کشف مناظر خیره کننده در هایلی (hailey)

هايلي گنجينه اي از مناظر خيره کننده

هميشه آرزو داشتم سفري به ايالت آيداهو داشته باشم ايالتي که به واسطه کوه هاي زيبا درياچه ها و رودخانه هاي بكرش شناخته مي شود. بالاخره در ماه جولاي با گروهي از دوستان عازم سفري چند روزه به هايلي يکي از شهرهاي زيبا و ديدني آيداهو شديم.

هايلي به عنوان دروازه ورودي به دره آفتاب (Sun Valley) شهر کوچكي با محيطي آرام و دنج است. در نگاه اول با خانه هاي چوبي و کافي شاپ هاي دوست داشتني و فروشگاه هاي محلي دنجش شما را به خود جذب مي کند. اما اين شهر جذابيت اصلي خود را مديون مناظر خيره کننده اي است که در اطرافش پراکنده است.

خورشيد برف و کوه هاي برف گير

اولين تجربه من در هايلي غروب خورشيد در کنار درياچه هاي كوهستاني بود. رنگ هاي قرمز و نارنجي آفتاب در حال غروب در آينه درياچه منعکس مي شد و آسمان طوري رنگ آميزي شده بود که انگار نقاشي يك هنرمند است. تنها چند دقيقه بعد کوه هاي برف گير اطراف درياچه در پشت ابرهاي نارنجي رنگ پنهان شدند و فضايي مرموز و عالي را به وجود آورد.

بيابان و هزار رنگ با طعم چاي

صبح بعد با احساسي تازه و با انرژي بالا در جاده هاي کوهستاني هايلي گشت و گذار کرديم. در مسير جاده در زمين هاي بياباني گیاهان با رنگ هاي زرد بنفش و قرمز به چشم می خوردند. با ديدن اين رنگ ها و بوي چاي کوهي که در هوا پيچيده بود احساس آرامش و رفاه به من دست داد.

صعود به قله و ديدن منظره اي بكر

يكي از فعاليت هاي جذاب هايلي صعود به قله کوه هاست. ما با راهنمايي محلي به بالاي يكي از قله هاي نزديك هايلي صعود کرديم. طراوت هوا و ديدن منظره ای بكر با کوه ها و دره ها و جنگل ها به چشم من از تمام خستگي صعود برد.

موزه هايلي و تاريخ چهار دهه

در هايلي موزه اي هم وجود دارد که تاريخ شهر را در چهار دهه اخير نشان مي دهد. اين موزه مليله هاي زيبا وسايل سنتی و عکس های قدیمی را به نمايش گذاشته است. در اين موزه مي توانيد با فرهنگ محلي و زندگي مردم در هايلي در گذشته آشنا شويد.

نکات عملی برای سفر به هايلي:

  • بهترین زمان برای سفر به هايلي اواخر بهار و اوایل تابستان است. در این زمان هوا گرم و خشک است و مناسب برای فعالیت های خارج از منزل مانند پیاده روی و دوچرخه سواری است.
  • در هنگام سفر به هايلي پوشاک مناسب با خود ببرید زیرا آب و هوا در این منطقه متغیر است و به سرعت می تواند تغییر کند.
  • در هايلي فعالیت های مختلف مانند صعود به قله کوه ها دوچرخه سواری قایق رانی و ماهیگیری در دسترس است.
  • در هايلي غذا و نوشیدنی های لذیذ و محلی فراوان وجود دارد. به ویژه غذاهای ساخته شده با مواد اولیه محلی و صنعتی مانند گوشت گاو و ماهی قزل آلا را از دست ندهید.

سوالات متداول در مورد هايلي:

  • چگونه به هايلي برسم؟
    هايلي در ایالت آیداهو در آمریکا قرار دارد. برای رسیدن به هايلي می توانید از طریق هواپیما ماشین و قطار استفاده کنید. نزدیکترین فرودگاه به هايلي فرودگاه Sun Valley است.
  • هزینه سفر به هايلي چقدر است؟
    هزینه سفر به هايلي بستگی به مدت سفر نوع اقامتگاه و فعالیت های شما در این شهر دارد. به طور کلی هايلي یک شهری گران قیمت نیست و می توانید با هزینه معقول سفر خوب و خاطره انگیزی داشته باشید.
  • بهترین زمان برای سفر به هايلي چه زمانی است؟
    بهترین زمان برای سفر به هايلي اواخر بهار و اوایل تابستان است. در این زمان هوا گرم و خشک است و مناسب برای فعالیت های خارج از منزل مانند پیاده روی و دوچرخه سواری است.

نتیجه گیری:

سفر به هايلي تجربه اي فراموش نشدني است. زیبایی طبیعت آرامش شهر و مهمان نوازی مردم سفر به هايلي را به یک تجربه منحصر به فرد تبدیل می کند. اگر به دنبال سفر به یک مکان جدید و منحصر به فرد هستید هايلي با منظره های خیره کننده فعالیت های جذاب و فضای آرامش بخش انتخاب مناسبی برای شما است.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا