بازرگانی

بازی‌ رایانه‌ای با فضای تاریخ اسلام


امیر رهبر ، مدیر روابط عمومی مرکز در مصاحبه با ایرنا موارد زیر را بیان کرد: و منتشر خواهد شد.

بازی Safir Eshgh یک سه گانه است که اولین قسمت آن در تاریخ 20 دسامبر به طور انحصاری برای پلتفرم رایانه های شخصی منتشر خواهد شد. قسمت دوم این بازی قرار است در تابستان 1400 و قسمت سوم محرم سال آینده منتشر شود. علاوه بر این ، Media Heralds قصد دارد هفت بازی دیگر را برای این پلتفرم منتشر کند تا در کنار این سه نفر ، به بازار کامپیوتر نیز کمک کند.

وی افزود: سازندگان همچنین قصد دارند نسخه بین المللی فروشگاه Steam را سال آینده و احتمالاً Epic Games منتشر كنند. این تیم همچنین به دنبال انتشار بازی برای پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان است و انتظار دارد تا 12 ماه آینده این نسخه را منتشر کند.
از نکات قابل توجه این بازی حضور امین زندگانی بازیگر نقش حضرت مسلم در روند تولید این بازی است. این موضوع ، به گفته سازندگان این بازی ، محیطی را برای برقراری ارتباط دو طرفه بین جامعه هنری در حوزه سینما و حوزه بازی و بسیج ایجاد می کند ؛ خوب گروه سازنده سعی کردند شخصیت حضرت مسلم را در این بازی با توجه به دانش و ارتباط خوب مخاطب با بازیگر این نقش در اعتبارنامه تطبیق دهند و تفاوت زیادی بین این دو شخصیت نداشته باشد.

بازی رایانه ای با فضای تاریخ اسلام.
مهدی جعفری جوزانی ، تهیه کننده بازی سفیر عشق ضمن برشمردن ویژگی های این بازی ، افزود: “این یک بازی اکشن (Hack ‘n’ Slash) است ، شمشیر سوم شخص که از جدیدترین فن آوری های جهان بازی ها ، در همه زمینه ها ، از جمله مدل سازی ، شن و ماسه ، انیمیشن و … تولید می شود.

برای اولین بار در یک روایت تعاملی ، سفیر عشق سعی می کند مخاطبان گسترده بازی های رایانه ای را از منظر جذاب و تأثیرگذار با فضای تاریخ اسلام آشنا کند. جوانان متخصص در ساخت بازی در بزرگترین پروژه بازی ویدیویی ایرانی – اسلامی ، مراحل تولید این بازی را به پایان رساندند تا مخاطبان این اثر ماندگار با هیجان تمام نشدنی آنها همراه شود.

وی افزود: لازم به توضیح است موتور مورد استفاده برای ساخت این بازی بازی رایانه ای Unreal Engine 4 است كه یكی از قدرتمندترین ابزارهای جهان است و توسط بزرگترین شركتهای بازی سازی در جهان مورد استفاده قرار می گیرد.
یک شخصیت ایرانی در قلب وقایع تاریخی
Safir Eshgh یک بازی اکشن / ماجراجویی سوم شخص است که داستان یک شخصیت ایرانی به نام مهران در زمان امام حسین (ع) را روایت می کند که برای دیدن مسلمان ابن عقیل از شهر ری به کوفه سفر می کند. مهران شخصیت واقعی نیست و بیشتر شبیه ناظری است که حوادث سال 61 میلادی را بازگو می کند. ج – سفیر عشق سه گانه ای است که با سفر مسلم بن عقیل به کوفه آغاز می شود و با انتقام مختار پایان می یابد.
یکی از نکات جالب روایت بازی این است که بیشتر داستان ها به صورت فلش بک روایت می شود. این فلاش بک ها که هر کدام از آنها یک واقعه مهم تاریخی را توصیف می کنند که مهران در آن حضور دارد. البته این شخصیت زمینه ای هم دارد؛ یک شخصیت ایرانی که از یاران امام حسن (ع) بود اما پس از خیانت توسط وی ، توسط ابن عقیل مسلمان نجات یافت.وی سپس برای فرار از برخی خاطرات غم انگیز گذشته ری را به مقصد کوفه ترک می کند ، اما پس از شنیدن خبر ورود مسلم بن عقیل به کوفه ، به خانه مختار می رود و اتفاقات زیادی برای او می افتد.
به گفته مهدی جعفری جوزانی ، تیم تولید بیش از دو سال برای نوشتن فیلمنامه سفیر عشق تولید می کردند و همچنین مجوزهای لازم را از مراکز و منابع ذی صلاح دریافت کرده بودند.

سازندگان بازی برای روایت بهتر نه تنها از یک شخصیت داستانی در مرکز داستان تاریخی استفاده کرده اند ، بلکه نمایه داستانی را نیز برای توضیح تمام وقایعی تهیه کرده اند که کاربران می توانند با مراجعه به منو. به لطف این نوع روایت و البته به دلیل طراحی بسیار خوب رابط کاربری (UI) ، “عشق سفیر” داستان تاریخی را به ساده ترین شکل تعریف می کند.

جلوه های بصری قابل توجه
تیم سازنده برای ساخت این بازی از موتور Unreal Engine 4 (UE4) ساخته شده توسط Epic Games استفاده کردند. از این موتور در ساخت بسیاری از بازی های بزرگ مانند: “Fortnite” ، “Gears 5” (Gears 5) و نسخه جدید سری بازی های “Star Wars Jedi” (Fallen Order) استفاده شده است. البته این اولین بار نیست که سازنده ایرانی از این موتور قدرتمند برای ساخت بازی های خود استفاده می کند و استودیوی رسپینا پیش از این بازی “Story” را با این موتور تولید می کرد و حتی می تواند از منظر بین المللی به یک کار موفق تبدیل شود.
با این حال ، داستان یک تیرانداز اول شخص بر اساس معماها ساخته شده بود ، در حالی که عشق سفیر یک بازی اکشن / اونس است که دارای شخصیت های زیادی و عناصر و ویژگی های مهم بازی است.
به گفته عماد رحمانی ، نویسنده و کارگردان سفیر عشق: این بازی نه تنها تعداد زیادی NPC (شخصیت های غیرقابل بازی) دارد بلکه 36 شخصیت نیز برای آن طراحی شده است که از مشهورترین آنها می توان به مختار ، مسلم بن عقیل ، سلیمان بن صدر اشاره کرد. خزاعی و ابن زیاد. .
یک داستان نویس اکشن
علاوه بر گرافیک این بازی که توسط Unreal Engine 4 و دانش تیم فنی امکان پذیر شده است ، گیم پلی بازی نیز در بین نمونه های داخلی قابل توجه است. برای این کار ، رحمانی و تیمش از چندین بازی بزرگ بین المللی الهام گرفته اند ، از جمله دو بازی Assassin’s Creed Origins و نسخه 2018 سری God of War.
مکانیک های مهم گیم پلی شامل نبردهای سریع ، مخفی کاری ، اسب سواری ، ارتقا character شخصیت و سلاح ، استفاده از تیر و کمان ، مکانیک شناسایی و پارکور است. همچنین ، مانند اکثر عناوین اکشن / ماجراجویی لحظه ای ، عناصری را می بینید که مستقیماً به کارهای بازی های نقش آفرینی (RPG) اشاره می کنند.
وی مواردی مانند پیشرفت شخصیت ، سلاح و ترکیب را ذکر کرد. جالب تر اینکه ، هر سلاح تکنیک های خاصی دارد که می توانید با پیشرفت در بازی ، آنها را اجرا کنید. یکی دیگر از ویژگی های بازی استفاده از اسب هایی است که مهران می تواند برای گشت و گذار در کوفه استفاده کند.
به گفته رحمانی ، طراحی و ویرایش انیمیشن های اسب بیش از 5 ماه به طول انجامید و تیم تولید در طراحی آن با چالش های زیادی روبرو شدند.
تم حماسی
امیر رهبر ، مدیر روابط مرکز Matna ، با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دستاوردهای سفیر عشق استفاده از مشاهیر در زمینه صدا و موسیقی است که قبلاً در هیچ بازی داخلی دیده نشده بود ، خاطرنشان کرد: و بازی دوبله ، سازندگان سفیر عشق به چندین دوبلور معروف روی آورده اند. معلمانی مانند: منوچهر ولی زاده ، زهره شکوفنده و غلامرضا صادقی.
لینک منبع

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا