهد.

مجارستان کشوری با تاریخ ثابت و هزینه معقول

مجارستان با شهر بوداپست با مناطق تاریخی موزه های متعدد و مناظر زیبا مکانی جذاب برای علاقمندان به تاریخ و فرهنگ است. مجارستان با هزینه معقول تجربه سفر با هزینه معقول را به شما هدیه می دهد.

صربستان کشوری با مردم مهربان و هزینه معقول

صربستان با طبیعت زیبا مناطق تاریخی و مردم مهربان و میهمان نواز مقصد عالی برای علاقمندان به طبیعت و تاریخ است. صربستان با هزینه معقول تجربه سفر با هزینه معقول را به شما هدیه می دهد.

نکات عملی برای سفر بدون ویزا

  • قبل از سفر اطمینان حاصل کنید که پاسپورت شما حداقل ۶ ماه اعتبار دارد.
  • بلیط بازگشت خود را قبل از سفر رزرو کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که هتل یا اقامتگاه خود را رزرو کرده اید.
  • قبل از سفر اطلاعات لازم درباره کشور مقصد را جمع آوری کنید به خصوص درباره قوانین و مقررات سفر.
  • مقداری پول نقد به عنوان هزینه های اضافی با خود ببرید.
  • کارت اعتباری با خود ببرید.
  • اطلاعات تماس سفارت ایران در کشور مقصد را با خود ببرید.
  • در مسیر سفر مراقب وسایل ارزشمند خود باشید و به نکات ایمنی توجه کنید.
  • از مکانی که در ان است لذت ببرید و با مردم محلی فرهنگ و آداب و رسوم آن ها آشنا شوید.

سوال و جواب

آیا بدون ویزا میتوان به ترکیه سفر کرد؟

خیر برای سفر به ترکیه نیاز به ویزا است.

چه مدارک برای سفر بدون ویزا نیاز است؟

پاسپورت با اعتبار حداقل ۶ ماه بلیط بازگشت رزرو هتل یا اقامتگاه گواهی بیمه سفر و پول نقد به عنوان هزینه های اضافی از جمله مدارک مورد نیاز برای سفر بدون ویزا هستند.

آیا میتوان با پاسپورت ایرانی بدون ویزا به کشورهای اروپایی سفر کرد؟

بله با پاسپورت ایرانی میتوانید به بعضی از کشورهای اروپایی بدون ویزا سفر کنید مانند گرجستان آلبانی صربستان و مجارستان.

نتیجه گیری

سفر بدون ویزا تجربه بی نظیری است که میتواند دنیای جدیدی از فرهنگ تاریخ و طبیعت را به روی شما باز کند. با برنامه ریزی درست مطمئن شوید که از هر لحظه سفر خود لذت ببرید و با خاطرات زیبا و فراموش نشدنی به خانه بازگردید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا