هزینه سفر به ژاپن

سفر به سرزمین طلوع خورشید: هزینه سفر به ژاپن

اپ | سفر

همیشه دوست داشتم سفری به ژاپن داشته باشم سرزمین فرهنگ غنی طبیعت بکر و شهرهای مدرن. بالاخره بعد از کلی برنامه ریزی و پس انداز سفر به ژاپن رو تجربه کردم و همیشه از این سفر خاطرات خوبی دارم. حالا می خوام تجربیاتم رو با شما به اشتراک بگذارم و از هزینه های این سفر براتون بگم تا اگر شما هم فکر می کنید که سفر به ژاپن رو تجربه کنید بتونید بهتر برنامه ریزی کنید.

اپ | سفر

هزینه های بلیط هواپیما

اپ | سفر

اولین هزینه بلیط هواپیماست. قیمت بلیط هواپیما به خیلی عامل وابسته است از جمله فصل سفر نوع خطوط هوایی کلاس پرواز و مقصد. البته به طور کلی بلیط هواپیما برای سفر به ژاپن مخصوصاً در فصل گردشگری گران هست. برای مثال من در ماه اکتبر به ژاپن سفر کردم و برای بلیط رفت و برگشت از تهران به توکیو حدود 12 میلیون تومان پرداخت کردم.

هزینه اقامت در ژاپن

یکی از هزینه های اصلی در سفر به ژاپن هزینه اقامت هست. در ژاپن اقامتگاه های متنوعی برای همه سلیقه ها و بودجه ها وجود داره. از هتل های لوکس و گران قیمت تا هتل های budget و hostel ها و اپارتمان های اجاره ای. من در توکیو در یه هتل سه ستاره اقامت کردم که قیمت هر شب حدود 100 یورو بود. در شهرهای کوچکتر مثل کیوتو و اوزاکا قیمت اقامتگاه ها کمی ارزانتر هست.

هزینه غذا در ژاپن

ژاپن به غذای خوشمزه و منحصر به فردش معروف هست. رستوران های متعددی در ژاپن با انواع غذاهای ژاپنی و غربی وجود داره. البته باید بدونید که هزینه غذا در ژاپن بالا هست. قیمت یه ناهار ساده در یه رستوران عادی حدود 20 یورو هست و اگر دلتون یه شام در رستوران لوکس بخواد حدود 100 یورو باید پرداخت کنید.

هزینه حمل و نقل در ژاپن

حمل و نقل در ژاپن خیلی ساده و ارزان هست. تو ژاپن مترو و قطار خیلی ارزان و منظم هستند و به طور کلی با قیمت بلیط مترو در تهران قابل مقایسه هست. با استفاده از کارت suica و pasmo میتونید با قیمت ارزانتر از مترو استفاده کنید.

هزینه گردشگری در ژاپن

ژاپن کشوری با جاذبه های گردشگری زیاد و منحصر به فرد هست. از شهرهای مدرن و شلوغ مثل توکیو و اوزاکا تا شهرهای آرام و تاریخی مثل کیوتو و ناگویا. معابد و کاخ های قدیمی باغ های زیبا موزه های متنوع و بسیاری از جاذبه های دیگر در ژاپن وجود داره که از دیدن آنها لذت خواهید برد. البته باید بدونید که هزینه ورود به بعضی از این جاذبه ها گران هست. برای مثال قیمت ورود به موزه اوزاکا حدود 15 یورو هست.

نکات مهم برای کاهش هزینه سفر به ژاپن

  • سفر در فصل کم گردشگری: در فصل زمستان و بهار قیمت بلیط هواپیما و اقامت کمی ارزانتر هست.
  • استفاده از هتل های budget و hostel ها: با اقامت در این اقامتگاه ها میتونید هزینه اقامت خود رو به طور چشمگیری کاهش بدید.
  • تهیه غذا از سوپرمارکت ها: در ژاپن سوپرمارکت های متعددی با انواع غذا های خوشمزه و ارزان وجود داره. میتونید غذا رو از سوپرمارکت ها خرید و در اقامتگاه خود میل کنید.
  • استفاده از مترو و قطار برای جابجایی: مترو و قطار در ژاپن خیلی ارزان و منظم هستند و بهترین راه برای جابجایی هستند.
  • استفاده از کارت suica و pasmo: با استفاده از این کارت ها میتونید با قیمت ارزانتر از مترو و قطار استفاده کنید.
  • انتخاب جاذبه های گردشگری رایگان و ارزان: در ژاپن جاذبه های گردشگری رایگان و ارزان زیادی وجود داره که میتونید از دیدن آنها لذت ببرید.
  • خرید souvenir ها از مغازه های کوچک: در مغازه های کوچک و محلی میتونید souvenir ها رو با قیمت ارزانتر خرید کنید.

نکات مهم در سفر به ژاپن

  • ژاپنی ها خیلی مغرور هستند و احترام زیادی برای قوانین خودشون قائل هستند. سعی کنید در سفر به ژاپن به قوانین محلی احترام بگذارید و مغرور نباشید.
  • در ژاپن سعی کنید کمی انگلیسی بلد باشید زیرا خیلی از مردم ژاپن انگلیسی حرف نمیزنند.
  • در ژاپن هوا خیلی مرطوب و گرم هست. لباس های نرم و راحت بپوشید و حتماً کلاه و عینک آفتابی به همراه داشته باشید.
  • در ژاپن پول را با کارت اعتباری نمی توان پرداخت کرد. بهتر هست که پول نقد به همراه داشته باشید و یا از کارت های suica و pasmo استفاده کنید.

پرسش و پاسخ

هزینه سفر به ژاپن برای یه سفر 10 روزه چقدر هست؟

هزینه سفر به ژاپن برای یه سفر 10 روزه به طور میانگین حدود 2000 یورو هست. البته این قیمت به نوع سفر نوع اقامتگاه نوع غذا و نوع جاذبه های گردشگری وابسته هست.

آیا سفر به ژاپن گرونه؟

سفر به ژاپن به طور کلی گران هست اما با برنامه ریزی مناسب و استفاده از نکات ارزان میتونید سفر خود رو ارزانتر کنید.

چه مواردی رو برای کاهش هزینه سفر به ژاپن میتونم انجام بدم؟

شما میتونید با استفاده از نکاتی که در قسمت نکات مهم برای کاهش هزینه سفر به ژاپن به آن اشاره شد هزینه سفر خود رو به طور چشمگیری کاهش بدید.

نتیجه گیری

سفر به ژاپن یه تجربه فراموش نشدنی هست. البته باید بدونید که سفر به ژاپن گران هست اما با برنامه ریزی مناسب و استفاده از نکاتی که در این مقاله به آن اشاره شد میتونید سفر خود رو ارزانتر و لذت بخش تر کنید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا