سفارت ایسلند در تهران

سفارت ایسلند در تهران: سفری به سرزمین یخ و آتش

تهران

شاید تا به حال به ایسلند فکر نکرده باشید. شاید تصور شما از این کشور جزیره ای کوچک در شمال اقیانوس اطلس سرزمینی سرد و پوشیده از یخ باشد. اما اجازه دهید حقیقتی را با شما در میان بگذارم: ایسلند دنیایی از شگفتی و زیبایی های بکر است که هر مسافری را به وجد می آورد.

تهران

من به تازگی سفری به ایسلند داشتم و با تمام وجودم می توانم بگویم که این جزیره شگفت انگیز من را به خود مجذوب کرد. از تماشای غروب آفتاب رنگارنگ در کنار آبشارهای خروشان گرفته تا پیاده روی در میان یخچال های طبیعی عظیم و تماشای فوران آتشفشان ها هر لحظه از این سفر خاطره ای فراموش نشدنی برایم رقم زد.

تهران

در این مقاله من شما را به سفری تصویری به ایسلند می برم و از تجربیاتم در این سفر از سفارت ایسلند در تهران تا جاذبه های گردشگری این کشور برایتان خواهم گفت. پس با من همراه باشید…

سفارت ایسلند در تهران: نقطه شروع ماجراجویی

اولین گام برای سفر به ایسلند درخواست ویزا است. سفارت ایسلند در تهران مرجع اصلی برای انجام این کار است. از آنجایی که ایسلند عضوی از فضای شنگن است ویزای شنگن برای ورود به این کشور نیز ضروری است.

سفارت ایسلند در تهران در خیابان آفریقا بین خیابان چهارراه پارسی و خیابان فلسطین قرار دارد.

اما قبل از سفر بهتر است اطلاعات لازم را در وبسایت سفارت ایسلند در تهران به آدرس www.iceland.is/iran مطالعه کنید. در این وبسایت اطلاعات مفیدی درباره شرایط ویزای شنگن مدارک لازم هزینه ویزای ایسلند و دیگر موضوعات مربوط به سفر به ایسلند را می توانید بیابید.

ایسلند: سرزمینی از یخ و آتش

ایسلند یک جزیره بزرگ در اقیانوس اطلس شمالی است که در شمال اروپا قرار دارد. این کشور به خاطر طبیعت بکر و منحصر به فرد خود در سراسر جهان مشهور است. از یخچال های طبیعی بزرگ گرفته تا آتشفشان های فعال و آبشارهای خروشان در ایسلند شاهد زیبایی های طبیعی مختلف و شگفت انگیز خواهید بود.

ایسلند به عنوان "سرزمین یخ و آتش" شناخته می شود زیرا در این کشور عوامل طبیعی مختلفی مانند یخچال ها آتشفشان ها آبشارها رودخانه ها و چشمه های آب گرم با هم وجود دارند.

تجربه منحصر به فرد در ایسلند:

من در سفر خود به ایسلند مناطق زیبایی مانند "آبشار گودلفوس" (Gullfoss) "دره Thingvellir" (Þingvellir) "یخچال Vatnajökull" (Vatnajökull) و "حوضچه آب گرم Blue Lagoon" (Blue Lagoon) را بازدید کردم.

آبشار گودلفوس یکی از زیباترین آبشارهای ایسلند است که از ارتفاع 32 متری به پایین سرازیر می شود. صدای خروشان آب و منظره شگفت انگیز این آبشار لحظه های فراموش نشدنی را برای من رقم زد.

دره Thingvellir یک مکان تاریخی و طبیعی است که در سال 930 میلادی اولین پارلمان دموکراتیک جهان در آن برگزار شد. در این دره می توانید مکان دو صفحه زمین سنگ مختلف را شاهد باشید که به طور طبیعی از هم جدا شده اند.

یخچال Vatnajökull بزرگترین یخچال اروپا است که مساحتی بالغ بر 8100 کیلومتر مربع را پوشانده است. من در سفر خود در یکی از غارهای یخ این یخچال طبیعی قدم زدم و از زیبایی و عظمت یخ در سراسر غار لذت بردم.

Blue Lagoon یک حوضچه آب گرم طبیعی در ایسلند است که آب آن از چشمه های آب گرم زیر زمینی تامین می شود. من در سفر خود در این حوضچه آب گرم استراحت کردم و از طراوت و زیبایی منظره اطراف آن لذت بردم.

نکاتی برای سفر به ایسلند:

  • بهترین زمان برای سفر به ایسلند از اواخر بهار تا اواسط پاییز است. در این زمان هوا معتدل تر و خورشید بیشتری برای انجام فعالیت های در فضای باز وجود دارد.
  • هزینه سفر به ایسلند می تواند بالا باشد اما با برنامه ریزی مناسب می توان در هزینه ها صرفه جویی کرد. به عنوان مثال می توانید در هتل های ارزان تر اقامت کنید و غذا و نوشیدنی خود را از فروشگاه های زنجیره ای تهیه کنید.
  • ایسلند کشوری امن است و مردم آن مهمان نواز هستند. اما با این حال بهتر است همیشه احتیاط را مورد نظر قرار دهید و به اطراف خود توجه داشته باشید.
  • لباس گرم برای سفر به ایسلند ضروری است. حتی در روزهای تابستان نیز هوا می تواند سرد و بارانی باشد.
  • برای بازدید از جاذبه های گردشگری ایسلند می توانید از تور های گردشگری استفاده کنید یا خودتان با خودرو سفر کنید. اجاره خودرو در ایسلند مقرون به صرفه است و به شما انعطاف پذیری بیشتری می دهد.
  • زبان رسمی ایسلند ایسلندی است. اما انگلیسی نیز در این کشور به طور گسترده صحبت می شود.

پرسش و پاسخ:

1. بهترین راه برای حمل و نقل در ایسلند کدام است؟

  • بهترین راه برای حمل و نقل در ایسلند اجاره خودرو است. با اجاره خودرو می توانید به راحتی به همه جاذبه های گردشگری ایسلند دسترسی داشته باشید. البته می توانید از اتوبوس های بین شهری و یا تور های گردشگری نیز استفاده کنید.

2. آیا در ایسلند می توان به صورت رایگان چادر زد؟

  • بله در ایسلند می توان به صورت رایگان چادر زد. مکان های چادر زدن رایگان در سراسر کشور وجود دارد. اما بهتر است قبل از چادر زدن در سایت www.visit.is درباره مکان های مجاز برای چادر زدن اطلاعات لازم را مطالعه کنید.

3. هزینه خورد و خوراک در ایسلند چقدر است؟

  • هزینه خورد و خوراک در ایسلند نسبت به کشور های دیگر بالاتر است. اما با برنامه ریزی مناسب می توانید در هزینه ها صرفه جویی کنید. به عنوان مثال می توانید غذا و نوشیدنی خود را از فروشگاه های زنجیره ای تهیه کنید و از غذا های محلی ارزان تر استفاده کنید.

نتیجه گیری:

سفر به ایسلند یک تجربه فراموش نشدنی است که هر مسافری را به خود جذب می کند. با بازدید از جاذبه های گردشگری منحصر به فرد این کشور و تجربه طبیعت بکر و زیبایی های شگفت انگیز آن لحظه های فراموش نشدنی را برای خود رقم خواهید زد.

سفارت ایسلند در تهران نقطه شروع ماجراجویی شما در این کشور شگفت انگیز است. با مطالعه اطلاعات لازم در وبسایت سفارت و انجام مراحل ضروری برای اخذ ویزای شنگن می توانید سفر خود به ایسلند را با اطمینان شروع کنید.

پس چمدان خود را ببندید و برای سفری فراموش نشدنی به سرزمین یخ و آتش ایسلند آماده شوید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا