تروی (troy) مقصدی برای دوستداران تاریخ و آموزش

تروی: سفری به گذشته ای پر رمز و راز

آموزش

آموزش

همیشه دوست داشتم به مکانی سفر کنم که قدمت آن به هزاران سال پیش بازمی گردد. مکانی که دیوارهایش داستان های ناگفته ی تاریخ را زمزمه می کنند و هر گوشه و کنار آن ردپایی از تمدن های گذشته را به نمایش می گذارد. تا اینکه بالاخره به تروی رسیدم شهری اسطوره ای که در دل ترکیه مدرن قرار گرفته و افسانه های یونان باستان را زنده نگه می دارد.

تروی شهری در شمال غربی ترکیه در واقع نامی آشنا برای همه ماست. این شهر که در تاریخ با نام "ایلئون" شناخته می شد در افسانه های یونان باستان محل وقوع جنگ تروا معروف شده و هومر در حماسه های خود از تروی به عنوان "شهر پریان" یاد می کند. امروزه تروی یک سایت باستانی است که شما را به سفری در زمان می برد.

آموزش

راز تروی

اولین بار که به این شهر باستانی رسیدم انگار زمان به عقب برگشت. در زیر سایه کوه "آیدای" که مانند محافظی بر تروی نگاه می کرد بقایای قلعه تروی را دیدم. این قلعه که در طی قرون متمادی بارها بازسازی و تخریب شده است شواهدی از ۹ دوره تمدن را در خود جای داده است.

تروی یک شهر لایه لایه است که در هر لایه تاریخی از آن داستان های حاکمان جنگاوران و معماری شگفت انگیز مخفی شده است. در کنار قلعه باستانی معبد آتنا را دیدم که به الهه حکمت و هنر و صنعت در اساطیر یونانی اختصاص داده شده بود. در این معبد تندیس آتنا را تجسم کردم که از تروی و مردمش حفاظت می کند.

تروی یک شهر باستانی نیست که تنها در تاریخ قفل شده باشد. تروی نفس را با افسانه ها اش به جان می اندازد. اینجا هر سنگ هر دیوار و هر معبد صدای اساطیر را نفس می کشد. آخیل با زره اش در جنگ به چشم می آید هلن زیبای اسطوره ای در کاخ پریام را تجسم می کنم و حصاری از چوب را می بینم که قدرت تروا را به چالش کشید.

توصیه های من برای سفر به تروی

  • زمان به تروی بدهید. بهتر است حداقل یک روز را برای کشف این شهر باستانی کنار بگذارید. منظره های زیبای اطراف تروی را نیز فراموش نکنید.
  • راهنمای توریستی به شما کمک می کند که از داستان های این شهر بیشتر بدانید.
  • عکس های زیادی بگیرید و تجربه های خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.
  • تروی یک مکان مناسب برای عکاسی است.
  • سفر به تروی را با سفر به شهر چاناکاله که در نزدیکی آن قرار دارد ترکیب کنید.

پاسخ به سوالات

1. چه زبانهایی در تروی گفته می شود؟

در  **تروی**  ترکی  زبان  رسمی  است.  البته  در  **موزه**  ها  و  سایت های  باستانی  انگلیسی  و  آلمانی  نیز  گفته  می شود.  

2. بهترین زمان برای سفر به تروی چه زمانی است؟

بهتر  است  در  **فصل  بهار  و  پاییز**  به  **تروی**  سفر  کنید.  در  این  فصل ها  هوا  مطبوع  است  و  از  ازدحام  گردشگران  نیز  در  امان  هستید. 

3. چه مواردی را برای خرید در تروی می توان پیدا کرد؟

در  **تروی**  می توانید  **صنایع  دستی  محلی**  مانند  **فرش  چرم  و  زیورآلات**  را  پیدا  کنید. 

نتیجه گیری

تروی یک مکان خاص و جذاب برای همه افراد است چه علاقه مند به تاریخ باشید چه افسانه ها و چه فقط کشف مکان های جدید. این شهر باستانی را به شما توصیه می کنم. تروی یک مکان مناسب برای سفر با خانواده و دوستان است. از این سفر لذت ببرید و داستان های این شهر باستانی را با خود به خاطره بسپارید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا