بهترین شهر امریکا برای زندگی ایرانیان

بهترین شهر آمریکا برای ایرانیان: کجا زندگی کنیم؟

ایران

همیشه این سوال توی ذهن خیلی از ما ایرانی ها بوده: بهترین شهر آمریکا برای زندگی کردن کدومه؟ می دونم این سوال برای شما هم خیلی مهمه. یه جورایی انگار یه گنج رو می خوایم پیدا کنیم یه شهر که همه چیز رو داشته باشه: امنیت فرصت های شغلی امکانات رفاهی جامعه ایرانی پرجنب و جوش و البته یه ذره حس " خونه " رو بهمون بده.

ایران

خوب خبر خوب اینه که این گنج رو پیدا کردیم! یه شهر مُنتَظِرِ ماست پر از مُشتی راز و مُشتی مُحَبّت…

ایران

لس آنجلس: قلب تپنده

خب حرف از بهترین شهر امریکا برای ایرانیان شد چطور میشه از لس آنجلس گذشت؟ یه شهر ساحلی با هوای نرم و آفتاب گرم که انگار برای روح ایرانی ساخته شده. موج های آرام اقیانوس آرام کافه های پر از جنب و جوش و خیابان های شلوغ و پر از رنگ و بو که با یه سفر به تهران مُشابه هستن فقط با یه هُرم کمتر.

از ساحل مالبو تا هالیوود و بیورلی هیلز هر گوشه این شهر یه داستان برای گفتن داره. با هم یه سفر خیالی به این شهر می ریم تا با هم نفس بکشیم:

  • احساس حرارت در ساحل : اول از همه ساحل مالبو با شن های نرم و آب های خنک و شفافش که عطر نمک اقیانوس مُستقیم تو سینه ات نفوذ می کنه.
  • طعم نوستالژی در محله فرهنگی : کمی که از ساحل دور بشیم می رسیم به محله فرهنگی فَرمَنت که انگار یه کپی کوچک از تهران رو تو خودش جا داده. کافه های ایرانی فروشگاه های ایرانی و مُرد و مُرغ ایرانی که شاید به همین دلیل این محله به " کوچک تهران " معروف شده.
  • شلوغی در شهر : حالا وارد شهر لس آنجلس میشیم که خیابان های شلوغش با صدای موتور ماشین ها و هُرم شهر انرژی خاص خودش رو به ما انتقال میده و ما رو مجبور میکنه که با همه حواسمون در این شلوغی غوطه ور بشیم.
  • فضای بازار در فارمِر مارکت : و در آخر هم بازار فارمِر مارکت که یه سفر به بازار سبزی تهران رو به خاطر مون می آره با این تفاوت که هوای گرمتر و میوه ها و سبزیجات قشنگ تر.

سَنی دیه گو: شهر آفتاب و شادی

اما اگر به دنبال شهر آرام تر و مُناسب تر برای خانواده هستین سَنی دیه گو میتونه بهترین گزینه باشه. یه شهر ساحلی با هوای گرم و آفتاب که انگار برای خواب و استراحت ساخته شده. ساحل هوا و غذای مُناسب برای کودکان و همچنین هزینه زندگی مُناسب تر سَنی دیه گو رو به یه گزینه مُهم برای زندگی خانواده ها تبدیل کرده.

می تونیم با هم یه گشت و گذار در این شهر زیبا داشته باشیم:

  • پیاده روی در ساحل : ابتدا پیاده روی در ساحل با شن های نرم و آب های آبی و خنک. کمی آفتاب بگیریم و با صدای موج ها خستگی را از تن مون دور کنیم.
  • سفر به موزه : بعدش می تونیم با هم از موزه علم و تاریخ سَنی دیه گو دیدار کنیم که مُناسب برای هر سن و سلیقه ای هست.
  • بازار مُدرن : و در آخر هم یه سفر به بازار مُدرن سَنی دیه گو که پر از انواع و اقسام محصولات خُرد و کلان هست و انگار همه چیز رو با هم تو خودش جمع کرده.

اورلاندو: شهر عالم هستی

یه شهر که قلبش برای کودکان می تپّه یه شهر سرشار از ماجراجویی و هیجان: اورلاندو. با هم یه سفر فانتزی به این شهر می ریم:

  • شادی و هیجان در دیزنی لند : وارد دیزنی لند میشیم و انگار همه چیز به یه باره تغییر میکنه و ما رو به دنیای فانتزی و شادی می بره.
  • ماجراجویی در یونیورسال : در یونیورسال استودیو هم با شخصیت های فیلم های محبوب مون دیدار میکنیم و تو ماجراهاشون شرکت میکنیم و هیجان رو با تمام وجود مون احساس میکنیم.
  • استراحت در ساحل : بعد از این همه ماجراجویی می تونیم در ساحل استراحت کنیم و انرژی مون رو با صدای موج ها تجدید کنیم.

نکات مهم برای انتخاب شهر

حالا که با هم چند شهر مُهم رو بررسی کردیم حالا نوبت به انتخاب شهری هست که با نیازها و ارزش های مون همخوانی داشته باشه.

  • هزینه زندگی : اول از همه باید هزینه زندگی رو در نظر بگیریم که در شهرهایی مثل لس آنجلس و سَنی دیه گو نسبتا بالاتر از شهرهایی مثل اورلاندو هست.
  • شرایط آب و هوا : شرایط آب و هوا هم از مُهم ترین موارد هست و باید به طور جدی آن رو در نظر بگیریم .
  • فرصت های شغلی : فرصت های شغلی هم مُهم هستن و باید به این موضوع هم بپردازیم که در کدام شهر فرصت های شغلی مُناسب برای ما وجود داره.
  • جامعه ایرانی : در آخر هم جامعه ایرانی که انگار یک نیاز احساس میشه که برای کاهش حس دلتنگی و تنهایی در یک کشور جدید مُهم هست.

با هم به یه نتیجه برسیم

بهترین شهر امریکا برای زندگی ایرانیان واقعا به نیازها و ارزش های هر شخص بستگی داره. اما با اطلاعاتی که در این مقاله به اشتراک گذاشتیم مطمئن هستیم که شما میتونید با دقت و مطمئن به انتخاب خودتون برسید و به سرزمین رویای خودتون قدم بذارید.

پرسش و پاسخ

1. برای زندگی در آمریکا چه مدارک رو لازم داریم ؟

برای زندگی در آمریکا شما به ویزای مهاجرت نیاز دارید که میتونه از طریق برنامه های مختلف مهاجرتی مثل ویزای خانوادگی ویزای تحصیلی یا ویزای کاری و … دریافت بشه. برای اطلاعات بیشتر در مورد مدارک لازم و شرایط دریافت ویزا میتونید به وبسایت سفارت آمریکا در ایران مراجعه کنید.

2. بهترین زمان برای سفر به آمریکا کِی هست ؟

بهترین زمان برای سفر به آمریکا به شهری که می خواید به اونجا سفر کنید بستگی داره. اما به طور کلی بهار و پاییز بهترین فصل های برای سفر به امریکا هستن.

3. برای زندگی در امریکا چه قدر پول لازم هست ؟

هزینه زندگی در آمریکا به شهری که می خواید در اونجا زندگی کنید و سبک زندگی تون بستگی داره. اما به طور کلی شما برای زندگی در آمریکا به حداقل 1000 دلار در ماه نیاز دارید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا