خانواده

بهترین سریال های طنز ایرانی نمایش خانگی

طی دو سال اخیر که کار سینماها در پی همه گیری بیماری کرونا به تعطیلی کشیده شده، شبکه نمایش خانگی بیش از پیش فعال شد و جای خود را میان مخاطبان و دوستداران فیلم باز کرد و به نوعی در مرکز توجهات در پخش سریال های ایرانی قرار گرفت. در این میان فیلم و سریال های زیادی از جمله زخم کاری، خاتون، جیران، راز بقا و … منتشر شد که توجه بیشتر مخاطبان شبکه خانگی را به خود جلب کردند. حال در این مطلب با معرفی بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی (طنز و درام) همراه ما باشید.

پیشنهاد فیلم برای آخر هفته

  • بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی جدید
    • سریال خاتون به کارگردانی تینا پاکروان
    • رئالیتی شو جوکر ساخته احسان علیخانی
    • سریال تاریخی جیران ساخته حسن فتحی
    • سریال راز بقا ساخته سعید آقاخانی
    • سریال زخم کاری ساخته محمدرضا تخت کشیان
    • سریال جزیره ساخته منوچهر محمدی

بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی جدید

شبکه نمایش خانگی پتانسیل بالا و بهتری برای کار و درآمدزایی برای سرمایه گذاران، کارگردانان و بازیگران دارد و این نکته بعد از پخش سریال های “شهرزاد، شاهگوش” و … عیان شد چرا که فیلم های نامبرده در کنار محبوبیت و مخاطبان زیادی که کسب کردند، از جمله فیلم های پرفروش شبکه نمایش خانگی واقع شدند و این رخداد باعث شد تا نگاه ها به سمت شبکه نمایش خانگی برود.

در ادامه مطلب بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی به همراه جزئیات کامل شامل خلاصه داستان، بازیگران و کارگردان و … معرفی شده اند.

سریال خاتون به کارگردانی تینا پاکروان

بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی در ژانر درام و اکشن، سریال خاتون است. کارگردان سریال «خاتون» خانم تینا پاکروان است که اولین تجربه کاگرردانی اش بود و با این سریال محبوب وارد شبکه نمایش خانگی شد. و فیلمش در لیست بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی دارای جایگاه شد.

بازیگران اصلی «خاتون» شامل نگار جواهریان، اشکان خطیبی، شبنم مقدمی، بابک حمیدیان، مهران مدیری، ستاره پسیانی و … می باشند. همچنین پخش انحصاری این سریال در اختیار نماوا است.

این سریال مبارزات تاریخی زنان در زمان اشغال ایران توسط نیروهای نظامی خارجی در جنگ جهانی را به تصویر می کشد و کم و بیش بر جریان زندگی قهرمان داستان یعنی “خاتون” تمرکز دارد که به دلیل قدرت و جسارتی که در وجودش هست از چارچوب ها و خط قرمز های دوران مردسالاری فراتر می رود.

مطالب پیشنهادی: دانلود آهنگ سریال خاتون

رئالیتی شو جوکر ساخته احسان علیخانی

جوکر ساخته احسان علیخانی، بهترین سریال شبکه نمایش خانگی طنز است. «جوکر» یک رئالیتی شو به کارگردانی احسان علیخانی و حامد میرفتاحی است که برگرفته از رئالیتی شو ژاپنی با ایده و اجرای فردی به نام هیتوشی ماتسوموتو می باشد. بازیگران ثابت «جوکر» را سیامک انصاری (داور)، علی لک‌پوریان (زامبی). این سریال یکی از برنامه های پرخرج شبکه نمایش خانگی است که به طور اختصاصی از فیلیمو پخش می شود.

جوکر یک برنامه کمدی بوده که در حال حاضر در مرحله فینال قرار دارد و در شش فصل ساخته شده است. در هر فصل تعدادی کمدین معروف و شناخته شده در فضای بسته ای به مدت 6 ساعت تلاش می کردند که در جوکر تایم خود دیگران را بخندانند و خود لبخندی نزنند. «جوکر» نیز جزء بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی واقع شد و طرفداران بی شماری جذب کرد.

مطالب پیشنهادی: زن شدن رضا شفیعی جم در جوکر

سریال تاریخی جیران ساخته حسن فتحی

سریال تاریخی جیران یک مجموعه نمایش خانگی است که دوشنبه هر هفته ساعت 8 صبح در پلتفرم فیلیمو منتشر می شود. این سریال به تهیه کنندگی اسماعیل عفیفه و کارگردانی حسن فتحی و بازی درخشان بهرام رادان، پریناز ایزدیار، مریلا زارعی، امیرحسین فتحی، غزل شاکری و… روایتگر داستان عاشقانه ای از ناصرالدین شاه و جیران (خدیجه) می باشد. به جرات می توان گفت که سریال جیران یکی از بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی جدید است که طرفدارانش برای دیدن قسمت های بعدی لحظه شماری می کنند!

مطالب پیشنهادی: دانلود آهنگ تیتراژ سریال جیران

سریال راز بقا ساخته سعید آقاخانی

چنانچه به دنبال بهترین سریال کمدی در شبکه نمایش خانگی هستید، تماشای سریال راز بقا را از دست ندهید! این سریال با موضوعی جذاب و بازی ستاره هایی همچون بهرام افشاری، نیما شعبان نژاد، حسن معجونی و برخی از بازیگرانن سریال «نون خ» توجهد تمامی علاقه مندان سریال کمدی را به خود جلب کرده است. این سریال اکنون در حال پخش است و قسمت های جدید آن هر دوشنبه صبح بر پلتفرم فیلیمو قرار میگیرد.

  • تهیه کننده : امیر وفایی
  • کارگردان : سعید آقاخانی

سریال زخم کاری ساخته محمدرضا تخت کشیان

«زخم کاری» یکی دیگر از سریال هایی است که در لیست بهترین فیلم های نمایش خانگی جای دارد. کارگردان این فیلم محبوب و پرطرفدار آقای محمدحسین مهدویان بوده و بازیگران اصلی را جواد عزتی، رعنا آزادی ور، هانیه توسلی، سعید چنگیزیان، سیاوش طهمورث تشکیل می دهند.

«زخم کاری» در ژانر نئو جنایی بود که با موضوع فیلم جذاب و اقتباس از رمان «بیست زخم کاری» و «مکبث»، رکورد 20 میلیون دقیقه تماشا را ثبت و پربیننده ترین فیلم شبکه نمایش خانگی و موفق به کسب 4 جایزه در جشن حافظ شد.

«زخم کاری» داستان درگیری و زد و خوردهای افراد یک گروه را به تصویر می کشد که بعد از کشته شدن رئیس، دچار نزاع می شوند که بازی ای بر سر مرگ و زندگی است. علاوه بر این مثلث عشقی سمیرا، مالک و منصوره داستان فیلم را جذابتر می کند.

مطالب مرتبط: دانلود آهنگ زخم کاری

سریال جزیره ساخته منوچهر محمدی

سریال «جزیره» به کارگردانی سیروس مقدم، کارگردان موفق و شناخته شده سینما و تلویزیون در ژانر درام ساخته شد و با به تصویر کشیدن فعالیت‌های تجاری هلدینگ‌های بزرگ دارای مفاسد اقتصادی، از این موضوع انتقاد کرد. بازیگران اصلی «جزیره» را شادی مختاری، امیر مقاره، محمدرضا فروتن، هنگامه قاضیانی، مینا وحید، غزل شاکری، امیر کاظمی، حسام منظور تشکیل می دهند.

فیلیمو که پخش این سریال را برعهده دارد، اعلام کرده فصل دوم «جزیره» به دلیل اسقتبال کم مخاطبان ساخته نخواهد شد اما با این حال طبق نظرسنجی های صورت گرفته مخاطبان زیادی دارد.

سریال دراکولا مهران مدیری

سریال دراکولا یکی از بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی است که در ژانر طنز ساخته شده این سریال فصل دوم سریال «هیولا» میباشد. نویسنده سریال دراکولا، پیمان قاسمخانی و کارگرداتن آن مهران مدیری می باشد. فیلمبرداری این سریال فروردین ماه 1400 آغاز شد. سریال «دراکولا» به کارگردانی مهران مدیری با بازی مهران مدیری، ویشکا آسایش، اندیشه فولادوند، بهنام تشکر، سیما تیرانداز، نیما شعبانی می باشد. این فیلم نیز با جذب مخاطبان زیاد توانست در لیست بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی جای بگیرد.

«دراکولا» فیلمی است که بر واقعیت های روز دنیا حکایت دارد و با پرداخت به موضوعاتی مثل پول شویی، فعالیت های اینستاگرامی و … انتقاد از این رخدادها، توانسته نظر مثبت مخاطبان را جلب کند.


در این بخش بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی قدیمی و جدیدی را با مشخصات، معرفی بازیگران و عوامل و داستان آنها ارائه کرده ایم.

بهترین سریال های نمایش خانگی

در سال‌ های اخیر بخش مهمی از صنعت تصویر، ساخت سریال های نمایش خانگی بوده است. در ابتدای راه اندازی شبکه خانگی، فیلم هایی که به آن راه یافتند، موفقیت مالی چندانی پیدا نکردند. اما سریال «قهوه تلخ» در گام اول، «شاهگوش» در ادامه و سپس «شهرزاد» به عنوان پر فروش ترین آثار، نگاه سرمایه گذاران و دست اندر کاران سینما و تلویزیون را به شبکه خانگی معطوف کردند.

این سریال ها نشان دادند که شبکه نمایش خانگی چقدر پتانسیل درآمد زایی دارد. علاوه بر این، این شبکه مشکلات تلویزیون را نداشت و دست سازندگان برای پرداختن به موضوعات مورد علاقه خود بسیار بازتر به نظر می رسید. امروزه سریال های زیادی در شبکه نمایش خانگی ساخته می شوند که برخی از آنها بسیار موفق هستند و البته بسیاری از آنها شکست خورده و هزینه ساخت آنها جبران نمی شود. اما آینده این صنعت، تصویر بسیار روشنی را نشان می دهد.

سریال یاغی

  • مشخصات سریال:
  • کارگردان: محمد کارت
  • تهیه‌کننده: سید مازیار هاشمی
  • نویسنده: محمد کارت، پدرام پور امیری و حسین دوماری
  • بازیگران: پارسا پیروزفر، امیر جعفری، فرهاد اصلانی، نیکی کریمی، علی شادمان، طناز طباطبایی و…
  • سال پخش سریال: ۱۴۰۱

 

  • توضیحات:

بدون اغراق یکی از بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی سریال یاغی است. سریالی پرشور و پر ستاره که مخاطب را در هر قسمت به خود جذب می کند و مشتاق تماشای قسمت های بعدی نگه می دارد. حضور ستارگانی چون پارسا پیروزفر و طناز طباطبایی در کنار هم، حضور پررنگ و متمایز نیکی کریمی و فرهاد اصلانی و نمایش زیبای تلاش و کوشش در اجرای علی شادمان، یاغی را دیدنی کرد.

ایران | اینترنت

  • خلاصه داستان:

این سریال بر اساس اقتباسی آزاد از رمان سالتو نوشته مهدی افروزمنش ساخته شده است. یاغی داستان پسری به نام جاوید است که سعی می کند در برابر همه بدبختی ها و افکار منفی و جامعه ای که او را به سمت تباهی می کشاند، راهی برای خودش بسازد و با تکیه بر امید موفق شود. در خلاصه داستان رسمی آمده است: «یاغی درامی پر از فراز و نشیب را در مورد سفر قهرمان داستان روایت می کند. جایی که شخصیت‌ های مختلفی از طبقات مختلف او را همراهی می کنند یا سر راه او قرار می گیرند. یک یاغی باید از مرز درد و خستگی عبور کند. »

همچنین بخوانید: داستان سریال یاغی + اطلاعت جالب از بازیگران و عکس

سریال زخم کاری

سریال زخم کاری

  • مشخصات سریال:
  • کارگردان: محمدحسین مهدویان
  • تهیه کننده: محمدرضا تخت‌ کشیان
  • بازیگران: جواد عزتی، رعنا آزادی ور، هانیه توسلی، مهدی زمین پرداز، امیرحسین هاشمی، سعید چنگیزیان و …
  • سال پخش سریال: ۱۴۰۰

 

  • توضیحات:

سریال زخم کاری یکی از جذاب ترین سریال های سال 1400 است که به طور انحصاری از پلتفرم فیلیمو پخش شد. این سریال از رمان بیست زخم کاری اقتباس شده است. سریال زخم کاری اولین ساخته محمدحسین مهدویان است که داستان متفاوتی نسبت به دیگر کارهای این کارگردان دارد.

سریال زخم کاری

  • خلاصه داستان:

یک بحران در خانواده ریز آبادی رخ می دهد و همه می خواهند بخشی از این شرکت بزرگ را در دستان خود بگیرند. اما مالک، داستان دیگری را به وجود می آورد. داستانی پر از حسرت، قدرت و بازی های خطرناک آن…

“+ من عاشق زمستون اینجا هستم. قشنگ نیست؟ – قشنگه ولی سختی داره…”


ایران | اینترنت

سریال می خواهم زنده بمانم

  • مشخصات سریال:
  • کارگردان: شهرام شاه حسینی
  • تهیه کننده: محمد شایسته
  • نویسنده: پویا سعیدی، پوریا کاکاوند
  • بازیگران: حامد بهداد، سحر دولتشاهی، پدرام شریفی، علی شادمان، آناهیتا درگاهی و مهران احمدی، آزاده صمدی و…
  • سال پخش سریال: 1399

 

  • توضیحات:

سریال جدید ایرانی می خواهم زنده بمانم یکی دیگر از سریال های شبکه نمایش خانگی است که توسط شهرام شاه حسینی ساخته شده است. شاه حسینی در این سریال به موضوعی حساس می پردازد که مرکزیت آن نیروی انتظامی و کمیته های انقلابی دهه شصت هستند.

  • خلاصه داستان:

دهه شصت است و جنگ ایران و عراق مدتی است که به پایان رسیده است. زوج جوانی به نام هما حقی و نادر در نزدیکی ازدواج هستند و حالا روزهای شاد و شیرین زندگی در انتظارشان است. پدر خانواده آقای حقی راننده کامیون است و همه اعضای به طور خاصی به او احترام می گذارند. تولد پدر خانواده نزدیک است و همه خانواده تصمیم می گیرند جشن تولدی برای او تدارک ببینند. روز تولد و جشن از راه می رسد؛ اما وسط جشن عده ای از ماموران می گویند که در قسمت بار کامیون آقای حقی مواد مخدر کشف کرده اند و اکنون او دچار دردسر بزرگی شده است. هما برای نجات پدرش تمام تلاش خود را می کند.


سریال جیران

  • مشخصات سریال:
  • کارگردان: حسن فتحی
  • تهیه کننده: اسماعیل عفیفه
  • نویسنده: احسان جوانمرد، حسن فتحی
  • بازیگران: بهرام رادان، پریناز ایزدیار، رویا تیموریان، مهدی پاکدل، امیرحسین فتحی، امیر جعفری و…
  • سال پخش سریال: 1400 – 1401

 

  • توضیحات:

جیران روایت نوعی عاشقی و بازی قدرت در دربار سنتی ایران است. روایتی که اگر چه در نگاه اول مربوط به مسائل تاریخی است اما این سریال محصولی در دسته سریال های تاریخی نیست. این یک سریال پر از اتفاقات و ماجراهای مختلف است که سعی دارد تصویری متفاوت از عشق را به مخاطبان خود ارائه دهد. حضور ستارگان شناخته شده ای چون بهرام رادان و پریناز ایزدیار در کنار بازی درخشان و جذاب مریلا زارعی و امیر جعفری این سریال را بسیار تماشایی کرده است. در حین مشاهده حتما به طراحی لباس سریال هم توجه کنید. این مورد یکی از برتری های آن نسبت به تولیدات مشابه است.

  • خلاصه داستان:

در خلاصه رسمی سریال جیران این گونه آمده است:

“زنهار که طراز و طریقت گمشده و مجاز و حقیقت به هم آمیخته. سهم رعیت کابوس است و سهم سلطان تخت طاووس. کجاست تدبیر کریم خان که تاج شاهی پس بگیرد از ما ندانم ‌کارها؟ کجاست شمشیر نادر که انتقام بکشد از ما خراب‌ کارها؟ مملکت آشفته است و امیرکبیر در گور خفته. هر نامی آبستن ننگ است و هر صلحی آبستن جنگ. آدمیزاد قبله عالم هم که باشد پناه می ‌خواهد. قلعه ای می ‌خواهد که جان ‌پناهش باشد. برای اولاد آدم هیچ قلعه‌ ای محکم ‌تر از عشق نیست. بدهید همه جا جار بزنند که  ایهاالناس! دیروز در حوالی تجریش پادشاه شما عاشق شد…”


سریال خاتون

  • مشخصات سریال:
  • کارگردان: تینا پاکروان
  • تهیه کننده: علی اسد زاده
  • نویسنده: تینا پاکروان
  • بازیگران: مهران مدیری، اشکان خطیبی، شبنم مقدمی، بهناز جعفری، مهران غفوریان، فرخ نعمتی و…
  • سال پخش سریال: ۱۴۰۰

 

  • توضیحات:

سریال خاتون اولین تجربه سریال سازی تینا پاکروان است. سریال خاتون داستانی عاشقانه را در سال 1320 و در جریان درگیری اشغال ایران توسط نیروهای متفقین روایت می کند. این سریال با تاکید بر شخصیت اصلی زن خود یعنی خاتون پیش می رود. زنی که در پیچ و خم جاده عشق به داستان های پیچیده ای در دل تاریخ قدم می گذارد و در کنار روایت داستان این زن لحظات حساسی از تاریخ ایران رقم می خورد.

  • خلاصه داستان:

داستان خاتون بختیاری از آنجا شروع می شود که در شب سالگرد ازدواج آنها قلب شوهرش را نشانه می گیرد و او را به خاطر عدم حضور در جشن سالگرد ازدواج، سرزنش می کند. خاتون دختری باهوش و بلند پرواز است که در ابتدا برای نجات جان پدرش با شیرزاد ملک معامله می کند.

مطالب مرتبط


معرفی سریال ‌های برتر خارجی تمام شده (22 سریال پایان یافته)


اطلاعات جالب سریال پیکی بلایندرز | داستان سریال و بیوگرافی…

خاتون در عوض دادن جواب بله به خواستگاری شیرزاد باعث می شود تا پدرش از مرگ رهایی یابد. این معامله مطمئنا موقعیت ملک را به خطر انداخت، اما ارزش داشتن یک دختر زیبای بختیاری را داشت. پاسخ مثبت خاتون به این خواستگاری اجباری اعدام پدرش را به تبعید تبدیل کرد و به او اجازه داد تا برای مدت بیشتری به زندگی ادامه دهد.


سریال شهرزاد

  • مشخصات سریال:
  • کارگردان: حسن فتحی
  • تهیه کننده: سید محمد امامی
  • نویسندگان: حسن فتحی، نغمه ثمینی
  • بازیگران: علی نصیریان، ترانه علیدوستی، شهاب حسینی، مصطفی زمانی، پریناز ایزدیار و…
  • سال پخش سریال: فصل اول 94 ، فصل دوم 96 و فصل سوم 97

 

  • توضیحات:

سریال شهرزاد پرفروش ترین سریال شبکه نمایش خانگی محسوب می شود. یکی از دلایل اصلی این استقبال، بازیگران سریال شهرزاد بودند که همگی از ستاره های سینمای ایران به شمار می رفتند. فصل اول این سریال درام، عاشقانه و تاریخی در سال نود و چهار وارد بازار شد و به سرعت مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. بنابراین فصل بعدی سریال نیز بلافاصله تولید و پخش شد. داستان این سریال محبوب در دهه 1330 از تاریخ ایران اتفاق می افتد و در طول کار سعی می کند یک روایت عاشقانه را در دل تاریخ روایت کند.

  • خلاصه داستان:

شهرزاد داستان عاشقانه دو زوج عاشق را توصیف می کند. کاراکتر شهرزاد با هنر نمایی ترانه علیدوستی، دانشجوی پزشکی و شخصیت فرهاد با هنرمندی مصطفی زمانی، دانشجوی ادبیات و روزنامه نگار است. هر دو همدیگر را دوست دارند و قصد دارند به زودی با هم ازدواج کنند. پدر فرهاد با بازی مهدی سلطانی و پدر شهرزاد با بازی محمود پاک نیت، هر دو از افرادی هستند که گوش به فرمان آقا بزرگ هستند. بازی کردن این شخصیت در سریال شهرزاد بر عهده استاد علی نصیریان قرار گرفته است. بزرگ آقا در زمان روایت داستان یعنی سال 1332 فردی پر قدرت و تاثیر گذار در کشور و هم دوره با دکتر مصدق بود.

فرهاد و شهرزاد از حامیان سرسخت دکتر مصدق بودند تا اینکه پس از اتفاقاتی فرهاد به اتهام قتل و فتنه علیه سلطنت کشور دستگیر شد و تا پای چوبه دار هم رفت. اما قبل از اعدام شدن فرهاد بزرگ آقا با نفوذ خود او را از مرگ نجات می دهد. البته او از این کار هدفی دارد و در ذهن خود خیالاتی را می پروراند.

بزرگ آقا تنها یک فرزند به نام شیرین دارد. نقش شیرین در سریال شهرزاد را پریناز ایزدیار بازی کرده است. شیرین همسر برادر زاده بزرگ آقا، یعنی قباد است. کاراکتر شیرین دختری مغرور را به تصویر می کشد که شیفته و شیدای همسرش است. اما در نقطه مقابل قباد علاقه ای به دختر عمویش ندارد و تنها عاملی که او را مجبور به سوختن و ساختن با این زندگی مشترک می کند، ترس او از عموی قدرتمندش است.

شیرین و قباد توانایی بچه دار شدن را ندارند. این چیزی نیست که خوشایند بزرگ آقا باشد. او دلش می خواهد که بچه ای متولد شود تا وارثی داشته باشد. به همین دلیل تصمیم می گیرد که شهرزاد یعنی نامزد فرهاد را به عقد قباد در بیاورد. بزرگ آقا می خواهد که شهرزاد همسر دوم برادر زاده اش باشد…


سریال هم گناه

  • مشخصات سریال:
  • کارگردان: مصطفی کیایی
  • تهیه کننده: مصطفی کیایی
  • نویسنده: محسن کیایی، علی کوچکی (فیلمنامه این سریال بر اساس طرحی از چیترا نادری نوشته شده است)
  • بازیگران: پرویز پرستویی، حبیب رضایی، محسن کیایی، هدیه تهرانی، هنگامه قاضیانی و…
  • سال پخش سریال: 1399

 

  • توضیحات:

یکی از موفق ترین سریال های شبکه نمایش خانگی که هرچه پیش می ‌رفت، روایتش قوی تر و قوی ‌تر می شد. هم گناه  با وجود شخصیت ‌ها و داستان های فرعی بسیار جذاب، طرفداران زیادی را به خود جذب کرد. استقبال مردم از این سریال به حدی بود که حتی در اواسط پخش، بینندگان جدیدی شروع به تماشای آن کردند. همچنین می توان از سریال مصطفی کیایی به عنوان نمونه ای از تلفیق الگوهای مردمی و مسائل اجتماعی نام برد. پس از موفقیت مطرب در کسب عنوان پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران، پای مصطفی کیایی به شبکه نمایش خانگی نیز باز شد. سریال هم گناه در ژانر خانواده اجتماعی است و در دو فصل به تصویر کشیده شده است.

  • خلاصه داستان:

فریبرز مردی است با حدود شصت سال سن. لیلا و پیمان همسر و پسر او هستند که سی سال پیش فریبرز را تنها گذاشته اند. او در خانواده ای ساده به دنیا آمد که یک شغل آبا و اجدادی داشتند. همه اعضای خانواده فریبرز به کار پرورش گل و گیاه در یک شرکت مشغول هستند. اما او به راهی علاقه داشت که با مسیر موروثی خاندانش تفاوت بسیاری داشت. به همین دلیل در زمان جوانی برای دوره دیدن به شهر رفت و اکنون در اداره پلیس افسر است. او در تعقیب سرکرده گروه مافیایی جعل اسناد است و در راه انجام این وظیفه یکی از اعضای خانواده یعنی برادرزاده همسرش را دستگیر می کند. همین دستگیری و ماجرا باعث می شود که فریبرز بعد از سه دهه دوباره با گذشته خود و خانواده اش روبرو شود.


سریال قورباغه

  • مشخصات سریال:
  • کارگردان و نویسنده: هومن سیدی
  • تهیه کننده: علی اسدزاده
  • بازیگران: نوید محمدزاده، صابر ابر، سحر دولتشاهی، فرشته حسینی، مهران غفوریان و…
  • سال پخش سریال: 1399

 

  • توضیحات:

سریال قورباغه به کارگردانی هومن سیدی یکی از آثاری بود که مورد توجه تماشاگران قرار گرفت. سریال داستان خود را در محیط های متفاوتی روایت می کند و سعی می کند تا پایان سریال این لحن متفاوت را حفظ کند. اگر چه کار پایان بندی درخشانی ندارد اما قورباغه حرکت خوبی در کارنامه هومن سیدی تلقی می شود. داستان سریال قورباغه بر اساس به ثروت رسیدن یک انسان ساده و معمولی شکل می گیرد. چالش های پیش روی داستان او و نحوه غلبه بر هر مشکلی خط داستانی این سریال را شکل می دهد.

اولین تجربه هومن سیدی به عنوان کارگردان برای یک سریال شبکه نمایش خانگی، تجربه ای متفاوت و پر از حواشی مختلف بود. سریال ایرانی «قورباغه» سبک و فرم متفاوتی با دیگر سریال های نمایش خانگی دارد و یکی از سریال های پر طرفدار ایرانی در زمستان 1399 شمرده می شود. هومن سیدی از طریق ساخت این اثر نشان داده است که استعدادی قابل احترام در زمینه ساخت فیلم و سریال است و می تواند سریال های معمایی جالبی بسازد. البته در قورباغه حرکات و ماجراهای تکراری نخ نما که صرفا تجاری هستند هم به چشم می خورند!

  • خلاصه داستان:

داستان این سریال با سرقت یک اسلحه توسط سه جوان آغاز می شود. رامین، فرید و جواد این سه جوان هستند که اسلحه یک مامور انتظامی را می دزدند. آنها با استفاده از این سلاح قصد سرقت از فردی به نام نوری را دارند. نوری دوست دوران کودکی رامین بود و حالا به شکلی بسیار مرموز و عجیب به فردی ثروتمند تبدیل شود. دزدی از خانه این شخص باعث می شود اتفاقات زیادی برای این سه جوان بیفتد که منجر به شکل گیری خط داستانی سریال قورباغه می شود.


سریال قهوه تلخ

  • مشخصات سریال:
  • کارگردان: مهران مدیری
  • تهیه کنندگان: مجید آقاگلیان و حمید آقاگلیان
  • نویسنده: امیر مهدی ژوله، خشایار الوند
  • بازیگران: سیامک انصاری، فلامک جنیدی، سحر جعفری جوزانی، محمدرضا هدایتی و…
  • سال پخش سریال: 1389

 

  • توضیحات:

سریال ایرانی «قهوه تلخ» اولین سریال طنز شبکه نمایش خانگی محصول سال ۱۳۸9 بود. قهوه تلخ یکی از موفق ترین سریال های طنز ایرانی محسوب می شود که در شبکه نمایش خانگی تولید شده است. مدیری کارگردانی است که کارنامه پرباری در جدول پر مخاطب ترین سریال های نمایش خانگی دارد.

«قهوه تلخ» یکی از بهترین آثار این کارگردان سرشناس است که در سال پخش خود سر و صدای زیادی به پا کرد. او در این سریال صد و دو قسمتی از گروه بازیگران همیشگی خود استفاده کرده است.

  • خلاصه داستان:

قهوه تلخ داستانی با مضمون فانتزی تاریخی دارد و داستان یک استاد تاریخ را روایت می کند که در طول تحقیقات خود در زمان سفر می کند و وارد دوره ای می شود که درباره آن تحقیقات و مطالعات زیادی داشته است. بازی کردن این کاراکتر یعنی نیما زند را سیامک انصاری بر عهده گرفته است. او ابتدا تصور می کند که همه چیز یک خواب و رویا است. اما بعد از مدتی مجبور می شود با شرایط کنار آمده و شروع به زندگی و تعامل با درباریان نادان می کند. همین مسئله سوژه داستان سریال شده و ادامه پیدا می کند.


سریال هیولا

  • مشخصات سریال:
  • کارگردان: مهران مدیری
  • تهیه کنندگان: سید مصطفی احمدی، مهران مدیری
  • نویسنده : امیر برادران
  • طراح و سرپرست فیلمنامه: پیمان قاسم خانی
  • بازیگران: مهران مدیری، فرهاد اصلانی، شبنم مقدمی، گوهر خیراندیش و…
  • سال پخش سریال: 1397

 

  • توضیحات:

سریال هیولا یک طنز در شبکه نمایش خانگی است که دو شخصیت جذاب و مشهور کمدی تلویزیون یعنی مهران مدیری و پیمان قاسم خانی را کنار هم قرار داد. سریالی طنز و اجتماعی با موضوع فساد که با توجه به شرایط جامعه ایران توانست توجه بینندگان را به خود جلب کند و به یکی از پر مخاطب ترین سریال های نمایش خانگی تبدیل شد. طنز سیاسی این سریال مدیری در واقع یکی از آشکار ترین طنز های سیاسی است. این طنز سیاسی  تند و بی ملاحظه به نقد مهم ترین مسائل اجتماعی و سیاسی کشور می پردازد.

این سریال محبوب در بیستمین جشن حافظ، سر و صدای زیادی به پا کرد و جوایز زیادی گرفت. گرفتن جوایزی چون بهترین کارگردانی، بهترین فیلم نامه نویسی و بهترین بازیگر زن کمدی به ترتیب توسط مهران مدیری، پیمان قاسم خانی و شبنم مقدمی از جمله افتخاراتی است که هیولا برای عوامل خود به ارمغان آورد. سریال هیولا با داشتن بازدید بیش تر از هفده میلیون دقیقه در پلتفرم های گوناگون پخش سریال، پر مخاطب ترین سریال نمایش خانگی سال 1398 لقب گرفت.

  • خلاصه داستان:

هوشنگ شرافت نماد یک انسان ساده و با اخلاق است. او سعی می کند همواره شرافت و انسانیت خود را حفظ کند. با این حال این معلم شیمی در نهایت زیر فشارهای اقتصادی زندگی پر مشغله خود کمر خم می کند. آقای شرافت به واسطه آشنا شدن با پدر یکی از شاگردانش قدم در راهی می گذارد که انتهای آن مشخص نیست! روبرویی یکی از اعضای معمولی جامعه با افراد فاسد و شرایط ویژه و ثروت بی اندازه آنها منجر به خلق یک کمدی جذاب شده است که دیدن آن خالی از لطف نیست!


با گران شدن اشتراک نمایش های خانگی تعداد مخاطبان آنها آب رفت؛ اما بعضی از فیلم های آن ارزش پول خرج کردن دارند.

به گزارش وقت صبح به نقل از برترین‌ها؛ در سالیان اخیر، نمایش خانگی توانسته جای خود را در میان خانواده‌های ایرانی پیدا کند و به جرات می‌توان گفت که این آثار تا حد زیادی از تولیدات تلویزیونی نیز پیشی گرفته‌اند.

در این میان آثاری بوده که در خاطرات مشترک مردم نقش بسته. قهوه تلخ، شهرزاد، زخم کاری و می‌خواهم زنده بمانم چند نمونه از این آثار هستند.

حالا هم با گسترش پلتفرم‌های اینترنتی، تولیدات خانگی نیز افزایش یافته و هم‌اکنون چند اثر نسبتا موفق در حال انتشار هستند.

بیشتر بخوانید: سکانسی از سریال یاغی که سروصدای زیادی به پا کرد!

در این مطلب می‌خواهیم این پرسش را با شما مخاطبین گرامی در میان بگذاریم که کدام اثر در حال پخش توجه‌تان را بیشتر جلب کرده یا در ذهن شما به گونه‌ای خاص نقش بسته. با مروری اجمالی این آثار همراه ما باشید.

یاغی / محمد کارت

بازیگران: پارسا پیروزفر، طناز طباطبایی، علی شادمان، امیر جعفری، نیکی کریمی

ژانر: خانوادگی، اجتماعی

این مجموعه اقتباسی از رمان «سالتو» اثر مهدی افروزمنش و درباره به تباهی کشیدن جوانی به نام جاوید از طریق ورزش کشتی و ناجوانمردانگی‌های دنیای پشت پرده ورزش است.

روزی روزگاری مریخ / پیمان قاسم‌خانی و محسن چگینی

بازیگران: سام درخشانی، ویشکا آسایش، امیر نوروزی، بهادر مالکی و عبدالله روا

ژانر: کمدی، فانتزی

روزی روزگاری مریخ یک سریال طنز ایرانی جدید سینما خانگی 1401 است که با نویسندگی و کارگردانی پیمان قاسم خانی اثری تماشایی محسوب می‌شود. داستان حالتی فانتزی دارد و در سیاره مریخ اتفاق می‌افتد.

جادوگر / مسعود اطیابی

بازیگران: احمد مهرانفر، جواد رضویان، مریم مومن، نسیم ادبی، فقیهه سلطانی و نادر سلیمانی

ژانر: کمدی

از سریال های نمایش خانگی طنز 1401 سریال جادوگر بود. پخش جادوگر از اردیبهشت 1401 تا پایان مرداد ماه طول کشید.

نوبت لیلی / روح‌الله حجازی

بازیگران: حمید فرخ نژاد، مریلا زارعی، پردیس احمدیه، لادن مستوفی، محمد امین شعرباف و مهران غفوریان

ژانر: درام، فانتزی، رازآلود و عاشقانه

این اثر اولین سریال به کارگردانی روح‌الله حجازی است. از نقاط قوت این مجموعه می‌توان به نوع طراحی صحنه و لباس اشاره داشت.

شبکه مخفی زنان / افشین هاشمی

بازیگران: سیامک انصاری، لیلا حاتمی، مهدی هاشمی، شبنم مقدمی، باران کوثری و شقایق دهقان

ژانر: تاریخی، کمدی، درام

از سریال های جدید ایرانی شبکه نمایش خانگی که نوید یک اثر خوش‌ساخت را به مخاطبان می‌دهد شبکه مخفی زنان است.

خون سرد / امیرحسین ترابی

بازیگران: امیر آقایی، شهرام حقیقت‌دوست، سارا بهرامی و…

ژانر: پلیسی، جنایی

از سریال های نمایش خانگی 1401 که به تازگی پخش آن شروع شده باید به سریال خون سرد اشاره کنیم. این سریال داستان قاتلی سریالی که به کشتن عاملین پرونده زن آزاری می‌پردازد، بازگو می‌کند.

آفتاب پرست / برزو نیک‌نژاد

بازیگران: پژمان جمشیدی، باران کوثری، حمیدرضا آذرنگ، الهام اخوان، گوهر خیراندیش و غلامرضا نیکخواه

ژانر: کمدی

از سریال های در حال ساخت ۱۴۰۱ باید به آفتاب پرست اشاره کنیم که پس از پخش چند قسمت بین مخاطبان محبوب شده است.

بی‌گناه / مهران احمدی

بازیگران: ماهور الوند، مهران احمدی، محسن کیایی، شبنم مقدمی، مسعود رایگان

ژانر: درام اجتماعی

از سریال پربیننده همگناه، به سریال بی‌گناه رسیدیم. اولین اثر مهران احمدی در مقام کارگردان سریال بی‌گناه است که یکی از سریال های جدید ایرانی 1401 محسوب می‌شود.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا