معنی دزد به انگلیسی

معنی "دزد" به انگلیسی: از صفر تا صد

گل

گل

خب ببینید! همه ما یه وقتایی مجبور میشیم از زبان انگلیسی استفاده کنیم چه برای سرچ توی گوگل چه برای خوندن یه مقاله علمی یا حتی یه توییتر خفن! اما گاهی اوقات یه لغت ساده میاد وسط و یه سوال بزرگ رو تو ذهن ما ایجاد میکنه. مثلاً کلمه "دزد"!

گل

شاید به نظر شما ساده باشه اما باور کنید پیدا کردن ترجمه دقیق و کاربردی "دزد" به انگلیسی مثل یه ماجراجویی هیجان انگیزه!

گل

در این مقاله قراره با هم یه سفر جذاب رو به دنیای کلمات انگلیسی داشته باشیم و با انواع و اقسام ترجمه های "دزد" آشنا بشیم. از "thief" تا "burglar" و حتی "robber" همه رو با هم بررسی می کنیم و با معانی دقیق و کاربردهای هر کدوم آشنا میشیم.

"Thief" یه دزد معمولی!

"Thief" رایج ترین کلمه برای ترجمه "دزد" هست و معمولاً به کسی گفته میشه که چیزهایی مثل پول جواهرات گوشی موبایل و … رو از دیگران می دزده. این کلمه برای اشاره به دزدهای حرفه ای و معمولی قابل استفاده است. به طور مثال میتونیم بگیم: "The thief stole my wallet from my bag" (دزد کیف پول من رو از کیفم دزدید).

"Burglar" یه دزد حرفه ای

"Burglar" به دزدی میگه که به طور غیرقانونی وارد خانه یا ساختمان دیگری میشه تا چیزهایی رو بدزده. این کلمه معمولاً برای دزدهایی که وارد خونه ها میشن و چیزهایی مثل پول جواهرات و وسایل الکترونیکی رو می دزن استفاده میشه. مثلاً: "The burglar broke into the house and stole all the jewelry". (دزد وارد خونه شد و همه جواهرات رو دزدید).

"Robber" یه دزد خطرناک!

"Robber" به دزدی میگه که با تهدید به خشونت یا با استفاده از نیروی فیزیکی از افراد چیزهایی رو می دزده. این کلمه معمولا برای دزدهایی که با اسلحه یا وسایل خطرناک دیگه از افراد چیزهایی رو می دزن استفاده میشه. مثلاً می تونیم بگیم: "The robber pointed a gun at the cashier and demanded the money." (دزد یه اسلحه به صندوقدار نشون داد و پول رو طلب کرد).

"Pickpocket" یه دزد جیب بری

"Pickpocket" به دزدی میگه که از جیب افراد پول و وسایل ارزشمند رو می دزده. این کلمه معمولا برای دزدهایی که در مناطق شلوغ و پر از جمعیت مثل مترو یا خیابان های پر تردد فعالیت می کنند استفاده میشه. به عنوان مثال: "The pickpocket stole my phone while I was on the bus." (جیب بر گوشی من رو در حالی که من در اتوبوس بودم دزدید).

"Shoplifter" یه دزد مغازه!

"Shoplifter" به دزدی میگه که از مغازه ها کالا می دزده. این کلمه معمولا برای دزدهایی که به طور غیرقانونی کالا هایی مثل لباس غذای و … رو از مغازه ها می دزن استفاده میشه. به عنوان مثال: "The shoplifter hid the shirt under his jacket and left the store." (دزد مغازه پیراهن رو زیر کت خودش پنهان کرد و از مغازه خارج شد).

"Swindler" یه دزد باهوش!

"Swindler" به دزدی میگه که با تدبیر و حقه بازی از افراد پول یا دارایی می دزده. این کلمه معمولا برای دزدهایی که با استفاده از کلاهبرداری یا تهدید از افراد پول یا مال رو می دزن استفاده میشه. به عنوان مثال: "The swindler tricked the old woman into giving him her savings." (دزد با حقه بازی زن پیری رو فریب داد تا پس اندازش رو به او بده).

"Fraudster" یه دزد اینترنتی!

"Fraudster" به دزدی میگه که با استفاده از حقه بازی و تدبیر در فضای مجازی از افراد پول یا اطلاعات شخصی رو می دزده. این کلمه معمولا برای دزدهایی که با استفاده از سایت های جعلی ایمیل های فیشینگ و … از افراد پول یا اطلاعات شخصی رو می دزن استفاده میشه. به عنوان مثال: "The fraudster sent an email asking for my bank account details." (دزد مجازی یه ایمیل فرستاد و از من خواست اطلاعات حساب بانکی خودم رو به او بدم).

جدول خلاصه کلمات دزد

کلمه انگلیسی معنی فارسی کاربرد
Thief دزد رایج ترین کلمه برای ترجمه "دزد" که برای اشاره به دزدهای حرفه ای و معمولی قابل استفاده است.
Burglar دزد منزل به دزدی میگه که به طور غیرقانونی وارد خانه یا ساختمان دیگری میشه تا چیزهایی رو بدزده.
Robber دزد مسلح به دزدی میگه که با تهدید به خشونت یا با استفاده از نیروی فیزیکی از افراد چیزهایی رو می دزده.
Pickpocket جیب بر به دزدی میگه که از جیب افراد پول و وسایل ارزشمند رو می دزده.
Shoplifter دزد مغازه به دزدی میگه که از مغازه ها کالا می دزده.
Swindler کلاهبردار به دزدی میگه که با تدبیر و حقه بازی از افراد پول یا دارایی می دزده.
Fraudster دزد اینترنتی به دزدی میگه که با استفاده از حقه بازی و تدبیر در فضای مجازی از افراد پول یا اطلاعات شخصی رو می دزده.

نتیجه گیری

همانطور که دیدید ترجمه "دزد" به انگلیسی میتونه پیچیده باشه و به نوع دزدی و شرایط مختلف بستگی داشته باشه. یادگیری کلمات مختلف و معنی دقیق آن ها می تونه در درک متن انگلیسی و ارتباط بهتر با انگلیسی زبان ها بسیار موثر باشه.

پرسش و پاسخ

1. کدام کلمه برای دزدیدن از مغازه مناسب تر است؟
"Shoplifter" برای دزدیدن از مغازه مناسب تر است.

2. چه تفاوتی بین "thief" و "robber" وجود دارد؟
"Thief" به دزدی میگه که چیزهایی رو از افراد یا مکان ها می دزده و "robber" به دزدی میگه که با تهدید به خشونت یا با استفاده از نیروی فیزیکی از افراد چیزهایی رو می دزده.

3. چه کلمه ای برای دزدیدن پول از حساب بانکی با استفاده از اینترنت مناسب است؟
"Fraudster" کلمه مناسب برای دزدیدن پول از حساب بانکی با استفاده از اینترنت است.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا