دیدنیهای ونکوور

ونکوور جایی که کوه به دریا می رسد

دیدنی

وقتی اسم ونکوور می آید ناخودآگاه تصویری از آسمان خراش های مدرن در کنار کوه های سرسبز و آبی خیره کننده اقیانوس آرام به ذهنتان خطور می کند. من هم مثل خیلی ها سال ها بود که با تصاویری از این شهر خواب های رنگی می دیدم؛ خواب هایی از قدم زدن در پارک استنلی با بوی کاج و هوای تازه خیره شدن به غروب خورشید روی اقیانوس از بالای کوه گراوس و نوشیدن قهوه داغ در کافه های دنج خیابان Robson.

دیدنی

تا اینکه بالاخره چمدانم رو بستم و به ونکوور رفتم. اولین چیزی که احساس کردم هوای پاک و لطیف شهر بود که مثل بادی خنک تمام خستگی مسافرت رو از تنم می زد. در حالیکه از فرودگاه به سمت هتل در مرکز شهر حرکت می کردم مناظر زیبا و حیرت آور ونکوور از پنجره ماشین به چشمم می آمد. ساختمان های مدرن و بلند با نمای شیشه ای و درختان سرسبز در کنار هم مثل نقاشی زیبایی در ذهنم حکاکی شد.

دیدنی

گشت و گذار در قلب ونکوور

اولین روز سفر مستقیم به پارک استنلی رفتم. پارک استنلی با مساحتی حدود ۱۰۰۰ هکتار یک بهشت سبز در وسط شهر است. مسیر قدم زدن طولانی در کنار ساحل و بوی کاج و اقیانوس حس طراوت و آرامش را به من هدیه کرد. در حین قدم زدن قوها و غازهای وحشی در آب شنا می کردند و روباه هایی که در پارک زندگی می کنند در بین درختان با هوشیاری حرکت می کردند.

در پارک استنلی با غرفه های فروش خوراکی و نوشیدنی و همینطور مراکز اجاره دوچرخه و قایق رو به رو شد. می توان با دوچرخه مسیر پیاده روی زیبایی را که در کنار ساحل امتداد دارد طی کرد و در کنار راه از مناظر زیبای دریا و کوهستان لذت برد. یا قایقی اجاره کرد و در آب های نیلگون اقیانوس به جای زیبایی دیدنی مانند اسکله گراوس و جزیره گرانویل سر زد.

غروب خورشید در کوه گراوس

یکی از بهترین تجربه هایی که در ونکوور داشتم تماشای غروب خورشید از بالای کوه گراوس بود. کوه گراوس با ارتفاع ۱۲۳۰ متر یکی از مناطق مهم برای پیاده روی و صعود در ونکوور محسوب می شود. در قله کوه گراوس کافی شاپ و رستوران وجود دارد که می توان در آنها لحظات زیبایی را در کنار تماشای منظره پانورامای شهر و کوهستان گذراند.

برای رسیدن به قله می توانید از تله کابین استفاده کنید یا اگر علاقه به پیاده روی یا دوچرخه سواری دارید از مسیر پیاده روی زیبایی که در کنار کوه وجود دارد استفاده کنید.

خیابان Robson و دنیای جدید

خیابان Robson قلب تجاری و سرگرمی ونکوور است که پر از فروشگاه های لوکس رستوران های ارزان و گران قیمت کافه های دنج و همینطور گالری های هنری و نمایشگاه ها است.

در خیابان Robson می توان هر چیزی که به ذهنتان خطور می کند را پیدا کنید. از لباس و کفش و کیف تا وسایل منزل و کتاب و موسیقی همه چیز در این خیابان وجود دارد. همچنین می توان در رستوران های مختلف این خیابان از غذاهای بین المللی و محلی لذت ببرید.

چند توصیه برای سفر به ونکوور

  • بهترین زمان برای سفر به ونکوور فصل بهار و تابستان است . در این فصل هوا خنک و دلپذیر است و می توان از فعالیت های بیرونی مانند پیاده روی دوچرخه سواری و قایق رانی لذت برد.

  • برای اطلاعات بیشتر در مورد جاذبه های گردشگری فعالیت ها و رویدادها می توانید به سایت گردشگری ونکوور مراجعه کنید.

  • ونکوور شهری ایمن و مناسب برای پیاده روی و دوچرخه سواری است اما همیشه هوشیار باشید و وسایل ارزشمند خود را به خوبی نگهداری کنید.

  • ونکوور شهری گران قیمت است بنابراین برای هزینه های سفر خود به ویژه برای هتل غذا و ترانسفر برنامه ریزی مناسبی داشته باشید.

  • حتما از غذاهای دریایی طبیعی ونکوور مانند ماهی قزل آلا خرچنگ و صدف لذت ببرید.

پاسخ به چند سوال

۱. بهترین راه برای گرفتن کارت عابر بانک در ونکوور چیست؟

بهترین راه برای گرفتن کارت عابر بانک در ونکوور مراجعه به یکی از بانک های محلی مانند TD BMO یا CIBC است.

۲. چه زبان هایی در ونکوور استفاده می شود؟

زبان انگلیسی زبان رسمی ونکوور است اما به طور گسترده زبان های دیگر مانند چینی پنجابی و فرانسوی نیز در این شهر استفاده می شود.

۳. بهترین راه برای حرکت در داخل ونکوور چیست؟

بهترین راه برای حرکت در داخل ونکوور استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی به ویژه مترو اتوبوس و قایق است. همچنین می توان از دوچرخه یا پیاده روی نیز استفاده کرد.

نتیجه گیری

ونکوور شهری زیبا و سرشار از طبیعت و فرهنگ است که می تواند برای هر نوع گردشگر از علاقه مندان به طبیعت تا علاقه مندان به خرید و سرگرمی تجربه فراموش نشدنی ای را به ارمغان بیاورد.

من با تمام قلب به شما توصیه می کنم که به ونکوور سفر کنید و از زیبایی های منحصر به فرد این شهر لذت ببرید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا