خانواده

بهترین سریال های هیجان انگیز

فصل تابستان است و یکی از بهترین فرصت‌ها برای تماشای فیلم و سریال های خارجی. صنعت فیلم و سریال به‌ویژه در کشور آمریکا امروزه سریال‌های جذابی در ژانرهای مختلف تولید می‌کند. در این مقاله، با بهترین و پرطرفدارترین سریال‌های خارجی‌ای آشنا می شوید که تا آخرین سکانس شما را معتاد خود می‌کنند.

طی سال‌های اخیر، تماشای فیلم و سریال به‌ویژه سریال های خارجی به یکی از موضوعات موردعلاقه مردم تبدیل شده است. شاید این موج، از زمان سریال‌ های جذابی چون فرار از زندان، لاست و ۲۴ شروع شد و حالا به سریال‌های جذاب دیگری چون برکینگ‌بد، بازی تاج‌وتخت (گیم آو ترونز) و وست‌ورلد رسیده است.

هم‌زمان، استفاده روزافزون از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها و ارتقای فرهنگ استفاده از این ابزارهای الکترونیکی نشان می‌دهد بیشتر مردم در بخش عمده‌ای از زمان بیداری، یک صفحه نمایش پیشِ‌روی خود دارند. به‌زودی شاهد تماشای طولانی‌مدت محتوای ویدئویی یا به‌اصطلاح «تماشای ماراتن‌گونه فیلم و سریال» خواهیم بود. با این اوصاف، مخاطبان ساعت‌ها به‌صورت پیوسته، محتوای ویدئوییِ موردعلاقه خود را تماشا می‌کنند.

البته نیازی به گفتن نیست و خودتان بهتر می‌دانید؛ چندین دهه است مردم دیگر زمان زیادی صرف تماشای برنامه‌های تلویزیون نمی‌کنند. اما از آنجایی که سال‌هاست امکان ضبط کردن برنامه‌ها وجود دارد، بسیاری از مردم مخاطبان انبوه برنامه‌های تلویزیونی می‌توانند برنامه موردعلاقه خود را روی دی‌وی‌دی یا حافظه‌های ذخیره‌سازی به‌صورت ضبط‌شده تماشا کنند.

از طرف دیگر، به‌تازگی تماشای مداوم و ماراتن‌گونه نه‌تنها به یکی از کارهای اصلی مردم تبدیل شده است، بلکه سبب شده است که برخی از سرگرمی‌ها براساس همین سطح از علایق مردم شکل بگیرند.

باوجود این، فرقی نمی‌کند که عمر خود را پای تماشای ماراتن‌گونه محتوای ویدئویی گذاشته باشید یا به‌تازگی چنین اعتیادی پیدا کرده باشید! مهم این است که برنامه‌ها و سریال‌ هایی وجود دارند که خیلی زود می‌توانند بین مخاطبان نفوذ کنند و به اولین انتخاب‌ها تبدیل شوند.

۱. برکینگ بد (Breaking Bad)

زمان پخش: ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: جنایی، درام
مدت‌زمان هر قسمت: ۴۹ دقیقه
دوبله فارسی: دارد
تعداد قسمت‌ها: ۶۲
امتیاز (IMDb): ۹٫۵

درباره ترجمه فارسی نام سریال «برکینگ بد» اختلاف هست. برخی آن را «افسارگسیخته»، برخی دیگر «ازراه‌به‌درشده» و بعضی هم «قانون‌شکن» ترجمه کرده‌اند. به هر حال، ما این سریال درام آمریکایی را همان برکینگ بد خطاب می‌کنیم.

برکینگ بد یکی از بهترین سریال های خارجی فهرست ماست. وینس گیلیگان و پیتر گولد، اثری تلویزیونی خلق کرده‌اند که در زمینه ماراتن‌های عاطفی، فصلی طلایی از سریال‌ های تلویزیونی را رقم می‌زند. سریال برکینگ بد اثری درخشان در روایت یک داستان بلند است. سریالی است که در لحظات حساس، برخلاف تصور شما که فکر می‌کنید می‌توانید همه‌چیز را حدس بزنید، مسیر داستان را تغییر می‌دهد. کارگردان هیچ‌گاه از این نمی‌ترسد که برای نمایش رفتارهای نفرت‌انگیز انسانی پا را فراتر از تصور شما بگذارد.

در این سریال، «والتر وایت»، با بازی برایان کرانستون، آموزگار درس شیمی در یکی از دبیرستان‌های آمریکا است. داستان این سریال از جایی شروع می‌شود که او بعد از اینکه می‌فهمد سرطان ریه دارد، با همراهی گروهی از هم‌سن‌وسال‌ها و دانش‌آموز قدیمی خود شروع به تولید و توزیع شیشه می‌کند.

برکینگ بد یکی از بهترین سریال های خارجی است که می‌توانید برای تماشای آن، کارهای دیگر خود را لغو کنید! در هر قسمت روایتی بی‌نقص از ماجرا شکل می‌گیرد و بخشی از یک ماجرای بزرگتر فاش می‌شود. تمام فکروذکر شما تا پایان ماجرا درگیر خواهد بود و هنگام تماشای هرکدام از شخصیت‌های اصلی و فرعی داستان و لحظات مجازات این سریال درام، نفس‌تان در سینه حبس خواهد شد.

۲. شنود (The Wire)

زمان پخش: ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۸
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: جنایی، درام
مدت‌زمان هر قسمت: ۵۹ دقیقه
دوبله فارسی: دارد
تعداد قسمت‌ها: ۶۰
امتیاز (IMDb): ۹٫۳

آخرین سریال در لیست بهترین سریال های خارجی، به‌معنای واقعی کلمه یکی از بهترین‌هاست. سریال «شنود» هر آنچه برای میخکوب کردن‌تان پای تلویزیون نیاز دارید را یکجا در خود دارد. درام جنایی و خلافکارانه‌ای با داستانی جذاب و خیره‌کننده در کنار بازی‌های بی‌نقص، همه‌و‌همه دست به دست هم می‌دهند تا بینندگان همیشه منتظر قسمت و فصل جدید این مجموعه باشند.

سریال شنود در ۵ فصل و ۶۰ قسمت در شهر بالتیمور روایت می‌شود که رفته‌رفته شما را با داستان همراه می‌کند. ماجرا درباره گروه‌های گنگستری و توزیع‌کنندگان مواد مخدر است. نکته جالب درباره نویسنده این سریال (دیوید سایمون) این است که خودش سال‌ها در بالتیمور، مأمور پلیس بوده است.

۳. بازی تاج‌وتخت (Game Of Thrones)

زمان پخش: ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: درام، اکشن
مدت‌زمان هر قسمت: ۵۷ دقیقه
دوبله فارسی: دارد
تعداد قسمت‌ها: ۷۳
امتیاز (IMDb): ۹٫۲

بی‌صبرانه، هفته‌به‌هفته برای تماشای قسمت‌های جدید یا سال‌به‌سال برای عرضه فصل جدیدی از یک سریال انتظار کشیده‌اید؟! این یعنی تماشای آن سریال واقعا ارزشش را دارد. بازی «تاج‌و‌تخت» یا «گیم آو ترونز»، از آن دست سریال‌‌ های خارجی‌ای است با داستان شوکه‌کننده و فانتزی‌اش شما را معتاد خودش می‌کند.

بازی تاج‌وتخت از شبکه HBO پخش می‌شد و ساخته دیوید بنیاف و دی‌بی وایس است. این سریال درام براساس مجموعه‌کتاب پرفروش «ترانه یخ و آتش» با داستان‌های فانتزی‌اش نوشته جرج آر. آر. مارتین ساخته شده است. در سریال بازی تاج‌وتخت شاهد ترکیبی هنرمندانه از دسیسه‌های سیاسی، فتنه‌ها و فریب‌کاری‌های سلطنتی و یک فانتزی آخرالزمانی هستیم. مجموعه این موضوعات به‌خوبی در قالب یک سریال تلویزیونی جذاب نمایش داده می‌شوند.

شبکه‌ی HBO با تمام قدرت و با هزینه سرسام‌آوری از سریال بازی تاج‌وتخت پشتیبانی می‌کند. همین حمایت باعث شده است این سریال شاید جذاب‌ترین برنامه‌ای باشد که روی آنتن رفته و توانسته است توجه خیلی‌ها را جلب کند.

این سریال شما را در دنیای خود غرق می‌کند، دنیایی که در آن هر لحظه امکان وقوع هر اتفاقی وجود دارد؛ هرکدام از شخصیت‌ها ممکن است از بین بروند و تک‌تک سکانس‌های خشونت‌آمیز و تغییرات ناگهانی داستان شما را برای دیدن ادامه ماجرا کنجکاوتر می‌کنند.

Game of Thrones یکی از بهترین سریال‌های خارجی فهرست ماست. این سریال تاکنون جوایز بسیاری دریافت کرده است. پیشنهاد می‌کنیم آن را تماشا کنید!

۴. ریک و مورتی (Rick and Morty)

زمان پخش: ۲۰۱۳ تاکنون
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: انیمیشن، ماجراجویی، کمدی
مدت‌زمان هر قسمت: ۲۳ دقیقه
دوبله فارسی: دارد
تعداد قسمت‌ها: ۶۱
امتیاز (IMDb): ۹٫۱

درباره سریال انیمیشنی «ریک و مورتی» حرف‌وحدیث زیاد است و موافقان و مخالفان خودش را دارد. موافقان و طرفداران این اثر آن را مجموعه‌ای سرگرم‌کننده حاوی لحظات مفرح و ناب می‌دانند که فصل‌به‌فصل ادامه پیدا می‌کند.

در طرف مقابل، مخالفان این مجموعه می‌گویند موضوعات این سریال و قسمت‌های مختلف هر فصل، یکپارچگی لازم را ندارد و تمام ماجرا درگیرکننده نیست.

اما هرچه باشد این سریال به دلایل مختلف در بین بهترین سریال های خارجی جای می‌گیرد و باید از جنبه‌های مختلف به آن توجه کرد. شاید در لایه بیرونی سریال ریک و مورتی نشانه‌هایی از طنز و سرگرمی به‌چشم بخورد؛ باوجود این، در هر قسمت ۳۰ دقیقه‌ای از این سریال، موضوعات درگیرکننده و جذابی در لایه‌های درونی وجود دارد که باعث می‌شود ساعت‌ها برایش زمان بگذارید.

۵. فارگو (Fargo)

زمان پخش: ۲۰۱۴ تاکنون
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: جنایی، درام
مدت‌زمان هر قسمت: ۵۳ دقیقه
دوبله فارسی: دارد
تعداد قسمت‌ها: ۴۲
امتیاز (IMDb): ۸٫۹

به‌نظرتان منطقی است آدم برای ساختن سریال سراغ فیلمی برود که جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه را از آن خود کرده است و محبوب دل‌هاست؟

خب نوآ هاولی تصمیم گرفت این کار را بکند و نتیجه‌اش هم آن‌قدر خوب بود که مخاطبان را راضی کند. به‌هرحال اگر باور نمی‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم خودتان این سریال جذاب را ببینید و نظرتان را برای ما هم بنویسید.

۶. کارآگاه حقیقی (True Detective)

زمان پخش: ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: جنایی، درام
مدت‌زمان هر قسمت: ۵۵ دقیقه
دوبله فارسی: دارد
تعداد قسمت‌ها: ۲۵
امتیاز (IMDb): ۸٫۹

نیک پیزولاتو و کری فوکوناگا مجموعه‌ای خارق‌العاده و رمزآلود خلق کرده‌اند که بینندگانش، بیش از آنچه فکر کنید، پیگیرِ پیدا کردن قاتل خواهند بود. سریال «کارآگاه حقیقی» یکی از بهترین سریال‌ های خارجی پیشنهادی ماست. ماجرای فصل اول این سریال، درباره دو مأمور پلیس با بازی متیو مک‌کانهی و وودی هارلسون است که در لوئیزینا به‌دنبال قاتلی زنجیره‌ای هستند.

داستان فصل اول سریال کارآگاه حقیقی، علاوه بر نمایش جنایت‌های وحشتناکی که «پادشاه‌ زردپوش» مرتکب شده است، تمرکز زیادی روی رابطه پیچیده میان دو شخصیت پلیس داستان دارد.

۷. بال غربی (The West Wing)

زمان پخش: ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۶
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: درام
مدت‌زمان هر قسمت: ۴۴ دقیقه
دوبله فارسی: ندارد
تعداد قسمت‌ها: ۱۵۵
امتیاز (IMDb): ۸٫۹

شاید سریال‌هایی که دهه ۹۰ میلادی و اوایل سال‌ ۲۰۰۰ به‌نمایش درآمدند، خیلی مانند سریال‌های امروزی فرصت نمایش ماراتن‌گونه را نداشتند. ولی سریال «بال غربی» کمی تفاوت دارد؛ حتی در همان زمان جزء سریال‌هایی بود که حاضر بودید ساعت‌ها برای آن زمان بگذارید.

این سریال درام سیاسی محصول شبکه‌ی NBC بود که در ۷ فصل به‌نمایش درآمد و جوایز متعددی هم گرفت. ماجرای این سریال درباره یکی از رؤسای جمهور آمریکا و کابینه اوست.

۸. توئین پیکس (Twin Peaks)

زمان پخش: ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۱
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: جنایی، درام
مدت‌زمان هر قسمت: ۴۷ دقیقه
دوبله فارسی: دارد
تعداد قسمت‌ها: ۳۰
امتیاز (IMDb): ۸٫۸

یکی دیگر از بهترین سریال های خارجی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، مجموعه جذاب «توئین پیکس» است. پخش آن را شبکه نتفلکیس برعهده داشته است. این ساخته دیوید لینچ و مارک فراست را مجله «تایم» جزء صد سریال برتر تاریخ انتخاب کرده است. این سریال سبکی سنتی و قدیمی دارد و طرفداران آثار سوررئال دیوید لینچ را راضی خواهد کرد.

نکته قابل‌توجه درباره سریال توئین پیکس این است که دو فصل اول این مجموعه سال‌های ۱۹۹۰ و ۱۹۹۱ میلادی پخش شد، ولی به‌شکل عجیبی، فصل سوم آن بعد از ۲۵ سال انتظار، سال ۲۰۱۷ در اختیار مخاطبان قرار گرفت!

شاید توئین پیکس یکی از بهترین آثار لینچ نباشد ولی بی‌تردید، خاص‌ترین اثر اوست. در داستان این سریال، چند مأمور FBI برای کار روی پرونده قتلی وارد شهری فرضی به نام توئین پیکس در آمریکا می‌شوند. ماجراهایی که در این زمینه پیش می‌آید، شما را لحظه‌به‌لحظه درگیر خود می‌کند. تماشای ماراتن‌گونه این سریال تا حدی لذت‌بخش است که بخواهید برای تماشای فصل بعدی آن ۲۵ سال صبر کنید!

۹. ناوبر فضایی گالاکتیکا (Battlestar Galactica)

زمان پخش: ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: اکشن، درام
مدت‌زمان هر قسمت: ۴۴ دقیقه
دوبله فارسی: دارد
تعداد قسمت‌ها: ۷۴
امتیاز (IMDb): ۸٫۷

عنوان بعدی از بهترین سریال های خارجی، مربوط به مجموعه‌ای تخیلی است که سبکی علمی‌ـ‌جنگی دارد. سریال «ناوبر فضایی گالاکتیکا» را رونالد دی. مور و گلن لارسن ساخته‌اند و پخش آن برعهده وب‌سایت Hulu بوده است. این سریال سال ۲۰۰۹ به‌اتمام رسید. باوجود این، سبک آن همچنان مرجع ساخت سریال‌های تلویزیونی علمی‌ـ‌تخیلی با چاشنی سیاست است.

این مجموعه را اولین بار گلن لارسن در سال ۱۹۷۸ میلادی ساخت. بعدها در سال ۲۰۰۳ یک سریال دوقسمتی و در ادامه، ۷۵ قسمت از آن تولید شد.

البته در فصل‌های پایانی، داستان کش‌دار می‌شود. با تبدیل شدن ماجرای حضور در کهکشان به خلق یک افسانه، شاهد مشکلاتی هستیم. گاهی نیز سؤالاتی که در ذهن مخاطب ایجاد شده است، بی‌پاسخ می‌ماند. باوجود این، سریال ناوبر فضایی گالاکتیکا آن‌قدر ظرفیت‌های ویژه دارد که ساعت‌ها شما را پای تلویزیون می‌نشاند.

داستان این سریال مربوط به بازماندگان یک جنگ هسته‌ای است که در یکی از سیاره‌های دورافتاده ساکن‌اند. با وقوع اتفاقاتی ناخواسته، این افراد باید در جست‌وجوی محلی جدید باشند.

۱۰. چیزهای عجیب (Stranger Things)

زمان پخش: ۲۰۱۶ تاکنون
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: درام، فانتزی، وحشت
مدت‌زمان هر قسمت: ۵۱ دقیقه
دوبله فارسی: دارد
تعداد قسمت‌ها: ۴۲
امتیاز (IMDb): ۸٫۷

یکی دیگر از بهترین سریال های خارجی که در این فهرست به شما معرفی می‌کنیم، سریال «چیزهای عجیب» است. این سریال یکی از بهترین نمونه‌هایی است که به‌خوبی توانسته است مرزهای میان سریال تلویزیونی و فیلم را از بین ببرد. این سریال به‌وضوح در سبک سریال‌های سنتی تلویزیون است و شما را مجبور می‌کند ساعت‌ها برای تماشای آن پای تلویزیون بنشینید.

البته، ماهیت سریال چیزهای عجیب، بیش از اینکه در قالب برنامه‌ای تلویزیونی باشد، در فرمت فیلم ساخته شده است. این موضوع را نه‌تنها در تعداد قسمت‌های کم آن، بلکه در ساختار سریال نیز می‌توان مشاهده کرد.

بازیگران و ماجراها به‌جای اینکه در قالب اپیزودهای مستقل ایفای نقش کنند، بیشتر در هر قسمت در قالب بخشی از داستان کلی دیده می‌شوند. این سریال جذاب به‌گونه‌ای شما را مسحور خود می‌کند که گویی به‌جای تماشای چندین برنامه تلویزیونی به‌طور همزمان، یک رمان عالی را در یک روز خوانده‌اید.

در واقع، مت و راس دافر این مجموعه را طوری ساخته‌اند که هر فصل از آن، بیش از آنکه سریال تلویزیونی باشد، فیلم بلند است. همین موضوع سبب شده است که این سریال را وارد فهرست‌مان کنیم؛ اثری جذاب و درگیرکننده که ساعت‌ها برای تماشای آن وقت صرف خواهید کرد.

حتی اگر با تماشای قسمت نهایی، پرسش‌های بی‌پاسخ زیادی در ذهن ما باقی بماند و مانند پایان فیلم‌های اصغر فرهادی، باز باشد، همچنان هرکدام از دو فصل اول این سریال، ارزش ساعت‌ها زمان برای تماشای مداوم را دارد.

۱۱. خانه پوشالی (House of Cards)

زمان پخش: ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: درام
مدت‌زمان هر قسمت: ۵۱ دقیقه
دوبله فارسی: دارد
تعداد قسمت‌ها: ۷۳
امتیاز (IMDb): ۸٫۷

سریال «خانه پوشالی» یکی از بهترین سریال های خارجی است. تولید این سریال برعهده نتفلکیس بوده است. این سریال ۶۵ قسمت دارد. شاید بتوان سریال خانه پوشالی را جزء اولین سریال‌هایی دانست که مخاطبان زیادی برای تماشای آن ساعت‌ها وقت می‌گذاشتند. این سریال جوایز زیادی از آنِ خود کرده است و نقش‌آفرین اصلی آن کوین اسپیسی است.

کارگردانی قسمت‌های اول به یکی از فیلم‌سازان تراز اول آمریکا یعنی دیوید فینچر سپرده شده بود تا بتواند به‌خوبی خط اصلی داستان را هدایت کند. ماجرای این فیلم درباره انتخابات است. ماجرای یکی از نمایندگان به نام فرانک آندروود را روایت می‌کند که با سنگدلی می‌خواهد رشد کند.

۱۲. آرچر (Archer)

زمان پخش: ۲۰۰۹ تاکنون
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: انیمیشن، اکشن
مدت‌زمان هر قسمت: ۲۲ دقیقه
دوبله فارسی: دارد
تعداد قسمت‌ها: ۱۳۵
امتیاز (IMDb): ۸٫۶

سریال «آرچر» یکی از سریال‌های متفاوت فهرست ماست! کمتر پیش می‌آید که برنامه‌ای تلویزیونی ۷ فصل ادامه داشته باشد و همچنان جذاب، شگفت‌آور، سرگرم‌کننده و اعتیادآور باقی بماند. این سریال ساخته آدام رید است. تفاوت آرچر با دیگر عناوین فهرست ما این است که در سبک انیمیشن و FX ساخته شده است. همین موضوع مخاطبان زیادی را جذب کرده است.

باوجود اینکه در هر فصل و قسمت درگیر داستان‌های مختلفی می‌شویم، ولی از همان ابتدا تمرکز اصلی سریال روی یک داستان بلند است که تمام فصل‌ها را پوشش می‌دهد. ماجراهای معماگونه هر قسمت و داستان پرکشش هر فصل باعث شده است سریال آرچر سرگرمی اعتیادآوری باشد!

۱۳. وست ورلد (دنیای غرب) (Westworld)

زمان پخش: ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۲
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: درام، علمی‌تخیلی
مدت‌زمان هر قسمت: ۶۲ دقیقه
دوبله فارسی: دارد
تعداد قسمت‌ها: ۳۶
امتیاز (IMDb): ۸٫۵

بی‌شک سریال «وست ورلد» یا «دنیای غرب» یکی از بهترین سریال های خارجی‌ای است که در فهرست ما جای دارد. فصل دوم این سریال جذاب و دیدنی هم‌اکنون در حال نمایش است و مخاطبان زیادی به‌صورت جدی این مجموعه را دنبال می‌کنند.

ساخت این سریال علمی‌ـ‌تخیلی برعهده جاناتان نولان و لیزا جوی بوده است. وست ورلد از شبکه HBO پخش می‌شود و فصل دوم آن نیز مانند فصل اولش ۱۰ قسمت دارد. شخصیت‌های این مجموعه در شهری فرضی به‌سبک وسترن و غرب‌ وحشی در آمریکا زندگی می‌کنند. به‌طور کلی ساکنان این شهر «میزبان» نامیده می‌شوند. میزبان‌ها انسان‌های مصنوعی هستند. انسان‌های واقعی‌ای که در ازای پرداخت هزینه به آنها ملحق می‌شوند، «مهمان» نام دارند.

با پخش هر قسمت از این سریال، چه در فصل اول چه در فصل دوم، هفته‌به‌هفته تکه‌ای از داستان پازل‌گونه وست ورلد کامل می‌شود. بسیاری از مخاطبان این سریال گفته‌اند که هر قسمت را بیش از یک بار تماشا می‌کنند تا جزئیات بیشتری بفهمند.

سریال دنیای غرب را باید تلفیقی هنرمندانه از مجموعه فانتزی و تخیل بدانیم. ماجراهای پیچیده و درگیرکننده آن حتی اجازه پلک زدن و نفس کشیدن به شما نمی‌دهد!

۱۴. اجتماع (Community)

زمان پخش: ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: کمدی
مدت‌زمان هر قسمت: ۲۲ دقیقه
دوبله فارسی: دارد
تعداد قسمت‌ها: ۱۱۰
امتیاز (IMDb): ۸٫۵

به‌نظر می‌رسد بعد از پخش ۶ فصل جذاب و دیدنی از سریال کمدی «کامیونیتی»، ماجراهای این مجموعه به‌پایان رسیده باشد؛ باوجود این، هنوز هم بسیاری از مخاطبان منتظر ارائه فصل جدید این سریال هستند. سریال کمدی «اجتماع» یکی از بهترین سریال های خارجی در ژانر کمدی است. پیشنهاد می‌کنیم آن را تماشا کنید!

این سریال کمدیِ ساخته دن هارمون در طول فصل‌های مختلفش فرازونشیب‌هایی دارد. باوجود این، یکی از متفاوت‌ترین کمدی‌های تلویزیونی بوده است. سریال اجتماع داستان‌های مختلفی را دربرمی‌گیرد که ساعت‌ها مخاطب را جذب خود می‌کند. شعار فیلم 6 Seasons and a Movie (۶ فصل و یک فیلم) است. این نشان می‌دهد که همه فصل‌ها جذاب و یکپارچه بوده‌اند.

داستان سریال کامیونیتی درباره گروه پژوهشیِ هفت‌نفره‌ای است که به دلایل مختلف از کالجی به نام Greendale سر در آورده‌اند. هرکدام از این هفت نفر نماینده قشری از جامعه هستند که داستان‌های این سریال نیز درباره آنها رخ می‌دهد.

۱۵. فیوچراما (Futurama)

زمان پخش: ۱۹۹۹ تاکنون
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: انیمیشن، ماجراجویی، کمدی
مدت‌زمان هر قسمت: ۲۲ دقیقه
دوبله فارسی: ندارد
تعداد قسمت‌ها: ۱۵۰
امتیاز (IMDb): ۸٫۵

«فیوچراما» یکی دیگر از سریال‌های انیمیشنی جذابی است که در فهرست بهترین سریال های خارجی قرار می‌گیرد. به‌نظر می‌رسد مخاطبان از اینکه زمان زیادی صرف تماشای یک انیمیشن سریالی کنند تا نیم ساعت پای یک سریال کمدی بنشینند بیشتر احساس رضایت دارند.

این موضوع به‌خوبی در مورد فیوچراما درست است. هر فصل شامل چندین قسمت است که به‌نوعی ماجراهای تازه‌ای در آن رخ می‌دهد و بیننده را درگیر خود می‌کند؛ انیمیشنی تخیلی و به‌شدت سرگرم‌کننده که دنیایی خیالی همراه با شخصیت‌های بامزه و منحصربه‌فرد را به مخاطب معرفی می‌کند. اما چیزی که باعث شده جذابیت سریال فیوچراما دوچندان شود، قدرت شخصیت‌های اصلی داستان است که به‌نظر می‌رسد به‌خوبی به آنها پرداخته شده است.

۱۶. دره خوشحالی (Happy Valley)

زمان پخش: ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۲
کشور سازنده: انگلیس
ژانر: جنایی، درام
مدت‌زمان هر قسمت: ۵۸ دقیقه
دوبله فارسی: دارد
تعداد قسمت‌ها: ۱۸
امتیاز (IMDb): ۸٫۵

حتما سریال‌های معمایی و جنایی زیادی را تا امروز دیده‌اید که نظر شما را جلب کرده‌اند. سریال «دره خوشحالی» یکی از بهترین سریال‌ های خارجی است. شاید این سریال در بین عناوین جنایی منحصربه‌فرد نباشد، ولی اگر تماشای آن را در برنامه خود بگذارید پشیمان نخواهید شد.

ماجرای این سریال در یکی از مناطق فقیرنشین انگلستان رخ می‌دهد. پلیس وظیفه‌شناسی به‌ نام کاترین کاوود با بازی سارا لنکشایر، بعد از خودکشی دخترش، پسر او را بزرگ کرده است. نوه کاترین حاصل رابطه نامشروع مادرش با زندانی‌ای به نام رویس است. با آزاد شدن او، کاترین تلاش می‌کند رویس نزدیک نوه‌اش نشود.

۱۷. برادچرچ (Broadchurch)

زمان پخش: ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷
کشور سازنده: انگلیس
ژانر: جنایی، درام
مدت‌زمان هر قسمت: ۴۸ دقیقه
دوبله فارسی: دارد
تعداد قسمت‌ها: ۲۴
امتیاز (IMDb): ۸٫۴

گم شدن پسر بچه‌ای کوچک در شهری آرام و ساحلی در انگلستان و بعد از آن، اعلام خبر مرگ او سرآغاز سریالی جنایی معمایی به نام «برادچرچ» است. تمام روستاییان منطقه زندگی خود را برای یافتن پسربچه و قاتل او زیرورو می‌کنند. در حالی که سرانجام جنازه پسربچه کنار ساحل پیدا می‌شود، به‌نظر می‌رسد همه‌چیز به گونه‌ای صحنه‌سازی شده که مرگ او تصادفی به‌نظر برسد.

با رسانه‌ای شدن مرگ پسر بچه ۱۱ ساله و حضور دو کارآگاهِ نام‌آشنا در ادامه داستان، سریال برادچرچ آبستن حوادث جدیدی می‌شود. این مجموعه با موضوعات پرکشش و پرتعلیق خود، در فهرست بهترین سریال‌ های خارجی قرار می‌گیرد و می‌تواند شما را ساعت‌ها درگیر خود کند.

۱۸. بری (Barry)

زمان پخش: ۲۰۱۸ تاکنون
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: جنایی، کمدی
مدت‌زمان هر قسمت: ۳۰ دقیقه
دوبله فارسی: دارد
تعداد قسمت‌ها: ۲۷
امتیاز (IMDb): ۸٫۴

وقتی آدم‌کش داستان ما از کلاس بازیگری سر درمی‌آورد، متوجه می‌شود که دوست دارد به‌جای آدم‌کش، بازیگر باشد. البته گذشته تاریک او دست از سرش برنمی‌دارد و تغییر چندان راحت نخواهد بود.

۱۹. بافی، قاتل خون‌آشام‌ها (Buffy the Vampire Slayer)

زمان پخش: ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۳
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: اکشن، درام، فانتزی
مدت‌زمان هر قسمت: ۴۴ دقیقه
دوبله فارسی: دارد
تعداد قسمت‌ها: ۱۴۵
امتیاز (IMDb): ۸٫۳

«بافی، قاتل خون‌آشام‌ها» سریال بعدی ماست که در بین بهترین سریال های خارجی این فهرست قرار می‌گیرد. جاس ویدون با مجموعه تلویزیونی خود در قالب درامی جوان‌پسند، یک بار دیگر توانسته است این ژانر تلویزیونی را بر سر زبان‌ها بیندازد.

ماجرای این سریال از جایی شروع می‌شود که هیولاهای بزرگ و شاید در بعضی مواقع، کوچک باید بر خون‌آشام‌کُش‌هایی غلبه کنند که در فیلم به آنها «کُشنده‌» گفته می‌شود. ۲۰ سال بعد، بافی با شور و اشتیاق خود تلاش می‌کند گروهی از شخصیت‌های موردعلاقه‌اش به نام «گروه ممتاز» را دور هم جمع کند که از دوستان باوفای او در دوران دبیرستان هستند.

بافی آخرین بازمانده از کشنده‌هاست که باید در برابر خون‌آشام‌ها و دیوها ایستادگی کند. جلوه‌های‌ویژه این سریال و سبک روایتگری‌اش باعث شده است با اثری پرکشش روبه‌رو باشیم که باید ساعت‌ها پای آن زمان بگذاریم.

۲۰. یتیم سیاه (Orphan Black)

زمان پخش: ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷
کشور سازنده: کانادا
ژانر: درام، علمی‌تخیلی
مدت‌زمان هر قسمت: ۴۴ دقیقه
دوبله فارسی: دارد
تعداد قسمت‌ها: ۵۰
امتیاز (IMDb): ۸٫۳

یکی دیگر از بهترین سریال های خارجی که ارزش ساعت‌ها زمان گذاشتن دارد، سریال «یتیم سیاه»، محصول آمازون پرایم است. این اثر علمی‌ـ‌تخیلی جذاب مجموعه‌ای کانادایی به کارگردانی جان فاست است. اگر بخواهیم به‌صورت کلی درباره موضوع این سریال صحبت کنیم، باید بگوییم ماجرای اصلی این مجموعه درباره شبیه‌سازی است.

خیلی مهم نیست که پلان‌های ضبط‌شده تا چه اندازه جذاب هستند یا چند کلون به داستان اصلی اضافه می‌شود؛ مهم عملکرد و بازی خیره‌کننده تاتیانا ماسلانی در نقش عضو چندگانه «Clone Club» است که هر نگاهی را مجذوب خود می‌کند.

او به‌زیبایی در نقش افراد مختلفی چون آلیسون، کوسیما، سارا، هلنا، راشل و افراد دیگر بازی می‌کند؛ به‌صورتی‌که از هرکدام یک شخصیت جدید ارائه می‌دهد. بی‌تردید سریال یتیم سیاه یکی از بهترین آثار علمی‌ـ‌تخیلی دنباله‌دار است که شاید بعد از تماشای آن نتوانید شخصیت اصلی داستان را تشخیص دهید!

۲۱. چیزهای بهتر (Better Things)

زمان پخش: ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۲
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: کمدی، درام
مدت‌زمان هر قسمت: ۲۲ دقیقه
دوبله فارسی: دارد
تعداد قسمت‌ها: ۵۲
امتیاز (IMDb): ۷٫۹

گفته می‌شود که این سریال بر اساس زندگی پاملا ادلون، یکی از سازندگانش، ساخته شده است. سریال «چیزهای بهتر» که کمدی سیاه محسوب می‌شود، روایتگر فرازونشیب‌های زندگی بازیگری است به‌رغم تمام مشکلات و مشغله‌هایش، ۳ دخترش را به‌تنهایی بزرگ می‌کند.

۲۲. عروسک روسی (Russian Doll)

زمان پخش: ۲۰۱۹ تاکنون
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: درام، کمدی
مدت‌زمان هر قسمت: ۳۰ دقیقه
دوبله فارسی: دارد
تعداد قسمت‌ها: ۱۵
امتیاز (IMDb): ۷٫۸

نادیا زن جوانی است که به‌شیوه‌ای فجیع می‌میرد، اما دوباره به جشن تولد ۳۶سالگی‌اش برمی‌گردد؛ این اتفاق مدام تکرار می‌شود و نادیا در پی یافتن چرایی این اتفاق و خلاصی از آن است. همین تلاش‌ها تبدیل به سریالی جالب و پرکشش شده‌اند که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

۲۳. کیمی اشمیت شکست‌ناپذیر (Unbreakable Kimmy Schmidt)

زمان پخش: ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: کمدی
مدت‌زمان هر قسمت: ۳۰ دقیقه
دوبله فارسی: دارد
تعداد قسمت‌ها: ۵۲
امتیاز (IMDb): ۷٫۶

«کیمی اشمیت شکست‌ناپذیر» نام طولانی یکی از سریال‌های جذاب نتفلیکس است که در قسمت‌های مختلف باعث می‌شود چشم از صفحه تلویزیون بر ندارید. این کمدی دیدنی را رابرت کارلاک و تینا فِی ساخته‌اند. شاید موضوعات مطرح‌شده در آن، در نگاه اول خنده‌دار به‌نظر برسند، ولی با کمی دقت به واقعیت پشت آنها پی می‌‌برید.

داستان‌های این سریال بسیار جذاب و سریع روایت می‌شود. حتی اگر ۵، ۶ یا ۷ قسمت از آن را یک‌باره تماشا کنید، متوجه گذر زمان نخواهید شد.

۲۴. دختر سخن‌‌چین (Gossip Girl)

زمان پخش: ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: درام، عاشقانه
مدت‌زمان هر قسمت: ۴۲ دقیقه
دوبله فارسی: دارد
تعداد قسمت‌ها: ۱۲۱
امتیاز (IMDb): ۷٫۵

«دختر سخن‌چین» نام یکی از بهترین سریال های خارجی است که طرفداران زیادی دارد. این درام جذاب روایتگر داستان نوجوانان و جوانانی از محله‌های بالای شهر و مرفه‌نشین نیویورک است که بسیار شیک‌پوش، دلسوز، همگام با مد روز و جذاب‌اند.

ماجراهای این سریال جذاب با اقتباس از کتابی با همین نام در ۶ فصل تولید و پخش شد که توانست نظر مخاطبان زیادی را جلب کند. سریال دختر سخن‌چین درباره دو دختر رقیب به نام سرنا و بلیر است. این‌دو ابتدا در تمامی موارد با هم کل‌کل دارند ولی در ادامه داستان به بهترین دوستان یکدیگر تبدیل می‌شوند. ماجرا از جایی آغاز می‌شود که دختری مرموز و ناشناخته تمامی اتفاقات رخ‌داده در بین دانشجویان را بلافاصله منتشر می‌کند.

۲۵. راه‌آهن زیرزمینی (The Underground Railroad)

زمان پخش: ۲۰۲۱
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: درام، فانتزی
مدت‌زمان هر قسمت: ۶۰ دقیقه
دوبله فارسی: دارد
تعداد قسمت‌ها: ۱۰
امتیاز (IMDb): ۷٫۴

این سریال کوتاه که با موضوع برده‌داری ساخته شده است، از نظر مسائل فنی بی‌نظیر بوده و روی دست بسیاری از سریال‌های پرهزینه زده است.

رمانی به همین نام اثر کلسون وایتهد الهام‌بخش ساخت این سریال بوده است. داستان درباره زنی به‌نام کوراست که هنگام تلاش برای فرار از بند بندگی، کشفی باورنکردنی می‌کند.

۲۶. مارسلا (Marcella)

زمان پخش: ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱
کشور سازنده: انگلیس
ژانر: جنایی، درام
مدت‌زمان هر قسمت: ۴۵ دقیقه
دوبله فارسی: دارد
تعداد قسمت‌ها: ۲۴
امتیاز (IMDb): ۷٫۴

سریال «مارسلا» شاید مجموعه‌ای فوق‌العاده نباشد، ولی سرعت روایت داستان و رمزورازی که در آن جریان دارد، باعث می‌شود برخی نواقص سریال را نادیده بگیرید و ساعت‌ها برای تماشای آن زمان بگذارید.

یکی از نقاط خوب یا بد سریال‌های نفس‌گیر و جذاب این است که تلاش می‌کنند تمرکز بیننده روی جزئیات هر قسمت را کم‌رنگ کنند تا او به درگیری با داستان اصلی بپردازد. سریال مارسلا یکی از بهترین سریال های خارجی فهرست ماست که با بازی چشمگیر و خارق‌العاده آنا فریل همراه شده است.

داستان مربوط به کارآگاهی به نام مارسلا است که مشکلات شخصی و خانوادگی او باعث شده بنیان خانواده‌اش از هم گسسته شود. مارسلا ازنظر رفتاری نیز دچار مشکل شده و دائما پرخاشگر و عصبانی است. همین موضوعات در کنار درگیری او با پرونده‌ای پیچیده باعث می‌شود ماجراهای این سریال رقم بخورد.


بهترین سریال های خارجی تاریخ : انتخاب کردن بهترین ها در همه چیز مانند انتخاب یک سریال یا فیلم برای تماشا همیشه کار سختی بوده است و به همین دلیل انتخاب بهتری سریال های خارجی تاریخ معیار دقیقی ندارد و هرکس ممکن است، هر کسی سلیقه خاصی داشته باشد.

در همین راستا در این مقاله از بخش فیلم و بازی ماگرتا قصد داریم تا شما دوستان را با لیستی از بهترین و برترین سریال های خارجی تاریخ تا سال 2021 که تماشای آنها را پیشنهاد می کنیم، آشنا کنیم. پس در ادامه با ماگرتا همراه باشید.

خلاصه داستان :

داستان سریال در قاره‌های خیالی وستروس و اسوس، در نزدیکی پایان یک تابستان 10 ساله اتفاق می‌افتد و چندین خط داستانی را دنبال می‌کند. اولین داستان به جنگ بین خانواده‌های اشرافی برای به دست آوردن تخت آهنین و پادشاهی هفت اقلیم مربوط می‌شود.

دومین خط داستانی، نزدیک بودن زمستانی طولانی و یورش موجوداتی افسانه‌ای از شمال را شرح می‌دهد و سومین خط داستانی مجموعه، تلاش فرزندان شاه مخلوع، برای بازپس‌گیری تاج‌وتخت است. این مجموعه از طریق شخصیت‌هایی که اخلاقیات مبهمی دارند، حول مسائلی چون طبقات اجتماعی، وفاداری، فساد، جنگ داخلی و مجازات می‌گردد.

خلاصه داستان :

داستان سریال درباره یک معلم شیمی میانسال است که متوجه می شود که دارای سرطان ریه است و ۲ سال بیشتر وقت برای زندگی ندارد. او که وضع مالی خوبی ندارد و دارای همسر و پسری معلول می باشد، به این فکر می افتد که باید قبل از مردن زندگی خانواده خود را تامین کند. پس با توجه به آشناییش به علم شیمی، همراه با یکی از شاگردان سابقش شروع به ساخت و فروش مواد مخدر می کند…

خلاصه داستان :

این سریال داستان زندگی پلیسی به نام ریک را نشان می‌دهد که در یک ماموریت تیر می‌خورد و به کما می‌رود. اما وقتی که از کما بیرون می‌آید ، متوجه می‌شود شهر بهم ریخته‌ است و اتفاقات ترسناکی رخ داده است. فصل نهم سریال قرار است بیننده را به یک و نیم سال بعد از وقایع فصل هشتم سریال ببرد. جایی که ناجیان و اعضای الکساندریا با همکاری یکدیگر و نگاه به گذشته ، تحت هدایت عادلانه‎ی ریک ، سعی در ساخت آینده‌ای متمدن دارند. اما…

خلاصه داستان :

سریال شرلوک هلمز عصر جدیدی را نشان داده و میشود گفت یک بازسازی از کتاب های شرلوک هلمز است ولی به نحوی تازه و وفادار به شرلوک هلمز قدیمی…

خلاصه داستان :

سریال دوستان یک مجموعه کمدی در مورد گروهی از شش دوست است که در منطقه منهتن شهر نیویورک زندگی می‌کنند. این مجموعه توسط دیوید کرینو و مارتا کافمن از سال 1994 تا سال 2004 ساخته شده‌است. این سریال متمرکز بر زندگی سه مرد و سه زن بیست و چند ساله (که در روند سریال به سی و چند سالگی میرسند) است که ساکن محله گرین ویچ هستند.

این سریال یکی از محبوبترین مجموعه‌های کمدی روزمره در تاریخ تلویزیون آمریکا است که دهها میلیون طرفدار در سراسر جهان بدست آورده‌ است. سریال دوستان در تلویزیونهای بیش از یکصد کشور جهان نمایش داده شده‌ است و روز به روز به شمار طرفداران آن افزوده می‌شود…

خلاصه داستان :

«لئونارد» و «شلدون» دو دانشجوی نخبه فیزیک، اما بسیار ضعیف در روابط اجتماعی هستند که با هم زندگی می کنند. ماجرا از جایی شروع می شود که دختری بنام «پنی» همسایه ی آن‌ها می شود، و به آن ها نشان می دهد که چقدر درمورد نحوه ی زندگی در خارج از آزمایشگاه کم می دانند…

خلاصه داستان :

داستان این سریال درباره قاتلی خونسرد و حرفه ای به نام دکستر می باشد که هم در اداره پلیس مشغول به کار است و هم در زمان مقتضی به قتلهای زنجیرهای خود می پردازد. دکستر دارای ظاهری بسیار آرام و دوست داشتنی است.

به گونه ای که همه همکارانش او را بسیار دوست می دارند ولی این ظاهر دوست داشتنی پوششی برای پنهان کردن آن چیزی است که سالها در نهاد او وجود داشته و ان چیزی نیست جز اشتیاق به کشتن، ولی نه کشتن هر کس، بلکه کشتن کسانی که سزاوار مردن هستند…

خلاصه داستان :

اتفاقات ناآشنا یا چیزهای عجیب ، نام سریالی فانتزی و ترسناک می‌باشد که بعد از پخش فصل اول از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار شد. وقایع سریال در دهه‌ی هشتاد میلادی در ایالت ایندیانا رخ می‌دهد و درباره‌ی ناپدید شدن ناگهانی و عجیب پسربچه‌ای به نام ویل می‌باشد که مادرش و رئیس پلیس شهر ، تمام تلاش خود را برای یافتن وی می‌کنند. اما…

خلاصه داستان :

داستان این سریال در سال ۲۰۳۰ شروع میشود که شخصیت اصلی داستان تد مازبی (جاش رادنر) به پسر و دخترش خاطراتی را یادآوری میکند که منجر به ملاقات او با مادرشان (همسر تد) شد که داستان را از قسمت اول به گذشته برمیگرداند و خاطرات را نقل میکند.هر قسمت این سریال در واقع یه خاطره ای هست که تد موزبی براي پسر و دخترش تعریف می کنه…

خلاصه داستان :

سریال تلویزیونی امریکایی است که داستان بازماندگان یک سقوط هواپیما در جزیرهای در مناطق گرمسیری مدار راس السرطان را بازگو میکند که پس از صحبتهای سرمهماندار در پرواز بین سیدنی- لس آنجلس در جایی در اقیانوس ارام سقوط میکند. هر قسمت سریال، شامل زندگی هر کدام از بازماندگان در جزیره و قسمتی از زندگی گذشتهٔ او میباشد…

خلاصه داستان :

کارآگاه حقیقی ، نام سریالی جنایی و رازآلود می‌باشد که توسط نیک پیزولاتو ساخته شده است. فصل سوم این سریال دیدنی داستان یک جرم مخوف در قلب اوزارکس را به تصویر می‌کشد و داستان یک پرونده‌ی مرموز را روایت می‌کند که مربوط به سه دوره‌ی زمانی متفاوت است و…

خلاصه داستان :

داستان سریال در مورد دو برادر است که یکی از آنها برای قتلی که انجام نداده به اعدام محکوم شده و برای همین برادرش خود را به زندان می‌اندازد تا با استفاده از نقشه‌ای بسیار حرفه‌ای او را از حکم اعدام فراری دهد. برادر قاتل مایکل اسکافیلد نام دارد که در دانشگاه مدرک مهندسی سازه گرفته و دارای هوش فوق العاده‌ای است. تمامی داستان اصلی سریال به فرار این دو برادر مربوط است که با اتفاقاتی که رخ می‌دهد جذاب تر می‌شود و…

خلاصه داستان :

داستان سریال درباره جایگاه پست و مقام در کشور است. داستان شهوت و قدرت طلبی مردی را نشان می دهد که می خواهد تمام امور مربوط به کشور را در دست بگیرد. کسی که در سریال از او به عنوان مرد بد ذات و شیطان صفت و قدرت طلب یاد می شود. این مرد میخواهد واشنگتن را از آن خود کند…

خلاصه داستان :

اولیور کووین یک پسر عیاش و خوش گذران است و همیشه باعث بوجود امدن مشکلات زیادی میشود وی با دوست دختر خود هم رفتار بدی دارد.در یکی از سفر های دریایی کشتی او غرق میشود و همه فکر میکنند که او مرده است ولی او از این حادثه جان سالم بدر برده و در یک جزیره به مدت پنج سال زندگی میکند.

بعد از این مدت او از جزیره نجات پیدا میکند و به شهر خود باز میگردد .الیور سعی میکند تا با خانواده و دوست دخترش که دوباره با او وارد رابطه شده است مثل گذشته رفتار کند ولی او دیگر همان الیور سابق نیست و تغییر کرده است.او شب ها لباس مخصوص خود را میپوشد و با تیر کمان خود به شکار تبهکار ها و کمک به مظلومین میرود.در ادامه…

خلاصه داستان :

داستان در مورد یک پزشک مشهور است که چیزی از روابط اجتماعی نمی داند. او مریض ها را به خاطر پیشرفت دانش پزشکی (خودش) درمان میکند و اصلا به خوب شدن مریض اهمیت نمیدهد.از روش های درمان عجیب اصلا ابایی ندارد روش هایی که شاید باعث مردن مریض شود. البته جدا از این مسایل او از هوش بالایی برخوردار است و یک نکته دیگر هم اینکه او کلا یه نمای متفاوت با بقیه ی دکتر ها دارد او در انتخاب همکاراش هم سلیقه عجیبی دارد یکی را به خاطر زیباییش و یکی دیگه را به خاطر سوئ پیشینه اش استخدام کرده و ….

خلاصه داستان :

داستان سریال ماوراء طبیعی، درباره دو برادر است که زمانی که قدم به قدم به دنبال ردپای پدر خود هستند، به عنوان شکارچی ، به مبارزه با موجودات ماوراء طبیعی از جمله هیولاها ، دیوها و روح ها که در زمین وجود دارند ، می پردازند و…

خلاصه داستان :

در آینده ای نزدیک پارکی فوق پیشرفته شبیه غرب وحشی طراحی شده است که ربات های انسان مانندی بنام “میزبان” در آن وجود دارد. این ربات ها همگی از قبل برای اهداف مشخصی برنامه ریزی شده اند. افراد ثروتمند که در این پارک با نام “مهمان” شناخته می شوند در ازای پرداخت پول میتوانند از امکانات و ربات های این پارک بازدید و استفاده کنند.

همه چیز سال‌ها طبق برنامه پیش می رود و سرمایه گذاران این پارک تسلط کامل بر روی ربات ها دارند تا اینکه یک روز به دلیل نقص فنی در سیستم کنترل، ربات ها متوجه ماهیت واقعی خود شده و کم کم دست به شورش علیه سازندگان خود می زنند…

خلاصه داستان :

داستان سریال درباره فردی است به نام رگنار لاثبروک که با پادشاه آن دوران وایکینگ ها به مخالفت برمیخیزد و دوست دارد این بار به جای نبرد با شرقی های منطقه خود، حمله به سمت غرب را در دستور کار خود قرار بدهند. رگنار با مخالفت با پادشاه خود، کار را به جلو میبرد تا راه را برای نبرد با غربی ها هموار کند و حتی خود را در مقام پادشاهی ببیند…

خلاصه داستان :

داستان سریال درباره شخصیتی با نام مت مورداک می باشد، کسی که در کودکی بینایی خود را از دست داد اما در عوض حواس خارق العاده ای را به دست آورد. حال او در روز به عنوان یکی وکیل، و در شب به عنوان یک ابر قهرمان در نیویورک مدرن با بی قانونی مبارزه می کند…

خلاصه داستان :

سریال روایت «مایک» جوانی نابغه است که از دانشگاه اخراج شده و روزگار خود را با فروش مواد می گذراند و ناگهان در یکی از معامله های خود هنگامی که از دست پلیس در حال فرار است خود را در میان مصاحبه ای برای گرفتن یک شغل می بیند، آن شغل چیزی نیست جز دستیاری یکی از بزرگترین وکلای امریکا «هاروی اسپکتر». با اینکه مایک هیچ تحصیلاتی ندارد اما با نبوغ خارق العاده خود هاروی را مجبور به انتخاب خود می کند اما …

خلاصه داستان :

این سریال در هر قسمت از خود با داستان های فوق العاده زیبا و متفاوت سعی دارد اعتراضی نسبت به پیشرفت روز افزون تکنولوژی و اعتیاد مردم به آنرا نشان دهند که بصورت روز افزون در حال پیشترفت در زندگی انسان هاست…

خلاصه داستان :

سریال به خانواده های «جی پریچت»، دخترش «کلر» و پسرش «مایکل» که همه در لس آنجلس زندگی می کنند می پردازد. «کلر» مادر خانه داری است که همسر «فیل دانفی» است و سه بچه دارد. جی با «گلوریا»، دختر جوان کلمبیایی ازدواج کرده است و به او کمک می کند تا پسر نونهالش را بزرگ کند. «مایکل» و پارتنرش «کامرون تاکر»، کودکی ویتنامی بنام «لیلی»، را به فرزند خواندگی گرفته اند…

خلاصه داستان :

داستان این سریال درباره گروهی کارمند هستندکه در شرکتی مشغول به کارند. هر یک از این افراد عیبی منحصر یه فرد دارند و در راس انها رئیس انهاست که بیش از دیگران عیب دارد…..

خلاصه داستان :

این سریال جنایی و مهیج که بر اساس زندگی پابلو اسکوبار معروف ساخته شده است ، داستان آن حول محور دو شخصیت اصلی به نام‌های پابلو اسکوبار رئیس یک گروه خلافکار کلمبیایی و خاویر پینا یک مامور مکزیکی می‌گذرد. پینا طی یک ماموریت به کلمبیا فرستاده می‌شود تا اسکوبار را دستگیر کند یا در بدترین حالت او را ار بین ببرد. اما…

خلاصه داستان :

در یک روز عادی اتفاقی عجیب همه را شگفت زده میکند . طی یک عملیات نیروهای ویژۀ آمریکا در عراق، مردی پیدا میشود که 8 سال پیش مرگش اعلام شده بود. مردی که محاسنش بلند شده و از تمدن برای چندین سال دور بوده . آن مرد کسی نیس جز ” نیکولاس برودی” .او در این 8 سال اسیر نیروهای القاعده در عراق بوده و بر اثرِ تصادف به توسط نیروهای ویژه پیدا میشود…

خلاصه داستان :

آقای ربات در مورد برنامه نویسی جوان به اسم الیوت می باشد که با هک کردن مردم با آنها ارتباط برقرار می کند. او از توانایی های خودش به عنوان اسلحه ای برای حفاظت از کسانی که برایش مهم هستند استفاده میکند، اما ناگهان خودش را بین شرکت امنیتی ای که آنجا کار میکند و دنیای زیرزمینیِ هکرها که وی رو وادار میکنند شرکت های آمریکایی را هک کند، می بیند…

خلاصه داستان :

داستان سریال The Flash از این قرار است که بعد از اینکه یک شتاب دهنده باعث ایجاد طوفانی سهمناک می شود، کارآگاه CSI “بری آلن” توسط صاعقه مورد اصابت قرار میگیرد و به کما می رود. او ماه ها بعد با قدرت سرعت زیاد از کما بیرون میاید، که بهش این امکان رو میده تا در شهر مرکزی مثل یه فرشته یی نگهبان که دیده نمیشه حرکت کنه.

با اینکه به خاطر قدرت های جدید خودش خیلی هیجان زده است اما به زودی متوجه میشه که تنها کسی نیست که در هنگام انفجار اون شتاب دهنده قدرت فرا انسانی به دست آورده و میفهمه که همه از قدرت های جدیدشون برای کار خیر استفاده نمیکنن.

“بری” با آزمایشگاه “استار” همکار میشه و زندگی خودش رو صرف حفاظت از بیگناهان میکنه. فعلاً تنها دوست های نزدیک و همکارهاش میدونن که “بری” سریعترین انسان زنده ی روی زمینه، اما طولی نمیکشه تا دنیا بفهمه که “بری آلن” به “فلَش” تبدیل شده و…

خلاصه داستان :

سریال فارگو که بر اساس فیلمی با همین نام ساخته شده است ، هر فصلش دارای یک داستان مجزا هست و تیم بازیگری هر فصل متفاوت هستند.

داستان فصل اول درباره ی مردی خطرناک و خشن به نام لورن مالوو می باشد که وارد شهر کوچکی در مینه‌سوتا شده و علاوه بر ایجاد دردسر برای مردم شهر ، با فروشنده ی بیمه ای به نام لستر نیگارد دچار مشکل می شود.

اما داستان فصل دوم که در سال ۱۹۷۹ در سو فالز ، داکوتای جنوبی رخ می دهد ، درباره ی ماموری پلیسی به نام لو سالورسون می باشد که به تازگی از جنگ ویتنام برگشته است و در مورد یک پرونده ی مرموز که مربوط به یک گروه مخوف می باشد تحقیق می کند و…

خلاصه داستان :

دو برادر خون آشام به نام های «استفان» و «دیمن»، که دارای زندگی جاودانه هستند، قرن هاست که میلشان برای نوشیدن خون انسان را مخفی کرده و میان مردم زندگی می کنند. آن ها قبل از اینکه اطرافیان متوجه عدم تغییر سن آن ها شوند، از شهری به شهر دیگر نقل مکان میکنند. اکنون آن دو به شهر ویرجینیا بازگشته اند، همان جایی که به خون آشام تبدیل شدند. استفان پسر شریفی است و خون انسان را به خود ممنوع کرده تا مجبور نباشد کسی را بکشد، اما همواره سعی می کند مراقب اعمال برادر شرورش، دیمن باشد. بعد از آمدن به ویرجینیا، طولی نمی کشد که استفان عاشق یک دختر مدرسه ای بنام «الینا» میشود…

خلاصه داستان :

این سریال داستان کمدی مرد جوانی است به نام مایکل که به تازگی همسر خود را از دست داده و باید به تنهایی از پسر ۱۳ساله خود مراقبت کند. اما این تنها گوشه کوچکی از مشکلات اوست. او عضوی از یک خانواده بزرگ است که اکنون به دلیل مشکلات اقتصادی در حال از هم پاشیدن است. مایکل وضیفه دارد اعضای خانواده را در کنار یکدیگر نگه دارد اما هر یک از این اعضا به شکلی دیوانه اند. از اینجا سیر کمدی بی نظیر سریال آغاز می شود…

خلاصه داستان :

داستان سریال، درباره یک زن ۳۰ ساله به نام پیپر چاپمن میباشد که بدلیل جابجایی پول به مدت یک دهه برای دوست دخترِ مواد فروشش، به مدت ۱۵ ماه زندان محکوم شده است…

خلاصه داستان :

سریال خانواده‌ی سوپرانو ترکیبیست از جرم و جنایت، درام و هیجان، مافیا و مواد مخدر، کمدی های هوشمندانه و روابط خاص و تعریف نشده، روانشناسی عجیب شخصیتی و علائم شناسی. این داستان، داستان اخلاقیات مدرن و زندگی روزمره آنتونی سوپرانو (یک ایتالیایی – آمریکایی و رئیس خلافکاران مافیایی نیو جرسی) و درگیری های کاری و عاطفی او در تقابل با همکاران و رقبا و اعضای خانواده اش است…

خلاصه داستان :

داستان ترسناک امریکایی (American Horror Story) یک سری تلویزیونی از گونه وحشت است که توسط رایان مورفی، براد فالچاک خلق و تهیه‌کنندگی شد. سیستم این سری این است که هر فصل آن داستانی مجزاست و در همان فصل داستان پایان می‌یابد. تاکنون هفت فصل از این سری پخش شده‌است.

فصل اول داستان ترسناک امریکایی: خانه قتل که داستان یک خانه است که توسط روح ساکنان قبلی تسخیر شده‌است. فصل دوم داستان ترسناک امریکایی: تیمارستان که داستانش در ۱۹۶۴ رخ می‌دهد درباره یک تیمارستان مذهبی است و داستان ترسناک امریکایی: کاون در دو بازه زمانی دهه ۱۸۰۰-۱۸۱۰ و اکنون رخ می‌دهد و درباه جنگ بین ساحران و وودوگران است…

خلاصه داستان :

داستان سریال که به عنوان یک اِسپین آف برای سریال معروف بریکینگ بد قلمداد می‌شود ، درباره‌ی سال گودمن ، او یک وکیل دادگستری می‌باشد که با سختی‌ها و دشواری‌های زیادی در اداره کردن محل کار کوچکش در آلبوکِرکی ، نیومکزیکو مواجه می‌شود و…

خلاصه داستان :

در سریال شنود (The Wire) محله مواد مخدر بالتیمور را از نگاه مواد فروشان نشان داده است و همچنین اجرای قانون در این محل ولی پیام این سریال بسیار فراتر ازین چیزهاست. بازیهای عالی، متن قوی و بدون اشکال، کارگردانی خلاقانه، همه و همه دست به دست هم داده تا با یکی از بهترین سریالهای شبکه HBO مواجه شویم. هر فصل از وایر جنبه‌های مختلف شهر بالتیمور را معرفی می‌کند که شامل تجارت غیرقانونی مواد مخدر، سیستم مدرسه، رسانه‌های خبری و … می‌شود…

خلاصه داستان :

این مینی سریال ماجرای گروهانی از نیروهای چترباز آمریکایی را از دوران آموزش در آمریکا و انگلیس تا پایان جنگ‌ جهانی دوم در آلمان تعقیب می‌کند. ماجرا کاملا بر اساس واقعیت است و به نحوی که در انتهای هر قسمت کهنه سربازهایی که در سریال دوران جوانی آنها را می‌بینیم، هر کدام چند جمله‌ای مرتبط با مضمون سریال توضیح می‌دهند…

خلاصه داستان :

پیکی بلایندرز ، نام سریالی جنایی و تاریخی می‌باشد که توسط استیون نایت ساخته شده است. در این سریال بازیگران مطرحی همچون کیلین مورفی و تام هاردی به ایفای نقش می‌پردازند. در خلاصه داستان این سریال جنایی آمده است ، در سال ۱۹۱۹ و بعد از جنگ جهانی اول ، پیکی بلایندرز یک گروه خانوادگی مستقر در بیرمنگام انگلستان است. داستان سریال بر روی گروه رومانیایی پیکی بلایندرز و بلندپروازی‌‌ها و رئیسشان ، تامی شلبی متمرکز است و…

خلاصه داستان :

سریال فرزندان هرج و مرج حول زندگی گروهی در یکی از شهرهای کوچک آمریکا است که علاقه زیادی به درآمدهای غیر قانونی دارند. عشق آنها اسلحه،موتور سیکلت و فیلم است و در درگیری هایی که بین این گروه و مردم عادی و حتی کلانتر و پلیس های شهر رخ میدهد جالب توجه است…

خلاصه داستان :

Banshee داستان لوکاس هود، یک دزد حرفه ای رو روایت میکنه که موفق میشه خودش رو بجای کلانتر جدید اما به قتل رسیده ی شهر بانشی در ایالت پنسیلوانیا جا بزنه و هویتش رو مخفی نگه داره. اون تغییراتی در قانون ایجاد میکنه که بتونه همچنان به کارهای خلافش ادامه بده . اما اگر هویت اصلی لوکاس هود فاش بشه چه اتفاقی میفته ؟ یا اگر کارهایی که قبلا کرده، اینبار در بانشی گریبانگیرش بشه…

خلاصه داستان :

اواخر سال ۸۰۰ میلادی ،بسیاری از امپراطوری های ان زمان که در حال حاضر بنام بریتانیا میشناسیم مورد تهاجم وایکینگ ها قرار گرفته اند و تنها امپراطوری عظیم ِ وسکز که به فرماندهی “پادشاه آلفرد بزرگ” در مقابل وایکینگ ها ایستادگی و مقاومت میکند،باقی مانده است.این امپراطوری ، آخرین امپراطوری است!

اما در این بین پسری از نژاد ساکسون بنام Uhtred وجود دارد که در اوضاع درهم جنگ و تهاجم وایکینگها یتیم و به اسارت گرفته میشود اما چندی بعد توسط یک وایکینگ بنام “رگنار” آزاد و به فرزندخواندگی در می آید و با زندگی در بین خانواده او رفته رفته بزرگ شده و تبدیل به یکی از آنها میشود اما در ادامه به خاطر بروز حوادثی باید بین مردم زادگاهش و افرادی که بین آنها بزرگ و تربیت شده است یکی را انتخاب کند و …

خلاصه داستان :

این سریال به سبک اکشن و ماجرایی است. نقش اول این داستان «جک باور» در ادارهٔ CTU (واحد ضد تروریستی)، شاخه‌ای خیالی از سازمان CIA (به نظر می‌رسد شاخه‌ای از FBI [ پلیس فدرال امریکا]است)مشغول به کار است(که البته شاخه‌ای شبیه آن با نام دیگر در این سازمان وجود دارد) و هر فصل (Season) یک روز از زندگی او را، در حال مبارزه با یک نقشهٔ تروریستی بزرگ و خطرناک نشان می‌دهد. …

خلاصه داستان :

داستان سریال از جایی شروع می شود که ۹۷ سال پس از یک انفجار گسترده در زمین ، دیگر در آنجا جای سکونت نیست و بالاجبار انسان های نجات یافته به ایستگاه های فضایی موجود پناه می برند. اما پس از گذشت تمام این سال ها و با گذراندن این سختی ها ، منابعِ حیاتی از جمله اکسیژن و غذای آنها رو به اتمام است.

ولی این موضوع را فقط افراد ایستگاه فضایی آرک تنها ایستگاه باقی مانده از بین دوازده ایستگاه اولیه می دانند ، به همین خاطر آنها ۱۰۰ نفر که جوان هستند و در زندان به سر می برند را در یک فضاپیما به زمین می فرستند تا در صورت امکان حیات در روی زمین همگی به سوی زمین برگردند. اما در اثر اتفاقی تمامیِ سیستم های ارتباطیشان با این ۱۰۰ نفر قطع می شود و…

خلاصه داستان :

داستان این سریال درباره ی یک فرشته رانده شده به نام لوسیفر است که عنوان پادشاه جهنم زندگی کسل کننده ای دارد او تصمیم می گیرد به لس آنجلس نقل مکان کند و یک کلوپ شبانه به ناک لوکس باز کند ولی خدا از این کار او راضی نیست و یک فرشته به نام آمنادییل را میفرستد تا او را قانع کند که به جهنم برگردد…

خلاصه داستان :

داستان سریال در مورد یک مامور زن FBI است که مجبور شده با یک دانشمند و پسرش همکاری کند، تا در مورد جنایت های پیچیده ای که ظاهرا مسائل ماورای طبیعی در پشت آن‌هاست تحقیق کنند…

خلاصه داستان :

«The Originals» یا «اصیل ها» نام مجموعه ای آمریکائی برگرفته از سریال خاطرات خون آشام و در واقع بخشی از آن است. داستان این مجموعه بر محوریت خانواده ی اصیل ها ، سه خون آشام اصیل کلاوس ، الایژا و ربکا در نیواورلئانز خواهد بود و…

خلاصه داستان :

داستان سریال درباره یک خانواده تاریخی با قدرت های فرا طبیعی ساکن یکی از شهر های آلمان هست. جایی که گم شدن 2 نوجوان روابط میان چند خانواده را در بر می گیرد و…

خلاصه داستان :

دو هفته پس از خودکشی دختر جوانی به نام هانا، همکلاسی‌اش کلی جنسن که به او علاقه داشت، جعبه‌ی مرموزی روی ایوان خانه پیدا می‌کند که ممکن است دلایل خودکشی او را در بر داشته باشد که…

خلاصه داستان :

مینی سریال چرنوبیل داستان واقعی یکی از فجایع انسانی را از نگاه زنان و مردانی که شجاعانه خود را برای جلوگیری از گسترش این فاجعه قربانی کرده اند، روایت می کند. مینی سریال چرنوبیل داستان فاجعه نیروگاه هسته ای چرنوبیل را روایت می کند که در ماه آوریل 1986، در اوکراین شوروی دچار انفجاری مهیب می شود که طی این حادثه، افراد زیادی قربانی می شوند و هنوز هم تاثیرات آن وجود دارد و…

خلاصه داستان :

سریالی پیرامون کاراکتری به اسم Raymond Reddington که در سریال لقبش ”Red” هست خواهد بود . Red که یکی از مشهور ترین تبهکاران تحت تعقیب است ناگهان تصمیم میگیره خودش رو تسلیم پلیس کنه و کمک کنه هر کسی رو که باهاش تاحالا کار میکرده رو معرفی کنه ولی تنها شرطش اینه که با مامور FBI تازه وارد Liz Keen که نقش اون رو بازیگر سریال Blue Bloods یعنی Megan Boone بازی میکنه همکاری میکنه…

خلاصه داستان :

این سریال داستان خانواده‌ای از طبقه کارگر آمریکایی را به تصویر می‌کشد. فرانک گلکر که صاحب ۶ فرزند است، عموماً دائم‌الخمر است و فرزندانش را به امان خدا رها کرده است. در این سریال تلاش شده تا نشان دهد چگونه اعتیاد می‌تواند یک خانواده را تحت تاثیر قرار دهد.

خلاصه داستان :

نابغه ، یک سریال بیوگرافی به کارگردانی ران هاوارد هست که محصول سال ۲۰۱۷ می‌باشد. این سریال آنتولوژی که در فصل اول آن به نابغه‌ی جهان ، آلبرت اینشتین پرداخته می‌شود ، نشان می‌دهد که چگونه او که نه معلم بود و نه مدرک خاصی داشت ، به دنبال کشف اسرار جهان هستی می‌رفت و…

خلاصه داستان :

داستان سریال که در آینده روایت می شود دورانی را به تصویر می کشد که بر اثر حمله گروهی، رییس جمهور و بیشتر اعضای کنگره کشته شده و اعضای این گروه با برپا کردن کشور جدیدی به نام جمهوری Gilead در قلمرو ایالات متحده کنونی سیستم حکومتی کاملا جدیدی را بر پا کرده اند.

در این سیستم جدید علاوه بر تغییرات گسترده در بخش های اداری کشور، جامعه طبقاتی جدیدی شکل گرفته که افراد در طبقات مختلف بر حسب نیاز قرار داده شده و بیشتر امتیازات و حقوق فردی گذشته آنها با تغییرات شدیدی مواجه گشته است.

در این شرایط داستان مجموعه حول شخصیت زنی به نام Offred متمرکز گشته است که پس از ناکامی در فرار به کشور کانادا در طبقه خاصی به نام “خدمتکار” قرار گرفته است و با توجه به وظایف تعریف شده برای این گروه شرایط بسیار دشواری را سپری می کند …

خلاصه داستان :

سریال شیاطین داوینچی داستان خیالی اوایل زندگی لئوناردو داوینچی است که در دوره رنسانس ایتالیا نیز اتفاق می افتد. او نابغه ای عجیب و غیر معمول با توانایی های باورنکردنی است که او را به کشمکش و ستیز با پلید درونی و افکار متلاطم خویش وامی دارد.

خلاصه داستان :

داستان این سریال در مورد مردی است به نام پاتریک جین که در مورد ماجراهای جنایی تحقیق می کند و دارای استعداد های فوق العاده مانند شرلوک هلمز و همچنین از قدرتهایی مانند خواندن مغز نیز بهره میبرد و از اسرار نهفته در جرم ها و قتل ها پرده بر می دارد . اوگذشته خود را با پشیمانی کنار گذاشته او در گذشته تظاهر می کرده که باارواح ارتباط دارد که همین قضیه موجب کشته شدن خانواده اش توسط یک قاتل زنجیره ای شده است…

خلاصه داستان :

تصور کنید در میانه های یک روز عادی هستید. سر کار رفتید، در پاساژ مشغول خرید هستید. در خانه خود، ماشین، هواپیما یا هر وسیله نقلیه دیگری نشسته اید ناگهان 2 درصد از جمعیت مردم جهان از روی زمین ناپدید میشوند. نه بخاطر حادثه ای طبیعی. نه حمله تروریستی. نه کُشتاری و نه چیز دیگری. فقط فضای خالی از انسانهایی باقی میماند که تا لحظاتی پیش وجود داشتند اما حالا دیگر نیستند.

خلاصه داستان :

داستان سریال زندگی نامه و شرح وقایع فردی به نام ناکی تامپسون ، به طور حتمی او فرمانروا و بزرگترین گنگستر های آتلانتیک سیتی است که میانه روی شیوه ی اوست …

خلاصه داستان :

این سریال محصول کشور اسپانیا می باشد و در خلاصه داستان آن آمده است که یک گروه از سارقان بسیار عجیب و غریب به کارخانه موندا و تیمبر حمله میکنند تا کامل ترین سرقت در تاریخ اسپانیا را انجام دهند و 2400 میلیون یورو را بدزدند …

خلاصه داستان :

داستان سریال از سال 1947 میلادی که الیزابت دوم هنوز به تخت سلطنت تکیه نزده و در آستانه ازدواج با پرنس فیلیپ می باشد آغاز می شود. دورانی که سر آغاز افول امپراتوری قدرتمند بریتانیا پس از جنگ جهانی دوم و تغییرات سیاسی-اقتصادی مهم در دنیای قرن بیستم می باشد. علاوه بر مواجه با این تغییرات الیزابت دوم باید روابط جدیدی را با دفتر نخست وزیری و یکی از قدرتمندترین و زیرک ترین سیاستمداران قرن بیستم یعنی وینستون چرچیل شکل دهد و…

خلاصه داستان :

این بازسازی مدرن رمانی نوشته Shirley Jackson، داستان چند خواهر و برادر است که در خانه ای بزرگ شده اند که به وحشتناک ترین خانه روح زده کشور تبدیل می شود. این خانواده که حالا بزرگ شده اند، باید به روشی وحشتناک با ارواح گذشته خود روبرو شوند، که برخی از این ارواح هنوز هم در ذهن این خانواده پرسه می زنند. این سریال ترسناک ساخته مایک فلناگان مغز متفکر ژانر ترسناک، درام خانوادگی پیچیده ای است که به صورت یک داستان ترسناک روایت می شود.

خلاصه داستان :

این سریال روایتگر دهه شصت امریکا و به خصوص نیویورک است. سریال حواشی زندگی فردی به نام دان دریپر رئیس بخش طراحی شرکت تبلیغاتی استرلینگ کوپر می باشد. او دارای زنی زیبا ، شغل و همکارانی خوب است ، ولی با جلو رفتن داستان زندگی این فرد دچار تغییراتی می شود و در این بین همیشه سایه گذشته نامعلوم و گاها مرموز این فرد موفق نیز نمود پیدا می کند.

خلاصه داستان :

مامور ویژه “ویل گراهام” تخصص ویژه ای در دستگیری قاتلین سریالی دارد. او که از ذهنِ پرقدرت و ویژه ای برخوردار است ، روش خاصِ خود را نیز در دستگیری آنها به کار می گیرد.

داستان سریال از اینجا شروع می شود که وقتی گراهام برای پیدا کردن یک قاتل خطرناک به بن بست می خورد ، سراغ باهوش ترین و حرفه ای ترین روان پزشک در کشور می رود و از او در موردِ این پرونده کمک می گیرد و آن روانپزشک کسی نیست جز “هانیبال لکتر”.

همین ماجرا همکاری آن دو را شکل می دهد. زوجی که در دستگیری خلافکاران بسیار موفق عمل می کنند ، اما چیزی که گراهام نمیداند این است که خود هانیبال نیز یک قاتل زنجیره ای بسیار خطرناک است و…

خلاصه داستان :

وقایع این مجموعه تلویزیونی، در قصری در منطقه یورک‌شر در انگلستان به نامِ «دانتون اَبی» رخ می‌دهد. این مکان، محل سکونت اِرل و کُنتسِ گرانتهام و فرزندان و برخی اقوام دور آنهاست. در هر قسمت از این سریال، زندگی روزمره خاندانِ اشرافی «کرالی» و دوستان و خدمتکاران و وقایع و روابط جاری آنان، در دوران سلطنت جرج پنجم به تصویر کشیده می‌شود و …

خلاصه داستان :

با پیروزی نازی‌ها و متحدانشان در جنگ جهانی دوم، در اولین اقدام بعد از تصرف آمریکا این کشور را به سه بخش مختلف تقسیم میکنند. دولتی از سوی ژاپن ایالتهای نزدیک به اقیانوس آرام که ایالات غربی رشته کوه های راکی را در بر میگیرد در کنترل خود دارند و از سویی دیگر دولتی دست نشانده از سوی نازی ها کنترل امور ایالات شرقی رشته کوه های راکی را در اختیار دارند و منطقه ای در نزدیکی این رشته کوه را به عنوان منطقه بیطرف و مرزی بین این دو حکومت در نطر گرفته اند …

خلاصه داستان :

قبل از اینکه اسپارتاکوس بعنوان گلادیاتور وارد آرنا شود، گلادیاتور های بزرگ دیگری هم از دروازه های آنجا گذشته و بر روی شن های آرنا جنگیده اند. این سریال ماجرای قهرمان خانه ی باتیاتوس، «گانیکوس» را روایت می کند، که سال ها قبل از رسیدن اسپارتاکوس در آرنا برای باتیاتوس افتخار می آفریده است …

خلاصه داستان :

دروغ‌های کوچک بزرگ ، نام سریالی جنایی و رازآلود می‌باشد که توسط دیوید ای کلی ساخته شده است. در این سریال بازیگران مطرح و معروفی همچون نیکول کیدمن و مریل استریپ به هنرنمایی می‌پردازند. تمرکز داستان سریال بر روی زندگی عادی چند مادر است که فرزندان خود را به یک مهد کودک می‌برند ، اما در این بین یک قتل عجیب اتفاق می‌افتد و زندگی آنها را دگرگون می‌کند و…

خلاصه داستان :

این سریال داستان کارآگاهی به نام ویک مکی رو روایت میکند که گروه ضربتی ۴ نفره رو فرماندهی میکند.اما این گروه یک گروه عادی پلیس نیست.آنها خودشون قوانین را زیر پا میذارن تا قانون رو اجرا کنن ! برای بالا بردن آمار دستگیری دست به هر کی میزنن.براشون مهم نیست با متهم چطور رفتار بشه.فقط دستگیر شدن خلافکارها مهمه و …

خلاصه داستان :

این سریال بر اساس کمیک های آرچی ساخته شده و دارای تمی راز آلود و تیره است. داستان در مورد ماجراهای یک پسر جوان به نام آرچی و دوستانش است که در شهر کوچکی به اسم “ریوردیل” زندگی میکنند. این شهر دارای ظاهری فانتزی و پر زرق و برق است، اما اسرار تاریکی در زیر این شهر نهفته است که عده ای به دنبال کشف آنها هستند…

خلاصه داستان :

سریال درباره میلیاردری است که با استخدام یک مامور سابق CIA تصمیم به پیشگیری از جرم و جنایت می گیرند در حالی که هنوز این جرم ها اتفاق نیفتاده است … و خالق این سریال کسی نیست جز “جانتان نولان” ( نویسنده‌ی فیلنامه های ممنتو و بتمن ) ، برادر “کرستوفر نولان” ! البته قابل ذکر است که کریستوفر خیلی جاها اذعان داشته که ، در اکثر کارهاش ، از برادرش جاناتان کمکهای بزرگی گرفته و این یعنی با خالق بزرگی طرف هستیم.

خلاصه داستان :

کارآگاه نیک برکات فکر می کرد که برای کار در دایره ی جناییِ پورتلند آمادست، تا اینکه شروع به دیدن چیزهایی کرد که توضیحی براشون نداشت. و بعد از ملاقات با آخرین بازمانده ی خانوادش، نیک به رازی که در پس این وقایع هست پی می بره. نیک مثل بقیه ی آدمها نیست، اون از نوادگانِ نسلی از شکارچی هاست که به اسم گریم شناخته می شوند.

کسانی که مسوول جلوگیری از تکثیر موجوداتِ ماورالطبیعه هستن. و این گونست که داستانِ نیک آغاز می شه، در حالی که در ابتدا نسبت به این جریان بی میله ولی در حالی که مشغول کار بر روی پرونده های جنایی به همراهِ همکارش هست به جریاناتی بر می خوره که باعث می شه با دنیای این موجوداتِ انسان نما ارتباط برقرار کنه…

خلاصه داستان :

جسیکا جونز از بیماری اختلال روانی و استرس رنج می‌برد و این مسئله باعث می‌شود تا لباس ابرقهرمانی خود را کنار بگذارد و به جای آن تبدیل به یک کارآگاه خصوصی شود و…

خلاصه داستان :

ال چاپو ، نام سریالی بیوگرافی و جنایی می‌باشد که توسط سیلوانا آگویر و کارلوس کنترراس ساخته شده است. این سریال بر اساس زندگی واقعی خلافکار حرفه‌ای و معروف ال چاپو ساخته شده است. سریال روزهای اولیه‌ی ال چاپو در سال‌های ۱۹۸۰ تا اوج قدرت او در دهه‌ی ۹۰ میلادی و همچنین سقوط او در سال ۲۰۱۶ را به تصویر می‌کشد و…

خلاصه داستان :

داستان سریال با پایان جنگ جهانی دوم در بریتانیا آغاز می شود جایی که پرستار مجربی به نام Claire Randall به اتفاق همسرش Frank که استاد تاریخ دانشگاه آکسفورد می باشد و در طول جنگ به عنوان جاسوس در سازمان MI6 مشغول به خدمت بوده است تصمیم می گیرند تا بعد از مدتها جدایی بر اثر جنگ به عنوان دومین ماه عسل خود به Inverness اسکاتلند بروند.

اما این سفر برای Claire چندان آرام بخش نخواهد بود چرا که او در طول یکی از گردش هایش هنگامی که در جستجوی منشا صدای عجیبی در بین آثار تاریخی منطقه است از هوش می رود و پس از به هوش آمدن خود را درمیانه دوران پرهیاهوی دیگری در سال 1743 می یابد جایی که نه تنها کسی حرف او را باور نمی کند بلکه جان او نیز در خطر است و در این دنیای عجیب و دشوار مجبور به ازدواج با جنگجوی جوان و با احساسی به نام James Fraser می شود.

خلاصه داستان :

داستان در مورده کمدینی به نام جری ساینفیلد هست که تو نیویورک زندگی میکنه و از طریق اجرای شو ها تو کلوپ ها و بار های شبانه پول در میاره.علاوه بر جری , همسایه ی عجیبش کازمو کریمر , همکلاسی قدیمیش جرج کاستنزا و الین بنس اون رو همراهی می کنند و داستان در مورده اتفاقاتی هست که در زندگی روزمره ی این شخصیت ها رخ میده…

خلاصه داستان :

سریال رم به صورت تمام و کمال نمایانگر طریقه و نحوه زندگی مردم آن دوره از تاریخ سرزمین روم باستان است. نبرد ها، جنگ های سردار بزرگ جولیوس سزار و به قدرت رسیدن او، کشته شدن ناجوانمردانه او در مجلس سنا، نبرد میان سرداران او و…

خلاصه داستان :

داستان در شهری کوچک به نام «ددوود» در جنوب ایالت داکوتای فعلی در اواخر سال ۱۸۰۰ میلادی روایت می‌شود. از سراسر آمریکا برای یافتن طلا مهاجران بساری کوچ می‌کنند که با یافتن طلا یک شبه ره صد ساله را بپیمایند. این شهر که در ابتدای تأسیس خود بدون هیچ قانونی اداره می‌شود و همه‌کاره آن شخصی است به نام «سورنجن» که صاحب هتل‌رستوران در «ددوود» می‌باشد که قانون را از طریق خود اجرا می‌کند.

خلاصه داستان :

سال ۱۷۸۳ است و راس پولدارک از جنگ استقلال آمریکا به خانه بازگشته است. خانه‌ای که در بحران و رکود فرورفته است. راس پولدارک پس از بازگشت با شرایط ناامید کننده‌ای روبه‌روست و در غیاب او پدرش فوت کرده، خانه و معادنش ویران شده و نامزدش که از دوران کودکی او را دوست داشته با پسر عمویش نامزد کرده. او اکنون احساس می‌کند که همهٔ چیزهایی که دوست داشته به او خیانت کرده‌اند. راس تصمیم گرفته کارهای جدیدی را آغاز کند و به زودی دشمنانی جدید و هم‌چنین یک عشق جدید را در جایی پیدا می‌کند که انتظارش نمی‌رود.

خلاصه داستان :

سریال Tudors ، ازدواج شاه هنری را به تصویر می کشد و می توان گفت که بیشتر محور داستان روی مثلث عشقی ، شاه هنری ، کاترین آراگون و آنی بالین می چرخد…

خلاصه داستان :

یک آینده تاریک در انتظار نسل بشریت که قدرت بینایی خود را از دست داده و تلاش آنها برای بدست آوردن راهی جهت تعامل با یکدیگر به طوری که از تهدید زندگی به دور باشند . اما به دنیا آمدن دوقلوهایی که قادر به دیدن هستند همه چیز را تغییر می دهد و…

خلاصه داستان :

گرالت ریویایی، جادوگر و شکارچی جهش‌یافته هیولا، در تلاش است تا جای خود را در این دنیای پر از هیولا و آدم‌های ظالم پیدا کند.

خلاصه داستان :

دختری تلاش می‌کند تا از رابطه‌ای مسموم با مادرش وسواسی‌اش فرار کند و …

خلاصه داستان :

: تابو یک مجموعهٔ تلویزیونی بریتانیایی با روایتی از سال 1813 و داستان شخصیتی بنام جیمز دلینی با بازی تام هاردی است که بعد از گذران 10 سال زندگی در آفریقا، به همراه 14 الماسی که بدست آورده است به لندن بازمی‌گردد تا بیشتر دربارهٔ کسب و کار به ارث مانده از پدرش بداند و به دنبال انتقام قتل وی برود.

او با ممانعت از فروش کسب و کار خانوادگی خودشان به کمپانی هند شرقی تصمیم می‌گیرد امپراطوری خرید و فروش خودش را بسازد در حالی که با اینکار خود را وارد بازی خطرناکی میان دو کشور آمریکا و بریتانیا می‌کند.

خلاصه داستان :

« ترس از مردگان متحرک Fear the Walking Dead» در واقع اسپین آف سریال «مردگان متحرک The Walking Dead» می باشد که قصد دارد تا داستان را از روزهای نخست بروز بحران بشریت و آلوده شدن مردم به ویروسی که آنان را تبدیل به زامبی کرده است به تصویر بکشد.

خلاصه داستان :

تونی پس از مرگ همسرش متحول می‌شود و تصمیم می‌گیرد به جای رفتاری مؤدبانه، با بی‌خیالی هر چه دوست دارد انجام دهد و به زبان بیاورد…

خلاصه داستان :

در خلاصه داستان این سریال وسترن آمده است، فرانک گریفین، یک جنایتکار در دهه‌ی 1880 آمریکای وسترن بود که که باعث رعب وحشت می‌شد. اما زمانی که روی دوست او تبدیل به دشمنش می‌شود ، فرانک به برای انتقام به دنبال او می‌رود و به شهری رازآلود در نیو‌مکزیکو می‌رسد که همه‌ی شهروندان آنجا زنانی شجاع هستند و…

خلاصه داستان :

داستان سریال پیرامون گروهی جریان دارد که در قالب قهرمانان نقابدار شناخته میشوند، فعالیت آن ها ادامه دارد تا جایی که به تصویب قانونی توسط سناتور «کین» برای عدم فعالیت آن ها منجر میشود، بعد از این اتفاق بعضی از نگهبانان بازنشسته شدند وبعضی دیگر زیر نظر پلیس فعالیت خود را آغاز میکنند . تنها یکی از نگهبانان به اسم «رورشاخ» به‌طور غیرقانونی به فعالیت های خود ادامه می‌دهد.

همانطور مشاده کردید در این مقاله به معرفی بهترین سریال ها خارجی در ژانرهای مختلف پرداختیم، حال نظر شما درباره سریال های معرفی شده در این مقاله چیست؟ کدام یک از آنها را دیده اید؟ اگر سریالی را می شناسید که در این مقاله قرار نگرفته است، نام آن در قسمت دیدگاه با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت آن را به این مقاله اضافه کنیم.


این روزها سریال اکشن خارجی طرفداران زیادی دارد و به‌خاطر استقبال زیاد مردم، هرساله سریال‌های متعددی در این ژانر ساخته و منتشر می‌شود. با ما همراه باشید تا بهترین سریال های اکشن را به شما معرفی کنیم.

در سریال های هیجانی و اکشن، معمولا قهرمان یا نقش اول داستان را که در شرایط دشواری گیر کرده است، دنبال می‌کنیم. ممکن است که جان او در خطر باشد، در حال مبارزه با یک آدم بد باشد یا به طور کلی به دنبال انجام کاری باشد که در صورت موفقیت، پیروزی بزرگی برای او محسوب می‌شود. همانطور که می‌دانید، در سال‌های اخیر پیشرفت تکنولوژی جلوه‌های ويژه، پروسه‌ی تولید یک سریال هیجان انگیز را متحول کرده است و روزبه‌روز شاهد انتشار سریال‌های بهتر و قوی‌تری هستیم. در این مقاله از پلازا به معرفی و بررسی بهترین سریال های اکشن جهان می‌پردازیم.

در ویدئوی زیر می‌توانید با برخی از بهترین سریال های خارجی اکشن آشنا شوید.

فهرست مطالب:

بهترین سریال های اکشن خارجی

در ادامه به مرور فهرست بهترین سریال های هیجان انگیز می‌پردازیم و داستان و برخی جزئیات آن‌ها را بررسی می‌کنیم. اگر دنبال یک سریال هیجان انگیز هستید که نتوانید از تماشایش دست بکشید، با لیست بهترین سریال های خارجی اکشن همراه ما باشید.

1. سریال بازی تاج و تخت – Game of Thrones

  • سال‌های پخش: 2011-2019
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 9.2/10
  • تعداد فصل‌ها: 8
  • تعداد قسمت‌ها: 73
  • بازیگران: کیت هرینگتون، امیلیا کلارک، پیتر دینکلیج، میسی ویلیامز، لنا هدی

معرفی سریال های هیجانی را با سریال مشهور و محبوب بازی تاج و تخت آغاز می‌کنیم. این سریال یکی از سریال های اکشن امتیاز بالا است که ژانر اکشن را با ژانرهایی چون درام، فانتزی و ماجراجویانه ترکیب کرده است. سریال گیم آو ترونز به مدت 8 سال از شبکه HBO پخش می‌شد و در این مدت تبدیل به یکی از پرطرفدارترین سریال های اکشن آمریکایی شد. اسپین‌آف این سریال، یعنی سریال House of Dragon، نیز به‌زودی و در تاریخ 21 اوت 2022 (۳۰ مرداد ۱۴۰۱) منتشر می‌شود. داستان سریال بازی تاج و تخت در یک دنیای تخیلی روایت می‌شود و چندین ماجرا را دنبال می‌کند. ماجرای اول رسیدن به تخت آهنین و ادعای پادشاهی است. در این میان با موجودات آن سوی دیوار، که تهدیدی برای آدمیان به شمار می‌روند، نیز آشنا می‌شویم. اگر هنوز این سریال را تماشا نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم دانلود سریال های هیجانی و اکشن را با سریال بی‌نظیر بازی تاج و تخت از طریق این لینک آغاز کنید.

2. سریال نیروانا در آتش – Nirvana in Fire

سریال اکشن آمریکایی

  • سال‌های پخش: 2015
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 9/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 54
  • بازیگران: هو جی، ونگ کای، لیو تائو

معرفی بهترین سریال های اکشن را با یک سریال تاریخی چینی ادامه می‌دهیم. سریال نیروانا در آتش ازبهترین سریال های اکشن چینی است که در سال 2015 منتشر شد. این سریال یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین سریال های اکشن رزمی بود و سری دوم آن در سال‌های 2017 و 2018 به روی آنتن رفت. داستان این سریال تاریخی و اکشن در قرن چهارم روایت می‌شود. جنگی سخت میان دو سسله قدرتمند شمال و جنوب درمی‌گیرد. پادشاه لیانگ، فرزند 17 ساله و خام خود، لین شو، را به جنگ می‌فرستد، اما لین شکست می‌خورد. این سریال از بهترین سریال های اکشن جنگی است که تماشای آن توصیه می‌شود.

3. سریال مندلورین – The Mandalorian از بهترین سریال های اکشن

بهترین سریال های اکشن خارجی

  • سال‌های پخش: 2019 تا کنون
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.7/10
  • تعداد فصل‌ها: 2
  • تعداد قسمت‌ها: 16
  • بازیگران: پدرو پاسکال، کارل ودرز، جانکارلو اسپوزیتو، دیو فیلونی، تایکا وایتیتی

قطعا مندلورین در لیست برترین سریال اکشن آمریکایی قرار می‌گیرد. این سریال وسترن فضایی، درواقع اولین سریال لایو اکشن فرنچایز جنگ ستارگان (Star Wars) است و پنج سال بعد از ماجراهای بازگشت جدای (Return of the Jedi 1983) روایت می‌شود. مندلورین درواقع یک شکارچی جایز‌بگیر تنها است که تلاش می‌کند از The Child محافظت کند. The Child یک موجود فضایی نوزاد از هم‌نوعان شخصیت یودا است که پیش از این در فیلم‌های استار وارز دیده‌ایم.

فصل اول سریال با اقبال عمومی و نظرات مثبت منتقدین مواجه شد و جوایز و افتخارات زیادی کسب کرد. از فصل دوم سریال هیجان انگیز مندلورین نیز با نظرات مثبت استقبال شد. قرار بر این است که فصل سوم مندلورین در فوریه 2023 یعنی بهمن ۱۴۰۱ منتشر شود و فصل چهارم آن نیز هم‌اکنون در دست تولید است. ناگفته نماند که این سریال، سه اسپین‌آف دارد. این اسپین‌آف‌ها عبارتند از The Book of Boba Fett که تا کنون یک فصل از آن منتشر شده است، Ahsoka و Star Wars: Skeleton Crew که در سال 2023‌ منتشر خواهند شد. پس اگر از طرفداران جنگ ستارگان هستید یا از داستان‌هایی که در فضا و دنیاهای ناشناخته روایت می‌شوند لذت می‌برید، مندلورین بهترین سریال اکشن رزمی و هیجانی است که می‌توانید انتخاب کنید.

4. سریال بویز – The Boys از بهترین سریال های اکشن

بهترین سریال های اکشن جدید

  • سال‌های پخش: 2019 تا کنون
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.7/10
  • تعداد فصل‌ها: 3
  • تعداد قسمت‌ها: 20
  • بازیگران: کارل اربان، جک کواید، آنتونی استار، ارین موریارتی، دومینیک مک‌الیگوت

سریال بویز، یک سریال هیجان انگیز ابرقهرمانی و محصول آمازون پرایم است. این سریال از کتاب کمیکی با همین نام و به قلم گرث انیس و داریک رابرتسون اقتباس شده. این سریال در دنیایی روایت می‌شود که ابرقهرمان‌ها به‌عنوان قهرمان شناخته می‌شوند و همه‌ی آن‌ها برای یک شرکت بین‌المللی به نام Vought کار می‌کنند. اما همه این ابرقهرمان‌ها در دنیای واقعی مغرور و فاسد هستند. سریال به‌طور کلی بر دو گروه تمرکز می‌کند:  Boys the  که گروهی هستند که می‌خواهند این ابرقهرمان‌های فاسد را تحت کنترل دربیاورند و the Seven که بهترین ابرقهرمان‌های شرکت بین‌المللی Vought هستند.

تا به امروز 3 فصل از این سریال اکشن منتشر شده و در ژوئن 2022 (خرداد ۱۴۰۱) اعلام شد که فصل 4 آن نیز ساخته خواهد شد. این سریال به‌خاطر فیلم‌نامه، خط داستانی، طنز و بازی‌های بازیگرانش بسیار تحسین و حتی 6 بار نامزد جایزه امی (Emmy Awards) نیز شد.

5. سریال اکشن خارجی دردویل – Daredevil

سریال های اکشن خارجی

  • سال‌های پخش: 2015-2018
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.6/10
  • تعداد فصل‌ها: 3
  • تعداد قسمت‌ها: 39
  • بازیگران: چارلی کاکس، دبورا آن ول، الدن هنسون، توبی لنرد مور، واندی کرتیس هال، باب گانتون، آیلت زورر، رزاریو داوسون، وینستت دن آفریو، ملیسا بنویست

یکی دیگر از برترین سریال های هیجانی و ابر قهرمانی دنیای مارول، ماجراهای مت مورداک ابرقهرمان نابینا و هوشیار را روایت می‌کند. وکیلی که در کودکی بینایی‌اش را از دست داد، ولی با ارتقا دادن حواس دیگرش با خودش عهد کرد با بی‌‌عدالتی و جنایتکاران مبارزه کند و شهر نیویورک را از آسیب حفظ کند.

شبکه اینترنتی نتفلیکس تمام قسمت‌های فصل اول سریال Daredevil را در 10 آوریل سال 2015 (21 فروردین 1394) منتشر کرد و فصل دوم آن هم در 18 مارس سال 2016 (28 اسفند 1394) منتشر شد. با نقدهای مثبتی که به این مجموعه شد، نتفلیکس در سال 2016 سریال Daredevil را برای فصل سوم تمدید کرد که در 19 اکتبر سال 2018 (27 مهر 1397) پخش شد. موفقیت سریال تا حدی بود که از دل آن اسپین‌آف این سریال با نام The Punisher ساخته شد. نتفلیکس ساخت سریال Daredevil را برای فصل‌های بعدی در 29 نوامبر سال 2018 (8 آذر 1397) کنسل کرد.

6. سریال اسپارتاکوس – Spartacus

  • سال‌های پخش: 2010-2019
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.5/10
  • تعداد فصل‌ها: 3 فصل + یک مینی سریال
  • تعداد قسمت‌ها: 39
  • بازیگران: اندی ویتفیلد، لوسی لاولس، مانو بنت، پیتر منسا، نیک تارابی، ویوا بیانکا، لیام مک‌اینتایر، جان هانا

در ادامه معرفی سریال خارجی اکشن، می‌رسیم به اسپارتاکوس. این سریال هیجان انگیز آمریکایی که در نیوزیلند تولید شده، از شخصیت تاریخی‌ای با همین نام الهام گرفته. اسپارتاکوس، گلادیاتوری بود که بین سال‌های 71 و 73 قبل از میلاد مسیح، جنگ بزرگی علیه جمهوری روم به راه انداخت. این سریال اکشن خارجی، داستان زندگی اسپارتاکوس از زمانی‌که از هم‌پیمانان جمهوری روم بود تا وقتی‌که به آن خیانت کرد و به یک گلادیاتور تبدیل شد و شورش به‌پا کرد را دنبال می‌کند.

این فیلم رزمی با توجه به شروع خوبش آینده روشنی داشت و حتی به گفته دنایت(DeKnight) تهیه‌کننده این سریال، قرار بود که بین 5 تا 7 فصل از آن بسازند، اما بعد از پایان فصل اول، بازیگر نقش اسپارتاکوس، اندی ویتفیلد (Andy Whitfield) به سرطان مبتلا شد و بعد از مدتی از دنیا رفت. با این حال، سازندگان این سریال بینندگان خود را رها نکردند و بازیگر جدیدی (لیام مک‌اینتایر Liam McIntyre ) جایگزین اندی کردند تا بتوانند داستان اسپارتاکوس را به اتمام برسانند و سریال نصفه و نیمه رها نشود.

7. سریال وایکینگ ها – Vikings از بهترین سریال های اکشن

  • سال‌های پخش: 2013-2020
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.5/10
  • تعداد فصل‌ها: 6
  • تعداد قسمت‌ها: 89
  • بازیگران: تراویس فیمل، کاترین وینیک، کلایو استندن، جسالین گیلسیگ

سریال تاریخی و اکشن وایکینگ ها یکی از بهترین سریال های اکشن خارجی است. پخش سریال وایکینگ ها حدود 7 سال به طول انجامید و دراین مدت توانست علاقمندان بسیاری را به خود جلب کند. این سریال با الهام از حماسه رگنار لاتبروک، یکی از مشهورترین وایکینگ‌های اسکاندیناوی ساخته شده است. این سریال یکی از سریال های اکشن روز دنیا است که اسپین‌آف آن، سریال Vikings: Valhalla نیز 25 فوریه 2022 (۶ اسفند ۱۴۰۰) از شبکه نتفلیکس منتشر شد.

8. سریال اکشن خارجی پانیشر – The Punisher

  • سال‌های پخش: 2017-2019
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.5/10
  • تعداد فصل‌ها: 2
  • تعداد قسمت‌ها: 26
  • بازیگران: جان برنتال، بن بارنز، دنیل وبر، ابن ماس-بچراک، امبر رز روا

معرفی بهترین سریال های هیجانی را با سریال دیگری از دنیای مارول ادامه می‌دهیم. شبکه نتفلیکس به همراه استیو لایت‌فوت، سریال The Punisher که یکی از شخصیت‌های کامیکی دنیای مارول است را تهیه و منتشر کرده‌اند. Marvel Television با همکاری ABC Studios و Bohemian Risk Productions تولید این سریال را بر عهده داشتند.

سریال The Punisher، از بهترین سریال های هیجانی جنایی ، روایتگر زندگی فرانک کستل است. او با نام مستعار Punisher از روش‌های کشنده‌ای برای مقابله با جرم استفاده می‌کند. زمانی که خانواده فرانک کستل به قتل می‌رسند، او برای رسیدن به تنها هدفش که انتقام است به Punisher تبدیل می‌شود. تمامی قسمت‌های فصل اول سریال The Punisher در 17 نوامبر سال 2017 (26 آبان 1396) منتشر شد. فصل دوم این سریال هم یک ماه بعد تمدید و در 18 ژانویه سال 2019 (28 دی 1397) پخش شد. متاسفانه شبکه نتفلیکس سریال The Punisher را بعد از 2 فصل در 18 فوریه سال 2019 (29 بهمن 1397) کنسل کرد.

9. سریال آخرین پادشاهی – The Last Kingdom

  • سال‌های پخش: 2015 تا کنون
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.5/10
  • تعداد فصل‌ها: 4
  • تعداد قسمت‌ها: 36
  • بازیگران: الکساندر دریمون، دیوید داوسون، امیلی کاکس، توبیاس سنتلمن، آدریان باور

سریال آخرین پادشاهی از برترین سریالهای اکشن انگلیسی در ژانر تاریخی است. این سریال براساس مجموعه رمانهای The Saxon Stories به قلم برنارد کورنول ساخته شده است. پخش این سریال، که از پرطرفدارترین سریال های اکشن انگلیسی است، از سال 2015 در BBC America و BBC Two و از سال 2018 از شبکه Netflix آغاز شد. در این سریال نیز با وایکینگ‌ها روبرو می‌شویم. آلفرد کبیر از پادشاهی خود دفاع می‌کند، در حالی که اوترد، ساکسونی که توسط وایکینگ‌ها بزرگ شده، به دنبال حق و حقوق مادری خود است.

10. سریال بانشی – Banshee از بهترین سریال های اکشن

  • سال‌های پخش: 2013-2016
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.4/10
  • تعداد فصل‌ها: 4
  • تعداد قسمت‌ها: 38
  • بازیگران: آنتونی استار، ایوانا میلیچویچ، فرانکی فیزن، اولریش تامسن، هون لی

سریال بانشی یکی از سریال های اکشن جذاب است که از همان ابتدا شما را درگیر خود می‌کند. یک دزد حرفه‌ای بعد از گذراندن 15 سال زندان به دلیل سرقت الماس از یک گانگستر اوکراینی (بن کراس) آزاد می‌شود. او بعد از آزادی به دنبال همدستان و دوست‌دخترش می‌گردد. وقتی دوست دخترش را در شهر کوچک و آرامی به نام Banshee، پنسیلوانیا پیدا می‌کند، زمان ورودش به شهر، شاهد قتل کلانتر تازه واردی به نام لوکاس هود می‌شود. از جایی که او می‌خواهد زندگی تازه‌ای را شروع کند و هیچ کس هم از کلانتر تازه وارد چیزی نمی‌داند، او موفق می‌شود هویت کلانتر جدید را بدزدد. در صورتی که نمی‌داند خودش را وارد چه خطراتی کرده است. در ضمن، گذشته‌اش هم او را رها نمی‌کند.

Banshee یکی از بهترین سریال های اکشن به پایان رسیده است که جاناتان تروپر و دیوید شیکرر آن را ساخته‌اند. این سریال از 11 ژانویه سال 2013 (22 دی 1391) از شبکه Cinemax پخش شد.

11. سریال 24 از بهترین سریال های اکشن

  • سال‌های پخش: 2001-2014
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.4/10
  • تعداد فصل‌ها: 9
  • تعداد قسمت‌ها: 204
  • بازیگران: کیفر ساترلند، الیشا کاتبرت، کارلوس برنارد، جیمز موریسون، ریکو آیلسورت

24 سریال آمریکایی و از بهترین سریال های اکشن پلیسی است که توسط جول سارنو و رابرت کوچران ساخته شده و از 6 نوامبر سال 2001 (15 آبان 1380) آغاز و در 24 مه سال 2010 (3 خرداد 1389) به پایان رسید. هر فصل از سریال 24 دارای 24 قسمت است که هر قسمت از آن، 24 ساعت از یک روز را نشان می‌دهد.

داستان سریال، از سریال های اکشن برتر ، درباره جک باور (کیفر ساترلند) است. او در سریال 24 نقش یک مامور ماهر و باتجربه ضد تروریستی در CTU یا واحد ضد تروریستی را بازی می‌کند. هر فصل از سریال، 24 ساعت از زندگی باور را نشان می‌دهد که چگونه با تروریست‌ها مبارزه می‌کند. او در هر قسمت باید تلاش کند تا از حملات تروریستی، از سوءقصد به جان رئیس جمهور گرفته تا حملات هسته‌ای، حملات بیولوژیکی، حملات شیمیایی و حملات سایبری جلوگیری، توطئه‌های شرکت‌های بزرگ را خنثی و عوامل فساد در دولت را شناسایی کند. این سریال یکی از بهترین سریال های اکشن تمام شده است که تماشای آن به شدت توصیه می‌شود.

12. سریال فرار از زندان – Prison Break

  • سال‌های پخش: 2005-2017
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.3/10
  • تعداد فصل‌ها: 5
  • تعداد قسمت‌ها: 90
  • بازیگران: ونتورت میلر، دومینیک پرسل، سارا وبن کالیز، رابرت نپر، ویلیام فیکنر، وید ویلیامز، پل آدلستین

Prison Break یکی دیگر از بهترین سریال های اکشن آمریکایی است که از 29 آگوست سال 2005 (7 شهریور 1384) تا 30 مه سال 2017 (9 خرداد 1396) در قالب 5 فصل از شبکه FOX منتشر شد. سریال Prison Break روایتگر درگیری‌های دو برادر به نام‌های لینکلن باروز و مایکل اسکافیلد معماری با استعداد است.

در این سریال، می‌بینیم که برای باروز پاپوش درست کردند که برادر معاون رئیس جمهور را به قتل رسانده و برای جرمی که مرتکب نشده محکوم به مرگ شده است. ولی برادر کوچکش اسکافید نقشه فراری را طراحی می‌کند تا برادرش را قبل از اعدام از زندان فراری بدهد و بتواند راهی برای تبرئه او پیدا کند. برای دانلود سریال فرار از زندان به این لینک مراجعه کنید.

13. سریال خانه کاغذی – Money Heist

  • سال‌های پخش: 2017-2021
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.2/10
  • تعداد فصل‌ها: 5
  • تعداد قسمت‌ها: 41
  • بازیگران: آلوارو مورته، اورسولا کوربیرو، ایتسیار ایتانیو، پدرو آلنسو، پاکو توس، آلیا فلورس

به نظر می‌رسد در این چند ساله از مجموعه‌های تلویزیونی غیر انگلیسی زبان شبکه نتفلیکس استقبال گرمی شده است. یکی از پرسروصداترین و بهترین سریال های پلیسی اکشن خارجی چند سال اخیر سریال اسپانیایی Money Heist است. سریالی که حول محور بزرگترین سرقت‌های اسپانیا روایت می‌شود. این سریال یکی از برترین سریالهای اکشن چند سال اخیر و از تماشایی‌ترین سریال های اکشن اسپانیایی است.

مغز متفکر این گروه سارق با نام مستعار «پروفسور» ایده‌ای دارد که با کمک گروه هفت نفره خودش بتواند بزرگترین دزدی تاریخ را محقق کند. او برای به دست آوردن کنترل سکه و تمبر ملی اسپانیا می‌خواهد 2.4 میلیارد یورو پول چاپ کند. هر قسمت از این سریال پیچ و تاب‌های هیجان انگیز و خیره‌کننده‌ای را به نمایش می‌گذارد؛ زیرا گروه سارق با گروگان‌ها، پلیس، رسانه‌ها و افراد خارج از کشور تعامل دارند. این سریال از 2 مه سال 2017 (12 اردیبهشت 1396) از شبکه نتفلیکس در دسترس همگان قرار گرفت و در پاییز 2021 به پایان رسید. برای آشنایی بیشتر با سریال Money Heist می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.

14. سریال ویچر – The Witcher

  • سال‌های پخش: 2019 تا کنون
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.2/10
  • تعداد فصل‌ها: 2
  • تعداد قسمت‌ها: 16
  • بازیگران: هنری کویل، فریا آلن، آنیا چالوترا، میمی اندیونی، ایمون فارن، مایآنا برینگ، ویلسون امبومیو

بدون شک، ویچر در لیست محبوب ترین سریال اکشن هیجان انگیز فانتزی قرار می‌گیرد. این سریال هیجان انگیز از روی مجموعه کتابی لهستانی با همین نام و به قلم آندژی ساپکوفسکی (Andrzej Sapkowski) ساخته شده است. داستان این سریال در مکانی تخیلی و الهام‌گرفته از قرون وسطا به نام the Continent روایت می‌شود. این سریال درباره گرالت از ریویا و پرنسس سیری است که دست سرنوشت آ‌ن‌ها را به یکدیگر پیوند زده است.

تا کنون 2 فصل از این سریال منتشر شده است و در سپتامبر 2021 (شهریور ۱۴۰۰) شبکه نتفلیکس اعلام کرد که این سریال برای فصل سوم نیز تمدید شده است. در سال 2021 یک انیمیشن به‌نام The Witcher: Nightmare of the Wolf (ویچر: کابوس گرگ) منتشر شد که درواقع اسپین‌آف این سریال محسوب می‌شود. همچنین در دسامبر 2022 (آذر ۱۴۰۱) می‌توانیم منتظر مینی‌سریال The Witcher: Blood Origin باشیم که درواقع پیش‌درآمدی بر سریال ویچر است. شما می‌توانید برای دانلود سریال ویچر به این مقاله مراجعه کنید.

15. سریال نگهبانان – Watchmen

  • سال‌های پخش: 2019
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.2/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 9
  • بازیگران: رجینا کینگ، دان جانسون، تیم بلیک تلسون، یحیی عبدالمتین دوم، تام میسون، جرمی آیرونز

Watchmen مینی سریال ابرقهرمانی و اکشن برگرفته از مجموعه کمیکی به همین نام و از برترین سریالهای اکشن است. دیمون لیندلوف این سریال را که یکی از بهترین سریال های اکشن آمریکایی محسوب می‌شود برای شبکه HBO ساخته است.

لیندلوف همچنین به عنوان تهیه کننده اجرایی و نویسنده هم فعالیت می‌کند. سریال Watchmen از 20 اکتبر (28 مهر) تا 15 دسامبر سال 2019 (24 شهریور 1398) از شبکه HBO پخش می‌شد. این مینی سریال، 34 سال بعد از اتفاقات مجموعه‌های کامیکی‌اش اتفاق می‌افتد؛ در جایی که ابرقهرمان‌ها و و شرورها کارهای غیرقانونی انجام می‌دهند. در اینجا می‌توانید بیشتر درباره سریال Watchmen بخوانید.

16. سریال حمله متقابل – Strike Back

  • سال‌های پخش: 2010-2020
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.1/10
  • تعداد فصل‌ها: 8
  • تعداد قسمت‌ها: 76
  • بازیگران: ریچارد آرمیتاژ، اندرو لینکلن، کالین سالمون، حودی می، فیلیپ وینچستر، سالیوان استیپلتون، رونا میترا، چارلز دنس، رابسون گرین

Strike Back نام یک مجموعه تلویزیونی جاسوسی و از بهترین سریال های اکشن است که بر اساس رمانی به همین نام ساخته شده است. این رمان در سال 2007 توسط رمان‌نویس و سرباز سابق سرویس‌های نیروی هوایی به نام کریس رایان نوشته شده است. در این سریال می‌توانید شاخه‌ای از سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس را مشاهده کنید که مأموریت‌هایی را با خطرات بسیار بالا در سراسر جهان انجام می‌دهند. پخش این سریال از 5 مه 2010 (15 اردیبهشت 1389) شروع و در تاریخ 17 آوریل سال 2020 (29 فروردین 1399) به اتمام رسید. شما میتوانید دانلود سریال های اکشن برتر را با این سریال آغاز کنید.

17. سریال بازی مرکب – Squid Game

  • سال‌های پخش: 2021 تا کنون
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 10
  • بازیگران: لی جونگ-جه، پارک هه-سو، هویون جونگ، او یونگ سو، وی ها-جون، هو سونگ-ته، انوپام تریپاتی، گرگ چون

کمتر کسی است که اسم سریال بازی مرکب را نشنیده باشد. بازی مرکب در لیست برترین سریال هیجانی تاریخ قرار می‌گیرد. این سریال از همان زمان انتشارش در سال 2021 سر و صدای زیادی به‌پا کرد. Squid Game، تنها در یک ماه اول انتشارش، بیش از 1.65 میلیارد ساعت تماشا شد و به پربیننده‌ترین سریال نتفلیکس تبدیل شد. داستان این سریال اکشن خارجی درباره یک مسابقه است. 465 نفر، که هرکدامشان مشکلات مالی زیادی دارند، جان خود را به خطر می‌اندازند تا در مجموعه‌ای از بازی‌های بچگانه ولی مرگبار شرکت کنند. برنده این مسابقه، جایزه 38 میلیون دلاری جایزه می‌گیرد. جالب است بدانید که نام این سریال از روی یک بازی بچگانه کره‌ای با نامی مشابه الهام گرفته است. در ژوئن 2022 بازی مرکب برای فصل دوم تمدید شد و گفته می‌شود که این فصل از این سریال هیجان انگیز اواخر سال 2023 یا اوایل 2024 منتشر خواهد شد.

18. سریال لیست سیاه – The Blacklist

  • سال‌های پخش: 2013 تا کنون
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8/10
  • تعداد فصل‌ها: 9
  • تعداد قسمت‌ها: 196
  • بازیگران: جیمز اسپیدر، مگان بون، دیگو کلاتنهوف، هشام توفیق، هری لنیکس، رایان اگولد، امیر اریسن

The Blacklist از دیگر سریال های اکشن برتر است که از سپتامبر 2013 (مهر 1392) از شبکه NBC پخش می‌شود. سریال The Blacklist روایتگر شخصیتی به نام رد (جیمز اسپیدر) افسر سابق نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا است که به یکی از مشهورترین جنایتکاران جهان تبدیل شده است.

او به دو شرط حاضر می‌شود به صورت داوطلبانه خودش را تسلیم FBI کند تا به کمک آنها بتواند جنایتکاران و تروریست‌هایی که طی بیست سال گذشته با آنها ارتباط داشته را دستگیر کند. این افراد به قدری خطرناک هستند که دولت ایالات متحده آمریکا از وجود آنها بی اطلاع است. شرط اول او این است که از تعقیب و جرایمش مصون شود و شرط دوم هم این است که به طور انحصاری با الیزابت کین کار کند. در این مقاله می‌توانید بیشتر با سریال لیست سیاه، که یکی از سریال های اکشن پرطرفدار است، آشنا شوید و برای دانلود آن اقدام کنید.

19. سریال اکشن خارجی ترمینال لیست – The Terminal List

  • سال پخش: 2022
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8
  • تعداد فصل: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 8
  • بازیگران: کریس پرت، کنستانس وو، تیلور کیچ، رایلی کیئو، آرلو مرتز، جین تریپل‌هورن

فهرست را با یکی از بهترین سریال های اکشن جدید ادامه می‌دهیم که در تابستان 2022 منتشر شد. این سریال بر اساس رمانی با همین نام و به قلم جک کار (Jack Carr) ساخته شده است. در سریال ترمینال لیست داستان یک افسر نیروی دریایی آمریکا را دنبال می‌کنیم که قصد دارد انتقام قتل خانواده‌اش را بگیرد. این سریال با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد اما منتقدان چندان از آن راضی نبودند. به هر حال تماشای این سریال اکشن آمریکایی خالی از لطف نیست.

20. سریال آکادمی آمبرلا – The Umbrella Academy

  • سال‌های پخش: 2019 تا کنون
  • امتیاز آی‌امدیبی: 7.9
  • تعداد فصل: 3
  • تعداد قسمتها: 30
  • بازیگران: الیوت پیج، تام هاپر، دیوید کاستانیدا، امی ریور لمپمن، رابرت شیهان، آیدان گلگر، کلم فیور

سریال آکادمی آمبرلا یکی از بهترین سریال های اکشن خارجی است که در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده. این سریال از روی کتاب کمیکی با همین نام ساخته و تا کنون سه فصل از آن منتشر شده. این سه فصل با نظر مثبت منتقدان مواجه شدند و افتخارات زیادی کسب کردند که از میان آن‌ها می‌توان به نامزدی 6 جایزه امی اشاره کرد. در تابستان 2022 نیز ساخت فصل چهارم و پایانی این سریال تأیید شد.

داستان سریال ابرقهرمانی آکادمی آمبرلا، از سریال های اکشن خارجی، حول محور یک خانواده با مشکلات فراوان می‌گردد. تمام فرزندخواندگان این خانواده قدرت‌های ویژه‌ای دارند و اگرچه مدت‌هاست از هم فاصله گرفته‌اند، این بار دور هم جمع می‌شوند تا معمای مرگ پدرشان را کشف کنند و جلوی پایان یافتن جهان را بگیرند.

21. سریال پیرمرد – The Old Man

  • سال پخش: 2022
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.7
  • تعداد فصل: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 7
  • بازیگران: جف بریجز، جان لیسگو، ای. جی. بونیلا، بیل هک، لیم لوبانی، آلیا شوکت، بنگا آکینابه، ایمی برنمن

فهرست بهترین سریال اکشن جهان را با سریال پیرمرد ادامه می‌دهیم. این سریال جدید محصول شبکه FX بر اساس رمانی با همین نام و به قلم توماس پری (Thomas Perry) ساخته شده است. سریال پیرمرد پس از انتشار با استقبال خوبی از سوی منتقدان و بینندگان مواجه شد و به همین دلیل برای فصل دوم نیز تمدید شد.

در سریال پیرمرد با یک مأمور سابق CIA همراه می‌شویم که سال‌ها در گوشه‌ای دور از چشم دیگران زندگی می‌کرد اما وقتی سرانجام محل زندگی‌اش لو می‌رود و کسی به‌زور وارد خانه‌اش می‌شود، پیرمرد او را می‌کشد و فرار می‌کند تا جایی برای پنهان شدن بیابد.

22. سریال اکشن خارجی هانا – Hanna

  • سال‌های پخش: 2019- 2021
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.6
  • تعداد فصل: 3
  • تعداد قسمت‌ها: 22
  • بازیگران: اسمه کرید-مایلز، میری انوس، جوئل کینامن، نوآ تیلور، درموت مالرونی

معرفی بهترین سریال های اکشن را با سریال آمریکایی هانا ادامه می‌دهیم. این سریال اقتباسی از فیلم هانا محصول 2011 است و توسط شبکه آمازون پرایم منتشر شده است. داستان سریال درباره دختری خارق‌العاده است که در جنگل بزرگ شده است. در این سریال که ترکیبی از ژانرهای اکشن دلهره‌آور و بلوغ است، داستان زندگی هانا را  در حالی دنبال می‌کنیم که او سعی می‌کند حقیقت را درباره‌ی خودش و گذشته‌اش کشف کند.

23. سریال تک تیرانداز – Shooter

  • سال‌های پخش: 2016-2018
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.5/10
  • تعداد فصل‌ها: 3
  • تعداد قسمت‌ها:31
  • بازیگران: رایان فیلیپ، شانتل ونسانتن، سینتیا آدای رابینسون، ادی مک‌کلینتک، عمر اپس، جاش استوارت، جرالد مک‌رینی

در ادامه معرفی سریال های اکشن خارجی به تک‌تیرانداز می‌رسیم. این سریال درام-اکشن آمریکایی اقتباسی از رمان Point of Impact به نویسندگی استیون هانتر است. فیلمی نیز بر اساس این رمان در سال 2006 با بازی مارک والبرگ و مایکل پنیا ساخته شده است. سومین و آخرین فصل سریال Shooter، از بهترین سریال های اکشن ، در سپتامبر سال 2018 بر روی آنتن رفت. با اینکه شبکه USA این سریال را کنسل کرد، ولی هواداران هنوز هم کنجکاو هستند که بدانند آیا فصل بعدی سریال Shooter خواهد آمد یا خیر.

24. سریال تیر – Arrow از بهترین سریال های اکشن

  • سال‌های پخش: 2012-2020
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.5
  • تعداد فصل‌ها: 8
  • تعداد قسمت‌ها: 170
  • بازیگران: استیون امل، کیتی کسیدی، کالین دونل، دیوید رمزی، ویلا هلند، سوزانا تامپسون

سریال ابرقهرمانی تیر در لیست برترین سریال اکشن آمریکایی قرار می‌گیرد. این سریال براساس یکی از شخصیت‌های کمیک دی‌سی به نام Green Arrow، یک مبارز علیه جرم و جنایت، ساخته شده است. داستان این سریال با میلیاردری به نام الیور کویین آغاز می‌شود که ادعا می کند 5 سال در جزیره اسرارآمیز لیان یو در شمال دریای چین گیر افتاده بود. او بعد از گذشت این 5 سال، به شهرش Starling City (که بعدها به Star City تغییر نام پیدا کرد) بازگشته تا مخفیانه و با سلاح‌های انتخابی‌اش یعنی تیر و کمان، با جرم و فسادی که در این شهر جریان دارد مبارزه کند.

سریال Arrow به‌طور کلی نظرات مثبتی از سوی منتقدین دریافت کرد و جوایز و افتخاراتی نیز کسب کرد. در اکتبر سال 2014 (مهر ۱۳۹۳) سریال اسپین‌آفی به نام The Flash از روی آن ساخته شد و بعد از آن نیز، سریال‌های اسپین‌اف دیگری پخش شدند که در کنار یکدیگر دنیای Arrowverse را تشکیل دادند.

25. سریال ماموران شیلد –  Agents of S.H.I.E.L.D.

  • سال‌های پخش: 2013- 2020
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.5
  • تعداد فصل: 7
  • تعداد قسمت‌ها: 136
  • بازیگران: کلارک گرگ، مینگ-نا ون، برت دالتون، کلوئی بنت، یاین د کست‌تکر، الیزابت هنستریج

سریال مأموران شیلد که بر اساس سازمان (S.H.I.E.L.D.) کمیک‌های مارول ساخته شده، یکی از بهترین سریال های اکشن این لیست محسوب می‌شود. این سریال که در ژانر اکشن، علمی تخیلی و ابرقهرمانی ساخته شده، داستان سازمان مسئول برقراری صلح و همچنین سازمان جاسوسی دنیای ابرقهرمان‌ها را روایت می‌کند. ماموران شیلد با پرونده‌های متعدد و دشمنان عجیب و غریب زیادی سر و کار دارند که سفر در زمان و رویارویی با فضایی‌ها تنها بخشی از آن‌هاست. پیشنهاد می‌کنیم اگر از طرفداران دنیای ابرقهرمان‌ها هستید، تماشای این سریال را از دست ندهید.

سوالات متداول

معیار انتخاب بهترین سریال های خارجی اکشن در پلازا چیست؟

بهترین سریال های خارجی اکشن براساس امتیازشان در سایت آی‌ام‌دی‌بی انتخاب می‌شوند.

چرا نام برخی از سریال های هیجان انگیز و محبوب در این لیست نیستند؟

در این لیست تنها 25 مورد از سریال های هیجانی با امتیاز بالا را معرفی کردیم و قطعا نمی‌توان همه‌ی سریال‌های اکشن محبوب را در این مقاله جای داد. ممکن است سریال محبوب شما از امتیاز کمتری برخوردار باشد یا ژانر اصلی‌اش اکشن نباشد.

کلام آخر

ممنون از اینکه با ما همراه بودید. در این مقاله 25 سریال برتر اکشن دنیا را به شما معرفی کردیم و توضیحات مختصری درباره هرکدام ارائه دادیم. البته فهرست برترین سریالهای اکشن بسیار طولانی‌تر از این حرف‌ها است ولی متأسفانه نمی‌توانیم نام همه سریال‌های اکشن جذاب را در یک مقاله ذکر کنیم. شما کدامیک از این سریال‌ها را تماشا کرده‌اید؟ کدام را می‌خواهید تماشا کنید؟ به‌نظر شما نام کدام سریال در فهرست بهترین سریال های هیجان انگیز خالی است؟ می‌توانید از طریق بخش دیدگاه‌ها در پایین همین صفحه، نظراتتان را با ما و خوانندگان پلازا به اشتراک بگذارید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا