آشنایی با ایالت دلاور (delaware) آمریکا

سفری به سرزمینِ اولین ها: دلاور ایالتی با روحیه ی غنی

آمریکا

آمریکا

همیشه به دنبال تجربه های جدید هستم سفر به مکان های مختلف گشت و گذار در خیابان های رنگارنگ و کشف فرهنگ های متنوع. اما این بار سفرم متفاوت بود سفری به سرزمینِ اولین ها به ایالت دلاور. ایالتی که شاید به اندازه نیویورک پر زرق و برق و یا به اندازه کالیفرنیا غول پیکر نباشد اما در دل خود تاریخ و زیبایی هایی پنهان دارد که مرا به طور کامل مسحور خود کرد.

اولین قدم ها در دل تاریخ

آمریکا

ویلمنگتون اولین شهری بود که به آن پا گذاشتم. این شهر مرکز تجاری دلاور با معماری آجری و ساختمان های تاریخی فضایی نوستالژیک و آرام داشت. پیاده روی در خیابان های سنگفرش شده و بازدید از ساختمان های قدیمی مثل Courthouse و Old Town Hall احساس قدم گذاشتن در گذر زمان را به من القا کرد. بوی قهوه ی تازه از کافه های کوچک صدای خنده ی کودکان در پارک های سرسبز و صدای ملایم امواج در ساحل اتحاد جالبی از گذشته و حال را در این شهر رقم زده بودند.

دلاور: سرزمینِ اولین ها

دلاور ایالتی با قدمتی غنی و سرزمینِ اولین هاست. اولین ایالت آمریکا که اعلامیه استقلال را تصویب کرد اولین ایالت که قانون اساسی را تصویب کرد و اولین ایالت که قوانین ضد برده داری را تصویب کرد. این ایالت از نظر تاریخی نقش مهمی در شکل گیری آمریکا ایفا کرده و این تاریخ غنی در هر گوشه از ایالت احساس می شود.

دلاور: طلوعی آرام در ساحل

در ساحل دلاور درست در جایی که رودخانه دلاور به اقیانوس اطلس می ریزد طبیعت نمایی بی نظیر از خود به نمایش می گذارد. Rehoboth Beach با سواحل ماسه ای نرم آفتاب طلایی و آب های نیلگون محل مناسبی برای استراحت و تجربه لحظات آرامش بخش است. از غروب های ساحلی و قدم زدن در ساحل تا شنا در آب های خنک و ساختن قلعه های شنی این ساحل سرشار از شادی و زیبایی است.

ملاقات با دنیای طبیعت

از ساحل به طرف داخل دلاور حرکت می کنیم. Cape Henlopen State Park با ارتفاعات سبز و پوشش گیاهی فراوان و Bombay Hook National Wildlife Refuge با تالاب های بکر و پرندگان رنگارنگ فضایی آرام و دلنشین برای علاقمندان به طبیعت را فراهم می کند. در این مناطق می توان از طبیعت زیبا و بکر دلاور لذت برد و با جانداران زیبا و نادر ملاقات کرد.

ملاقات با تاریخ و فرهنگ

دلاور به خاطر تاریخ غنی و فرهنگ تنوع آمیز خود معروف است. Winterthur Museum, Garden & Library با آثار هنری ارزشمند و باغ های زیبا و Hagley Museum & Library با فضایی صنعتی و منحصر به فرد و Delaware Art Museum با کلکسیون باارزش از آثار هنری و Nemours Mansion & Garden با معماری فوق العاده و باغ های زیبا از جمله مکان های دیدنی این ایالت هستند.

نکاتی برای یک سفر به دلاور

هزینه: دلاور از نظر هزینه یک ایالت ارزان به حساب می آید. هتل ها رستوران ها و جاذبه های گردشگری در مقایسه با ایالت های بزرگتر ارزان تر هستند.
بهترین زمان سفر: دلاور در تمام فصل های سال قابل بازدید است. اما برای سفر به ساحل و لذت بردن از آب و هوا فصل تابستان بهترین زمان است.
حمل و نقل: دلاور یک ایالت کوچک است و تمام جاذبه های گردشگری را می توان با ماشین یا اتوبوس به راحتی به هم وصل کرد.

پرسش و پاسخ

  • آیا در دلاور مکان مناسبی برای خرید وجود دارد؟ بله در Dover Wilmington و Rehoboth Beach مراکز خرید بزرگ و مغازه های متعددی وجود دارد.

  • آیا در دلاور غذای محلی خاصی وجود دارد؟ بله Chicken Maryland Shrimp and grits و Crab cakes از جمله غذای محلی دلاور هستند.

  • بهترین مکان برای اجاره خانه در دلاور کدام است؟ Wilmington Newark و Dover از جمله مکان های مناسب برای اجاره خانه در دلاور هستند.

نتیجه گیری

سفر من به دلاور تجربه ای فراموش نشدنی بود. از تاریخ غنی و فرهنگ تنوع آمیز تا سواحل زیبا و طبیعت بکر هر گوشه از این ایالت سرشار از زیبایی و جاذبه بود. اگر به دنبال سفر به یک ایالت با روحیه غنی و تجربه لحظات آرامش بخش هستید دلاور را فراموش نکنید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا