مزایا و معایب مهاجرت به اسپانیا

اسپانیا: بهشت اروپا یا بهشتِ رویا؟

مهاجرت

فکرش رو بکن! صبح که از خواب بیدار می شی یه نسیم خنکِ مدیترانه ای به صورتت می خوره آفتابِ ملایمِ صبحگاهی می تابه تو چشات و تو یه فنجان قهوه داغِ اسپانیایی رو می چشمی در حالی که صدای گیتارِ خیابانیِ نواحیِ آندلسی رو می شنوی. بعد از یه صبحانه مختصر با یه لبخند ملیحِ اسپانیایی به همسایه ات سلام می کنی و با یه روحیه شاد راهی محل کار میشی. به یه رستوران دنجِ محلی می ری و با یه قیمت مناسب غذای خوشمزه و سنتیِ اسپانیایی رو نوش جان می کنی. عصرِ دل انگیز رو در ساحلِ شنی و آفتاب گیرِ مدیترانه ای به تماشای غروبِ سرخِ خورشید می گذرونی و شب رو با رقصِ فلامنکو و صدای موسیقیِ زنده در یکی از کافه های پر جنب و جوشِ شهر به پایان می رسونی.

مهاجرت

این تصویرِ دل انگیز یه تصویری از زندگی در اسپانیاست کشوری که با معماریِ جذابِ قرون وسطایی سواحلِ رویاییِ مدیترانه ای غذاهای خوشمزه و فرهنگِ غنی و شادِش توجه بسیاری از مهاجران رو به خودش جلب کرده.

مهاجرت

مزایا:

خورشیدِ جاودان طبیعتِ بکر و سواحلِ رویایی

اسپانیا بهشتِ آفتاب و دریا. اگه از عاشقانِ آفتابِ داغ و سواحلِ شنیِ سفید هستید اسپانیا یه انتخابِ بی نظیره. با بیش از 5000 کیلومتر خط ساحلیِ زیبا اسپانیا سواحلِ خیره کننده ای برای شنا آفتاب گرفتن موج سواری قایقرانی و لذت بردن از طبیعتِ بکر و متنوعِ ساحلی رو در اختیارتون قرار می ده. از سواحلِ پر جنب و جوشِ ساحلِ بارسلونا گرفته تا سواحلِ آرام و خلوتِ ساحلِ شمال غربی هر سلیقه ای رو راضی می کنه.

فرهنگِ غنی و شاد

زندگی در اسپانیا مثلِ یه رقصِ فلامنکو پر از شور و هیجانِ. مردمِ اسپانیا مشهور به گرمایِ مهمان نوازی و صمیمیتِشون هستن و این ویژگی در سرتاسرِ زندگی روزمره و جشن ها و مراسمشون مشهودِ. از رقصِ فلامنکو و موسیقیِ زنده در کافه ها و بارها تا جشنواره های سنتیِ محلی و مسابقاتِ گاوبازی زندگی در اسپانیا پر از شور و هیجان و تجاربِ جدیدِ.

کیفیتِ زندگیِ بالا و هزینه های مقرون به صرفه

اسپانیا به دلیلِ استانداردهای بالای زندگی و کیفیتِ بالای خدماتِ بهداشتی و آموزشی به عنوان یکی از کشورهایِ پیشرفته و جذابِ اروپا شناخته میشه. اما در عین حال هزینه های زندگی در اسپانیا به نسبتِ کشورهایِ همسایه مانند فرانسه و آلمان به نسبتِ مقرون به صرفه ترِ.

اقتصادِ پویا و فرصت های شغلی

اسپانیا با داشتنِ اقتصادِ پویا و رو به رشدِ فرصت های شغلیِ متنوعی رو در بخش هایِ مختلفِ مثل توریسم فناوری کشاورزی صنعت و خدماتِ ارائه می ده. البته در عین حال برای پیدا کردنِ کارِ مناسبِ باید به زبانِ اسپانیایی مسلط باشید.

معایب:

بیکاری بالا

با وجودِ رشدِ اقتصادیِ اسپانیا بیکاری در این کشور هنوز هم به نسبتِ کشورهایِ همسایه بیشترِ. به خصوص در بخشِ جوانان و افرادِ بالایِ 50 سال نرخِ بیکاریِ بالا یکی از چالش هایِ بزرگِ زندگی در اسپانیا رو به وجود می آورد.

مشکلاتِ زبانی

برای یک مهاجر تسلط به زبانِ اسپانیاییِ ضروریه. بدونِ آشنایی با این زبان زندگی در اسپانیا به خصوص در حوزه هایِ کار و مناسباتِ اجتماعی می تواند چالش برانگیز باشه.

سیستمِ بهداشتِ و درمانِ ملیِ محدود

سیستمِ بهداشتِ و درمانِ ملیِ اسپانیا برایِ اتباعِ خارجیِ مقیمِ خدماتِ محدودی ارائه می ده. برای دسترسیِ به خدماتِ کاملِ بهداشتی و درمانی مهاجرانِ خارجیِ باید در بیمه هایِ خصوصیِ شرکت کنن.

ساختمان های قدیمی و فرسوده

در مناطقِ قدیمیِ شهرهایِ بزرگِ اسپانیا مثلِ مادرید و بارسلونا ساختمان هایِ قدیمی و فرسوده زیادی وجودِ داره. برایِ یافتنِ مسکنِ مناسبِ با استانداردهایِ مدرنِ در این مناطق مجبورِ به پرداختِ اجاره هایِ بالاترِ هستید.

تجربه های شخصی

ماجرایِ منِ درِ مادرید

اولین بارِ که قدم بهِ مادرید گذاشتم حس کردمِ انگار بهِ یه شهرِ قدیمیِ و زیبا از یه فیلمِ تاریخیِ قدم گذاشتم. ساختمان هایِ قدیمیِ با نماهایِ آجریِ کوچه هایِ باریکِ و پیچ در پیچِ و بویِ خوشِ قهوه و نانِ تازه در هوا منو مفتونِ خودش کرده بود. بعد از چند روزِ اقامت در مادرید بهِ این نتیجه رسیدمِ که اسپانیا فقط یه کشورِ زیبا نیست بلکه یه کشورِ پر از شادابیِ طبیعتِ زیبا و فرهنگِ غنیِ که هر گردشگری رو مجبور بهِ بازگشتِ مجددِ بهِ خودش می کنه.

تجربه های جدید در بارسلونا

من همیشه بهِ معماریِ گائودی علاقه داشتم. بارسلونا منو با سبکِ معماریِ منحصر به فردِ گائودی کوچه هایِ باریکِ و پر از رنگِ و بویِ زندگیِ ساحلِ زیبا و غروبِ خورشیدِ بکرِ فریب داد. من در بارسلونا تجربه هایِ زیادیِ از حرفه ایِ مثلِ شرکت در جشنواره هایِ محلیِ و بازارهایِ شلوغِ تا حرفه ایِ شخصیِ مثلِ قدم زدن در کوچه هایِ باریکِ و لذت بردن از طعمِ خوشمزه تاپاس ها و ساندویچ هایِ اسپانیایی رو تجربه کردم.

توصیه ها و نکاتِ عملی

قبل ازِ مهاجرت بهِ اسپانیا چه قدم هایی باید برداریم؟

  • زبانِ اسپانیایی رو یاد بگیرید: بدونِ تسلطِ بهِ این زبان زندگی در اسپانیا بهِ شدت چالش برانگیز خواهد بود.
  • تحقیقِ کافیِ در موردِ هزینه هایِ زندگی: هزینه هایِ زندگی در اسپانیا با شهر و سبکِ زندگی متفاوتِ پس قبل ازِ مهاجرت بهِ اسپانیا تحقیقِ کافیِ در موردِ هزینه هایِ زندگی در شهرِ انتخابیِ شما ضروریه.
  • شغلِ مناسبِ رو پیدا کنید: قبل ازِ مهاجرتِ بهِ اسپانیا در موردِ شغلِ مناسبِ خود تحقیقِ کنید و در صورتِ نیاز برایِ یافتنِ کار اقدام کنید.
  • برایِ مسکنِ مناسبِ برنامه ریزی کنید: برایِ یافتنِ مسکنِ مناسبِ در اسپانیا نیاز بهِ وقتِ و انرژیِ زیادیِ. قبل ازِ مهاجرتِ بهِ اسپانیا تحقیقِ کافیِ در موردِ بازارِ مسکنِ و اجاره یا خریدِ مسکنِ در شهرِ انتخابیِ شما ضروریه.
  • ویزایِ مناسبِ رو دریافت کنید: برایِ اقامتِ در اسپانیا شما بهِ ویزایِ مناسبِ نیاز دارید. قبل ازِ مهاجرتِ بهِ اسپانیا اطلاعاتِ لازمِ در موردِ انواعِ ویزایِ و نحوهِ درخواستِ آنها رو بهِ دست بیاورید.
  • با فرهنگِ اسپانیاییِ آشنا شوید: آشنایی با فرهنگِ اسپانیاییِ بهِ شما کمکِ می کنه تا با زندگیِ در اسپانیا آسان تر خو بگیرید. مطالعهِ در موردِ آداب و رسومِ اسپانیاییِ مطالعهِ کتاب و فیلم و تماسِ با مردمِ اسپانیاییِ بهِ شما در این راستا کمکِ می کنه.

پرسش و پاسخ

1. آیا برایِ زندگیِ در اسپانیا بهِ زبانِ اسپانیایی نیاز داریم؟

بله تسلطِ بهِ زبانِ اسپانیاییِ برایِ زندگیِ در اسپانیا ضروریه. البته در مناطقِ گردشگریِ زبانِ انگلیسیِ هم رایجِ است اما برایِ زندگیِ روزمرهِ تسلطِ بهِ زبانِ اسپانیاییِ ضروریه.

2. هزینهِ زندگیِ در اسپانیا چطور است؟

هزینهِ زندگیِ در اسپانیا با شهر و سبکِ زندگیِ متفاوتِ. بهِ طورِ کلی هزینهِ زندگیِ در اسپانیا از کشورهایِ همسایهِ مثلِ فرانسه و آلمان ارزان ترِ. اما در مناطقِ گردشگریِ و شهرهایِ بزرگِ مثلِ مادرید و بارسلونا هزینه هایِ زندگیِ بالاترِ.

3. برایِ مهاجرتِ بهِ اسپانیا چه مدارکِ لازمیِ نیاز داریم؟

برایِ مهاجرتِ بهِ اسپانیا شما بهِ ویزایِ مناسبِ نیاز دارید. مدارکِ لازمِ برایِ درخواستِ ویزایِ اسپانیا با نوعِ ویزایِ موردِ نیازِ شما متفاوتِ. برایِ اطلاعاتِ کاملِ و دقیقِ بهِ سایتِ سفارتِ اسپانیا در کشورِ خودتون مراجعه کنید.

نتیجه گیری

اسپانیا کشوریِ زیبا و جذابِ با فرهنگِ غنیِ و مردمِ مهمان نوازِ است. اما مثلِ هر کشورِ دیگری اسپانیا هم مزایا و معایبیِ داره که قبل ازِ مهاجرتِ بهِ این کشور باید بهِ آنها توجه کنید. اگر بهِ دنبالِ زندگیِ جدیدِ و تجربهِ فرهنگِ جدیدِ و لذت بردن از طبیعتِ زیبا و خورشیدِ داغِ هستید اسپانیا می توانه یه انتخابِ خوبِ باشه. اما برایِ موفقیتِ در مهاجرتِ بهِ اسپانیا آمادگیِ کافیِ و برنامه ریزیِ دقیقِ ضروریه.

با تجربه هایِ شخصیِ خودم و اطلاعاتِ موجودِ می توانم بگمِ که زندگیِ در اسپانیا مملو از شور و هیجانِ و تجربه هایِ جدیدِ. با توجه بهِ مزایا و معایبِ اسپانیا تصمیم گیریِ نهاییِ بهِ خودِ شما بستگیِ داره. امیدوارمِ این مقاله بهِ شما در تصمیم گیریِ نهاییِ کمکِ کنه.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا