آشنایی با ایالت نیوهمپشایر (new Hampshire) آمریکا

نیوهمپشایر: بهشت زمستانی و سرزمین رویاها

آمریکا

تصورش رو بکن: برف تازه روی درختان پوشیده از یخ آسمان آبی صاف و نور خورشید که روی برف می درخشه. هوای تازه و سردی که تنفس تو رو تازه میکنه و صدای خش خش برف زیر پای تو که مثل یه آهنگ ملایم تو گوش تو طنین انداز میشه. این یه تصویریه که می تونه هر کسی رو وسوسه کنه به یه سفر زمستانی به یه سرزمین افسانه ای مثل نیوهمپشایر.

آمریکا

نیوهمپشایر ایالت کوچیکی در شمال شرقی آمریکا یه جورایی مثل یه نگین مخفی و ارزشمندیه که خیلی از توریست ها از وجودش بی خبرن. این ایالت پر از طبیعت بکر و دست نخورده کوه های بلند و جنگل های سرسبز و جذاب دریاچه های زلال و رودخانه های خروشانه. یه ایالتی که برات یه سفر خاطره انگیز و یه تجربه ناب رقم می زنه.

آمریکا

رازهای نیوهمپشایر

نیوهمپشایر بیشتر به خاطر زمستان هایش معروفه زمستان هایی که سرشار از برف و سرما هستن اما در عین حال پر از فعالیت های هیجان انگیز هم هستن. می تونید سوار سورتمه بشید اسکی کنید اسنوبوردینگ کنید یا حتی یه پیاده روی لذت بخش در طبیعت یخ زده داشته باشید.

اما نیوهمپشایر فقط یه سرزمین زمستانی نیست. این ایالت در فصل های دیگر سال هم با زیبایی های خاص خودش جذابیت های زیادی رو برای گردشگران ارائه می کنه. در بهار و تابستان می تونید از طبیعت سرسبز و کوه های پوشیده از درختان لذت ببرید یا یه قایق سواری آرامش بخش رو روی دریاچه های نیلگون تجربه کنید. پاییز هم با رنگ های گرم و درخشان برگ های درختان یه فصل افسانه ای رو برای طبیعت دوستان رقم میزنه.

سفر به قلب نیوهمپشایر

کوه های باشکوه: وقتی به نیوهمپشایر سفر می کنید یه سر به کوه های باشکوه این ایالت بزنید. Mount Washington بلندترین قله در ایالت نیوهمپشایر با ارتفاع 6288 فوت یه طبیعت جذاب و زیبا رو به نمایش گذاشته. این کوه همیشه پوشیده از برف و یخ هست و برای کسانی که علاقه به کوهنوردی و پیاده روی دارن یه مکان عالی برای ماجراجویی هست.

شهرهای قدیمی: نیوهمپشایر پر از شهرهای قدیمی و زیباست که هر کدوم با تاریخچه و فرهنگ خاص خودشون اتفاق جدیدی رو برای شما رقم میزنن. Concord پایتخت نیوهمپشایر یه شهر قدیمی با معماری زیبا و موزه های دیدنی هست. Portsmouth با بنای قدیمی و کافه های جذاب مکان عالی برای گذروندن یه روز آرام و لذت بخش هست.

رودخانه های خروشان: رودخانه های زیبای نیوهمپشایر مثل Connecticut River مکان عالی برای قایق سواری و ماهیگیری هستن. تو این رودخانه ها می تونید از طبیعت سرسبز و حیات وحش لذت ببرید.

نکات عملی برای سفر به نیوهمپشایر:

  • بهترین فصل سفر: بهترین فصل سفر به نیوهمپشایر بستگی به علاقه شما به فعالیت های مختلف داره. اگر علاقه مند به زمستان و فعالیت های زمستانی هستید پاییز و زمستان بهترین زمان برای سفر هست. اما اگر از علاقه مندان به طبیعت سرسبز و گرم هستید بهار و تابستان زمان مناسبی برای سفر هست.
  • اقامت: در نیوهمپشایر انواع اقامتگاه ها از هتل های لوکس تا مotel های ارزان وجود داره. با توجه به بودجه خودتون میتونید اقامتگاه مناسب رو انتخاب کنید.
  • غذا: غذاهای نیوهمپشایر ترکیبی از غذاهای امریکایی و اروپایی هست. می تونید از غذاهای محلی مثل seafood steak و maple syrup لذت ببرید.
  • حمل و نقل: برای جابه جایی در نیوهمپشایر می تونید از ماشین اتوبوس و قطار استفاده کنید. اگر علاقه به آزاد و بدون دغدغه گردش کردن دارید ماشین بهترین گزینه هست.

پرسش و پاسخ:

1- بهترین مکان برای اسکی در نیوهمپشایر کجاست؟

برای اسکی در نیوهمپشایر مکان های زیادی وجود داره. مکان های معروفی مثل Bretton Woods Waterville Valley و Wildcat مکان های عالی برای اسکی هستن.
2- بهترین زمان برای تماشای رنگ های پاییزی در نیوهمپشایر چه زمانی هست؟

بهترین زمان برای تماشای رنگ های پاییزی در نیوهمپشایر اواسط ماه سپتامبر تا اواسط ماه اکتبر هست.
3- آیا نیوهمپشایر برای خانواده ها هم مناسب هست؟

بله نیوهمپشایر با طبیعت زیبا و فعالیت های مختلف مکان عالی برای سفر خانوادگی هست. می تونید در پارک های تفریحی مزارع و موزه های داخل شهر با خانواده خودتون وقت بگذرونید.

نتیجه گیری:

نیوهمپشایر یه ایالت شگفت انگیز با طبیعت زیبا و فعالیت های مختلف هست که برای هر سلیقه و علاقه ای یه تجربه ناب و خاطره انگیز رو به ارمغان میاره. اگر به دنبال یه سفر آرام و بی دغدغه یا یه ماجراجویی هیجان انگیز در طبیعت هستید نیوهمپشایر مکان مناسبی برای شماست.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا