آشنایی با ایالت ورمونت (vermont) آمریکا

ورمونت: جایی که زمان آهسته تر می گذرد

آمریکا

فکرش را بکن: هوا خنک و دلنشین آسمان آبیِ بی نقص درختان پوشیده از رنگ های پاییزی خانه های چوبی کوچک و دنج در کنار جاده ها و عطر چای داغ در فنجان های سفالی. بله اینها تصاویری هستند که ورمونت ایالت شمال شرقی آمریکا به ذهن هر کسی متبادر می کند.

آمریکا

از سال ها پیش ورمونت برای من مثل یک رویا بود جایی آرام و دور از هیاهوی زندگی شهری. شاید به خاطر فیلم ها یا داستان هایی بود که خوانده بودم اما این تصور همیشه با من بود. تا اینکه بالاخره در سفری به آمریکا موفق شدم قدم به این ایالت رویایی بگذارم و تجربه های بی نظیری را رقم بزنم. از آن زمان ورمانت به یکی از عزیزترین مقصدهای سفر من تبدیل شده است و هر بار به یاد آن لحظه های طلایی و جادویی می افتم.

آمریکا

مروارید سبز نیوانگلند

در واقع ورمونت ایالتی است در شمال شرقی آمریکا که به خاطر زیبایی طبیعی منظره های خیره کننده طبیعت بکر و محیط آرامش بخشش مشهور است. با پوششی از جنگل های انبوه کوه های پوشیده از برف رودخانه ها و دریاچه های زیبا و مزارع سرسبز کشاورزی مناظر این ایالت عطر طبیعت را در وجود هر کسی احیا می کند.

اسم ورمونت از کلمه فرانسوی "Vert-Mont" گرفته شده است به معنی "کوه سبز".

ورمانت را معمولا "مروارید سبز نیوانگلند" می نامند.

شهر برلینگتون و کوه منو: همسایه ای فراموش نشدنی

برلینگتون به عنوان بزرگترین شهر ورمانت فضایی آرام و دلچسب دارد. قدم زدن در خیابان های این شهر و تماشای ساختمان های سنتی با نمای چوبی حس نوستالژی را در شما احیا می کند. در برلینگتون می توانید از فروشگاه های محلی و کافه های زیبا بازدید کنید و طعم محصولات منطقه ای را تجربه کنید.

اما محبوب ترین مکان در برلینگتون کوه منو است. این کوه زیبا با آبشارهای خیره کننده و چشم اندازهای فوق العاده هر سال گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. از قله کوه منو می توانید کل شهر برلینگتون و دریاچه چامپلین را مشاهده کنید.

مزارع گاو و محصولات لبنی مشهور: طعم حقیقی ورمانت

در مسیر حرکت در ورمانت مزارع گاوهای شیر را به وفور می بینید. یکی از محبوب ترین محصولات این ایالت پنیر است. هر جا که قدم می گذارید بوی پنیر هوا را پر می کند. در فروشگاه های محلی انواع پنیر دست ساز و طبیعی را می توانید مزه کنید و بخاطر ببرید.

توصیه من این است که از مزارع محلی پنیر و شیر بازدید کنید.

ورمانت در پاییز: رنگ های باورنکردنی

پاییز فصل جادویی ورمانت است. برگ های درختان به رنگ های قرمز زرد و نارنجی تبدیل می شوند و کل طبیعت را به یک تابلو رنگ مبدل می کنند.

در فصل پاییز گردشگران زیادی برای تماشای این منظره منحصر به فرد به ورمانت سفر می کنند.

ورمانت در زمستان: دنیای برف و سرما

زمستان در ورمانت نیز حس ویژه ای دارد. کوه های پوشیده از برف زمینی سفید و آسمانی آبی و خالص تمام وجود شما را به یک عالم سکوت و آرامش می برد.

می توانید در زمستان از ورمانت برای اسکی اسنوبورد و دیگر فعالیت های زمستانی لذت ببرید.

توصیه های عملی برای سفر به ورمانت

  • بهترین زمان برای سفر به ورمانت در فصل پاییز است. اما در هر فصل از سال می توانید از زیبایی این ایالت لذت ببرید.
  • ورمانت مناسب برای سفر با خودرو است. می توانید از طبیعت زیبا و روستاهای دیدنی این ایالت در حین رانندگی لذت ببرید.
  • برای اقامت در ورمانت گزینه های متنوعی وجود دارد. از هتل ها و مotelها تا خانه های اجاره ای و camping می توانید بهترین گزینه را مطابق با بودجه و سلیقه خود انتخاب کنید.
  • غذاهای محلی ورمانت را فراموش نکنید. پنیر شیر maple syrup و انواع غذاهای با مزه را مطمئنا در ورمانت می توانید بیابید.

پرسش و پاسخ

1. بهترین راه برای کشف زیبایی ورمانت کدام است؟

بهترین  راه  برای  کشف  ورمانت  رانندگی  در  جاده های  این  ایالت  است.  می توانید  از  جاده های  محبوب  مثل  Route 100  و  Green Mountain Byway  استفاده  کنید.

2. آیا در ورمانت فعالیت های ماجراجویی نیز وجود دارد؟

بله  ورمانت  علاوه  بر  طبیعت  زیبا  فعالیت های  ماجراجویی  متنوعی  را  نیز  ارائه  می دهد.  اسکی  اسنوبورد  قایقرانی  دوچرخه سواری  و  پیاده روی  از  جمله  این  فعالیت ها  هستند.

3. بهترین زمان برای سفر به ورمانت برای تماشای برگ های پاییزی چه زمانی است؟

بهترین  زمان  برای  تماشای  برگ های  پاییزی  در  ورمانت  معمولا  اوایل  ماه  اکتبر  است.  

نتیجه گیری

ورمانت علاوه بر زیبایی طبیعت ارائه دهنده تجربه های منحصر به فرد و فرهنگ غنی است. این ایالت برای هر کسی که دنبال آرامش زیبایی و طبیعت بکر است یک مقصد عالی است.

سفر به ورمانت سفر به یک دنیای آرام زیبا و منحصر به فرد است.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا