آشنایی با ایالت لوئیزیانا (louisiana) آمریکا

لوئیزیانا: جایی که جاز می رقصد و تاریخ می آوازه می خواند

آمریکا

همیشه فکر می کردم جنوب آمریکا فقط به معنای مزارع پنبه و کلاه های حصیری است تا اینکه پا به ایالت لوئیزیانا گذاشتم. با نیو اورلئان شهری که روح جاز در رگ هایش جریان دارد آشنا شدم و فهمیدم جنوب آمریکا می تواند بسیار پیچیده تر مرموزتر و جذاب تر از تصورم باشد. با من همراه شوید تا سفری خاطره انگیز به این ایالت جادویی داشته باشیم.

آمریکا

نیو اورلئان: قلب تپنده ی لوئیزیانا

آمریکا

اولین قدم در لوئیزیانا رسیدن به نیو اورلئان بود شهری که فرهنگ کِرِئول و فرهنگ کاجون در آن به هم می آمیزند و با جاز و رستوران های بی نظیر لحظات فراموش نشدنی را رقم می زنند.

خیابان فرانسوی (French Quarter) قلب نیو اورلئان با معماری اروپایی جذابش اتاق های موسیقی جاز رستوران های سنتی و بالکن های آهنی همچون نقاشی رنگارنگ جذابیت این شهر را چند برابر می کرد.

قدم زدن در کوچه پس کوچه های باریک با عطر قهوه و نان تازه شنیدن صدای موسیقی جاز و خنده های مردم محلی همه و همه احساسات وصف ناپذیری را در من بیدار کردند.

نکته ی **مهم** : در نیو اورلئان احتیاط را فراموش نکنید. سارقین در خیابان فرانسوی و مناطق توریستی فعال هستند. ارزش های گرانبها را در معرض دید قرار ندهید و مراقب اطراف** خود باشید.

خلیج مکزیک: جایی که آب و آسمان به هم می رسند

خلیج مکزیک زیبایی های بی نظیری را به لوئیزیانا هدیه داده است. سواحل شنی سفید آب های فیروزه ای و آفتاب گرم همه ی آن چیزی است که برای ریلکس کردن و فرار از **زندگی روزمره**** نیاز دارید.

شنا قایقرانی ماهیگیری غواصی و سوارکاری در سواحل این خلیج تجربه ای فراموش نشدنی را برایتان به ارمغان می آورد.

نکته ی **مهم** : خلیج مکزیک اقلیم گرم و مرطوبی دارد. حتما کرم ضدآفتاب و کلاه را فراموش نکنید. آب کافی بنوشید و لباس های نخی** بپوشید.

آشنایی با فرهنگ و غذاهای لوئیزیانا

لوئیزیانا مکانی است که غذا هنر و موسیقی به زیبایی و غنا همدیگر را تکمیل می کنند.

غذاهای **کِرِئول و کاجون در لوئیزیانا از فرهنگ های متنوع آن الهام گرفته شده است. جمبو شریمپ (Jumbo Shrimp) گumbo (سوپ تند) و Po-boy (ساندویچ با نان فرانسوی ) از غذاهای معروف این ایالت** هستند.

نکته ی **مهم** : غذاهای لوئیزیانا معمولا تند و **چرب هستند. اگر نمی توانید غذاهای تند بخورید هنگام سفارش میزان تندی غذا را مشخص کنید.

آشنایی با تاریخ لوئیزیانا

لوئیزیانا تاریخ غنی و پیچیده ای دارد. این ایالت جزو اولین سرزمین های استعماری فرانسه در آمریکای شمالی بود. در طول **قرن ها** این منطقه دچار تغییرات زیادی در حکومت و فرهنگ شده است.

موزه های **لوئیزیانا داستان این **ایالت را به **زیبایی** به تصویر می کشند. بازدید از موزه تاریخ **لوئیزیانا (Louisiana State Museum) موزه **هنر **نیو اورلئان (New Orleans Museum of Art) و موزه **جاز **نیو اورلئان (New Orleans Jazz Museum) تجربه ای فراموش نشدنی را به شما **هدیه می کند.**

پرسش و پاسخ

1. بهترین زمان برای سفر به لوئیزیانا چه زمانی است؟

بهترین زمان برای سفر به لوئیزیانا بهار (مارس تا می) و پاییز (سپتامبر تا نوامبر) است. هوا در این **فصول مطبوع و بدون **گرمای زیاد است.

2. هزینه سفر به لوئیزیانا چقدر است؟

هزینه سفر به لوئیزیانا به **نوع سفر مدت زمان سفر و انتخاب های **شخصی شما بستگی دارد. هتل ها غذا و حمل و نقل عوامل مهم در هزینه سفر هستند.

3. چه **نکاتی برای **سفر به لوئیزیانا **مهم است؟**

لباس های راحت کرم ضدآفتاب کلاه و آب ضروری ترین **لوازم برای **سفر به **لوئیزیانا هستند. هنگام **سفر مراقب **اطراف خود **باشید و از رعایت قوانین **اطمینان حاصل کنید.

نتیجه گیری

سفر به لوئیزیانا تجربه ای منحصر به فرد است که فرهنگ تاریخ طبیعت و غذا در آن با هم **آمیخته شده اند. این **ایالت به **شما فرصتی مناسب برای آشنایی با زیبایی های جنوب آمریکا و **آفرینش خاطرات فراموش نشدنی ارائه می کند. اگر **به **دنبال یک **سفر پر **ماجرا هیجان و کشف هستید سفر به لوئیزیانا **انتخابی مناسب برای **شما است.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا