آشنایی با ایالت نیومکزیکو (new Mexico) آمریکا

سفری به سرزمین طلوع خورشید: آشنایی با نیومکزیکو

آمریکا | مک

همیشه فکر می کردم نیومکزیکو فقط یه نقطه روی نقشه آمریکاست یه ایالت گرم و خشک که فقط کاکتوس و صحرا داره. اما تا وقتی که خودم بهش سفر نکردم جذابیت عجیب و غریب این ایالت رو حس نکردم.

آمریکا | مک

نیومکزیکو یه دنیای جادویی از فرهنگ طبیعت و تاریخه که بهت اجازه میده با قدم زدن در کوچه های شهرهای قدیمی با گذشته حرف بزنی با آسمان پر ستاره رقص کنی و در دل طبیعت وحشی با خودت کلنجار بری.

آمریکا | مک

نیومکزیکو جایی برای عاشقان تاریخ و فرهنگ

در سفر به سانتافه پایتخت نیومکزیکو احساس می کنی زمان به عقب برگشته . میدان عمومی شهر پر از خانه های خشتی با چشم انداز کوه های سر به فلک کشیده است که انگار از نقاشی های قدیمی بیرون اومدن. موزه هنرهای بومی آمریکایی بزرگترین و محبوب ترین موزه در نوع خودش در امریکاست که تاریخ و فرهنگ غنی قبیله های بومی نیومکزیکو رو به تصویر می کشه. گالری ها و فروشگاه های هنر و صنایع دستی مملو از محصولات شگفت انگیز هنرمندان بومی هستند که خاطرات فراموش نشدنی رو برای شما به ارمغان می آرن.

در دل طبیعت بکر نیومکزیکو

با گذشتن از شهر طبیعت نیومکزیکو چشم ها رو به خودش خیره می کنه. کوه های شگفت انگیز سنگ های قرمز و دره های سرسبز به وجود یه طبیعت عجیب و زیبا اعتراف می کنن. پارک ملی کارلزبد کِیو با غار های زیبا و عجیب و تنگه های منحصر به فرد تلفیقی از زیبایی طبیعت و تاریخ رو به نمایش می گذاره. پارک ملی وایت سَندز هم با تپه های ماسه ای سفید و آسمان آبی فضایی جادویی و فراموش نشدنی رو برای شما به وجود می آره.

غذاهای لذیذ و طعم های منحصر به فرد

نیومکزیکو بهشت عاشقان غذاست. چیلّی و گوجه فرنگی ستاره های اصلی آشپزی این ایالت هستند. چیلّی سرخ در هر غذایی حس مخصوصی رو به وجود می آره. بوریتو و تاکو از معروف ترین غذاهای این ایالت هستند که با سس چیلّی و پنیر طعم و بوی نیومکزیکو رو به شما هدیه می دهند.

نکات عملی و توصیه ها

برای سفر به نیومکزیکو حتما لباس راحتی و کلاه و کرم ضد آفتاب با خودتون بردارید. آب و نوشیدنی ضروری ترین چیزی هست که حتما باید با خودتون داشته باشید. قبل از سفر حتما اطلاعات هواشناسی رو بررسی کنید. در فصل های گرم سال دمای هوا در نیومکزیکو به شدت بالا می ره و ممکنه خطر آفتاب سوختگی برای شما به وجود بیاره.

پرسش و پاسخ

  • آیا نیومکزیکو ایمن هست؟
    • نیومکزیکو ایالتی امن هست اما مثل هر جای دیگه مواظب اموال خودتون و اطراف باشید.
  • کدام شهر رو برای اقامت در نیومکزیکو انتخاب کنم؟
    • سانتافه برای علاقه مندان به تاریخ و هنر آلباکرکی برای علاقه مندان به فعالیت های شادی و تاسوس برای علاقه مندان به طبیعت انتخاب های مناسبی هستند.
  • بهترین زمان برای سفر به نیومکزیکو چه زمانی هست؟
    • بهار و پاییز بهترین زمان برای سفر به نیومکزیکو هستند چون هوا مناسب و شلوغی کمتر هست.

نتیجه گیری

سفر به نیومکزیکو تجربه فراموش نشدنی و منحصر به فردی رو برای شما به ارمغان می آره. این ایالت با طبیعت زیبا فرهنگ غنی و تاریخ قشنگش یه جزیره جادویی در وسط ایالات متحده هست که هر کسی باید یه بار در زندگی از دیدنش لذت ببره.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا