آیا مهاجرت به انگلستان خوب است

انگلستان؛ سرزمین مه چای و قصه های قدیمی

گل | مهاجرت

همیشه یه حس خاص و یه کنجکاوی عجیب نسبت به انگلستان داشتم. از بچگی تصاویر این سرزمین با قلعه های باستانی خیابان های سنگفرش و آسمانِ همیشه ابریش تو ذهنم نقش بسته بود. با خودم فکر می کردم اینجا چه رازهایی نهفته است؟ چه قصه های قدیمی و چه زندگی هایی در پس این مه غلیظ پوشیده شده است؟

گل | مهاجرت

همیشه دوست داشتم با پا گذاشتن در خاک این سرزمین به عمقِ این اسرار قدم بگذارم و طعم واقعی زندگیِ انگلیسی را بچشم. می خواستم چای انگلیسی را در سینی های نقره ای بنوشم با کالسکه های قرمز قدم بزنم و آسمانِ خاکستری و مه آلود انگلیسی را به چشم ببینم.

گل | مهاجرت

بالاخره موفق به کسب ویزای انگلیس شدم و در یک صبح خنک و مطلوب وارد شهر لندن شدم.

لندن؛ شهر شلوغ و پر هیاهو

با اولین قدم هایی که در لندن برداشتم حس جدیدی به من دست داد. آسمان خاکستری ساختمان های بلند و شلوغیِ خیابان ها همه و همه ترکیبی منحصر به فرد را به من ارائه می دادند.

در کافی شاپ نزدیک هتل با یک فنجان چای گرم انگلیسی و یک کیک اسفنجی خوشمزه به نظاره زندگی شلوغ شهر نشستم. مردم با عجله و همراه با عزم راسخ در خیابان ها قدم می زدند و صدای اتوبوس های قرمز رنگ و ماشین های همیشه در ترافیک و صدای آژیر آمبولانس ها تمام وجودم را فرا می گرفت.

برج لندن؛ شاهکار تاریخ

یکی از اولین مقصدهای من برج لندن بود. این قلعه باستانی از قدیمی ترین و مهم ترین ساختمان های لندن است و به خاطر اهمیت تاریخی اش بسیار مشهور است.

از موقعیتی که برج لندن در کنار رود تیمز دارد بسیار لذت بردم. همیشه عاشق منظره رودخانه ها و پل های روی آن ها بودم. پل Tower Bridge با آهن های مشبک رنگ و روشن به خوبی با برج لندن هماهنگ بود و نمای زیبایی را به وجود آورده بود.

با اتوبوس های قرمز رنگ به سفر

اتوبوس های قرمز رنگ انگلیس از جمله جاذبه های توریستی این کشور هستند. سوار یکی از این اتوبوس ها شدم و به سفر در خیابان های شلوغ لندن پرداختم.

از پنجره اتوبوس به نظاره معماری ساختمان ها و زندگی مردم نشستم. ساختمان های با آجر قرمز باغچه های کوچک با گل های رنگارنگ و خانه های با سقف شیروانی و دودکش همیشه مرا به یاد قصه های انگلیسی می انداخت.

سفر به شهر چستر

شهر چستر در شمال انگلیس واقع شده است و یک شهر تاریخی زیبا با دیوارهای قدیمی است. سفر به چستر با قطار به من اجازه داد با سرعت از منظره خیره کننده انگلیس لذت ببرم.

خیابان Row در شهر چستر بسیار دیدنی است. در دو طرف خیابان دکان های با معماری قدیمی قرار دارند که حس نوستالژی و عتیقه ای را به من منتقل می کرد.

نکاتی برای مهاجرت به انگلیس

اگر به مهاجرت به انگلیس فکر می کنید چند نکته مهم را باید در نظر بگیرید:

  • هزینه زندگی در انگلیس بالا است. مخصوصا در شهرهای بزرگ مثل لندن و منچستر.
  • زبان انگلیسی در انگلیس بسیار مهم است. اگر زبان انگلیسی را به درستی بلد نیستید حتما به یادگیری زبان قبل از مهاجرت بپردازید.
  • برای شغل یا تحصیل در انگلیس به ویزا نیاز دارید. قبل از سفر به انگلیس اطلاعات کافی درباره ویزای مورد نیاز تان جمع آوری کنید.

پرسش و پاسخ

1- آیا برای مهاجرت به انگلیس به آزمون زبان نیاز است؟

بله برای مهاجرت به انگلیس به آزمون زبان انگلیسی نیاز است. آزمون های زبان معتبر برای مهاجرت به انگلیس شامل آیلتس تافل و پیرسون است.

2- آیا مهاجرت به انگلیس سخت است؟

مهاجرت به انگلیس مثل هر کشور دیگری مراحل و شرایط خاص خود را دارد. با اطلاعات و آمادگی کافی می توان مراحل مهاجرت را با موفقیت طی کرد.

3- هزینه زندگی در انگلیس چقدر است؟

هزینه زندگی در انگلیس بستگی به شهر و سبک زندگی شما متفاوت است. در شهرهای بزرگ مثل لندن هزینه زندگی بالاتر است.

نتیجه گیری

مهاجرت به انگلیس تجربه جدیدی و فراموش نشدنی است. این سرزمین با تاریخ غنی فرهنگ ثروتمند و مردم مهربان و مهمان نواز می تواند یک انتخاب عالی برای زندگی و کار باشد.

در این مقاله تنها گوشه ای از تجربه من را از سفر به انگلیس مطرح کردم. اگر شما هم علاقه مند به مطالعه بیشتر درباره انگلیس و مهاجرت به این کشور هستید حتما به منابع مطمئن و سایت های مهاجرتی اطلاع رسانی مراجعه کنید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا