آشنایی با ایالت مونتانا (montana) آمریکا

مونتانا: جایی که آسمان به زمین می رسد

آمریکا

همیشه از اون آدم هایی بوده م که عاشق کوه ها جنگل ها و سکوت طبیعتن. یه حس عجیبی از آرامش و رهایی تو این فضاها حاکمه که تو هیچ جای دیگه نمی تونید پیدا کنید. یه سفر به مونتانا یه سفر به یه دنیای دیگه بود یه دنیای بی انتها و بکر که قلب هر عاشق طبیعت رو تسخیر می کنه. جایی که آسمان به زمین می رسد جایی که هر چیزی که دوست دارید از کوه های سر به فلک کشیده تا رودخانه های خروشان و دریاچه های نیلگون رو کنار هم می بینید. جایی که می تونید یک بار هم برای همیشه از شلوغی شهرها و زندگی روزمره فرار کنید.

آمریکا

مونتانا حرف اول رو می زنه

آمریکا

مونتانا یه ایالت کوهستانی در شمال غربی آمریکا از اون ایالت هایی هست که هم طبیعت بکر و دست نخورده داره و هم فرصت های بی نظیری برای تفریحات طبیعت گردی مثل کوهنوردی اسکی قایق سواری و ماهیگیری ارائه میده.

گلیسر یک نقطه عطف

اولین مقصد من پارک ملی گلیسر بود. یه پارک بزرگ و زیبا با کوه های سنگین و دره های عمیق که هر لحظه شما رو با زیبایی خودش شگفت زده می کنه. جاده ی going-to-the-sun که از میان پارک عبور می کنه یه تجربه فراموش نشدنی رو برای شما به ارمغان می آره. مخصوصاً در پاییز که برگ های درختان به رنگ های قرمز زرد و نارنجی درمیان و کل منطقه رو به یه تابلو رنگارنگ تبدیل می کنه.

منظره ها و احساسات

مونتانا یه مکانی مناسب برای عکاسی هم هست. در هر گوشه و کنار این ایالت منظره ای منحصر به فرد و زیبا رو می تونید پیدا کنید که هر لحظه برای عکس گرفتن شما رو دعوت می کنه. هر چیز از کوه های برفی و رودخانه های خروشان تا علفزارهای سبز و آسمان آبی بی انتها یه موضوع جذاب برای عکاسی رو به شما ارائه می ده.

ماهیگیری در آب های خروشان

من هم یه علاقه من به ماهیگیری هست. در مونتانا مواقع فراوانی برای ماهیگیری در رودخانه ها و دریاچه های متعدد این ایالت وجود داره. طبیعت بکر و آب های شیشه مانند این منطقه تجربه منحصر به فردی رو برای ماهیگیری ارائه می ده.

یک روز در rancho

من یک روز رو در rancho یه شهر کوچک و ساده در مرکز مونتانا گذروندم. این شهر محل زندگی مردم ساده و مهمان نواز بود که حس آرامش و صمیمیت رو در شما ایجاد می کرد. در این شهر می تونید با زندگی و فرهنگ مردم مونتانا آشنا شید و یک حس متفاوت از زندگی رو تجربه کنید.

نکات مهم

  • زمان مناسب برای سفر: بهترین زمان برای سفر به مونتانا ماه های تابستان و اوایل پاییز هست که آب و هوا مناسب و طبیعت در بهترین حالت خودشه.
  • اقامت: مونتانا اقامتگاه های متنوعی از هتل های لوکس تا خانه های روستایی ارائه می ده. انتخاب شما بستگی به بودجه و سلیقه شما داره.
  • غذا: غذاهای مونتانا معمولا ساده و با مواد اولیه طبیعی تهیه میشه. steak burger و ماهی از غذاهای محبوب در این ایالت هستند.

پاسخ به سوالات

1- آیا در مونتانا می تونیم به زیبایی شفق قطبی رو ببینیم ؟
بله. در مونتانا با رفتن به بخش های شمالی این ایالت می تونید شفق قطبی رو مشاهده کنید. البته برای این کار به وقت مناسب و هوای صاف نیاز دارید.

2- بهترین راه برای گَشت و گذار در مونتانا چی هست ؟
بهترین راه برای گَشت و گذار در مونتانا ماشین است. با ماشین می تونید تمام قسمت های این ایالت رو به راحتی و با سرعت خودتون ببینید.

3- چه وسایلی برای سفر به مونتانا نیاز هست؟
برای سفر به مونتانا وسایل مناسب برای طبیعت گردی مثل لباس گرم کفش کوهنوردی کوله پشتی و کلاه خورشید نیاز هست .

جمع بندی

سفر به مونتانا یه تجربه فراموش نشدنی هست یه تجربه که با طبیعت بی نظیر این ایالت هوای طراوت بخش و آسمان آبی بی انتها شما رو به دنیای جدیدی می بره. یه دنیای بدون استرس شلوغی و سرعت یه دنیای که شما رو به آرامش و رهایی می رسونه.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا