Reels ویژگی جدید اینستاگرام برای رقابت با تیک‌تاک

اگرچه آینده TickTook نامشخص است، اما اینستاگرام امیدوار است با ویژگی جدید خود به نام “قرقره”، کاربران را به خود جذب کند.

اینستاگرام قابلیت جدیدی را معرفی کرده است که مانند اپلیکیشن TickTock به کاربران امکان می دهد ویدیوهای کوتاهی بسازند که می توانند با دوستان و فالوورها به اشتراک گذاشته شوند و همچنین در هنگام مرور اپلیکیشن دیده شوند. این جدیدترین قابلیت اینستاگرام است تا افراد بتوانند زمان بیشتری را در این اپلیکیشن سپری کنند و اینستاگرام را به یک پلتفرم سرگرمی ویدیویی تبدیل کنند.

این ویژگی که امروز در بیش از 50 کشور از جمله ایالات متحده، بریتانیا، ژاپن و استرالیا راه اندازی شد، برای اندروید و iOS در دسترس است.

کاربران می توانند ویدیوهای Rails 15 ثانیه ای ایجاد کنند و موسیقی محبوب را به آنها اضافه کنند. علاوه بر این، آنها می توانند مجموعه ای از فیلترها و افکت ها را روی فیلم ها اعمال کنند. برای اینکه ویدیوهای Rails بیشتر دیده شوند، اینستاگرام طرح بندی بخش Explorer را نیز تغییر داده است و مانند صفحه Tick You ForTook، ویدیوهای Rails به صورت نوار اسکرول افقی در بالای صفحه اکسپلورر ظاهر می شوند.

یک ویژگی نمایه خصوصی یا عمومی نیز در دسترس است. با این حال، داشتن یک نمایه عمومی برای دید بیشتر موثر خواهد بود. برای کسانی که می خواهند ویدیوها را با دوستان خود به اشتراک بگذارند، ویدیوهای ایجاد شده از حساب های خصوصی فقط در صفحه اول و داستان ها ظاهر می شوند. ریلز نیازی به اپلیکیشن جدید ندارد و امکان استفاده کامل از آن از اپلیکیشن اینستاگرام وجود دارد.

شباهت های تیک تاک و ریل

معرفی این قابلیت توسط اینستاگرام در حالی صورت می گیرد که ترامپ احتمال مسدود شدن اپلیکیشن تیک تاک در آمریکا را مطرح کرده است. مایکروسافت نیز برای خرید TickTock ابراز علاقه کرده است. BitTodens، سازنده TickTock، فیس بوک را اشتباه ارزیابی کرد و این شرکت را به سرقت نوآوری آن متهم کرد. اما مدیر محصول اینستاگرام رابی استین می گوید که اگرچه تیک تاک ویدیوهای کوتاه را محبوب کرده است، اما این دو محصول متفاوت هستند.

او به Varge گفت: «فکر می‌کنم Tikotak برای محبوب کردن این فرمت ویدیویی مستحق تحسین و اعتبار است و این کار عالی بود. اما در نهایت، هیچ دو محصولی دقیقاً مشابه نرم افزار ما نیستند.

از طرفی این روند برای کاربران اینستاگرام آشناست. زمانی که اینستاگرام در سال 2016 استوری ها را راه اندازی کرد، او متهم به کپی برداری از اسنپ شات بود. مدیر محصول گفت: “ما در هنگام راه اندازی استوری بازخورد مشابهی دریافت کردیم، اما برای کاربران روزمره، تاریخچه اینستاگرام به سرعت از اسنپ شات پیشی گرفت و همچنان با موفقیت این کار را انجام می دهد.” این سفر موفق یکی از مهم ترین دلایل انتشار تیم ریل اینستاگرام بود. Tikotak برای اولین بار این کار را انجام داد، اما شاید اینستاگرام بتواند این کار را بهتر انجام دهد.

بخشی از استراتژی این است که بر آنچه استین معتقد است اینستاگرام به بهترین وجه انجام می دهد تمرکز کنید: “تکنولوژی با استفاده آسان برای هر کسی که می خواهد ویدیو بسازد ایجاد کنید.” وقتی کاربران اینستاگرام را برای ایجاد یک حلقه باز می‌کنند، می‌توانند به بخش جدیدی از دوربین که با مجموعه‌ای از ابزارها ارائه می‌شود دسترسی داشته باشند. Rails می‌تواند همه چیز را به‌عنوان یک سری ویدیو ضبط کند یا افراد می‌توانند ویدیوها را از گالری در دستگاه‌های خود آپلود کنند. ویژگی های دوربین جدید مشابه TickTock هستند. با گزینه هایی برای تنظیم سرعت، اعمال جلوه های ویژه، تنظیم زمان و افزودن صدا.

اینستاگرام بر سرگرمی تمرکز دارد

استین می گوید که تیم اینستاگرام دوربین را در اطراف چندین ویژگی کلیدی قرار می دهد. داستان ها به عنوان یک ویژگی اجتماعی تر طراحی شده اند. آهنگ های کوچکی که مردم می خواهند با فالوورهای خود به اشتراک بگذارند. اما Rails مبتنی بر سرگرمی است، چیزی که اینستاگرام واقعاً می‌خواهد روی آن تمرکز کند. بخشی از این تمرکز، طراحی مجدد صفحه تحقیق اینستاگرام است.

بیش از 50 درصد از مردم هر ماه از اینستاگرام اکسپلورر استفاده می کنند و اکنون بخش ویژه ای برای Rails وجود دارد. این شبیه به بخش “برای شما” در Tikotak است. جایی که کاربران می توانند فالوورهای جدیدی به دست آورند و مشهور شوند.

برخی از ویژگی های ریل اینستاگرام

بخش “ریل” اینستاگرام را مشاهده کنید

مدیر محصول اینستاگرام می گوید: «ما سرگرمی را یک موضوع مهم می دانیم، به همین دلیل است که هر روز مکانی دائمی برای استراحت، استراحت و الهام گرفتن از محتوای اینستاگرام برای کاربران ایجاد کرده ایم. امیدواریم با این قابلیت شاهد فصل جدیدی از سرگرمی در اینستاگرام باشیم.»

او گفت: «بزرگترین تفاوت بین Rails و TickTock استفاده از اکوسیستم عظیم اینستاگرام است. افراد می توانند ریل را مستقیماً برای دوستان اینستاگرام خود ارسال کنند و از ابزارها و فیلترهای واقعیت افزوده اینستاگرام استفاده کنند. “هر کاری که مردم می خواهند انجام دهند بخشی از شبکه موجود اینستاگرام است.”

پلتفرم برای تولیدکنندگان محتوا

تیک تاک و اینستاگرام چیزی فراتر از نرم افزارهای مبتنی بر دوربین هستند. آنها جامعه ای از تولیدکنندگان محتوای ثابت و رو به رشد هستند. به گفته استین، هدف اصلی اینستاگرام این است که اکوسیستمی برای همه تولیدکنندگان محتوا باشد و آنها را قادر سازد تا جایگاه خود را در این پلتفرم پیدا کنند. به عنوان مثال، با معرفی ویژگی های جدید، تضمین می کند که ویدیوهای سازندگان محتوا دیده شده و محبوب هستند. با این حال، اینستاگرام همچنان مانند Tikotak به سازندگان ویدیوهای محبوب پولی نمی دهد.

اینستاگرام در حال حاضر به افراد با نفوذ و تولیدکنندگان محتوا اجازه می دهد تا از طریق مارک ها و پست های حمایت شده درآمد کسب کنند، اما به طور مستقیم برای محتوا به کاربران پولی پرداخت نمی کند. Tikotak تا همین اواخر این کار را انجام نمی داد، اما ماه گذشته اعلام کرد که 200 میلیون دلار برای پرداخت به تولیدکنندگان ویدیو کنار گذاشته است.

Tikotak امیدوار است بودجه را به 1 میلیارد دلار افزایش دهد. پیام واضح است: “ما از شما می‌خواهیم که روی تیک بمانید و محتوای تیک ایجاد کنید و ما بهای آن را به شما پرداخت خواهیم کرد.” اگرچه اینستاگرام در حال حاضر برنامه ای در این زمینه ندارد، اما استین بر اهمیت دادن به مردم برای کسب درآمد تاکید می کند.

ویژگی هایی که هنوز در Rails وجود ندارد

چند ویژگی دیگر وجود دارد که Rails در ابتدا از آنها برخوردار نبود، اما کاربران نمی توانند در حال حاضر با یکدیگر “دوئت” کنند. یکی از ویژگی های کلیدی TickTock این است که به کاربران اجازه می دهد با یکدیگر تعامل داشته باشند و با هم فیلم بسازند. Instagram Rails همچنین به کاربران اجازه نمی دهد موسیقی را مستقیماً در برنامه آپلود کنند، در حالی که نوازندگان می خواهند از برنامه برای تبلیغ آهنگ استفاده کنند. مدیر محصول اینستاگرام می گوید: «کاربران می توانند آهنگی را به صورت زنده ضبط کنند تا بعداً در دسترس قرار گیرند. دیگران می توانند از آن استفاده کنند و آن را بازنشانی کنند، اما راهی برای آپلود مستقیم آن وجود ندارد.

ریل ها مانند TikTok یا Vine دنیایی مجزا نیستند، فقط یک ویژگی جدید در اینستاگرام هستند. این یک کار جدید است که می توان در اینستاگرام انجام داد و راه دیگری برای لذت بردن از مرور اینستاگرام و استوری های آن است. اگرچه این عدم تمرکز می تواند منجر به ضعف شود، اما استین آن را متفاوت می بیند و می گوید: “من فکر می کنم یکی از چیزهای جالب در مورد این ویژگی این است که یک محصول تقسیم شده نیست، بلکه فقط یکی دیگر از ویژگی های اینستاگرام است.”

منبع: The Verge

نمایش بیشتر

مشاور سئو و طراحی سایت

سلام امید دندان نما هستم مشاور بازاریابی و متخصص طراحی سایت و سئو که در سال 81 وارد دنیای برنامه نویسی شدم و از سال 1386 وارد دنیای بازاریابی و مدرک لیسانس ارتباطات از روی علاقه رفتم گرفتم

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا