گلهای سایه دوست ارزان قیمت

گل های سایه دوست ارزان قیمت: باغچه تون رو بدون نور مستقیم خورشید سبز و شاداب کنید!

ارز | قیمت

ارز | قیمت

دوست دارید باغچه ای زیبا و سرسبز داشته باشید اما نور خورشید کافی بهش نمی رسه؟ نگران نباشید گل های سایه دوست زیادی وجود دارن که می تونن به شما در داشتن یه باغچه ی شاداب و پر از گل های زیبا حتی در سایه کمک کنن.

ارز | قیمت

در این مقاله شما رو با انواع مختلف گل های سایه دوست ارزان قیمت آشنا می کنیم که نگهداری ازشون آسون و هزینه کمتری هم نسبت به گل های نور دوست دارن. با ما همراه باشید تا با انتخاب گل های مناسب یه باغچه خلاقانه و پر از رنگ در سایه ایجاد کنید!

ارز | قیمت

گل های سایه دوست انتخابی هوشمندانه

شاید فکر کنید گل ها برای رشد و نمو به نور خورشید نیاز دارن. درسته اما برخی از گل ها به نور مستقیم خورشید نیاز ندارن و حتی ممکنه در سایه بهتر رشد کنن! این گل ها به نور غیرمستقیم یا سایه جزئی راضی هستن و می تونن با استفاده از انرژی کمتر گل هایی زیبا و شاداب ایجاد کنن.

این گل ها برای کسانی که باغچه کوچکی دارن یا در مناطق گرمسیر زندگی می کنن و به دنبال یه محیط خنک و سایه هستن مناسب هستن.

نکاتی مهم برای انتخاب گل های سایه دوست

  • شرایط آب و هوایی: در انتخاب گل سایه دوست شرایط آب و هوایی مکان زندگی شما خیلی مهمه. مثلا گل هایی که در مناطق گرمسیر مناسب هستن ممکن هستن در مناطق سرد و یخبندان دوام نیارن.

  • نوع سایه: به نوع سایه ای که در باغچه وجود داره نیز توجه کنید. سایه جزئی که کمی نور بهش می رسه با سایه کامل که هیچ نوری بهش نمی رسه متفاوته.

  • خاک: برای رشد بهتر گل ها خاک غنی و خوب زهکشی شده نیاز هستن. به نوع خاک باغچه خودتون توجه کنید و در صورت نیاز از کود و مواد آلی برای بهتر شدن خاک استفاده کنید.

  • آبیاری: گل های سایه دوست نیاز به آبیاری منظم دارن خصوصا در فصل گرما. البته میزان آبیاری بسته به نوع گل و شرایط آب و هوایی متفاوت هست.

انواع گل های سایه دوست ارزان قیمت

1. گل اطلسی: این گل زیبا با رنگ های شاد و تنوع بالا در سایه جزئی به خوبی رشد می کنه و با قیمت مناسب قابل خرید هست.

2. گل بگونیا: بگونیا در انواع مختلف وجود داره و همگی در سایه جزئی به خوبی رشد می کنن. برگ های بگونیا رنگ های زیبا و طرح های جذاب دارن و با گل های زیبای رنگارنگ باغچه شما رو زیباتر می کنن.

3. گل بنفشه: گل بنفشه یکی از گل های سایه دوست محبوب و ارزان قیمت هست که در انواع رنگ ها وجود داره و با گل های ریز و زیبای خودش باغچه شما رو در سایه حیاط زیبا می کنه.

4. گل زنبق: گل زنبق با گل های زیبا و معطر خودش در سایه جزئی به خوبی رشد می کنه. این گل با قیمت مناسب در انواع رنگ ها قابل خرید هست و با بوی خوش خودش باغچه شما رو معطر می کنه.

5. گل پامچال: گل پامچال با گل های رنگارنگ و زیبا در سایه جزئی به خوبی رشد می کنه. این گل با قیمت مناسب قابل خرید هست و در فصل بهار با گل های زیبای خودش باغچه شما رو زیباتر می کنه.

6. گل آهار: گل آهار با گل های ریز و رنگارنگ در سایه جزئی به خوبی رشد می کنه. این گل با قیمت مناسب قابل خرید هست و با گل های زیبا و زیباتر باغچه شما رو در سایه زیباتر می کنه.

7. گل فلوکس: گل فلوکس با گل های زیبا و رنگارنگ در سایه جزئی به خوبی رشد می کنه. این گل با قیمت مناسب قابل خرید هست و با گل های زیبا و معطر خودش باغچه شما رو در سایه زیباتر می کنه.

جدول گل های سایه دوست ارزان قیمت

نام گل رنگ گل شرایط قیمت
گل اطلسی طیف رنگی سایه جزئی ارزان
گل بگونیا طیف رنگی سایه جزئی متوسط
گل بنفشه طیف رنگی سایه جزئی ارزان
گل زنبق طیف رنگی سایه جزئی متوسط
گل پامچال طیف رنگی سایه جزئی ارزان
گل آهار طیف رنگی سایه جزئی ارزان
گل فلوکس طیف رنگی سایه جزئی متوسط

مراقبت از گل های سایه دوست

  • آبیاری: گل های سایه دوست به آبیاری منظم نیاز دارن اما در انتخاب میزان آبیاری باید به نوع گل و شرایط آب و هوایی توجه کنید.

  • کود دهی: برای رشد بهتر گل ها می تونید از کود مایع یا گرانول در فصل رشد استفاده کنید.

  • هرس: هرس منظم گل ها باعث رشد بهتر و زیباتر گل ها می شه.

  • تعویض گلدان: در صورت ضرورت و هنگامی که ریشه گل ها تمام فضای گلدان رو پر کرد با گلدان بزرگتر تعویض کنید.

نتیجه گیری

انتخاب گل های سایه دوست ارزان قیمت راهی آسان و به صرفه برای ایجاد باغچه ای زیبا و سرسبز در سایه هست. این گل ها در شرایط آب و هوایی مختلف مناسب هستن و با مراقبت آسان و در صورت رعایت نکات مهم به خوبی رشد می کنن و باغچه شما رو زیباتر می کنن.

پرسش و پاسخ

1. چه نوع سایه ای برای گل های سایه دوست مناسب هست؟

گل های سایه دوست در سایه جزئی به خوبی رشد می کنن. یعنی سایه ای که کمی نور بهش می رسه و گل ها از نور مستقیم خورشید در امان هستن.

2. چه نوع خاکی برای گل های سایه دوست مناسب هست؟

گل های سایه دوست به خاک غنی و خوب زهکشی شده نیاز دارن. در صورت نیاز از کود و مواد آلی برای بهتر شدن خاک استفاده کنید.

3. چگونه گل های سایه دوست رو بهتر مراقبت کنیم؟

برای مراقبت از گل های سایه دوست به نکاتی مثل آبیاری منظم کود دهی در فصل رشد هرس منظم و تعویض گلدان در صورت ضرورت توجه کنید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا