بیگ سور (big Sur) رانندگی در یکی از زیباترین جاده های ساحلی جهان

بیگ سور (Big Sur): رانندگی در یکی از زیباترین جاده های ساحلی جهان

باتری

تصور کنید در حال رانندگی در جاده ای پر پیچ و خم هستید. نسیم خنک اقیانوس آرام موهایتان را نوازش می دهد. سمت چپتان صخره های سر به فلک کشیده و صخره های ساحلی پوشیده از درختان کاج به چشم می خورد. سمت راستتان اقیانوس آبی و بی کران تا چشم کار می کند. خورشید در حال غروب است و رنگ های گرم و نارنجی آسمان را نقاشی می کند. آرامش و زیبایی خالص شما را به خود جذب می کند و در این لحظه تمام نگرانی هایتان فراموش می شوند.

باتری

این صحنه تنها یک رویای زیبا نیست بلکه حقیقتی است که در جاده ی مشهور بیگ سور (Big Sur) در کالیفرنیا تجربه می کنید. این جاده که قسمتی از جاده ی ۱ (Highway 1) است با طول حدود ۹۰ مایل یکی از زیباترین جاده های ساحلی جهان به حساب می آید.

باتری

مسیر محدود و منحصر به فرد

جاده ی بیگ سور از شهر کارمل (Carmel) شروع می شود و به سمت جنوب به سان سیمئون (San Simeon) امتداد می یابد. این مسیر با جاده های بسیار زیبا منحنی های تند و نمای چشمگیر از اقیانوس آرام تجربه ای فراموش نشدنی برای مسافران ایجاد می کند.

در طول مسیر می توانید از دره های ساحلی آبشار های زیبا جنگل های کاج و ساحل های بکر لذت ببرید. مناظر منحصر به فرد و طبیعت بکر بیگ سور توسط پارک های ملی و منطقه ای حفاظت می شود.

مناظر طبیعی زیبا و عجایب

بیگ سور تنها یک جاده زیبا نیست بلکه یک مقصد مناسب برای طبیعت گردی و علاقه مندان به زیبایی های طبیعی است. در طول مسیر می توانید از مناطق مختلف مانند پارک ملی بیگ سور (Big Sur State Park) پارک ملی پونت لوس اوبوس (Point Lobos State Natural Reserve) و پارک ملی جنگلی Los Padres (Los Padres National Forest) بازدید کنید.

پارک ملی بیگ سور با منظره های خیره کننده ی جاده سواحل بکر و صخره های ساحلی تجربه ای فراموش نشدنی برای طبیعت گردان ایجاد می کند.

پارک ملی پونت لوس اوبوس در شمال بیگ سور واقع شده است و به عنوان یک طبیعت حفظ شده در برگیرنده ی طیف گسترده ای از گونه های گیاهی و جانوری است.

پارک ملی جنگلی Los Padres با مساحت حدود ۱.۹ میلیون هکتار در جنوب بیگ سور واقع شده است و با جنگل های کاج دره ها و آبشار ها فضایی آرام و با طبیعت دست نخورده برای طبیعت گردان ایجاد می کند.

فعالیت های مناسب برای همه

جاده ی بیگ سور مناسب برای همه نوع سفر است. از پیاده روی و دوچرخه سواری در مسیر های طبیعی گرفته تا سفر های عکاسی و کوهنوردی و کمپینگ.

همچنین می توانید در مناطق مختلف بیگ سور از مراکز خرید رستوران ها و بازارهای محلی بازدید کنید.

نکاتی عملی برای سفر به بیگ سور

  • بهترین زمان برای سفر: بهار و پاییز بهترین زمان برای سفر به بیگ سور است. در این فصل هوا مطبوع است و بارندگی کمتری وجود دارد.
  • آب و هوا: آب و هوای بیگ سور متغیر است و به طور معمول خنک و مرطوب است. در زمستان ممکن است بارندگی و برف وجود داشته باشد.
  • مسیر رانندگی: بیگ سور یک جاده پر پیچ و خم است و ممکن است در برخی نقاط تنگ باشد. احتیاط در رانندگی ضروری است.
  • امکانات: در طول مسیر بیگ سور امکانات محدود است. بنابراین قبل از سفر اطمینان حاصل کنید که مواد غذایی و آب به اندازه کافی دارید.
  • اقامت: در بیگ سور هتل ها مotel ها و کمپینگ ها وجود دارد. برای رزرو اقامت قبل از سفر اقدام کنید.

پرسش و پاسخ

  • چگونه می توانم به بیگ سور بروم؟ برای رفتن به بیگ سور می توانید از جاده ی ۱ استفاده کنید. این جاده از سان فرانسیسکو تا لس آنجلس امتداد می یابد.
  • چه نوع ماشین برای رانندگی در بیگ سور مناسب است؟ ماشینی با کابین بلند و قابلیت رانندگی در جاده های پر پیچ و خم برای رانندگی در بیگ سور مناسب است.
  • هزینه سفر به بیگ سور چقدر است؟ هزینه سفر به بیگ سور بستگی به نوع سفر و انتخاب های شما متفاوت است. هزینه بنزین اقامت غذا و فعالیت های مختلف را در نظر بگیرید.

نتیجه گیری نهایی

رانندگی در جاده ی بیگ سور یک تجربه ی فراموش نشدنی و حسی است که هیچ وقت از ذهنتان پاک نمی شود. زیبایی های طبیعی و فضای آرام این جاده به شما احساس طراوت و آرامش را هدیه می دهد. اگر به دنبال سفر ماجراجویانه و پر از طبیعت هستید بیگ سور انتخاب مناسب برای شما است.

حتما این جاده زیبا را در سفر بعدی تان به کالیفرنیا قرار دهید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا