نصاب کاغذ دیواری جنوب تهران

نصاب کاغذ دیواری جنوب تهران: راهنمای کامل برای یک دکوراسیون جذاب

تهران | کاغذ

تهران | کاغذ

کاغذ دیواری از آن المان های دکوراسیونی هست که میتونه یه تغییر اساسی تو فضای خونه تون ایجاد کنه. اما نصب درستش یه داستان دیگه اس! ممکنه فکر کنید نصب کاغذ دیواری کاری آسونیه که هر کسی میتونه انجامش بده ولی حقیقت اینه که برای یه نتیجه عالی و بدون نقص باید نکات مهمی رو در نظر گرفت و با اصول کار آشنا شد.

تهران | کاغذ

اگر تو جنوب تهران زندگی می کنید و دنبال یه نصاب حرفه ای برای کاغذ دیواری هستید این مقاله دقیقا برای شماست! در ادامه با هم به مرحله به مرحله نصب کاغذ دیواری می پردازیم و نکات مهم رو به طور کامل بررسی می کنیم.

تهران | کاغذ

انواع کاغذ دیواری

قبل از اینکه به سراغ مراحل نصب برویم بیاید یه نگاهی بندازیم به انواع کاغذ دیواری که در بازار وجود داره:

کاغذ دیواری های غیر قابل شستشو: این نوع کاغذ دیواری ها معمولا قیمت کمتری دارند و برای فضاهایی مثل اتاق خواب یا اتاق نشیمن که احتمال کثیف شدنشون کمتره انتخاب مناسبی هستن.
کاغذ دیواری های قابل شستشو: این نوع کاغذ دیواری ها با لایه محافظی پوشیده شده اند و میتونید با یه دستمال مرطوب و صابون ملایم سطح اونها رو تمیز کنید.
کاغذ دیواری های ضد آب: این کاغذ دیواری ها برای فضاهایی مثل آشپزخانه و حمام که رطوبت بالایی دارند مناسب هستند.
کاغذ دیواری های سه بعدی: این نوع کاغذ دیواری ها ظاهری خاص و جذاب دارند و میتونند فضای خونه شما رو مختصری بزرگتر نشون بدهند.
کاغذ دیواری های برجسته: این نوع کاغذ دیواری ها با برجستگی هایی که روی سطحشون دارند یه حس سه بعدی و حجم دار رو ایجاد می کنند.

ابزار و وسایل مورد نیاز برای نصب

برای نصب کاغذ دیواری به ابزار و وسایلی نیاز دارید که در جدول زیر به طور کامل آورده شده:

ابزار و وسایل شرح
قیچی برای برش کاغذ دیواری
کاردک برای چسباندن کاغذ دیواری
خط کش برای اندازه گیری دقیق
مداد برای علامت زدن روی دیوار
شاقول برای مطمئن شدن از عمودی بودن نصب
متر نواری برای اندازه گیری دقیق
تراز برای مطمئن شدن از تراز بودن نصب
رول کاغذ دیواری برای نصب روی دیوار
چسب کاغذ دیواری برای چسباندن کاغذ دیواری به دیوار
سطل برای مخلوط کردن چسب
اسفنج برای پاک کردن چسب اضافی

مراحل نصب کاغذ دیواری

حالا که با انواع کاغذ دیواری و ابزار مورد نیاز آشنا شدیم میریم سراغ مراحل نصب:

  1. آماده سازی سطح: اولین قدم برای نصب کاغذ دیواری آماده سازی سطح دیواره. دیوار باید کاملا صاف تمیز و خشک باشه. هرگونه ترک یا ناهمواری رو باید با بتونه یا گچ برطرف کرد. بعد از تمیز کردن دیوار بهتره یک لایه آستر روی دیوار بزنید تا پوشش بهتر و نهایی بهتر داشته باشید. این کار به چسبندگی بهتر کاغذ دیواری به دیوار کمک می کنه.
  2. اندازه گیری و برش: بعد از آماده سازی دیوار نوبت به اندازه گیری و برش کاغذ دیواری می رسه. طول و عرض دیوار رو دقیق اندازه بگیرید و به اضافه 5 سانتی متر از هر طرف برای تراز کردن کاغذ دیواری آنها رو برش بزنید.
  3. چسب زدن: چسب کاغذ دیواری رو مطابق راهنمای روی بسته با آب مخلوط کنید و به صورت یک لایه نازک روی دیوار بمالید. به طور کلی کاغذ دیواری های ضخیم تر نیاز به چسب بیشتر و کاغذ دیواری های نازک تر نیاز به چسب کمتر دارند.
  4. نصب کاغذ دیواری: کاغذ دیواری رو با کمک کاردک از بالای دیوار به سمت پایین و با فشار یکسان روی دیوار بچسبانید. مطمئن شوید که کاغذ دیواری به طور کامل به دیوار چسبیده و هوا در زیر آن گیر نکرده باشد. کاغذ دیواری را با استفاده از تراز و شاقول تراز کنید و حواستون باشه که کاغذ دیواری به طور کامل با کاغذ دیواری قبلی هماهنگ باشد.
  5. برش و تراز کردن: کاغذ دیواری را مطابق با گوشه ها و پریزهای دیوار برش دهید. برای برش دقیق از قیچی استفاده کنید.
  6. پاک کردن چسب اضافی: با استفاده از اسفنج مرطوب چسب اضافی رو از روی کاغذ دیواری و دیوار پاک کنید.
  7. خشک شدن و نهایی سازی: اجازه دهید کاغذ دیواری به طور کامل خشک شود. بعد از خشک شدن کاغذ دیواری می توانید با استفاده از یک کاردک فلزی قسمت های برش خورده را صاف کنید و ظاهری نهایی و زیبا به کاغذ دیواری بدهید.

نکات مهم برای انتخاب نصاب

انتخاب نصاب حرفه ای برای نصب کاغذ دیواری مهم هست که به شما کمک می کنه تا نتیجه نهایی کار بهتر و رضایت بخش باشد. این نکات رو در انتخاب نصاب در نظر بگیرید:

  • سابقه کار: از نصاب در مورد سابقه کارش و پروژه هایی که انجام داده پرس و جو کنید.
  • رزومه و نمونه کار: از نصاب بخواهید که رزومه و نمونه کارش رو به شما نشان دهد.
  • قیمت و هزینه: با چند نصاب مختلف مذاکره کنید و قیمت و هزینه را با هم مقایسه کنید.
  • مشورت با دوستان و آشنايان: از دوستان و آشنايان که در گذشته از نصاب کاغذ دیواری استفاده کرده اند مشورت بگیرید.

نتیجه گیری

نصب کاغذ دیواری با رعایت نکات فنی و با کمک یک نصاب حرفه ای می تواند زیبایی و شیک بودن فضای خانه شما را دوچندان کند. به یاد داشته باشید که نصب کاغذ دیواری یک کار فنی هست و در صورت نداشتن تجربه و مهارت کافی احتمال اتلاف زمان و هزینه وجود دارد.

پرسش و پاسخ

1. برای نصب کاغذ دیواری به چه نوع چسبی نیاز داریم؟

نوع چسب بستگی به نوع کاغذ دیواری دارد. برای کاغذ دیواری های کاغذی می توان از چسب کاغذ دیواری معمولی استفاده کرد. اما برای کاغذ دیواری های PVC و کاغذ دیواری های ضد آب بهتر است از چسب PVC استفاده کنید.

2. چگونه کاغذ دیواری را به صورت درست برش دهیم؟

برای برش دقیق کاغذ دیواری اول کاغذ دیواری را روی یک سطح صاف و پهن مثل میز بسط بگذارید. سپس با استفاده از یک خط کش و قیچی کاغذ دیواری را مطابق با اندازه مورد نظر برش دهید.
3. برای تمیز کردن کاغذ دیواری بعد از نصب چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

بعد از نصب کاغذ دیواری می توانید با استفاده از یک اسفنج مرطوب و صابون ملایم کاغذ دیواری را تمیز کنید. اما حواستان باشد که به کاغذ دیواری زیاد آب نزنید و از مواد شوینده قوی استفاده نکنید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا