انواع حشرات خانگی با عکس

حشرات خانگی: از سوسک ها تا مورچه ها 🐜

عکس

عکس

خونه شما قشنگ ترین جای دنیاست اما یه مشکل کوچولو داره: حشرات! 😫 از اون سوسک های دلهره آور تا مورچه های کوچولو که به همه جا سرک می کشن وجود حشرات در خونه خیلی آزاردهنده ست.

عکس

حشرات خانگی انواع مختلفی دارن و هر کدومشون ویژگی ها و رفتارهای خاص خودشون رو دارن. شناختن این حشرات و نحوه مبارزه با اون ها می تونه به شما کمک کنه که از شرّشون خلاص بشین و آرامش رو به خونه خودتون برگردونین.

عکس

سوسک ها: غول های زره پوش دنیای حشرات

سوسک ها از اون حشراتی هستن که همه از دیدن شون وحشت می کنن! 😨 این حشرات با زره های محکم و پاهای چابک جزو مقاوم ترین حشرات روی زمین به حساب میان.

سوسک های آلمانی: کوچک و مهاجم!

سوسک های آلمانی (German cockroach) کوچیک ترین نوع سوسک ها هستن و معمولا به رنگ قهوه ای روشن یا قهوه ای مایل به زرد هستن. این حشرات عاشق جاهای گرم و مرطوب هستن و بیشتر در آشپزخانه ها حمام ها و زیر سینک ها پنهان میشن. سوسک های آلمانی بسیار سریع و زرنگ هستن و به سرعت تکثیر میشن.

سوسک های آمریکایی: بزرگ و سریع!

سوسک های آمریکایی (American cockroach) بزرگتر از سوسک های آلمانی هستن و معمولا به رنگ قهوه ای تیره تا قرمز تیره هستن. این حشرات عاشق رطوبت و گرما هستن و بیشتر در لوله های فاضلاب زیرزمین ها و جاهای مرطوب زندگی می کنن.

مورچه ها: موجودات ریز و پرکار 🐜

مورچه ها موجودات کوچیکی هستن که با برنامه ریزی دقیق و کار تیمی منظم زندگی می کنن. مورچه ها انواع مختلفی دارن و هر نوع اون ها ویژگی ها و عادات خاص خودشون رو دارن.

مورچه های سیاه: مورچه های همیشه در حال دویدن

مورچه های سیاه (Black ant) معمولا به رنگ سیاه یا قهوه ای تیره هستن و در خانه ها به دنبال غذا و آب می گردن. این مورچه ها به صورت گروهی حرکت می کنن و در جاهای گرم و خشک لانه می سازن.

مورچه های قرمز: مورچه های تهاجمی و دردناک

مورچه های قرمز (Fire ant) معمولا به رنگ قرمز یا قهوه ای مایل به قرمز هستن و نیش دردناکی دارن. این مورچه ها در فضای باز و در خاک لانه می سازن. در صورت مشاهده مورچه های قرمز در خانه مراقب نیش اون ها باشین.

مگس ها: حشرات مزاحم و نافرین!

مگس ها حشرات مزاحم و ناخوشایندی هستن که به سرعت در خونه تکثیر میشن. مگس ها موجودات کثیفی هستن و به عنوان ناقل بیماری های مختلف شناخته میشن.

مگس های خانگی: مگس های آشنا و مزاحم

مگس های خانگی (Housefly) معمولا به رنگ خاکستری مایل به قهوه ای هستن و با پاهای خود میکروب ها رو به هر جا منتقل می کنن. این مگس ها به طور معمول در زباله ها فضولات و غذاهای فاسد تغذیه می کنن و ممکنه باعث انتشار بیماری های متعددی بشن.

مگس های میوه: حشرات کوچک و جالب

مگس های میوه (Fruit fly) معمولا به رنگ زرد و قرمز هستن و به میوه های فاسد و نوشیدنی های شیرین علاقه دارن. این مگس ها به سرعت تکثیر میشن و ممکنه باعث خرابی میوه ها و نوشیدنی ها بشن.

مورچه های سفید: موجوداتی ناشناخته و خطرناک

مورچه های سفید (Termite) معمولا به رنگ سفید هستن و در فضای باز و در خاک لانه می سازن. این مورچه ها از چوب تغذیه می کنن و ممکنه باعث خسارت شدید به ساختمان ها بشن.

کنترل و مبارزه با حشرات خانگی

کنترل و مبارزه با حشرات خانگی به روش های مختلفی امکان پذیره :

  • بهداشت و تمیز نگه داشتن خانه: حشرات در جاهای کثیف و مرطوب به راحتی تکثیر میشن. به طور منظم خانه رو تمیز کنین و زباله ها رو به طور منظم از خانه خارج کنین.
  • بستن درزها و شکاف ها: حشرات ممکنه از طریق درزها و شکاف ها وارد خانه بشن. درزها و شکاف ها رو با مواد مناسب ببندین و از ورود حشرات به خانه جلوگیری کنین.
  • استفاده از تله های حشره: تله های حشره روش موثری برای جذب و به دام انداختن حشرات هستن. انواع مختلف تله برای انواع مختلف حشرات موجود هستن.
  • استفاده از سموم حشره کش: استفاده از سموم حشره کش به طور معمول به عنوان آخرین راه حل مورد استفاده قرار می گیره. قبل از استفاده از سموم حشره کش حتما نکات ایمنی رو مطالعه کنین و از دستکش و ماسک استفاده کنین.

جدول مقایسه انواع حشرات خانگی

نوع حشره ویژگی ها محل زندگی روش مبارزه
سوسک آلمانی کوچک قهوه ای سریع مقاوم آشپزخانه حمام زیر سینک تله سموم بهداشت تمیز کردن
سوسک آمریکایی بزرگ قهوه ای تیره سریع مقاوم لوله های فاضلاب زیرزمین جاهای مرطوب تله سموم بهداشت تمیز کردن
مورچه سیاه سیاه کوچک گروهی خانه ها تله سموم بهداشت تمیز کردن
مورچه قرمز قرمز کوچک نیش دردناک فضای باز خاک سموم بهداشت تمیز کردن
مگس خانگی خاکستری مایل به قهوه ای پاهای کثیف زباله ها فضولات غذاهای فاسد تله بهداشت تمیز کردن
مگس میوه زرد قرمز کوچک میوه های فاسد نوشیدنی های شیرین تله بهداشت تمیز کردن
مورچه سفید سفید مقاوم فضای باز چوب سموم تله بهداشت تمیز کردن

نتیجه گیری

حشرات خانگی ممکنه باعث آزار و ناراحتی بشن و در بعضی موارد باعث خسارت به ساختمان ها بشن. با رعایت نکات بهداشتی و تمیز نگه داشتن خانه می تونین از ورود حشرات به خانه جلوگیری کنین. در صورت مشاهده حشرات در خانه با روش های مناسب مانند تله سموم و بهداشت مبارزه کنین.

پرسش و پاسخ

1. بهترین روش برای مبارزه با سوسک ها چی هست؟

بهترین روش برای مبارزه با سوسک ها استفاده از تله و سموم هست. تله ها سوسک ها رو به دام می اندازن و سموم اون ها رو از بین می برن. بهداشت و تمیز نگه داشتن خانه نیز از ورود سوسک ها به خانه جلوگیری می کنه.

2. مورچه های سفید چطور ساختمان ها رو خراب می کنن؟

مورچه های سفید از چوب تغذیه می کنن و ممکنه با خوردن چوب باعث خراب شدن ساختمان ها بشن. این مورچه ها در فضای باز و در خاک لانه می سازن و از طریق درزها و شکاف ها وارد ساختمان ها میشن.

3. چه طور می تونم از ورود مگس ها به خانه جلوگیری کنم؟

برای جلوگیری از ورود مگس ها به خانه با بستن درزها و شکاف ها ممانعت از ورود مگس ها به خانه به طور منظم زباله ها رو از خانه خارج کنین و غذاها رو در ظرف های در بسته نگه دارین.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا