آشنایی با ایالت اوکلاهما (oklahoma) آمریکا

اوکلاهما: سرزمین سرخ پوست ها نفت و بادهای وحشی

آمریکا

همیشه دوست داشتم جای هایی که حس تاریخ و فرهنگ رو به طور کامل به نمایش می ذارن تجربه کنم. جایی که بتونم گذشته رو با چشمای خودم ببینم و طعم غذاهای سنتی رو بچشم. اوکلاهما دقیقا این حس رو به من داد.

آمریکا

اوکلاهما ایالتی در جنوب مرکزی آمریکا با تاریخچه ای غنی از سرخ پوست ها کشف نفت و بادهای وحشی در منطقه ی "گرین کانتری" (Green Country) سرزمین زیبایی های طبیعی و فضای باز هست.

آمریکا


اولین قدم ها در اوکلاهما سیتی

اوکلاهما سیتی پایتخت این ایالت یه شهر شلوغ با معماری قشنگ و خیابان های عریض هست. اولین چیزی که به ذهن مـن رسید موزه تاریخ اوکلاهما بود. اگه به تاریخ علاقه دارید حتما از این موزه بازدید کنید. این موزه مـن رو با تاریخ عمیق این ایالت و فرهنگ قبیله های سرخ پوستی آشنا کرد. به طور خاص بخش مربوط به مسیر اشکی (Trail of Tears) که مـن رو واقعا تکان داد.

بعد از بازدید از موزه به سمت میدان اوکلاهما سیتی رفتم. این میدان یک مکان شلوغ و پر انرژی با هتل های باشکوه و ساختمان های قدیمی هست. همین طور به شما پیشنهاد می کنم که از موزه هنر اوکلاهما سیتی هم بازدید کنید.

ماجراجویی در طبیعت اوکلاهما

اوکلاهما با منظره های زیبا و مناطق طبیعی خود مـن رو واقعا شگفت زده کرد. اولین مکانی که رفتم جنگل ملی اوکلاهما بود. این جنگل با درختان بلند رودخانه های خروشان و فضای آرامش بخش به من احساس نزدیکی به طبیعت رو داد. مـن به آبشار بومر (Boomer Falls) و رودخانه ایلی (Illinois River) رفتم و از طبیعت بکر این منطقه لذت بردم.

پارک ملی اوکلاهما (Oklahoma City National Memorial) هم یک مکان احساس برانگیز هست که به یادبود قربانیان مواقع تروریستی اوکلاهما سیتی ساخته شده است.

سفر به شهر مرموز تالسا

تالسا یه شهر شلوغ با یه تاریخ شگفت انگیز هست. این شهر به خاطر میدان نفت تالسا (Tulsa Oil Field) مشهور هست و همین میدان نفت هست که این شهر رو به یه مرکز صنعتی تبدیل کرده است. مـن از موزه هنر تالسا (Gilcrease Museum) بازدید کردم و با تاریخ هنر و فرهنگ بومیان این منطقه آشنا شدم.

یه نکته جالب شهر تالسا با یه نام دیگه هم معروفه : شهر مرموز ! افسانه ای درباره تالسا مرموز وجود داره که می گه شهر یه شب در سال با یه روشنایی خاص و عجیب در میاد و به خاطر این رویداد تالسا به این اسم مشهور شده است.

تجربه فرهنگ اوکلاهما

اوکلاهما با فرهنگ قبیله ای خود مـن رو به جهانی جدید برد. مـن با قبیله چروکی (Cherokee Nation) آشنا شدم و با موسیقی رقص و هنر آنها آشنا شدم. یه تجربه خاطره انگیز برای من بازدید از موزه چروکی (Cherokee Heritage Center) بود.

علاوه بر فرهنگ بومی اوکلاهما با موزیک کانتری (Country Music) و موسیقی بلوز (Blues Music) هم غنی هست.

غذاهای اوکلاهما

همین طور تجربه غذاهای اوکلاهما مـن رو شگفت زده کرد. گریل استیک (Steak) با چاشنی های خاص پای شیره (Pecan Pie) و فرنچ توست (French Toast) از غذاهای محبوب این منطقه هستند.

نکات مهم برای سفر به اوکلاهما

  • بهترین فصل برای سفر به اوکلاهما بهار و پاییز هست. در این فصل ها هوا مطلوب و هزینه های سفر هم کاهش می یابد.
  • حتما لباس راحت و مناسب برای پیاده روی و سفر به مناطق طبیعی به همراه خود ببرید.
  • قبل از سفر اطلاعات لازم درباره مناطق طبیعی و قوانین آنها رو مطالعه کنید.
  • برای اجاره خودرو به شرکت های اجاره خودرو معتبر مراجعه کنید و اطلاعات لازم را درباره سیر و سفر در اوکلاهما بدست بیاورید.
  • به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید. اگر به زبان انگلیسی تسلط ندارید با خود یک ترجمه کننده انگلیسی به فارسی به همراه داشته باشید.
  • قبل از سفر با اطلاعات درباره هواشناسی این منطقه آشنا شوید.

نتیجه گیری

اوکلاهما یه ایالت زیبا و غنی با تاریخ و فرهنگ شگفت انگیز هست. از طبیعت بکر تا شهرهای شلوغ اوکلاهما تجربه های فراموش نشدنی رو به شما ارائه می دهد.


پرسش و پاسخ

آیا اوکلاهما برای سفر خانوادگی مناسب هست؟

بله اوکلاهما با مناطق طبیعی زیبا و مناطق تفریحی مناسب برای سفر خانوادگی هست.

بهترین مکان برای خرید سوغات در اوکلاهما کجاست؟

خیابان بروک (Bricktown) در اوکلاهما سیتی مکانی شلوغ و پر از فروشگاه و رستوران هست که می توانید از آن برای خرید سوغات استفاده کنید.

آیا اوکلاهما یه ایالت گرونه؟

هزینه های سفر به اوکلاهما نسبت به سایر ایالت های آمریکا مناسب و متوسط هست.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا